نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه مانش استرالیا در حال توسعه چشم‌های مصنوعی جدیدی هستند که برای برگرداندن بینایی به افراد نابینا، مستقل از سیستم بصری بدن انسان عمل می‌کند. دستگاه جدید، به‌جای استفاده از کاشت شبکیه‌ای که اعصاب بصری را داخل چشم شبیه‌سازی می‌کند، از عینکی با دوربین تعبیه شده در داخلش که مستقیما به مغز متصل می‌شود، تشکیل شده است. این دستگاه سال آینده برای نخستین بار روی یک فرد نابینا استرالیایی آزمایش خواهد شد.

سیستم این دستگاه نیازمند کاشت 11 کاشی کوچک در داخل قسمت‌هایی از مغز است طراحی فروشگاه اینترنتی که سیگنال‌های مرتبط با بینایی را دریافت و پردازش می‌کند. هر کاشی حاوی 43 الکترود خواهد بود که قادر به شبیه‌سازی مغز با سیگنال‌های الکتریکی جهت ایجاد نقطه‌هایی از نور است که مشابه پیکسل‌هاست که در مجموع کمتر از 500 پیکسل بینایی ایجاد می‌کند. خروجی نهایی اختلاف زیادی با یک تا دو میلیون پیکسلی دارد که یک چشم انسان قادر به تولید آن است، ولی امکان بازگشت یک شبه بینایی را برای کسانی که شبکیه چشم‌شان در اثر استفاده فراتر از حد، دچار آسیب شده فراهم می‌آورد.

 تصاویری که دوربین دریافت می‌کند اولین بار از طریق یک پردازنده دیجیتال در کناره عینک انتقال می‌یابند. پردازنده تصویر را تجزیه کرده و قبل از ارسال سیگنال‌ها به کاشی‌های مغز به‌صورت بی‌سیم، اطلاعات مرتبط را استخراج می‌کند. خروجی تصویر خامی است که پژوهشگر، آرتور لاوری، این تصاویر را به تصاویر تولیده شده به‌وسیله دستگاه televisor جان بایرد در دهه 1920، تشبیه می‌کند.

 کسی چی می‌داند، شاید تکنولوژی تا جایی به پیشرفت ادامه دهد که اتصال یک دوربین مستقیما به مغز بتواند دید بهتری به بشر حتی نسبت به چشم خود انسان، ببخشد. خوشبختانه دور زدن شبکیه برای فرستادن تصاویر به مغز، احتمالات هیجان‌انگیزی را پیش‌رو قرار می‌دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان ناسا استخدام فضانوردان برای اعزام به مریخ را آغاز کرده و مدعی شده که فضانوردانی از ایران و برزیل می توانند بهترین گزینه‌ها برای سفر به فضا باشند.

 ناسا در ادامه پروژه های بلندپروازانه خود قصد دارد طراحی فروشگاه اینترنتی تا در آینده ای نزدیک، فضانوردانی را به آژانس فضایی بین المللی، مدار ماه و در نهایت مریخ اعزام کند. اما یکی از بزرگ‌ترین چالش های پیش روی این سازمان و همچنین فضانوردان، میزان و شدت تابش اشعه های کیهانی خورشید و سایر ستاره ها در فضاست که می تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

 همانطور که می دانید اتمسفر زمین در کنار میدان مغناطیسی، نقشی همانند یک سد را در برابر نفوذ این تشعشعات به زمین ایفا می کنند، اما متاسفانه سیاره مریخ از این میدان مغناطیسی بی بهره است و به همین جهت، بخش قابل توجهی از این سیاره در طی میلیون ها سال از بین رفته است.

 از این رو، تمامی فضاپیماها به لایه محافظی در برابر نفوذ تشعشعات مجهز شده اند که از آنها مراقبت می کند و همچنین پایگاه هایی که در آینده در این سیاره احداث خواهند شد، می بایست در عمق چندین متری سطح سیاره ساخته شوند تا خطری از سوی این اشعه ها، آنها را تهدید نکند.

 حال اگر قرار باشد که فضانوردانی به سطح این سیاره بروند و با وسایلی مخصوص به کاوش بپردازند، چگونه می توان از آنها در برابر آسیب های این تشعشعات خطرناک محافظت کرد.

 بهترین راه حل برای این امر، انتخاب افرادیست که بدن آنها از مقاومت بالاتری در برابر این تشعشات برخوردار باشد. به همین جهت، دانشمندان طی مطالعات چندین ساله خود بر روی ساکنین مناطق شمالی ایران و بویژه شهر رامسر به این نتیجه رسیدند که این منطقه بیشترین سطح از اشعه های کیهانی را دریافت می کند که تقریباً 80 برابر بیشتر از میانگین جهانیست.

 از سویی دیگر، پژوهش های صورت گرفته بر روی هزاران نفر از ساکنین این منطقه نشان می دهد که میزان ابتلا به سرطان ریه در میان رامسری ها، بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است که این محققان اصلی ترین دلیل آن را وجود ژنی دانستند که وظیفه تولید گلبول های سفید خون و به اصطلاح "سلول های قاتل طبیعی" را بر عهده دارد که به تومورهای سرطانی حمله کرده و آن ها را از بین می برند که این ژن در میان رامسری ها از قدرت و فعالیت بیشتری برخوردار است.

 علاوه بر رامسر، مناطق دیگری از کره زمین همچون منطقه ساحلی Guarapari در کشور برزیل نیز بیشترین میزان تابش اشعه های کیهانی را می بینند که ساکنین این منطقه می توانند در کنار مناطق دیگری همچون Yangjiang چین و Karunagappally هند، افراد مناسبی برای سفر به مریخ باشند.

 بر این اساس، دیگر نیازی به تغییر و دستکاری ژنتیک به منظور پرورش فضانوردانی با بدنی مقاوم در برابر اشعه های کیهانی نخواهد بود و می توان از افرادی در نقاط مختلف کره زمین که بدن آنها از این ویژگی خارق العاده برخوردار است استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

زمین لرزه از جمله حوادث طبیعی به شمار می رود که ترس و تشویش بسیاری برای آدم به همراه دارد و وقتی در مقیاس های بزرگ روی می دهد، قادر است در عرض چند دقیقه تمام زندگی انسان را متلاشی نموده و با خاک یکسان کند. از این رو در بسیاری از مواقع به عنوان یک پدیده کشنده از آن یاد می شود.

در بسیاری از کشورهای زلزله خیز برای پیشگیری از این خشم زمین، تمهیدات متعددی اندیشیده شده. از جمله می توان به تختخواب ضد زلزله اشاره نمود که برای حفاظت فرد او را در خود محبوس می نماید.

تختخواب مورد بحث هنگام وقوع زلزله، 4 تخته بزرگ از اطراف خود بیرون آورده طراحی فروشگاه اینترنتی و فرد یا افرادی که روی آن خوابیده اند را می بلعد تا آنها را از تمامی خطرات ناشی از لرزش زمین مصون نگه دارد.

جالب اینجاست که افراد می توانند روش محبوس شدن خود در این تخت را انتخاب نمایند. به طور مثال، یک عدد تشک زیره-کاذب کلاسیک وجود دارد که شما به داخل آن انداخته می شوید؛ روش بعدی که می توان آن را صندوق جادویی نامید، به این صورت است که دری به روی شما بسته می شود. یا یک گزینه هم برای افرادی وجود دارد که از دفن شدن درون تابوت فلزی بزرگ هراسی ندارند.

با انتخاب هر کدام از روش های یاد شده، خیالتان راحت خواهد بود که هنگام زمین لرزه هیچ نوع آسیبی به شما وارد نخواهد گشت و حتی برای زمان پس از زلزله نیز می توانید تا پیدا کردن مکانی امن و گرم در همین اتاقک تختخوابی باقی بمانید.

حالا این سوال پیش می آید که چه کسی چنین چیزی را اختراع کرده و اصلا چرا چنین ایده ای به ذهنش خطور نموده؟ به گزارش گیزمودو طراح این تختخواب فردی چینی به نام «وانگ ونیکس» است که پتنت این اثر را در سال 2010 میلادی به ثبت رسانده.

در یوتیوب می توانید ویدئوهای مختلفی از طرح اولیه این محصول ضد زلزله را پیدا و تماشا نمائید. در آخر هم باید گفت با اینکه این تخت تا حدی ترسناک به نظر می رسد و گویا آدم خودش با پای خود درون تابوتی فلزی می رود اما نتیجه و انتهای خوبی دارد و برعکس روند همیشگی دفن شدن، این بار خود را به خاک می سپارید تا زنده بمانید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

امروزه حافظه های همراه جزو جدا ناپذیر از دنیای دیجیتال ما هستند.همه کاربران آنلاین و دیجیتال به طور دائم یک و یا چند فلش درایو را در جیب های خود حمل می کنند و به محض دیدن یک مدیا و فایل مهم از آن به عنوان ذخیره ساز فوری و همراه استفاده می کنند.حافظه های فلش امروزی در حجم ها و اندازه های مختلف موجود هستند طراحی فروشگاه اینترنتی و رابط های آنها را USB 20./3.0 تشکیل می دهد.پورتی جهانی که در تمامی سیستم های امروزی دیده می شود.خیلی آسان فلش خود را به سیستم متصل کرده و اطلاعات مورد نظر را انتقال دهید.از سوی دیگر حافظه های سالید و یا همان SSD های خودمانی،در قسمت های سخت افزاری شباهت های بسیاری با یک حافظه فلش دارند.اما دقیقا مثل هم نیستند.حال چه می شود اگر یک فلش درایو و SSD را با یکدیگر ادغام نماییم؟

 

در حال حاضر بازار IT دارای نمونه هایی از حافظه های اکسترنال است که در آنها به جای استفاده از هارد دیسک های 2.5،از حافظه های سالید استفاده می گردد.اما کاربران امروزی به دنبال یک حافظه کوچک اما با حجم و سرعت بسیار بالا هستند.حافظه های فلش درایو USB به دلیل محدودیت های بسیار از نرخ خواندن/نوشتن کمتری به نسبت SSD ها برخوردار هستند.اینک کمپانی "VISIONTEK" در اقدامی جالب فلش درایو هایی را تولید کرده است که در آنها از فناوری SSD بهره گرفته شده است.محصول مورد نظر از طریق دو پورت USB 2.0/3.0 قادر به فعالیت است اما برای پورت USB 3.0 بهینه شده است.این حافظه ها در سه حجم 128/256/512 گیگابایت تولید شده و می توان نام پاکت پی سی سالید را بر روی آنها نهاد." Mark Bilson" از مدیران اجرایی کمپانی VISIONTEK در باره این حافظه ها گفت:الویت ما تولید حافظه های کوچک،با ظرفیت بالا و صد البته قابلیت حمل بسیار آسان بود.بدین طریق کاربران خلاق،حرفه ایی و آن دسته از کسانی که همیشه در حال رفت و آمد بوده و اصطلاحا سرشان شلوغ است،با خیالت راحت به فعالیت های دیجتالی خود می پردازند.این حافظه های با سیستم عامل های ویندوز،لینوکس و مک هماهنگی کامل دارد.

IC های حافظه در یک پوشش آلومینیومی قرار گرفته و از نوع MLC NAND هستند.استقامت این تراشه بسیار بالا توصیف شده است.این کمپانی مدعی سرعت خواندن/نوشتن 450MB/sec-155MB/sec شده است.این محصولات دارای قیمت های 90 دلار برای 128 گیگ،150 دلار برای 256 گیگ و در نهایت 280 دلار برای مدل 512 گیگابایتی هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بیشترین حجم مواد در عالم را ماده تاریک تشکیل می دهد و در عین حال کمترین بخش از دانش بشر نیز متعلق به همین ماده ناشناخته است. در واقع دلیل نامگذاری این ماده به صورت Dark Matter هم همین ناشناخته بودن آن است. در سال های اخیر تلاش های بسیار زیادی برای یافتن نشانه هایی از این ماده و کشف شرایط فیزیکی و روابط حاکم بر آن در بین فیزیکدانان سراسر دنیا انجام شده اما با وجود نزدیک شدن به حل این معما، هنوز هیچ گزینه قطعی در دسترس دانشمندان نیست. هر چند این اتفاق باعث دلسردی فیزیکدانان نشده طراحی فروشگاه اینترنتی و به همین دلیل بزرگترین تلاش بشر برای یافتن نشانه هایی از ماده تاریک چندی است که آغاز شده است.

