نوشته شده توسط : علی افشار

برای 10 سال متوالی سامسونگ پر فروش ترین تلویزیون در جهان است.کمپانی های بسیاری برای گرفتن سهم بازار تلویزیون ها از سامسونگ در تلاش بوده و هستند.سامسونگ به وسیله فناوری نقاط کوانتومی (QD) که در تلویزیون های SUHD اش مورد استفاده قرار داده است،شرایط را برای دیگر رقبا سخت کرده است.این تلویزیون ها با توجه به قیمت هایی کمتر از نمونه های مشابه رقبا و خدمات پشتیبانی قدرتمند،توازن بازار جهانی را به سوی خود متمایل کرده است.بسیاری از رسانه ها،منتقدین و حتی عوامل داخلی کره جنوبی،سال 2015 و خصوصا نیمه دوم آن را برای سامسونگ بسیار سخت میدانستند.اما بهتر است ببینید که در عوض چه اتفاق عجیبی روی داده است.

این غول کره ایی برای سالیان متوالی به عنوان پادشاه بلامانع دنیای تلویزیون ها است.سامسونگ همواره به دنبال بالا بردن قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون ها است.سامسونگ اولین برند در جهان است که به تلویزیون ها لعاب هوشمند داده و مشخصات پردازنده های مورد استفاده خود را به طور رسمی اعلام میکند.سامسونگ موفق است چرا که بسیاری از قطعات مورد استفاده خود را تولید کرده و در طراحی سخت افزار کم رقیب است.این کمپانی نه فقط برای خود،بلکه برای بسیاری از برندهای مطرح دنیا نیز به تولید قطعه و سخت افزار مشغول است.اینک در گزارش های جدید آماری NPG و NPD سامسونگ نه تنها در نیمه دوم سال 2015 با کاهش فروش مواجه نشده است،بلکه آمار خرید تلویزیون های این کمپانی در قاره آمریکا و اروپا به شدت رو به افزایش است.سامسونگ در ماه اکتبر به رقم باورنکردنی 1 میلیارد دلار در فروش تلویزیون شمال آمریکا رسیده است!این رقم تنها برای شمال آمریکا است.سامسونگ همچنان به عنوان پر فروش ترین تلویزیون UHD در جهان به شمار می رود.به عنوان مثال بد نیست بدانید که 51.1% درصد از کل تلویزیون های UHD فروخته شده در بازار ایالات متحده و 54.4% درصد از تمامی UHD های بازار مصرفی کانادا به برند سامسونگ تعلق داد.یعنی بیشتر از نیمی از بازار تلویزیون های بیش از FHD.بدین ترتیب این برند همچنان در صدر جدول جهان باقی ماند.

سامسونگ در 11 سال پیش به عنوان به طور رسمی وارد بازار آمریکایی شمالی شد و در آن زمان برندهای ژاپنی سلطنت بازار صوت و تصویر را بر عهده داشتند.فروش تلویزیون های سامسونگ در قاره آمریکا از سال 2004 به بعد سرعت گرفت.سامسونگ در رقابت با تلویزیون های OLED کمپانی LG،تلویزیون های SUHD را با قیمت های کمتر وارد بازار کرد که این امر موجب کاهش تقاضا برای تلویزیون های LG شد.سامسونگ در این باره گفت:سامسونگ همواره در حال پیشرفت در سهم بازار است و این موضوع به دلیل اعتماد مردم جهان به سامسونگ است.نام سامسونگ اینک مورد اعتماد برند تلویزیون در جهان است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ناسا که چندین سال است تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با فضا دارد، هر ساله به فکر ارسال فضانورد به سیارات دیگر است. این کار، هزینه بسیاری را می‌طلبد و به همین دلیل، ناسا به تازگی ربات‌هایی را تولید کرده است تا با هزینه کمتر، روانه فضا سازد.