آزمایش LUX ماده تاریک (Large Underground Xenon) دقیق ترین و پیچیده ترین آشکارساز ماده تاریک در جهان به حساب می آید و اخیرا حساسیت آشکارسازی آن به طور فوق العاده ای با فاکتور 20 افزایش پیدا کرده تا  LUX به دنبال WIMP ها یا عظیم با برهمکنش ها بسیار ضعیف می گردد. این ذرات جرمی چندین برابر پروتون دارند اما به ندرت با ماده ای که ما می شناسیم برهمکنش می کنند. آشکارساز به کار رفته در این آزمایش از یک مخزن حاوی 370 کیلوگرم زنون تشکیل شده که اطراف آن را 64 تیوب فوتومولتیپلایر احاطه کرده اند. در شرایط بسیار نادری که یک WIMP به اتم های زنون برخورد کند نوری تابش می شود که توسط تیوب ها شناسایی خواهد شد. البته سختی کار آنجاست که تا به حال هیچ ذره ای از این نوع توسط LUX شناسایی نشده اما محققان امیدوارند افزایش حساسیت دستگاه بتواند به آنها در راه آشکارسازی WIMPها کمک کند. این تلاش برای یافتن ماده تاریک از سال 2014 شروع شده و در فازهای مختلفی ادامه داشته است. قرار است فاز نهایی LUX تا سال 2016 اجرا شود و به این ترتیب طولانی ترین جست و جوی محققین برای شناسایی خصوصیات ماده تاریک انجام شود. شناخت ماده تاریک می تواند کلیدی برای ورود به بخش ناشناخته ای از فیزیک باشد که قادر است دانش انسان درباره عالم را تکمیل کرده و به او در راه درک آغاز آفرینش کمک کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مزایای متنوعی که شرکت فیسبوک در اختیار کارمندان خود قرار می دهد اکنون شامل یک امتیاز قابل توجه است که کارمندان این شرکت را تشویق می‌کند با دریافت مبلغ 10 هزار دلار، خانه خود را به نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا منتقل کنند.

 کارمندان موظف هستند طراحی فروشگاه اینترنتی پس از دریافت این پول خانه‌ای را در نزدیکی 16 کیلومتری دفتر فیسبوک واقع در One Hacker Way در فاصله 48 کیلومتری جنوب سان فرانسیسکو اجاره یا خریداری کنند. علاوه بر این مبتنی بر هزینه‌های مربوط به مسکن، برخی از کارمندان می‌توانند تا 15 هزار دلار پول دریافت کنند.

 به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک، مزایای این شرکت برای پشتیبانی از کارمندان فیسبوک و اعضای خانواده این کارمندان در تمامی مراحل زندگی طراحی شده‌اند.

 در هر حال منتقدان هشدار داده‌اند که این طرح می‌تواند موجب جایگزینی طبقات اجتماعی در بافت مناطق کم درآمد مانند پالو آلتوی شرقی شده و ساکنین محلی را مجبور به جا‌به‌جایی کند.

 علاوه بر این فیسبوک می‌تواند مبتنی بر اجرای این طرح کارمندان خود را به صرف وقت بیشتر در محیط کاری تشویق کرده و مانع از اتلاف وقت در مسیر رفت و آمد بین خانه و محل کار شود. این طرح هم چنین می‌تواند در کاهش هزینه‌های سرویس‌های اتوبوس لوکس فیسبوک کمک کننده باشد. از سوی دیگر آگاهی مالکان خانه از این موضوع می‌تواند موجب افزایش هزینه اجاره یا خرید مسکن شود.

 در هر حال میانگین قیمت خانه در منلو پارک در حال حاضر حدود 2 میلیون دلار است و این مبلغ 10 هزار دلاری نمی‌تواند کمک چندانی به خرید یا اجاره خانه کند.

 فیسبوک از اوایل سال جاری فعالیت خود در دفتر مرکزی منلو پارک را آغاز کرد. این دفتر که برای 2800 کارمند ساخته شده است، دارای 430 هزار فوت مربع فضای داخلی است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ماده‌ی اصلی سازنده‌ی بسیاری از نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها ماده‌ای به نام اینیدیم تین اکسید (ITO) است. این ماده بیش از ۶۰ سال است که در بیش از ۹۰ درصد صفحات نمایش به کار گرفته می‌شود. اما دانشمندان ماده‌ای رقیب کشف کرده‌اند که نه تنها بسیار شفاف و رسانا است بلکه بسیار ارزان‌تر از ITO نیز هست.

 

برخلاف تراشه‌های پردازشی و حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، هزینه‌ی ساخت نمایشگرهای لمسی و شالوده‌ی آن‌ها با گذر زمان افزایش یافته و ماده‌ای با نام اینیدیم تین اکسید (ITO) به پراستفاده‌ترین ماده در این صفحات نمایش تبدیل شده است. این ماده به آسانی ساخته شده، شکل دادن به آن راحت است، الکتریسیته را به راحتی هدایت کرده و مشخصات فیزیکی بسیار خوبی نیز دارد. اما متاسفانه طی ۱۰ سال اخیر قیمت آن افزایش محسوس داشته است و هیچ رقیبی نتوانسته از نظر کیفیت با آن به رقابت بپردازد.

محققان در تلاش هستند تا ماده‌ای برای جایگزینی ITO بیابند. برای انجام این تحقیق گروه محققان تحت رهبری رومن انخل هربرت، استادیار دانشکده‌ی مهندسی و علوم مواد دانشگاه پن استیت، به مشکل از دید دیگری نگاه کرده است. این گروه در نظر داشت تا ماده‌ای جدید با خصوصیات ITO بسازد؛ اما در آن از موادی که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است بهره ببرد تا قیمت محصول نهایی پایین بیاید.

 

این محققان ابتدا فیلم بسیار نازکی از دو ماده‌ی غیرمعمول فلزی ساختند. این فیلم که ۱۰ نانومتر ضخامت داشت طراحی فروشگاه اینترنتی از دو ماده‌ی استرانتیوم وندیت و کلسیم وندیت ساخته شده بود. غالب فلزات مانند نقره و طلا از الکترون‌های لایه‌ی ظرفیت خود برای انتقال الکتریسیته بهره می‌برند. این الکترون‌ها می‌توانند درون ساختار ماده به صورت آزاد حرکت کنند.اما دو فلزی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند روشی متفاوت برای هدایت الکتریسیته دارند و از چاله‌ای درون ساختار خود استفاده می‌کنند. این چاله‌ها در واقع نواحی پر از بار مثبت هستند که به الکترون‌ها اجازه می‌دهند تا به نوعی از روی آن‌ها عبور کنند و در واقع الکتریسیته در این مواد مانند مایعات جریان می‌یابد. این جریان الکتریسیته برای ساخت تمامی نمایشگرها یک امر ضروری است.زمانی که این مواد با اکسیژن ترکیب شوند، ویژگی‌های نوری بسیار خوبی را نیز کسب می‌کنند. با همراه شدن مواد مذکور با اکسیژن محققان مشاهده کردند که این مواد اجازه‌ی نفوذ نور در بازه‌ای وسیع، از موج کم انرژی مادون قرمز تا امواج پر انرژی ماورای بنفش را، از خود عبور می‌دهند. در واقع این ماده در مقابل طیف وسیعی از نور شفاف است و در نتیجه می‌تواند ماده‌ای ایده‌آل برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند باشد.در حال حاضر اینیدیم به ازای هر کیلوگرم ۷۵۰ دلار قیمت دارد. این ماده در حال حاضر بسیار کم‌یاب است و استفاده‌ی گسترده‌ای در ۶۰ سال اخیر از آن ماده شده است. استرانتیوم، کلسیم و وانادیوم (موادی که برای تصحیح فلزات مورد استفاده در این تحقیق از آن‌ها بهره گرفته شده بود) دسترسی بسیار آسان‌تری دارند. برای مثال وانادیوم به ازای هر کیلوگرم تنها ۲۵ دلار قیمت دارد. طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا برای مقابله با زیست لایه های مضر راه جدیدی کشف کرده اند. روش غیر سمی آنها که با ترکیب نانوذرات و گرما همراه است، می تواند استفاده های گسترده ای در علم پزشکی داشته باشد.

هنگامی که باکتری به عنوانی واحدی مجزا و مستقل وجود داشته باشد، انسان قادر است به راحتی و به واسطه آنتی بیوتیک آن را کنترل و درمان نماید. اما وقتی سلول های آنها با یکدیگر ترکیب می گردند شبکه ای از زیست لایه ها موسوم به بایوفیلم را تشکیل می دهند که از بین بردنشان چندان آسان نخواهد بود.

حدود 80 درصد از عفونت ها و آلودگی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی همانند تیوب های دیالیز به بایوفیلم ها مربوط می شود و از آنجایی که بسیار مقاوم هستند، می توانند موجب رشد مشکل در محیط های بیمارستانی شوند.

در پی یافتن راهکار مناسب برای این مسئله، محققان دانشگاه نیو ساوت ولز هنگام کار با پاتوژن (عامل بیماری زا) Pseudomonas aeruginosa (ارگانیسمی که مدل واکنش باکتری های دیگر به درمان را نمایش می دهد) به پیشرفت بسیار خوبی دست پیدا کرده اند.

 به منظور از بین بردن زیست لایه ها، گروه مورد بحث سعی کردند روندی که سلول ها هنگام مهاجرت به مکان جدید در پیش می گیرند را بازسازی نمایند و به واسطه آن موجب شکسته شدن ساختار و تقسیم آنها به سلول های مجزا گردند. پس از این کار، سلول های جدا از هم در مقابل حملات درمانی مقاومت کمتری خواهند داشت طراحی فروشگاه اینترنتی و در نتیجه راحت تر می توان آنها را از بین برد.

برای این منظور، دانشمندان نانوذرات اکسید آهن را به زیست لایه ها تزریق نمودند، سپس آنها را به واسطه میدان مغناطیسی حرارت دادند. این کار موجب افزایش دما تا 5 درجه سانتی گراد و گرمازدگی مقطعی گردید و در نهایت پراکنده شدن سلول های بایوفیلم را موجب شد.

هنگامی که ماتریکس سلول ها در هم شکست، درمان باکتری نیز برای تیم تحقیق ساده تر گردید.

استاد راهنمای این تحقیقات، Cyrille Boyer در این رابطه اظهار داشته: «می توان این نانوذراتِ اکسید آهن که از پلیمر پوشیده شده اند را به منظور پراکنده ساختن سلول های زیست لایه ها در بسیاری از مصارف صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار داد. پس از متفرق نمودن باکتری ها، کار کردن با آنها آسان می گردد و پتانسیل لازم برای از بین بردن عفونت بایوفیلم های بسیار مقاوم و مضر، پدید می آید.»طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه Duke بر این باورند که صرف نظر از مدت زمان خواب، کیفیت خواب موجب ارتقای سطح هوش انسان نسبت به سایر میمون‌سانان شده است.

 نتایج تحقیق جدید انجام شده در دانشگاه Duke نشان می‌دهد که چرا انسان‌ها توانسته‌اند با سرعتی نسبتاً بالا از پستانداران نخستین پایه (Primate) پیشی بگیرند، نخستی سانان یا نخستی‌ها یکی از گروه‌های متنوع و پرجمعیت پستانداران هستند طراحی فروشگاه اینترنتی که شامل تمامی میمون‌ها، کپی‌‌ها و انسان‌ها می شوند و تا کنون بیش از 350 گونه از نخستی‌ها شمارش شده‌اند. مطابق با این تحقیق، علت این برتری به الگوهای خواب عجیب انسان مربوط است. به اعتقاد این محققان، سیکل هفت ساعته پیوسته خواب انسان با چشمان بسته دلیل این تغییر بوده است. شامپانزه‌ها 11.5 ساعت می‌خوابند، با این حال انسان‌ها در این مدت زمان کمتر، عمیق‌تر می‌خوابند و خواب آنها پر از رویا است. مدت زمان خواب REM انسان بالاتر از میانگین است. ششمین مرحله از خواب، REM نام دارد که در آن بدن در حالت خواب عمیق به سر می‌برد اما واکنش مغز در حالت بیداری است. مشخصه اصلی این مرحله حرکات سریع چشم است. اکثر رویاها در این مرحله از خواب روی می دهند.

 یکی از عمده دلایل افزایش کیفیت خواب انسان‌ها، پایین آمدن از درختان و خوابیدن روی زمین است. خوابیدن روی زمین مانع از این می‌شود که به صورت ناخودآگاه نگران تکان خوردن و افتادن از روی درخت در نیمه شب باشید. این تیم برای رسیدن به این نتایج، برای مدت زمان مشخص الگوهای خواب اورانگوتان‌های باغ وحش ایندیاناپولیس را با استفاده از دوربین‌های دید در شب ارزیابی کردند تا تشخیص دهند مدت زمان خواب REM این حیوانات چقدر است.

 به جای نگرانی برای پیدا کردن محکم ترین شاخه و خوابیدن در طول شب، انسان‌ها روی زمین می خوابند و اگرچه مدت زمان این خواب کمتر است، بازه‌های زمانی این خواب کیفیت بسیار بیشتری دارد. به این ترتیب انسان‌ها در طول تاریخ، روزانه از این مدت زمان بیداری بیشتر استفاده کرده و به فعالیت‌های تقویت ذهن پرداخته‌اند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان موفق به تولید دستکش رباتیکی شده اند که برای افراد نابینا و آنهایی که از اختلالات بینایی رنج می برند امکان مشاهده از طریق لمس اشیا را فراهم کند.

 یانتائو شن که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد طراحی فروشگاه اینترنتی در خصوص این محصول جدید عنوان می کند:"در ابتدا طرح و فرم دست فرد مورد نظر را اسکن می کنیم و دستکشی رباتیک متناسب با اندازه و حالت دست وی تولید می شود. سپس، دوربین هایی با رزولوشن بالا و چندین سنسور الکتریکی و مکانیکی نیز به این دستکش اضافه می شوند. بدین ترتیب فرد با لمس اشیای پیرامون خود و با کمک بازخوردهای لمسی و صوتی که از طریق این دستکش به وی منتقل می شود، می تواند شکل، اندازه و موقعیت جسم مورد نظر را شناسایی کند."

 این دستکش پیشرفته حاصل تلاش محققانی از دانشگاه های Arkansas و Nevada است و از وزنی بسیار سبک در مقایسه با دستکش های معمولی برخوردار است و با ترکیبی از سنسورهای لمسی، حسگرهای دما، میکروفون های بسیار کوچک و دوربین های پیشرفته می تواند دنیای جدیدی را پیش روی افراد نابینا و کم‌بینا باز کند.

 گفتنی است این محصول در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار دارد و هنوز زمان دقیقی برای عرضه این دستکش‌ها به بازار فاش نشده است.

یانتائو شن در پایان عنوان کرد:"این دستگاه نه تنها به افرادی که از اختلالات بینایی رنج می برند، کمک خواهد کرد، بلکه می توان از این فناوری در بسیاری از حوزه های مختلف رباتیک نیز استفاده کرد."طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در اکتبر امسال، یک زوج ساکن کالیفرنیا به خاطر قابلیت WiFi Assist (امکانی که در صورت ضعیف بودن سیگنال وای فای، دستگاه را به شبکه LTE انتقال می دهد و دیتای آن را به میزان وحشتناکی مصرف می کند) در iOS 9، اپل را به دادگاه کشاندند.

حالا در پرونده ای مشابه، این کمپانی مجددا و به درخواست یک شرکت حقوقی به نام Berman Sobol Shapiro LLP به دادگاه فراخوانده شده طراحی فروشگاه اینترنتی تا پاسخگوی شکایت آن در مورد مصرف بالای دیتا در iOS باشد.

این شرکت حقوقی مدعی شده که آیفون 5 و آیفون 5 سی که از نسخه های 6 و 7 سیستم عامل موبایلی اپل بهره می برند، بدون ارائه هیچگونه هشداری از وای فای به شبکه LTE سوئیچ می کنند.

البته اپل در ماه سپتامبر 2012 پچ مربوط به این باگ را برای مشتریان ورایزن ارائه کرد و حالا شاکی جدید مدعی شده که ارائه پچ مورد نیاز کاربران At&t دو سال طول کشیده و اپل نتوانسته در این مدت مشکل را مرتفع نماید.

شاکی همچنین اظهار داشته که چنین اقدامی از سوی اپل مغایر با قوانین حمایت از مصرف کنندگان در کالیفرنیا و به خصوص «قانون رقابت غیرمنصفانه، قانون مربوط به جبران های حقوقی برای مصرف کنندگان و قانون تبلیغات نادرست» است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به خواب رفتن حین تماشای فیلم یا سریال اغلب تجربه چندان خوشایندی نیست و گاهی فراموش می کنیم در کدام قسمت از سریال به خواب رفته‌ یا به کل در حال تماشای کدام اپیزود بوده‌ایم. به همین دلیل نتفلیکس یک راه حل کاربردی در اختیار کاربران خود قرار داده است: جوراب‌های نتفلیکس.

 شرکت نتفلیکس جورابی طراحی کرده است که می‌تواند با ارزیابی حالات بدن فرد، تشخیص دهد که او به خواب رفته است و بلافاصله برنامه در حال مشاهده فرد در نتفلکیس را متوقف می‌کند.

 نتفلیکس برای ساخت سیستم تشخیص خواب این جوراب‌ها از فناروی Actigraphy استفاده کرده است، روشی برای ارزیابی بازه‌های فعالیت و استراحت انسان. در این فناوری از یک شتاب سنج استفاده می شود تا تشخیص داده شود طراحی فروشگاه اینترنتی که بدن فرد پس از مدتی دیگر حرکت نمی‌کند (به صورت پیش فرض یعنی زمانی که به خواب رفته‌اید). در نمونه اولیه تولید شده از این جوراب هوشمند، یک چراغ قرمز تعبیه شده است که پس از بی حرکت شدن فرد برای مدت زمان طولانی، قرمز می شود، در این مرحله به فرد اعلام می‌شود که محتوای در حال پخش تا لحظاتی دیگر متوقف خواهد شد در هر حال اگر کاربر در این لحظه حرکت کند، شمارش معکوس توقف پخش فیلم کنسل خواهد شد.

این شرکت علاوه بر ساخت نمونه اولیه این جواب‌ها، راهنمای آموزش ساخت آن را نیز به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار داده است و به این ترتیب کاربران می‌توانند خودشان جوراب‌های هوشمند درست کنند. برای ساخت این جوراب‌ها به یک میکروکنترلر Arduino، چراغ‌های اینفرارد، باتری و غیره نیاز است. دستورالعمل های آنلاین نتفلیکس شامل آموزش‌های تصویری و الگو برای هر مرحله است، در هر حال این شرکت به کاربرانش پیشنهاد می‌دهد که برای ساخت این جوراب به دانش مختصری از الکترونیک و آشنایی با لحیم کاری نیاز است.

 این جوراب‌ها در حال حاضر عملکرد چندان دقیقی ندارند، با این حال این ایده بسیار کاربردی بوده و شرکت‌های تولیدکننده محصولات پوشیدنی می‌توانند برای تولید محصولات آتی خود از ایده‌ای مشابه استفاده کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت مایکروسافت ابزار مترجم خود را که با نام Translator شناخته می‌شود به‌روز کرد و نسخه جدید آن را در اختیار کاربران موبایلی گذاشت.

این نسخه جدید از مترجم مایکروسافت به کاربران امکان می‌دهد مبتنی بر زبان‌های مختلف به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و روی گوشی هوشمند یا ساعت مچی خود اعمال نفوذ بیشتری داشته باشند.

با این ابزار به‌روز شده کاربران می‌توانند در جریان ارتباطات موبایلی خود با کاربر دیگری که به زبان مختلف صحبت می‌کند طراحی فروشگاه اینترنتی در آن واحد صحبت کنند. این مترجم حتی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و ساعت‌های هوشمند Apple Watch هم به‌روز شده است تا کاربران دیگر پلتفرم‌ها هم بتوانند امکانات آن را در اختیار بگیرند.

شرکت مایکروسافت روی وبلاگ رسمی خود در این خصوص توضیح داد: «به جای آنکه دو نفری که زبان مختلفی دارند روی یک گوشی هوشمند متمرکز شوند تا بتوانند ارتباطات لازم را برقرار کنند، می‌توانند از طریق میکروفون با یکدیگر صحبت کنند و البته، صداهای اضافی محیط را هم حذف کنند».

در ادامه این مطلب گفته شد: «زمانی که دو نفر با زبان متفاوت از یکدیگر دور هستند و می‌خواهند با هم صحبت کنند، این ابزار جدید به آنها امکان می‌دهد به صورت تصویری با یکدیگر ارتباط داشته باشند و هر کس به زبان خود صحبت کند تا طرف مقابل متوجه شود».

قابلیت جدید هم اکنون هفت زبان مختلف را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد که این زبان‌ها شامل چینی مدرن، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، آلمانی و اسپانیایی می‌شوند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در سال 2015 میلادی گوشی هوشمند آیفون 6s محبوب‌ترین کالای دیجیتالی جست‌وجو شده در سایت اینترنتی گوگل بود.

کاربران گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی انواع دستگاه‌های الکترونیکی و محصولات دیجیتالی را جست‌وجو کردند که در بین آنها آیفون ۶s بیش از بقیه مورد استقبال قرار گرفت.

این اطلاعات را شرکت گوگل در گزارش سالانه خود منتشر کرد طراحی فروشگاه اینترنتی و توضیح داد که وضعیت جست‌وجوگر اینترنتی آن در یک سال گذشته چگونه بوده است.

گوشی هوشمند اپل عنوان نخست در لیست ۱۰ کالای دیجیتالی محبوب مبتنی بر جست‌وجوگر گوگل را به است آورد و از این نظر توانست رتبه بالاتری را نسبت به Galaxy S6 سامسونگ، ساعت هوشمند Apple Watch، تبلت iPad Pro، گوشی LG G4، گوشی Galaxy Note 5، گوشی Galaxy J5، گوشی HTC One M9، گوشی Nexus 6P هوواوی و تبلت Surface Pro 4 مایکروسافت به دست آورد.

هیچ یک از ۱۰ محصول برتر دیجیتالی نتوانستند در لیست پرجست‌وجوترین کلیدواژه‌های گوگل برای سال ۲۰۱۵ میلادی حضور داشته باشند.

این طور که گوگل اعلام کرد، در یک سال گذشته سه کلیدواژه زیر بیشتر از همه در این سایت جست‌وجو شدند: Lamar Odom، Charlie Hebdo و Jurassic World.

سال گذشته گوشی هوشمند آیفون ۶ پرجست‌وجوترین کلمه دیجیتالی در سایت گوگل بود امسال هم مدل بعدی آن یعنی آیفون ۶s توانست این عنوان را به دست آورد.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان موفق به تولید میکروسکوپی کوچک و قابل حمل شده اند که می تواند شما را به دنیایی که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست، ببرد.

 شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد طراحی فروشگاه اینترنتی که بخواهید جزییات یک وسیله را از ابعاد مختلف مورد بررسی و اکتشاف قرار دهید، اما از آنجایی که تنها راه برای این کار استفاده از میکروسکوپ است و از سویی دیگر این میکروسکوپ ها نیز از وزن و اندازه نسبتاً بزرگی برخوردارند، کار را برای علاقه مندان دشوار می کنند.

 حال خبر خوش برای این دسته از افراد این است که محققان موفق به تولید میکروسکوپی کوچک و جیبی به نام uPeek شده اند که می تواند از طریق ارتباط وایرلس به گوشی های هوشمند متصل شده و شما را با کوچک ترین جزییات جسم مورد نظر آشنا کند.

 این میکروسکوپ با اپلیکیشن های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند هماهنگ شده واز طریق لنزهای 4 قسمتی موتوری خود می تواند تصاویری با کیفیت خیره کننده را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

این محصول جدید می تواند جایگزینی مناسب برای میکروسکوپ های حجیم و سنگین باشد. میکروسکوپ هایی که بیشتر آنها به صورت دستی کار می کنند و این در حالیست که uPeek علاوه بر حجم و وزن بسیار پایین، به صورت وایرلس و با یک اپلیکیشن کنترل می شود و به لطف موتوری که در آن تعبیه شده است کاربر می تواند بر روی نقطه مورد نظر متمرکز شود و آن را مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است قیمت این محصول که به زودی به بازار عرضه خواهد شد، 136 دلار تعیین شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اندکی پس از انتشار شایعاتی مبنی براحتمال توقف معرفی گوشیهای نسل جدید سری فلکس ال جیکه تنها گوشی‌های ال جی با صفحات نمایش خمیده به شمار می‌روند، حالا به نظر می‌رسد ال‌جی در نظر دارد تا سری جدید گوشی‌ها خود را با صفحه نمایش خمیده در لبه‌ها معرفی کند.جی فلکس و جی فلکس ۲ ال‌جی تنها گوشی‌های این شرکت با صفحات نمایش منحنی بودند طراحی فروشگاه اینترنتی که به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای قصد ادامه دادن این سری را ندارد. بنابر شایعات منتشر شده توسط ایوان بلس در حساب کاربری Evaleaks در توییتر به نظر می‌رسد ال‌جی در حال کار بر روی گوشی دارای صفحه نمایش با لبه‌های خمیده است که در قسمت بالای گوشی خمیدگی دارند.

اطلاعات بیشتری در حال حاضر از این گوشی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد گوشی جدید ال‌جی شبیه به گلکسی نوت اج سامسونگ باشد با این تفاوت که به جای خمیدگی در لبه‌ی کناری در لبه‌ی بالای این گوشی شاهد خمیدگی صفحه نمایش خواهیم بود. البته ممکن است این خمیدگی تا پشت گوشی و قاب پشت آن نیز کشیده شود.صفحات نمایش با لبه‌های خمیده در سال گذشته با معرفی نوت اج وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد و به نظر می‌رسد کاربران نیز اقبال خوبی به سمت این گوشی‌ها داشته‌اند که البته بیشتر به دلیل زیبایی آن‌ها بوده و این صفحات کارایی خاصی را به گوشی‌های هوشمند اضافه نکرده‌اند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مشکلات نفوذ و هک های اینترنتی در شبکه های اجتماعی این روزها بسیار مایه دردسر شده است.ضعف امنیتی برخی از این شبکه ها مانند توییتر نیز کاربران آنها را به فکر برو برده است.گروهک های تروریستی با حمله به این شبکه ها علاوه بر تبلیغات خود،مشغول نمایش قدرت و جذب نیرو هستند.هرچند که تیم های امنیتی مشغول بستن حساب های منتصب به آنها هستند،اما این روند همچنان ادامه دارد.از سوی دیگر تیمی بزرگ از بهترین هکرها نیز دست به دست یکدیگر داده طراحی فروشگاه اینترنتی و مشغول حمله به گروهک های تروریستی هستند.خلاصه کلام آنکه جنگی بزرگ در بین این گروه ها برقرار است که ابعاد آن بسیار پیچیده و خارج از کنترل است.پس از حملات تروریستی به مردم فرانسه،جنگ های اینترنتی برای حذف عناصر داعش از فضای مجازی شدت گرفته است.در راس هکرهای کلاه سفید یک گروه فرانسوی وجود دارد که از بزرگان هک جهان برای پیوستن به خود دعوت به عمل آورده است.اما اینک اخباری جدید دنیا را تکان داده است.نیروهای تروریستی داعش دارای یک گروه سایبری با نام "سایبر خلافت" هستند که عملیات خرابکارانه و نفوذی آنها توسط این گروه انجام می شود.در روز گذشته این گروه تصاویری را منتشر کرد که در آن اطلاعات نیروهای نظامی کشورهای فرانسه و آمریکا قابل مشاهده است.این اطلاعات محرمانه شامل آدرس ایمیل،شماره تلفن،محل زندگی و رتبه نظامی آنها است.البته این اطلاعات عموما شامل نیروهای رده متوسط است اما در میان آنها می توان نام حداقل یک ژنرال فرانسوی را مشاهده کرد.ظاهرا گروهی از هکرهای کلاه سفید روزی را با نام trolling day نام گذاری کرده اند که این اقدام هکرهای داعش پاسخی به آن بوده است.

علاوه بر آن در گذشته هکرهای خلافت ادعا کرده بودند که نام و اطلاعات 700 نفر از نیروهای نظامی ایالات متحده و در راس آنان تفنگداران ایالات متحده را به دست آورده اند که این اقدام می تواند مهر تائیدی بر ادعاهای مشابه باشد.ظاهرا کنترل نفوذ های اینترنتی داعش بسیار سخت تر از آن است که تصور می شد.علاوه بر آن برخی از کاربران شبکه توییتر هرزنامه هایی را در ایمیل خود دریافت کرده اند که بی ارتباط با گروه خلافت نبوده است.از همین رو مسئولان این شبکه ها کاربران خود را به حفظ نکات امنیتی دعوت کرده و آنها را در مورد بد افزار و هرزنامه ها آگاه ساخته اند.آنچه تا کنون به وضوح مشخص شده است،ضعف امنیت سرورهای توییتر و وب سایت های مورد بحث است چرا که نفوذ به آنها و سرقت اطلاعات بسیار آسان به نظر می رسد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

غول‌های خودروسازی دنیا همچون تویوتا، نیسان و تسلا باور دارند که خودروهای خودران به عنوان نسل بعدی جایگزین برای خودروهای کنونی خواهند بود. اما شاید این مورد تنها گزینه‌ای نباشد که در آینده می‌تواند جانشین خودروهای امروزی باشد. گروهی در دانشگاه نانکایی (Nankai) چین توانسته‌اند یک نمونه‌ی اولیه از خودرویی بسازند که با سیگنال‌های مغزی راننده کنترل می‌شود. این گروه در حال کار بر روی فناوری هستند که بتواند سیگنال‌های مغزی را برای توقف، حرکت رو به جلو و عقب و باز و بسته کردن قفل‌ها با توجه به اطلاعات دریافتی به کار برد.

 

ژانگ ژائو (Zhang Zhao) یکی از پژوهشگران این پروژه توضیح می‌دهد که کلاهی که حین رانندگی این خودرو پوشیده می‌شود از ۱۶ سنسور نوار مغز (EEG) ساخته شده است که این سنسورها فعالیت مغز را آشکارسازی می‌کنند. این سیگنال‌ها می‌توانند با کامپیوتر رمزگشایی و واکاوی شوند طراحی فروشگاه اینترنتی و در پی آن به دسته‌ای از دستورهای مرتبط با خودرو تبدیل شوند. نوآوری به کار رفته در این طرح باعث جذب خریداران می‌شود و این در حالی است که امروزه صنعت خودروهای هوشمند در اوج شکوفایی خود برای ارائه‌ی خودروهای نیمه‌خودران به مشتریان است. شرکت گوگل پس از سال‌ها آزمایش در زمینه‌ی این فناوری‌ها سرانجام اعلام کرد که می‌خواهد در پنج سال آینده اولین نسل از خودروهای هوشمند را روانه‌ی بازار کند. از سویی کمپانی‌های تویوتا و نیسان هم اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ خودروهای نیمه‌خودران برای خریداران در دسترس خواهند بود.

 

این فناوری هنوز در گام‌های اولیه‌ی خود است و راه زیادی تا عملی شدن دارد. پژوهشگران توانسته‌اند این کار را روی خودرویی از شرکت چینی Great Wall Motors پیاده کنند و با کاربرد سیگنال‌های مغزی، این خودرو را در یک مسیر مستقیم به حرکت در بیاورند. سرپرست این پروژه دانشیار دوان فنگ (Duan Feng) گفته است که این ایده در ابتدا به منظور ساختن خودروهایی برای افرادی که از نظر فیزیکی دارای ناتوانی هستند شکل گرفته بود. با این حال گروه مذکور به این نکته اشاره کرده‌اند که هم اکنون هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودروها ندارند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مقامات شهر مسکوی روسیه از تصمیم خود برای ارایه وای فای رایگان در قبرستان های این شهر خبر دادند.

 پس از ارایه وای‌فای رایگان به شهروندان مسکویی در مترو و برخی رستوران های این شهر بزرگ کشور روسیه، اکنون نوبت به سه قبرستان بزرگ این شهر به نام های Vagankovo، Troyekurovo و Novodevichy رسیده است تا این سرویس را به طور رایگان در اختیار افرادی قرار دهند که به این مکان‌ها مراجعه می کنند.

 در این قبرستان ها افراد مطرحی همچون آنتوان چخوف ( نویسنده مشهور) ، نیکیتا خروشچف (رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق) و بوریس یلتسین (نخستین رییس جمهور کشور روسیه) به خاک سپرده شده اند.

 در همین رابطه خانم لیلیا لووفسکایا، از مدیران شهر مسکو در خصوص این طرح عنوان می کند:"قبرستان ها را می توان موزه هایی عمومی در فضاهایی باز دانست. در این اماکن افراد بر بالای قبر آدهای مشهور می ایستند طراحی فروشگاه اینترنتی و می خواهند در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. از این رو، دسترسی به وای فای رایگان می تواند در بالابردن اطلاعات مردم در خصوص این افراد بسیار موثر باشد."

 این طرح قرار است در سال آینده عملی شود و به گفته مقامات شهر مسکو اگر این سرویس با استقبال مردم رو به رو شود به زودی تمامی 133 قبرستان پایتخت روسیه به وای فای رایگان مجهز خواهند شد.

 ناگفته نماند که قبرستان های Novodevichy و Vagankovo پیش از این نیز به سرویس GPS مجهز بودند تا افراد بتوانند قبر افراد مشهور در این قبرستان را راحت‌تر پیدا کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگرچه با تجربه اسکی در پیست های پر برف و مدرن کوه های آلپ در سوئیس قابل مقایسه نیست، ولی خانه اسلالوم – مرکزی خیره کننده و زیبا برای ورزش های زمستانی – می تواند پیست اسکی را به درب خانه های ساکنین آستانه پایتخت قزاقستان بیاورد.

علیرغم زمستان های سخت در قزاقستان که معمولأ دما به کمتر از منفی پانزده درجه سانتی گراد می رسد، این کشور مکان های محدودی برای انجام ورزش های زمستانی دارد. عده ای از شهروندان این کشور با انباشتن برف در پارک ها در آستانه پیست های کوچکی را راه اندازی کرده اند.

اما حالا نوید ساخت پروژه ای به شهروندان ساکن آستانه داده شده که پس از تکمیل آن، ساختمانی 21 طبقه با پیست مصنوعی به طول 326 متر در اختیار علاقه مندان به اسکی قرار خواهد گرفت.