این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی، برای تحقیقات و پیشرفت آن ارسال کرده است. این دو دانشگاه از رقابت‌های رباتیک 2015 دارپا (DRC) انتخاب شده‌اند و هر یک از آن‌ها یک ربات R5 دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، هر دو گروه، به مدت دو سال از 250 هزار دلار بودجه‌ مصوب هیئت ماموریت‌های فضایی (STMD) بهره خواهند برد تا بهتر و با سرعت بیشتر کار توسعه را انجام دهند. ناسا و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL)نیز به طور مستقیم از هر دو گروه حمایت خواهند کرد.

ربات انسان‌نمای R5 دارای قد 190 سانتی‌متری و وزن 125 کیلوگرمی بوده و توسط مرکز فضایی ناسا، دانشگاه تگزاس و Texas A&M به تولید رسیده است. R5 از بسته قدرت داخلی، چندین سنسور و دوربین و اندام قابل جداسازی است. البته، باید گفت که در رقابت‌های DRC 2013 نیز این ربات با هدف امداد رسانی زمینی حضور داشت که به دلیل نقص‌های فراوانش، رتبه آخر را کسب کرد؛ اکنون اما ناسا امیدوار است با تغییراتی که در حال به وجود آمدن در آن است، یک ربات کامل را روانه فضا سازد.

این ربات‌ها قسمتی از چالش رباتیک فضایی آینده ناسا هستند که شاید بتوانند کمک زیادی را در راستای اهداف این شرکت داشته باشند (این چالش‌ها شامل رقابت‌های مجازی و فیزیکی رباتیک هستند). به نظر می‌رسد که این دو ربات ناسا به زودی دست‌خوش تغییرات زیادی شوند تا بتوانند به فضا فرستاده شوند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

فرودگاه توکیوی ژاپن مراحل آزمایشی استفاده از بلندگوی مترجم پاناسونیک را آغاز کرده است.

کمپانی پاناسونیک به تازگی موفق به تولید دستگاه پیشرفته و در عین حال جالبی شده است که قادر است صدای فرد را به سه زبان مختلف ترجمه کند. این بلندگو Megaphoneyaku نام دارد که بخش پایانی این اسم (yaku)، نام اصلی این دستگاه است که به معنی "ترجمه" است.

همانطور که در تصویر زیر می بینید این دستگاه شباهت زیادی به بلندگوهای قدیمی دارد اما با این تفاوت که یک فبلت در قسمت بالایی آن تعبیه شده است و می تواند صدای فرد را که به زبان های انگلیسی، چینی و یا کره ای صحبت می کند به یکی از این سه زبان ترجمه کند. البته امکان ترجمه به دو زبان به صورت همزمان نیز وجود دارد.

 ایده ساخت این دستگاه زمانی بر ذهن محققان ژاپنی نقش بست که در سال 2014 و در جریان سیلی که اتفاق افتاد، کارکنان فرودگاه نمی توانستند به خوبی با مسافران و افرادی که در فرودگاه حضور داشتتند ارتباط برقرار کنند و در توزیع آب و غذا با مشکلاتی مواجه شدند.

اگر این فرآیند ترجمه از طریق یک اپلیکیشن و یا یک وب سایت انجام شود، نمی توان انتظار داشت که ترجمه ای با کیفیت خوب و عالی را ارایه دهد و تنها مزیت آن در این است که مسافران می توانند حداقل منظور و قصد کارکنان فرودگاه و یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بفهمند.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مهندسان دانشگاه واشنگتن موفق به کشف روشی برای مخابره‌ی انرژی به دستگاه‌های برقی با استفاده از روترهای وای‌فای شده‌اند. این فناوری انرژی از طریق وای‌فای (PoWiFi) نام دارد و به زودی نتایج تحقیقات بر روی آن در کنفرانس کانتکس در آلمان ارائه خواهد شد.