شوکهان ماتایبکوف یکی از اسکی بازان حرفه ای و عضو اتحادیه معماران قزاقستان طراح این پروژه است. ماتایبکوف گفته هزینه تکمیل این پروژه به هفتاد میلیون دلار می رسد طراحی فروشگاه اینترنتی و از هم اکنون چند شرکت ساختمانی برای مشارکت در ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند.

او می گوید ایده ساخت چنین پروژه ای پس از آن به ذهنش رسید که از طی کردن مسافت چهار ساعته برای رسیدن به نزدیک ترین پیست اسکی به آستانه خسته شد.

این پروژه ماه گذشته در جشنواره جهانی معماری در سنگاپور نامزد دریافت جایزه بهترین پروژه مسکونی آینده شد. 
قرار است در طبقات پایینی این ساختمان فروشگاه هایی راه اندازی شود و طبقات بالایی آن به ساخت 421 واحد مسکونی تخصیص یابد.

ورودی پیست اسکی مجزا و به آسانسورهای پانورامایی مجهز خواهد بود.

این ساختمان پس از تکمیل، تنها ساختمان مدرن در آستانه نخواهد بود. این شهر در حال حاضر میزبان ساختمان های مشابهی برای موزه ها، فروشگاه ها و همچنین اماکن دولتی است؛ ساختمان هایی که در میان شهروندان با نام هایی همچون بشقاب پرنده، آبنبات چوبی و کاسه مشهور هستند و به نوع معماری این ساختمان ها اشاره دارد.

اکثر اماکن ورزش های زمستانی قزاقستان در نزدیکی آلماتی پایتخت سابق این کشور قرار دارند. این شهر میزبان مسابقات جهانی ورزش های زمستانی دانش آموزی در سال 2017 خواهد بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

لازم به گفتن نیست که مشکل باتری تلفن های هوشمند باعث کلافگی همه کاربران شده و از طرفی بازار کمپانی های سازنده پاوربانک ها را هم حسابی داغ کرده است. اینکه تلفن های هوشمند می توانند تا یک روزی کاری در کنار شما باشند در حالتی بسیار خوشبینانه گفته می شود و اگر شما هم نیاز دارید بیشتر اوقات به اینترنت متصل باشید و یا بدتر از آن (از لحاظ مصرف باتری) مجبورید از اینترنت اپراتورها استفاده کنید آن وقت احتمالا باتری دستگاهتان به نصف یک روز هم نخواهد رسید. اما یک کمپانی پیدا شده که این مشکل را در اولویت کاری خود قرار دهد و تلفنی تولید کرده که وعده 10 روز طول عمر باتری را می دهد.

تلفن هوشمندی که از آن صحبت می کنیم، مدل K10000 از کمپانی Oukitel است. همان طور که احتمالا از مدل دستگاه پیش بینی کردید در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت استفاده شده تا برای عملکرد عادی (همان چیزی که در تلفن های دیگر با آن وعده یک روز همراهی داده می شود) بتواند با هر بار شارژ بین 10 تا 15 روز کار کند. البته این دستگاه را هم باید در عمل آزمایش کرد تا به حقیقت آن پی برد اما در صورت صحیح بودن چنین ادعایی، می توانید یک بار گوشی را به شارژ بزنید طراحی فروشگاه اینترنتی و بعد بدون برداشتن شارژر، حداقل یک هفته به مسافرت بروید! گذشته از باتری قدرتمند باید یک نکته مهم دیگر را هم در نظر داشته باشید. یک گوشی صرف داشتن باتری با ظرفیت بالا نمی تواند چنین عملکردی به نمایش بگذارد و می بایست مواردی را هم فدای طول عمر باتری کند. K10000 هم دقیقا چنین شرایطی دارد. از نظر سخت افزاری با پردازنده چهار هسته ای مدیاتک در فرکانس 1 گیگاهرتز، نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت 720p، دوربین اصلی 8 و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی روبرو هستیم که البته می توان آن را به کمک کارت حافظه microSD افزایش داد. به این ترتیب باید K10000 را بیشتر یک باتری بدانیم که یک گوشی به آن متصل شده است! البته قیمت 240 دلاری شاید بتواند کمی از ضعف این دستگاه در بخش سخت افزاری کم کند، اما اگر به یک تلفن هوشمند نیاز دارید که بتواند چند روزی روشن بماند و عملکرد فنی آن چندان اهمیتی ندارد، می توانید به فکر تهیه یکی از این دستگاه ها باشید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ابوالحسن فیروز آبادی در حاشیه افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممنوعیت تماس های تصویری بلاخره باید چه زمانی مرتفع گردد؛ اظهار کرد: پیوست فرهنگی مربوط به این موضوع در حال تدوین است طراحی فروشگاه اینترنتی تا در شواری عالی فضای مجازی مطرح و تصویب شود که فکر می کنم ظرف 6 ماه آینده این موضوع مرتفع گردد.

وی درباره انحلال شورای‌های عالی موازی با این شواری حاکمیتی  با اشاره به اینکه از جمله دغدغه‌های رهبری نیز هست، افزود: انحلال شواری های عالی موازی نظیر انفورماتیک، اطلاع رسانی و افتا عملا صورت گرفته و جلسات آنها مدت‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

فیروز آبادی  تاکید کرد: در آخرین جلسه شواری عالی فضای مجازی نیز گزارش کاری در این باره ارائه دادیم و تصمیم گیری در باره انحلال شواری عالی فناوری اطلاعات را منوط به ارائه نظر دولت در جلسه آتی این شواری حاکمیتی کردیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

الماس، طلا یا پلاتینیوم تا به امروز به عنوان گران قیمت‌ترین ماده‌های موجود در جهان شناخته می‌شدند. با این حال محققان دانشگاه آکسفورد موفق به ساخت ماده‌ای شده‌اند که ارزشمندترین ماده لقب گرفته است. در آخرین حراجی برگزار شده، ۲۰۰ میکروگرم از این محصول ۳۳ هزار دلار قیمت‌گذاری شده که در هر انس برابر با ۴.۲ میلیارد دلار خواهد شد.

ماده‌ی جدید ساخته شده از ساختار مولکولی خاصی تشکیل شده که به نام فولرن درون وجهی، Endohedral Fullerenes، شناخته می‌شود. فولرن مولکولی به شمار می‌رود که تنها از تعداد زوج اتم‌های کربن ایجاد شده است. فولرن درون وجهی یکی از مشتقات فولرن به حساب می‌آید که با اتم یا اتم‌های اضافی درون پوسته‌ی فولرن محبوس شده است.

تا کنون نمونه‌های زیادی از فولرن درون وجهی ساخته شده‌ است. با این حال نمونه‌ی توسعه داده شده در دانشگاه آکسفورد کابرد مشخصی دارد طراحی فروشگاه اینترنتی و آن استفاده در ساعت‌های اتمی و دستگاه‌های GPS است. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت این مواد از ساختاری به شکل N@C60 و N@C70 تشکیل شده‌اند با این مفهوم که درون قفسی از ۶۰ یا ۷۰ کربن یک اتم نیتروژن قرار دارد.

ساعت‌های اتمی به طور معمول از سزیم بهره می‌برند. در این ساعت‌ها ۵۵ الکترون سزیم در مدارهایی با لایه‌های مختلف انرژی به حول نوکلئوس به گردش درمی‌آیند. با تغییر مدار توسط هر الکترون، موج‌هایی با فرکانسی مشخص تولید می‌شوند. از آن جا که فرکانس تولید شده در هر بار تغییر مدار ثابت بوده، می‌توان به عنوان یک معیار خوب برای اندازه‌گیری زمان از آن استفاده کرد و بسیار دقیق‌تر از روش‌های سنتی اندازه‌گیری زمان به حساب می‌آید.

در طرف دیگر تیم تحقیقاتی سازنده‌ی این ماده اعتقاد دارند که علاوه بر تعیین دقیق‌تر زمان می‌توان از این ماده در ساخت GPS نیز بهره برد. بنابراین جا‌به‌جایی‌های یک میلی‌متری نیز به حساب می‌آیند که برای صنعت اتومبیل‌سازی و ساخت اتومبیل‌های بدون راننده بسیار مفید به نظر می‌رسد چرا که می‌توان با دقت بسیار زیادی این ماشین‌ها را کنترل کرد.

حالا فکر کنید که از این فولرن جدید در گوشی‌های هوشمند شما استفاده شوند. بنابراین می‌توان یک ساعت اتمی بسیار کوچک را هر روز با خود حمل کرد. این در حالی اتفاق می‌افتد که ساعت‌های اتمی امروزی بسیار حجیم و به اندازه یک اتاق کوچک هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ مواردی زیادی را در خصوص ساخت لپ‌تاپ رعایت می‌کنند، یکی از این نکته‌ها حفظ اصول زیباشناختی است، خریداران نیز به دنبال لپ‌تاپ‌هایی قدرتمند و ظریف هستند، در این بین کیف لپ‌تاپ نیز اهمیت زیادی دارد و کاربران لپ‌تاپ همیشه به دنبال کیف‌هایی هستند که در کنار زیبایی بتواند امنیت لپ‌تاپ را نیز حفظ کند،‌اخیرا‌ کیفی ساخته شده طراحی فروشگاه اینترنتی که در کنار زیبایی از امنیت به خصوصی برای نگه‌داری لپ‌تاپ برخوردار است.

جامعه‌ای را نمی‌توان نام برد که دزدی و سرقت در آن وجود نداشته باشد، یکی از این موارد سرقت لپ‌تاپ است،‌کالای نسبتاً گران‌ قیمتی که درون کیف‌‌های زیبا و شکیل به این‌ طرف و آن طرف حمل می‌شود.
همان‌‌گونه که اشاره شد،‌کیف‌های لپ‌تاپ سوژه‌ای بسیار مناسب برای سارقین هستند به خصوص اگر دارنده لپ‌تاپ مجبور باشد هر روز برای مدتی این کیف زیبا و گول‌ زننده را با خود به این طرف و آن طرف ببرد. اینجاست که خلاقیت به مبارزه با سارقین لپ‌تاپ آمده و شاهد کیف لپ‌تاپی هستیم که به صورت نامرئی طراحی شده است.

به این ترتیب می‌توانید لپ‌تاپ خود را در داخل این کیف ظریف و جالب گذاشته و پس از انداختن آن بر روی دوش، کاپشن یا ژاکت بپوشید تا لپ‌تاپ از دید سارقین مخفی بماند. از طرف دیگر در روزهای برفی و بارانی نیز وقتی این کیف را در زیر لباس خود به دوش داشته باشید،‌به راحتی از لپ‌تاپ در مقابل خیس شدن محافظت می‌شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

تقریباً روزی نیست که از کاربردهای تازه پرینت سه بعدی خبری منتشر نشود. این تکنولوژی جدید هر روز کاربردهای خود را در علوم مختلف بروز می دهد و بسیاری از کارها که تا به امروز ناممکن و یا بسیار دشوار بوده اند، با بهره گیری از آن سهل و ممکن می شوند.

پیش از این در خصوص پرینت سه بعدی اعضای مصنوعی بدن انسان زیاد شنیده بودید، اما چیزی که کمتر به گوشتان خورده، ساخت عضو مصنوعی برای حیوانات است. گربه ای به نام وینسنت، یکی از اولین حیواناتی به شمار می رود که یک عضو مصنوعی تولید شده به روش چاپ سه بعدی را دریافت می کند.

این گربه از بدو تولد به علت نقص ژنتیکی فاقد استخوان درشت نی در پاهای عقب خود بوده طراحی فروشگاه اینترنتی و به همین دلیل عملاً توانایی راه رفتن نداشته است. به همین دلیل دکتر Mary Sarah Bergh، متخصص ارتوپدی در دانشگاه ایالتی آیووا تلاش کرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی یک جفت پای عقب مصنوعی از جنس تیتانیوم برای این گربه بسازد. حالا وینست با این پاهای مصنوعی می تواند برای اولین بار راه برود.