PoWiFi نام فناوری است که به تازگی توسعه یافته که بوسیله‌ی آن می‌توان انرژی را به صورت بی‌سیم انتقال داد. امواج رادیویی مخابره شده می‌توانند حداکثر یک وات انرژی حمل کنند؛ چرا که سازمان‌های استاندارد اجازه‌ی ارسال امواج با انرژی بیشتر را نمی‌دهند. با این حال در فناوری جدید انرژی از کانالی جدا ارسال شده و مانع عملکرد مناسب روتر به عنوان یک دستگاه برای تبادل داده نمی‌شود. وامسی تالا، محقق ارشد این پروژه می‌گوید:

برای اولین بار ما نشان دادیم که می‌توان از طریق امواج وایفای لوازم الکتریکی را شارژ کرد. ما سیستمی ساخته‌ایم که هم به عنوان یک روتر و هم یک منبع انرژی عمل می‌کند.

در ابتدای راه با استفاده از این فناوری می‌شد یک دوربین کوچک را در فاصله ۵ متری شارژ کرد. به تازگی محققان این پروژه، برای اثبات عملی بودن روششان، یک دستبند سلامتی را از ۰ تا ۴۱ درصد در ۲.۵ ساعت شارژ کرده‌اند. البته در حال حاضر سرعت شارژ این فناوری قابل مقایسه با شارژ از طریق کابل‌ها نیست.

محققان برای بررسی تاثیر این فناوری بر روی سرعت اینترنت، آن را در ۶ خانه مورد بررسی قرار دادند؛ اما هیچ یک از کاربران در این ۶ خانه کاهشی در سرعت اینترنت ملاحظه نکردند.

برای عملی شدن این فناوری نیاز به ایجاد تغییرات زیادی حس می‌شود تا پایداری آن را تضمین کند. برای مثال آنتن دریافت کننده‌ی انرژی در حال حاضر ابعاد بزرگی دارد و برای اینکه بتوان آن را در دستگاه‌های الکتریکی جاسازی کرد باید ابعاد آن بسیار کاهش یابد.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده مشکلات این فناوری را برطرف کرده و آن را در ابعاد بزرگ گسترش دهند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ناوگان هوشمند اتوبوس‌های بدون راننده سال آینده در سوییس شروع به کار خواهد کرد. این برنامه به صورت آزمایشی و برای بررسی بیشتر عملکرد خودروها در ترافیک شهری اجرا می‌شود.

حرکت به سوی فناوری خودرو‌های خودران در سطح جهانی ادامه دارد. انتظار می‌رود اتوبوس‌های بدون راننده بهار سال آینده در سوییس شروع به کار کنند. این کار به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی آزمایشی دوساله برای ارزیابی عملکرد خودروهای بدون راننده در ترافیک روزمره‌ی شهری انجام می‌شود. ظرفیت این اتوبوس‌ها ۹ نفر خواهد بود و به عنوان اولین خودروهای خودران در عرصه‌ی حمل‌ونقل عمومی به صورت آزمایشی استفاده خواهند شد.

شرکتی با نام بست‌مایل و زیر نظر دو فارغ‌التحصیل از انستیتوی فدرال سوییس مدیریت این خودروها را تحت نظر کمپانی اتوبوسرانی سوییس با نام پست‌باس به عهده خواهد داشت. این دو فارغ‌التحصیل به نام‌های آن کویمانز (Ann Koymans) و رافائل گیندرات (Raphael Gindrat) می‌گویند که طرحشان می‌تواند مانند یک برج مراقبت فرودگاه، ناوگان خودروهای خودران را کنترل کند.
شرکت بست‌باس می‌تواند برای این طرح اولیه‌ی حمل‌ونقل عمومی بدون راننده شریک خوبی باشد. کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، اپل، تسلا و بسیاری از برندهای پرسابقه‌ی خودروسازی مانند بنز و ولوو هم در زمینه‌ی خودروهای خودران و نیمه‌خودران در حال پژوهش هستند.
مرسدس‌بنز اوایل امسال یک مدل از فناوری بدون‌راننده را در تولید انبوه یک نمونه از کامیون تریلر خود استفاده کرد. شرکت ولوو هم به سختی روی مکانیزم‌های رانندگی خودکار تحقیق می‌کند و روی فناوری‌های ترمز خودکار متمرکز بوده و در برنامه‌های تولید این شرکت قابل مشاهده است. شرکت ولوو در این زمینه همه‌ی خودروهای سواری و خودروهای سنگین را پوشش می‌دهد.