دکتر Bergh در این باره می گوید: «این کار مسیر تازه ای را برای درمان حیوانات مشابه در پیش روی ما باز می کند. ما در پروسه تولید ایمپلنت های پای وینست تجربیات جالبی کسب کردیم که به درمان سایر نقص های جسمی حیوانات کمک خواهد کرد.»

شاید در حال حاضر راه رفتن وینسنت کمی عجیب و ناموزون باشد، اما با رشد استخوان هایش، به مرور زمان این پاهای تیتانیومی عضوی از بدن او خواهند شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در طرح پیشنهادی جدیدی که هفته جاری ارایه کرده، اظهار داشته است که قصد دارد ابعاد برنامه پهپاد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

 در صورتی که این طرح 3 میلیاردی جدید توسط کنگره تایید شود، نیروی هوایی آمریکا 3500 خلبان و کارشناس جدید را استخدام خواهد کرد، طراحی فروشگاه اینترنتی این طرح هم چنین شامل اضافه شدن 75 پهپاد Reaper خواهد شد. تعداد اسکادرانها نیز از هشت به 17 افزایش پیدا خواهد کرد.

 به منظور تامین فضای مورد نیاز برای این عملیات، نیروی هوایی قصد دارد خلبانان خود را در چندین پایگاه در ایالات متحده تقسیم کند، قرار است در هر یک از پایگاه ها، بین 400 تا 500 خلبان و خدمه پرواز حضور داشته باشند (در حال حاضر بخش عمده پروازها از یک پایگاه مستقر در نوادا شامل بیش از 3000 کارمند نظامی و غیر نظامی انجام می شوند).

 یکی از اهداف اصلی توسعه این طرح، کاهش فشاری است که خلبانان فعلی متحمل میشوند، بسیاری از این خلبانان ساعات طولانی تحت فشار بسیار زیاد کار میکنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اپلیکیشن جدید یاهو برای سیستم عامل iOS امکان کاهش زمان جست و جو در اپلیکیشن های استریمینگ را برای کاربران فراهم کرده است.

این اپلیکیشن که Yahoo Video Guide نام دارد، در واقع به صورت فروشگاهی واحد برای یافتن فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شما در بیش از 30 سرویس استریمینگ است. با استفاده از این اپلیکیشن، می توان در سرویس هایی همچون نت فلیکس، هولو، اچ بی او، آمازون و یوتیوب برنامه زنده دید و یا از سرویس هایی همچون آیتونز، آمازون و گوگل پلی استور فیلم و سریال اجاره کرد. اگر این اپلیکیشن در حال حاضر روی گوشی شما نصب است، می توانید با استفاده از آن به طور مستقیم به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنید طراحی فروشگاه اینترنتی و اگر آن را ندارید، شما را به صفحه دانلود در اپل استور هدایت خواهد کرد.

برای آن دسته از کاربران iOS که دارای اشتراک های متعدد در سرویس های استریمینگ هستند، Yahoo Video Guide بسیار راهگشا است و جلوی اتلاف زمان را می گیرد. برای مثال، پیدا کردن اولین قسمت از مجموعه فیلم های هابیت در سرویس TBS تنها 30 ثانیه طول می کشد. همچنین می توان قسمت دوم آن را در آمازون و آیتونز یافت و در نهایت متوجه می شویم که قسمت سوم آن در HBO پخش می شود. تنها کافی است یک بار کلمه هابیت را جست و جو کنید و دیگر نیازی نیست آن را در هر سرویسی به طور مستقل پیدا کنید.
گفتنی است که پیش از این سرویس مشابه دیگری به نام ?Can I stream it راه اندازی شده است. ولی مزیت یاهو، رایگان بودن آن است. در صورت استفاده از نسخه رایگان ?Can I stream it، دائما مجبور هستید تا پیام های تبلیغاتی را مشاهده کنید و همچنین برای استفاده از نسخه کامل آن باید هزینه پرداخت کنید. اما اپلیکیشن یاهو با توجه به همه سرویس هایی که روی گوشی خود نصب کرده اید، لیستی منحصر به فرد برای شما را می سازد. همچنین می توانید سرویس های بیشتری را نیز به آن اضافه کنید.

یکی دیگر از قابلیت های جالب اپلیکیشن یاهو، استفاده از اموجی ها است. با استفاده از اموجی ها می توانید حال کنونی خود را بیان کنید و محتوایی متناسب با آن مشاهده کنید. اگر خوشحال هستید فیلم های شاد و اگر احساساتی هستید فیلم های رمانتیک برای شما به نمایش در خواهد آمد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در سال های اخیر از سیستم های کامپیوتری برای انجام بسیاری از امور انسانی استفاده می گردد که از جمله جالب ترین آنها می توان به حدس زدن سن، شمارش میزان کالری های مصرفی و حتی انجام کارهای روزانه افراد اشاره نمود.

در همین راستا، محققان دانشگاه میشیگان تصمیم گرفته اند از این علم برای ساخت نرم افزار دروغ سنجی بهره بگیرند که از راه دور توان تشخیص دارد. به همین منظور پژوهشگران به سراغ دادگاه های پر مخاطره رفته اند تا از شهادت شاهدین و استفاده از داده های واقعی برای تعیین راست یا دروغ بودن ادعاهای آنها استفاده نمایند.

نمونه آزمایشی طرح تیم مذکور با تمرکز بر سخنان و حرکات بدن فرد، می تواند تا 75 درصد راست یا دروغ بودن اظهارات او را تشخیص دهد. این در حالیست که انسان ها بدون این دستگاه فقط تا 50 درصد می توانند به صحت یا سقم ادعاهای فرد مقابل پی ببرند. همچنین باید اضافه نمود، برخلاف دیگر دروغ سنج های موجود در دنیا، نرم افزار مورد بحث برای کسب اطلاعات موردنیاز خود به لمس بدن سوژه نیازی ندارد.

این دستگاه به منظور تشخیص دروغ، بر رفتارهایی همانند خیره شدن فرد مورد آزمایش به کسی که از او سوال می پرسد،طراحی فروشگاه اینترنتی صحبت کردن با صدای بم و بلند و همچنین بررسی حرکات دست و اجزای صورت او تمرکز می نماید.

اگر روش های بالا برای تشخیص دروغ کافی نبودند از آزمایشات جانبی دیگر همانند اندازه گیری میزان ضربان قلب، تعداد تنفس ها و نوسانات دمایی بدن فرد استفاده خواهد شد. البته لازم به یادآوری است که این بررسی ها از راه دور و با تصویربرداری حرارتی انجام می پذیرند.

همچنین این تیم تحقیقاتی سیستم های کامپیوتری را به گونه ای برنامه ریزی نموده اند تا خودشان به تنهایی حرکات فرد را دسته بندی نماید. این کار تاکنون توسط خود محققان انجام می پذیرفته و در نتیجه قدمی مثبت در این راستا به شمار می رود.

حال باید دید که به طور کلی استفاده از این تکنولوژی در دادگاه ها پذیرفته خواهد شد یا خیر.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

تحقیقات انجام شده نشان از این دارند که تلفن‌های همراه هوشمند امروزی، ۱۰ سال دیگر منسوخ خواهند شد و فناوری‌های دیگر جای آن را خواهند گرفت.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط کمپانی اریکسون بر روی صد هزار شهروند متعلق به ۴۰ کشور مختلف انجام شده است، تلفن‌های هوشمند در طی ۵ سال آینده منسوخ شده و جای خود را به هوش مصنوعی می‌دهند.

نیمی از مشارکت کنندگان در این تحقیق بیان کرده‌اند که رشد فناوری هوش مصنوعی تا جایی رسیده است که انسان‌ها می‌توانند بدون نیاز به تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمند با تعامل با اشیاء بپردازند، طراحی فروشگاه اینترنتی بنابراین تکنولوژی تلفن‌های همراه هوشمند امروزی تا سال ۲۰۲۱ میلادی کنار گذاشته می‌شود.

ربکا سدرین انگستروم به‌عنوان یکی از محققان این تحقیق در این باره بیان کرد: «در دست داشتن یک تلفن همراه هوشمند، آن‌قدرها هم کاربردی نیست. برای مثال، زمانی که شخصی در حال رانندگی یا غذا پختن است نمی‌تواند از تلفن همراه خود را خوبی استفاده کند؛ بنابراین از یکی هر دو شرکت کننده در این تحقیق بر این باورند که تلفن‌های همراه هوشمند در طی ۵ سال آینده منسوخ خواهند شد.»

با این وجود باید در نظر داشت که استفاده کنندگان تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا ۱.۹ میلیارد نفر هستند و این تحقیق تنها ۰.۰۰۵۲ درصد از آن‌ها را پوشش داده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پژوهشگری در آزمایشگاه واسط های سیال ام‌آی‌تی (MIT) در پی چیزی فراتر از اینترنت اشیا است. وانتین هیون با اپلیکیشن «ریالتی ادیتور» (Reality Editor)، ثابت می کند که تمامی اشیا هوشمند ما می توانند به صورت مستقیم به یکدیگر متصل شوند. در حال حاضر، ترموستات هوشمند، دوربین ها و دیگر دستگاه های شبکه شده که در خانه های خود استفاده می کنیم توانایی صحبت با یکدیگر را ندارند و نمی توانند برای وظایفی مشخص جفت شوند. این جایی است که ریالتی ادیتور وارد میدان می شود.

درون اپلیکیشن، هنگامی که دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت یک شی نشانه می روید ویژگی های آن به صورت یک واقعیت مجازی نمایش داده می شود. در نظر بگیرید قصد دارید به طور اتوماتیک دمای خانه خود را هنگام خواب شبانه تغییر دهید. تمام کاری که باید انجام دهید نشانه رفتن اپلیکیشن به سوی ترموستات و سپس استفاده از آن برای برقراری یک ارتباط مداری با تختخواب هوشمند شما است.

البته می دانیم که تختخواب های هوشمند در حال حاضر وجود ندارند اما در دنیایی که به طور روزافزون شاهد اشیائی هستیم طراحی فروشگاه اینترنتی که به شبکه متصل می شوند، معرفی تختخواب های هوشمند چندان دور از ذهن نیست. هنگامی که این محصولات معرفی شوند اپلیکیشنی این چنینی می تواند روشی را برای برقراری ارتباط بین تمامی دستگاه های هوشمند موجود در خانه ارائه کند.

همچنین کاربر می تواند ویژگی هایی را از یک شی قرض گرفته و از آنها در شی دیگر استفاده کند. به عنوان مثال، شما می توانید از تایمر خواب تلویزیون خود به عنوان روشی برای روشن یا خاموش کردن چراغ ها استفاده کنید و یا سیستم تهویه مطبوع را طوری تنظیم کنید که هنگام پارک خودرو در پارکینگ خانه فعال شود.  

اپلیکیشن ریالتی ادیتور نتیجه پژوهشی سه ساله است و به واقع کار می کند. در حال حاضر، این اپلیکیشن از کدهایی QRگونه برای شناسایی گجت های هوشمند استفاده می کند. در آینده نیازی به این کدها نیز نخواهد بود زیرا خود اپلیکیشن هنگامی که اشیا را مشاهده می کند از توانایی شناسایی آنها برخوردار است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بر اساس اعلام دفتر امنیت اداره پلیس توکیو، آنها قصد دارند از ماه آینده میلادی امنیت فضای هوایی مکان های حساس شهر را با استفاده از پهپادهای مخصوص مجهز به تور تامین کنند. این پهپادها می توانند هرگونه وسیله پرنده ناشناس را به وسیله تور خود به دام بیاندازند.

 اولین نمونه های این پهپاد شکارچی قرار است حفاظت از حریم هوایی مکان های بسیار حساسی چون قصر سلطنتی و دفتر نخست وزیری را به عهد بگیرند. یکی از فرماندهان پلیس توکیو در توضیح این طرح می گوید: «حمله تروریستی به وسیله بسته های انفجاری متصل به پهپادها، یکی از روش های احتمالی برای انجام حملات تروریستی است. پس ما ناچاریم طراحی فروشگاه اینترنتی برای حفظ امنیت بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم.»

در کشور ژاپن به پرواز درآرودن هرگونه وسیله پرنده در اطراف برخی مکان های خاص چون فرودگاه ها و نیروگاه ها و همچنین در ارتفاع بیش از 150 متر از سطح زمین ممنوع و مستحق جریمه و حتی مجازات زندان است. علاوه بر این در شهرهای توکیو و اوزاکا به پرواز درآوردن پهپادها در پارک ها نیز غیر مجاز به شمار می رود.

به دنبال حادثه فرود آمدن یک وسیله پرنده ناشناس بر بام دفتر نخست وزیری ژاپن که حاوی خاک رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما بود، پلیس توکیو به فکر افتاد از پهبادها برای شکار پرنده های مزاحم و ناشناس استفاده کند. طبق نظر آنها استفاده از تور ایمن ترین روش برای به دام انداختن پهپادهاست. با این کار دیگر هیچ نگرانی از بابت سقوط پرنده ها و یا بسته های خطرناک متصل به آنها روی سر افراد وجود ندارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در دنیای امروز کاربران علاقه بی مرزی به ثبت تصاویر و ویدئو از خود دارند.عکاسی "سلفی"،ضیط ویدئو های هیجان انگیز از شرایط غیر معمول و ثبت خاطرات به منظور اشتراک گذاری آنها با دیگر دوستان و کاربران در شبکه های اجتماعی تا به آنجا پیش رفته است که بسیاری از کمپانی ها با اضافه کردن فناوری هایی سعی در بهبود این کاربردها در بین مردم و جوانان دارند.درست تا همین چند سال پیش مجبور به استفاده از دوربین های آنالوگ با هزاران محدودیت بودیم.اما اکنون شرایط تصویر برداری به کلی متحول شده است.

کمپانی "پاناسونیک" (Panasonic) یکی از معدود برندهای ژاپنی است که در زمینه تولید دوربین های ورزشی بسیار فعال بوده طراحی فروشگاه اینترنتی و محصولاتی مناسب در این رده را تولید می کند.دوربین های ورزشی این برند دارای شرایطی مانند ضد ضربه،ضد آب و ضد گردو غبار هستند که به عنوان مثال می توان به سری FT نیز اشاره کرد.اما آخرین محصول پاناسونیک در این زمینه یک دوربین ورزشی همراه یا پوشیدنی است که از امکانات بسیار مناسبی برای افراد فعال (Active) برخوردار است.دوربین HX-A1 یک دوربین پوشیدنی است که تنها 45 گرم دارد و بر روی کلاه،انواع لباس،موتور سیکلت دوچرخه و...نصب می گردد.این دوربین دارای گواهینامه IP68 است و این استاندارد فناوری ضد آب،ضد ضربه و ضد گردوغبار بودن آن را تضمین می کند.

این دوربین دارای فناوری 0LUX است که به کاربران اجازه فیلم برداری در شرایط محدود نور را می دهد.این مهم به وسیله سیستم مادون قرمز روشنگر امکان پذیر می شود.HX-A1 دارای یک سنسور 3.5 مگاپیکسلی و یک حسگر 1.3 اینچ MOS با دیافراگم F/2.8 است.این دوربین قادر به تصویر برداری 30 فریم بر ثانیه در حالت FHD،60 فریم بر ثانیه در حالت HD و 120 فریم در حالت دقت 480P است.برای ذخیره سازی کاربران می توانند از مموری کارت هایی با حجم حداکثر 128 گیگابایت استفاده نمایند.علاوه بر آن این دوربین دارای فناوری WI-FI برای کنترل از راه دور است و پاناسونیک از فناوری هایی استفاده کرده است که به وسیله آن میتوان از این دوربین به عنوان مکمل دوربین های فیلم برداری دیگر نیز استفاده کرد.پاناسونیک از یک اپلیکیشن اختصاصی برای این دوربین بهره برده است که طی آن ثبت تصاویر و اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد.علاوه بر آن می توان این دوربین را در نقش یک وب کم  نیز مورد استفاده قرار داد.HX-A1 یک دوربین کوچک،مدرن و جذاب برای کاربران و ورزشکاران است که با به لطف تکنیک های نرم افزاری آن میتوانید دوستان خود را به سرعت در جریان هیجان های خود بگذارید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

همه ما برای یافتن عکس‌ها معمولا از جستجوی تصاویر گوگل استفاده می‌کنیم و گاهی دوست داریم عکس‌ بخصوصی را که یافته‌ایم روی تلفن همراه خود ذخیره نماییم؛ اما اگر دوباره به گوگل مراجعه کنیم احتمال گم شدن عکس مورد نظر ما درمیان دریایی از تصاویر یافته شده خیلی زیاد است.  به نظر می‌رسد گوگل راهکاری برای مدیریت بهتر نتایج جستجوی تصاویر یافته است که بر پایه این راهکار، کاربران قادر به ذخیره نتایج جستجو هستند، البته این روش عکس مورد نظر را ذخیره نمی‌کند، بلکه در واقع چیزی شبیه ذخیره کردن لینک صفحه نتایج جستجو است.

شاید فکر کنید ذخیره کردن صفحه جستجو کار خیلی آسانی بوده طراحی فروشگاه اینترنتی و گوگل هیچ کار خاصی انجام نداده است اما گوگل لینک‌های جستجوی شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند تا هر وقت و از هرمکان که خواستید به آنها دسترسی داشته باشید و همانطور که در عکس بالای صفحه مشاهده می‌کنید، گزینه‌ای برای ذخیره کردن تصاویر یافته شده وجود دارد. همچنین با این روش می‌توانید به منظور مدیریت و سازمان دادن بهتر نتایج جستجو، تگ‌هایی به آن اضافه کنید.

البته لازم است بدانید که این روش در حال حاضر برای کاربران اندروید و iOS، فقط در کشور آمریکا قابل استفاده است و گوگل هنوز به صورت جهانی آن را ارایه نکرده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یاهو اعلام کرد کاربران آن هم‌اکنون می‌توانند از طریق پست الکترونیکی خود به جیلی و حساب کاربری Google Apps دسترسی داشته باشند طراحی فروشگاه اینترنتی و همه این خدمات را از طریق سرویس Yahoo Mail در اختیار بگیرند.

یاهو پیش از این به کاربران خود امکان داده بود از طریق حساب کاربری خود به سرویس‌های Outlook.com، Hotmail و AOL Mail دسترسی داشته باشند.

این شرکت روی وبلاگ رسمی خود نوشت: «تمام سرویس‌های مربوط به Yahoo Mail که به آن علاقمند هستید و به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید، هم‌اکنون در سرویس پست الکترونیکی جیمیل قابل دسترسی خواهند بود. بر این اساس هم‌اکنون می‌توانید در جیمیل گوگل موتور جست‌وجوی اینترنتی،‌ شماره تماس‌ها، قابلیت‌های محتوایی و Yahoo Account Key را بدون وارد کردن رمز عبور، در جیمیل مورد استفاده قرار دهید».

در بیانیه یاهو همچنین گفته شد که کاربران در سرویس پست الکترونیکی جیمیل می‌توانند در سابقه ایمیل‌های یاهو جست‌وجو کنند و بدون وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور، به محتوای صندوق نامه‌های دریافتی دسترسی داشته باشند.

برای اتصال سرویس پست الکترونیکی جیمیل به خدمات یاهو، می‌بایست به بخش Account Settings در ابزار موبایلی Yahoo Mail مراجعه کنید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

قابلیت جست و جوی امن مرورگر کروم (safe browsing) یکی از آن ویژگی های بسیار کاربردی این محصول کمپانی گوگل است که در حال حاضر بسیاری از کاربران خود را در برابر خطراتی مانند malwareها و برنامه های ناخواسته محافظت می کند. حالا به گفته گوگل، این قابلیت بسیار عالی وارد دنیای اندروید هم شده است.

کلاینت جست و جوی امن برای اندروید بخشی از خدمات گوگل پلی (Google Play Service) است که در مدل 8.1 آن قرار گرفته و در صورتی که از این نسخه استفاده کنید می توانید از مزایای جست و جوی امن کروم استفاده کنید. تنها کاری که در کنار آن باید انجام دهید دانلود و نصب کروم نسخه 46 یا بالاتر است. برای بررسی اینکه آیا این قابلیت برای شما فعال شده است یا نه می توانید به منوی تنظیمات و بخش privacy در مرورگر کروم سر بزنید. زمانی که با مرورگر با خطری مواجه شود صفحه اخطاری را به نمایش می گذارد که به رنگ قرمز بوده و به شما توصیه می کند از باز کردن سایت خودداری کنید. همچنین می توانید با گزارش این خطرات به گوگل در بهبود عملکرد آن نیز کمک کرده باشید. تیم توسعه دهندگان گوگل عنوان کرده اند که استفاده از ویژگی safe browsing تاثیری چندانی بر روی مصرف ترافیک اینترنت و همچنین اشغال RAM نخواهد داشت و در نتیجه از این بابت هم می توانید با خیال راحت به جست و جو با کروم بپردازید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سامسونگ و TSMC علاوه براینکه برای تولید پردازنده A10 اپل که برای نسل بعدی پرچمداران این کمپانی طراحی شده است رقابت دارند، در تولید انبوه پردازنده‌های مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری نیز باهم رقابت می‌کنند؛ هرچند به‌تازگی سامسونگ کمی از رقیب خود موفق‌تر بوده و تاحدودی پیشی گرفته است.

گزارش‌های منتشرشده از کره جنوبی نشان می‌دهند سامسونگ توانسته با خرید جدیدترین محصول Synopsys با نام EDA در تولید پردازنده‌های 10 نانومتری از رقیب قدرتمند خود TSMC پیشی بگیرد؛ سامسونگ از این نرم‌افزار می‌تواند در طراحی مدارهای چاپی استفاده کند، هم‌چنین EDA این اجازه را می‌دهد تا یک مدار را قبل از تولید به‌صورت مجازی تست کند، گفته می‌شود با این نرم‌افزار فرآیند تولید 10 برابر سریع‌تر خواهد بود.

حتی با وجود IC Compiler 2 سامسونگ معتقد است تولید پردازنده‌های 10 نانومتری تا سه ماهه چهارم سال 2016 امکان‌پذیر خواهد بود. این تاریخ سه ماه از زمان اعلامی TSMC برای تولید پردازنده‌های 10 نانومتری‌اش دیرتر است، TSMC در تولید پردازنده‌های 14nm FinFet و 16nm نتوانست هم‌چون سامسونگ عمل‌کند و متحمل ضرر زیادی شد اما این کمپانی قصد دارد با ارایه سریع‌تر پردازنده‌های 10 نانومتری نسبت به سامسونگ، تولید چیپست‌های A11 اپل که در سال 2017 در آی‌پد و آی‌فون استفاده خواهد شد را به‌خود اختصاص دهد.

هم‌چنین بر عقیده تحلیل‌گران تولید چیپست‌های A10 اپل کاملا در دست TSMC خواهد بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اینترنت اشیا ایده ای بدیع و جذاب است. این که تمام اشیا و لوازم اطراف ما بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرارکرده و به تبادل اطلاعات بپردازند. یا این که ما بتوانیم تک تک ابزارهای محیط زندگی خود را از راه دور کنترل کنیم، و یا آنها را وادار نماییم به انوع رفتارهای ما عکس العمل مناسب نشان دهند. این مسئله تا به امروز محقق نشده، اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی های مرتبط، هر روز به واقعیت نزدیک تر می شود.

البته اینترنت اشیا برای همه گیر شدن پیش نیازهایی دارد و لازم است بر چند چالش مهم فائق بیاید. یکی از اصلی ترین این چالش ها تامین انرژی مورد نیاز برای قطعات الکترونیکی و یا بهتر بگوییم “مغز متفکر اشیای هوشمند” است.