به گفته‌ی مسئولان حمل‌ونقل سوییس، استفاده از اتوبوس‌های بدون راننده به معنی جانشین‌سازی کامل آن‌ها با راننده‌های کنونی نیست. سخن‌گوی شرکت پست‌اوتو در این مورد گفت: ما همواره به راننده‌ها نیاز خواهیم داشت. در واقع با این فناوری می‌خواهیم مسیرهایی را به هم متصل کنیم که در حال حاضر تحت پوشش حمل‌ونقل عمومی نیستند.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

۲ تا ۳ درصد از کودکان، به تنبلی چشم (Ambliopia) مبتلا می‌شوند که روش‌های خیلی زیادی برای درمان آن وجود ندارد. مشخصه این بیماری، ضعف بینایی به علت ضعیف شدن سیگنال‌های عصبی بین چشم و مغز بوده و درمان‌های رایج کنونی شامل استفاده از قطره چشمی و بستن چشم مبتلا، با چشم بند، در ساعاتی از روز است. استفاده از چشم بند می‌تواند موجب استرس کودکان، گوشه‌گیری آنها و جدا شدن از جمع دوستان شود.

به گفته وبسایت رسمی سازمان چشم پزشکی کودکان آمریکا (aapos): «بستن یکی از چشم‌های کودکان مبتلا، در ساعات مدرسه به کلاس فرصتی می‌دهد تا درس‌های ارزشمندی در مورد پذیرش تفاوت‌های بین کودکان یاد بگیرند» اما بسیاری از کودکان، استفاده از چشم‌بند را نمی‌پذیرند و این روش درمان بی‌نتیجه می‌ماند.

با توجه به آنچه گفتیم، محققان، نوعی عینک با تکنولوژی پیشرفته را ابداع کرده‌اند که Amblyz نام دارد و هدف آن درمان عارضه تنبلی چشم است و نتایج موفق اولین استفاده‌های آزمایشی از این عینک، ابتدای همین هفته، در همایش دوره‌ای آکادمی چشم‌ پزشکی آمریکا اعلام شد.

لنزهای Amblyz، از صفحات LCD قابل برنامه ریزی ساخته شده‌اند و اگر پزشک، مثلا استفاده روزانه به مدت ۲ ساعت را تجویز کند، لنز طرف چشم دچار تنبلی، در طول این ۲ ساعت، هر ۳۰ ثانیه یک بار به مدت چند ثانیه تیره می‌شود و نقش چشم ‌بند را ایفا می‌کند و از آنجایی که کودکان مبتلا به تنبلی چشم، مشکلاتی مانند آستیگماتیسم و نزدیک بینی هم دارند؛ این عینک در ساعاتی که به عنوان چشم بند عمل نمی‌کند سایر مشکلات را رفع می‌کند.

در این مطالعه، تاثیر استفاده از Amblyz و چشم بند‌های معمولی بر ۳۳ کودک با سنین ۳ تا ۸ سال مبتلا به تنبلی چشم متوسط مورد مقایسه قرار گرفت. در یک دوره سه ماهه، یک گروه از کودکان، روزانه ۲ ساعت از چشم بند و گروه دیگر روزانه ۴ ساعت از Amblyz استفاده کردند و در پایان این دوره آزمایشی، هر دو گروه به یک اندازه بهبود یافته بودند و روش درمان اهمیتی در نتایج به دست آمده نداشت؛ اما به طور کلی کودکان می‌توانستند به صورت میانگین، از علایم جدول سنجش بینایی، ۲ سطر بیشتر را نسبت به زمان پیش از درمان بخوانند.

Amblyz تنها پروژه‌ای نیست که یک روش ابتکاری برای درمان تنبلی چشم را جستجو می‌کند؛ در سالیان اخیر چندین گروه تحقیقاتی بازی‌های ویدیویی بخصوصی را ساخته‌اند که می‌تواند به درمان این عارضه کمک کند، اما این عینک یک تفاوت عمده با آنها دارد، چون سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن را به عنوان یک وسیله پزشکی تایید کرده است.

قیمت ۴۵۰ دلاری هر دستگاه Amblyz، از قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها بالاتر است؛ بنابراین تا زمانی که قیمت آن به اندازه کافی ارزان شود، چشم بندهای کنونی همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

Gogoro پس از اینکه در خیابان های شلوغ تایوان شروع به کار کرد، حالا بازار اروپا، و به طور مشخص، آمستردام را مدنظر قرار داده است. این شرکت امروز اعلام کرد که در نیمه اول سال 2016 در پایتخت هلند آغاز به کار خواهد کرد و در نیمه دوم سال آینده در سایر شهرهای اروپا نمایندگی تأسیس می کند. برخلاف سایر اسکوترهای الکتریکی که از طریق اتصال به پریزهای دیواری شارژ می شوند، Gogoro از چیزی شبیه به پمپ بنزین برای تأمین انرژی خود استفاده می کند. این شرکت ایستگاه هایی برای تعویض باتری به نام GoStation در سطح شهر آمستردام راه اندازی خواهد کرد. وقتی باتری یک اسکوتر به پایان برسد، صاحب آن به یکی از این ایستگاه ها مراجعه می کند و پس از تحویل باتری خالی شده، باتری با شارژ کامل را دریافت می کند.

Gogoro با همکاری آزمایشگاه شهر هوشمند آمستردام مشغول رایزنی برای فراهم کردن دسترسی شهروندان آمستردام به این اسکوترها است. شهرداری آمستردام همواره به دنبال پیدا کردن روش های جدیدی برای بالابردن بهره وری سوخت و توسعه سبک زندگی سبز در این شهر بوده است. دوچرخه در میان شهروندان این شهر به طرز غیر قابل باوری محبوب است و در سراسر آن مسیرهایی برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر طراحی شده است. حالا، اسکوترهای هوشمند Gogoro نیز عضو جدیدی از این اکوسیستم خواهند بود. آقای لوک مدیر عامل Gogoro درباره آشنایی هلندی ها با این طرح گفت: "هیئتی به نمایندگی از شهرداری آمستردام به تایپه آمده بود و از سیستم حمل و نقل ما بازدید کرد و در همان دیدار برای راه اندازی سرویس مشابه در آمستردام ابراز علاقه کردند."

این شرکت موفق شده از تابستان امسال تاکنون بیش از 2000 دستگاه از این اسکوترها را در تایپه بفروشد و GoStation های خود را در 90 پمپ بنزین، کافه، دانشگاه و سایر نقاط پر تردد مستقر کرده است. شهرداری آمستردام نیز مکان های پر ترددی را برای راه اندازی GoStation ها در اختیار این شرکت قرار داده است. مدیر ارشد فناوری شهر آمستردام آقای گر بارون معتقد است موج بعدی نوآوری، ترکیب وسایل نقلیه الکتریکی در شبکه انرژی است. شارژ و ذخیره سازی انرژی در وسایل نقلیه الکتریکی بخشی از شبکه انرژی خواهد بود. Gogoro حالا اسکوترها را به قرن بیست و یکم آورده و آنها را وارد اکوسیستم انرژی هوشمند کرده است. طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شاید خاطرتان باشد که سال 2007 تمامی رسانه های خبری تصاویری را نمایش دادند که در آن استیو جابز اسمارت فونی را معرفی کرد که قرار بود بازار گوشی های هوشمند را متحول کند: نخستین آیفون.