بسیاری لوازم در اطراف ما وجود دارند که اندازه شان ناچیز بوده و حتی فضای کافی برای تعبیه یک باتری کوچک را نیز در خود ندارد. به نظر می رسد گروهی از محققان آلمانی اولین قدم را برای رفع این مشکل برداشته اند. آنها نمونه اولیه از سنسوری را ساخته اند که علاوه بر ابعاد میلیمتری، می تواند بدون نیاز به باتری کار کند.

نمونه اولیه سنسور تولیدی آنها که به منظور سنجش دمای محیط طراحی شده، تنها 2 میلیمتر مربع اندازه دارد و انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج رادیویی منتشر شده از یک مودم وای فای تامین خواهد کرد. این میکرو حسگر به محض قرار گرفتن در معرض امواج روتر به کار می افتد و می تواند اطلاعات جمع آوری شده را به صورت بی سیم برای گیرنده خود ارسال نماید.

البته برای روشن ماندن این نمونه اولیه، نباید آن را از یک اینچی منبع امواج دور کرد، اما تیم سازنده بسیار امیدوار است که تا یک سال آینده بتواند محدوده عملکرد آن را تا حدود 3 متر و یا حتی بیشتر افزایش دهد.

اگر چنین محصولی قادر شود راه خود را به بازار باز کند، در آینده‌ ای نه چندان دور شاهد خانه های هوشمندی خواهیم بود که مملو از سنسورهایی ریز و غیر قابل دیدن هستند و از طریق آنها می توانیم همه ابزارها را به راحتی کنترل کنیم.

مزیت برجسته دیگر این حسگرها قیمت بسیار ارزان شان است. محققین این طرح معتقدند که قیمت تجاری چنین محصولی در صورت تولید انبوه در حدود 20 سنت خواهد بود. ضمن این که استفاده گسترده از آنها هیچ تغییری در سرانه مصرف انرژی هر فرد یا هر خانه ایجاد نمی کند، بلکه حتی می توانند میزان مصرف انرژی را در هر مکانی هوشمندانه تر و بهینه تر نمایند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

وقتی زخمی روی پوست ایجاد می گردد تا پیش از آنکه چرک نکند و مایعات سفید رنگ روی آن صله نبندند، نمی توان عفونی شدنش را تشخیص داد. پس از این مرحله هم فقط باید آنتی بیوتیک مصرف کرد تا عفونت حاصله برطرف گردد. اما به لطف اختراع بانداژهای هوشمند، می شود رشد باکتری ها را در همان ابتدا متوقف نمود.

باند هوشمند یاد شده را یکی از استاد های دانشگاه Bath به نام «تابی جنکینز» طراحی نموده. این محصول با تشخیص وجود کوچک ترین باکتری مضر در محل زخم، به رنگ سبز درخشان تغییر رنگ می دهد تا بیمار را از وجود عفونت مطلع نماید. جا دارد اشاره کنیم این باند هنوز روی انسان مورد آزمایش قرار نگرفته اما می تواند نقطه امیدی برای کاهش میزان مصرف آنتی بیوتیک توسط بیماران در سال های آتی به شمار برود.

 مکانیسم عملکرد این نوارِ زخم بندی بسیار هوشمندانه و جالب است: این باند موادی ژله مانند و کپسول های پر شده از رنگ سبز فلورسنت در خود دارد و هنگام مواجهه با سموم تولیدی توسط باکتری بیماری زا، کپسول ها سوراخ می گردند و رنگ سبز درخشنده آن فرد را متوجه وجود عفونت می نماید.

پس از اجرایی شدن این طرح و به تولید انبوه رسیدن آن، بیمارانی که دچار سوختگی شده اند نخستین افرادی خواهند بود که از مزایای این بانداژ بهره خواهند برد. این بیماران همیشه در معرض عفونت های شدید در محل سوختگی هستند و پزشکان به منظور پیشگیری از هر نوع خطر احتمالی، آنتی بیوتیک برایشان تجویز می نمایند. اما با توجه به اینکه در حال حاضر در عصری زندگی می نماییم که بدن انسان در مقابل این چرک خشک کن ها بسیار مقاوم شده، بنابراین احتمال دارد استفاده زیاد از این دارو به عواقب بسیار بدتر یا رشد عوامل بیماری زای دیگری منجر گردد.

در کنفرانس معرفیِ اخیر این محصول، «جنکینز» و همکارانش اعلام نمودند باند اختراعی آنها هنوز کمبودها و کاستی های مهمی نیز دارد که می بایست اصلاح یا رفع شوند ولی آنها اظهار امیدواری کرده اند این باند کِشی تا سال 2018 میلادی قابلیت استفاده در کلینیک های پزشکی را پیدا خواهد نمود و طیف گسترده تری از بیماران می توانند از مزایای آن بهره مند گردند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به طور معمول بسیاری از کاربران انواع هدفون و هدست را به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات روزمره مورد استفاده قرار می دهند.این محصولات در انواع و اقسام مختلف و به همراه استانداردهای متفاوت عرضه می گردد که کاربران بنا بر بودجه و کاربرد خود،یکی از آنها را انتخاب می کنند.هم اکنون هدفون عضو جدا ناپذیر تفریحات همه کاربران است و علاوه بر آن تقریبا تمام گجت های موجود در اطراف ما،پذیرای آنها هستند.اما آیا از خطرات و مشکلات این محصولات با خبر هستید؟آیا می دانید که هدفون ها می توانند تا چه حد برای انسان ها مضر باشند؟

 همه ما می دانیم که استفاده نادرست از فناوری ها می تواند موجب دریافت انرژی منفی از آنها شود.چندی پیش در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی مسئله استفاده از هدفون در خیابان مطرح بود.در آن هنگام و البته هم اکنون،کاربران به هنگام تردد در خیابان ها و مکان های عمومی از یک هدفون برای پخش موسیقی استفاده می کنند.این امر موجب کاهش حواس آنها و عدم شنیدن صدای محیط اطراف است.در نتیجه خطرات بسیاری می تواند مردم را در این حالت مورد تحدید قرار دهد.معضل دیگر استفاده از هدفون ها،آسیب جدی به شنوایی است.بسیاری از کاربران از شنیدن صدای بسیار بلند در گوش های خود لذت می برند و بدون توجه به مشکلات و آسیب هایی که میتواند این موضوع به گوش وارد آورد،به کار خود ادامه می دهند.به طور حتم اگر شما جزو تجربه کنندگان این کار باشید،با تجربیات بعد از آن آشنا هستید.به عنوان مثال کاهش موقتی شنوایی و گاها شنیده شدن صدای زنگ در گوش جزو آنها است.حجم و فرکانس های صدا در صورتی که از ریتم و حجم استاندارد خود خارج شوند،می توانند به طور جدی به سلامت انسان صدمه وارد کنند."Puro" یک کمپانی معروف در زمینه تولیدات هدفون است که پارامترهای آن مناسب برای سلامت شنوایی است.به همین علت بسیاری از محصولات این کمپانی به منظور استفاده کودکان و نوجوانان تولید می گردد.اما در آخرین محصول از این کمپانی شاهد یک هدفون برای استفاده بزرگسالان هستیم."BT-5200" در روز گذشته به طور رسمی معرفی شد.

این محصول در دو رنگ متفاوت عرضه می گردد و درایوهای آن برای کمترین آسیب به شنوایی کالیبره شده اند.گوش دادن به موسیقی برای فواصل زمانی طولانی مدت میتواند موجب کم شنوایی زود رس گردد.این هدفون از یک ربز پردازنده برخوردار است و دارای چند LED نشانگر است.این LED ها به منظور نمایش حالت خروجی صدا در واحد دسی بل (DB) هستند.به عنوان مثال در صورتی نور LED به رنگ سبز باشد بدان معنی است که صدای خروجی از حجم 85 دسی بل و کمتر برخوردار است و میتواند تا حداکثر 8 ساعت به آن گوش دهید.در صورتی که رنگ دیود در حالت زرد باشد،یعنی بین 85 الی 95 دسی بل خروجی در این موسیقی و حجم صدا وجود دارد که گوش دادن به آن بیش از دو ساعت توصیه نمیگردد.و در نهایت رنگ قرمز برای نمایش صدا در بیش از 95 دسی بل است و کمپانی تنها 15 دقیقه در روز را برای شما توصیه می کند.البته این محصول به صورت بی سیم کار کرده و باتری داخلی آن می تواند تا حداکثر 24 ساعت به فعالیت ادامه دهد.تمامی قسمت های روی گوش از چرم طبیعی تولید شده است و طراحی کاپ ها به گونه ایی است که کمپانی ادعا میکند تا 80% از نویزهای اطراف را بلوک می کند.دو درایو 40 میلی متری،بلوتوث نسخه 4.0،پشتیبانی از فناوری APTX و اتصال USB نیز از دیگر امکانات BT-5200 هستند.این هدفون از تاریخ 15 دسامبر و با قیمت 130 دلار عرضه خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

فرمانده‌ی پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری خود بیان کرد که طبق قوانین جهانی اگر تلگرام قصد ادامه‌ی فعالیت خود در ایران را داشته باشد باید سرورهای خود را به کشورمان منتقل کند.

سردار هادیانفر در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص نظر پلیس برای فیلترینگ تلگرام اظهار داشت:در هفته‌های اخیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دو جلسه در خصوص بررسی فعالیت نرم‌افزار موبایلی تلگرام برگزار کرد که در جلسه‌ی اول به دلیل عدم حضور اکثریت اعضا، این جلسه تشکیل نشد و در جلسه دوم نیز شرح آن توسط سخنگوی این کمیسیون به اطلاع عموم رسید. در حال حاضر این سوال جدی وجود دارد که شرکت‌هایی چون تلگرام، لاین، وایبر، واتساپ و نرم‌افزارهایی از این قبیل که خدمات رایگان ارتباطی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند چگونه کسب درآمد می‌کنند. از این رو با توجه به اینکه بیشترین کاربران تلگرام ایرانی هستند چند نکته از سوی وزارت ارتباطات به این شرکت اعلام شده است و این شرکت ملزم به پاسخگویی به این موارد است.

رئیس پلیس فتا عنوان داشت که بیشترین پرونده‌های این نهاد امنیتی مربوط فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش، جرایم اخلاقی و... در شبکه‌ی تلگرام است و این موضوع اهمیت لزوم انتقال سرورهای تلگرام به خاک ایران مطابق با قوانین جهانی را پررنگ‌تر می‌سازد. هادیان‌فر ادامه داد:در اولین خواسته ایران از شرکت تلگرام تاکید شده است که با توجه به حجم زیاد کاربران ایرانی این شرکت، تلگرام می‌بایست اطلاعات کاربران ایرانی را کاملا محفوظ نگه دارد. علاوه بر این با توجه به اینکه بیشترین کاربران شبکه تلگرام در ایران هستند، طبق قوانین جهانی این شرکت باید اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل خاک ایران کنند. البته مدیر شرکت تلگرام عنوان می‌کند که به واسطه تحریم ایران قادر به انتقال سرورهای خود به داخل خاک کشورمان نیست و این در حالیست که علیرغم این تحریم‌ها، شرکت تلگرام از فضای سایبری ایران برای فعالیت در کشورمان استفاده می‌کند. در حال حاضر وزارت ارتباطات و پلیس اینترپل در حال پیگیری درخواست‌های ایران از کمپانی تلگرام هستند و این کمپانی در صورت تمایل برای ادامه فعالیت در ایران ملزم است تا سرورهای خود را به خاک ایران منتقل کند.

وی در پایان تاکید کرد: البته پلیس فتا در حال حاضر نیز دست بسته نبوده و با مجرمین فعال در نرم‌افزارهای موبایلی از جمله تلگرام، وایبر و ... برخوردهای لازم را انجام می‌دهد و نمونه‌هایی از این پیش از این به اطلاع عموم رسیده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آذر 1394 | نظرات ()