از آن زمان هشت سال گذشته و اکنون Walmart، یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی آمریکایی، فروش اسمارت فونی را آغاز کرده که مشخصات آن نسبت به نخستین آیفون تولیدی اپل برتری دارد. برای به دست آوردن این گوشی اندرویدی که از محصولات شرکت LG است کافیست 9.82 دلار هزینه کنید. این در حالیست که نخستین آیفون با قیمت 599 دلار عرضه شد.

 این گوشی از یکی از نسخه های قدیمی تر سیستم عامل اندرویدی بهره مند است و قطعاً از نظر مسایل امنیتی دارای نقاط ضعف متعددی است و با این گوشی امکان دسترسی به آخرین بازی های اندرویدی میسر نیست. اما، این امر که چنین سطحی از فناوری فقط با یک اسکناس ده دلاری در دست کاربران قرار می گیرد جالب توجه است.

این گوشی LG که TracFone نام دارد از نمایشگر 3.8 اینچی و یک دوربین 3 مگاپیکسلی برخوردار است و از شبکه 3G پشتیبانی می کند. با استفاده از قابلیت وای فای این گوشی امکان استریم کردن ویدیو و موزیک از سرویس هایی مانند Google Play Music All Access و اسپاتیفای برای کاربر وجود دارد.

جالب است بدانید که شرکت والمارت یک یو اس بی فلش با حافظه 4 گیگابایت را نیز به قیمت ده دلار عرضه می کند. TracFone نیز از 4 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است ولی تفاوتش با یک یو اس بی فلش این است که با استفاده از آن می توانید پیتزا سفارش بدهید و نظرات خود را در خصوص عناوین مورد علاقه تان در شبکه های اجتماعی ثبت کنید.

قیمت این گوشی هوشمند به ما یادآوری می کند که فناوری ساخت و تولید اسمارت فون ها به سرعت در حال پیشرفت است و رقابت برای تملک سهم بیشتری از بازار هر روز شدیدتر می شود. به طور قطع آینده ای شگفت انگیز در انتظار بازار اسمارت فون هاست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک مخترع جوان موفق به اختراع یکی از عجیب‌ترین ساعت‌های جهان شده است زیرا زنگ هشدار این ساعت برای بیدار کردن صاحب آن به‌هیچ‌عنوان صوتی نیست بلکه با چَک خوردن از خواب بیدار می‌شوید!

یک طراح به نام سیمونه گیرتز (Simone Giertz) به‌تازگی این دستگاه عجیب را ابداع کرده است. این ساعت کوکی در حقیقت شامل یک دست پلاستیکی است که درست راس ساعت مقرر به صورت شما کوبیده می‌شود و حسی همانند کشیده خوردن را به شما القا می‌کند.

وقتی از سازنده این دستگاه عجیب درباره دلایل ساخت این ماشین پرسیده شد، او پاسخی جالب داشت، گیرتز دراین‌باره گفت: «من چندان در بیدار شدن در صبح موفق نیستم، گاهی از اوقات آرزو می‌کردم که کاش روز با چیزی به‌جز صبح شروع می‌شد، مثلا با نهار یا عصرانه! بااین‌وجود باید با حقیقت کنار بیاییم و یک‌روند روزانه ویژه را به صورت منظم و روتین درپیش بگیریم. من سیستم صبحانه خودم را کمک اختراع قبلی که یک سیستم روباتیک بود، اتوماتیک کردم و یک ماشین مسواک زن هم برای خودم اختراع نمودم. با این‌وجود بزرگ‌ترین مشکل من هنوز بیدار شدن است. بزرگ‌ترین چالش صبح گاهی من پیدا کردن انگیزه، تعهد و نظم لازم برای خروج از تخت است. دلیل اصلی که نمی‌توان تخت را رها کرد، آرامش و راحتی موجود در آن است بنابراین اگر کمی از آرامش محیط تخت را کاهش بدهیم چه می‌شود؟ از آنجایی‌که من یک مخترع و دانشمند خود محور هستم که می‌داند چگونه کارهای خود را انجام بدهد، پروژه‌ام را با تحقیقات ویژه‌ای آغاز و سعی کردم متوجه بشوم که چه چیزهایی عذاب‌آور محیط تخت هستند. نتایج من به‌این‌ترتیب بود:
– باقی‌مانده چیپس و غذاهایی که قبلا روی تخت خورده‌اید.
-آتش‌سوزی
-کشیده خوردن از یک دست پلاستیکی!
به‌این‌ترتیب من گزینه سوم را انتخاب کرده و بهترین کار را کشیده خوردن از یک دست پلاستیکی دانستم.»

البته شایان‌ذکر است که این پروژه در آزمایش‌های این مخترع جوان چندین بار با شکست مواجه شد ولی درمجموع عملکرد این ساعت به نحوی بود که او را به‌موقع از خواب بیدار کند.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در برنامه بلند مدت پاک سازی آب و هوای اروپا و آمریکا،علاوه بر خودروهای سبز و پاک،کارخانه جات و هواگردها نیز جزو مواردی هستند که به آنها پرداخته میشود.در حالی که گرمای زمین همچنان رو به افزایش است و لایه ازون نیز در حال تخریب،زنگ های هشدار در سراسر جهان به صدا در آمده است.متاسفانه مردم این هشدارها را جدی نگرفته و همچنان به انجام اشتباهاتی که منجر به نابودی آب و هوای کره زمین میگردد،ادامه میدهند.رعایت این موارد برای همه ما الزامی است.سوخت های فسیلی بیشترین آمار آسیب ها را به خود اختصاص داده اند و دقیقا به همین علت اولین اقدامات پیش گیری به این قسمت اختصاص یافته است.ایالات متحده با کمک بهترین کمپانی های جهان مانند تسلا،در حال به روز رسانی ناوگان ها عمومی خود به انواع محصولات هیبریدی است.

اروپای نیز دارای بزرگترین کمپین های جهانی برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از آلودگی هوا است.بسیاری از کمپانی های فعال در این زمینه با کمک و حمایت های دولتی مشغول به تحقیق و ابداع محصولات جدید هستند که جایگزین نمونه های قدیمی میگردد.در همین راستا کمپانی ایرباس یک هلیکوپتر سبز با نام H120 را معرفی کرده است.دیکر نه تنها خودروها،بلکه هواگردها نیز مشمول کاهندگی آلوده کننده ها شده اند.این هلیکوپتر به منظور برآورده کردن انتظارت "عملیات آسمان سبز" در اروپا طراحی شده است.بدنه به شیوه جدید طراحی شده است که در آن از آلومینیوم سبک نیز بهره گرفته شده است.موتور این هلیکوپتر،یک مدل توربو شارژ 4.6 لیتری و V8 است که از نفت سفید به عنوان سوخت استفاده میکند.ایرباس مدعی استفاده از انواع فناوری های جدید در این محصول شده است.به عنوان مثال یک سامانه جدید به مشابه آنچه که در خودروهای مسابقه ایی مورد استفاده قرار میگیرد،در این هلیکوپتر جای داده شده است که وظیفه آن حذف مواد غیر عادی و نابودی کثیفی های موتور است.شاتون ها از جنس تیتانیوم هستند و پیستون ها نیز از نوعی فولاد تقویت شده تولید شده اند.موتور H120 از سال 2011 در حال بررسی و آزمون بوده است.این هلیکوپتر اولین پرواز خود را در ماه ها فوریه و مارس سال جاری به انجام رسانده و در مدت زمان 30 دقیقه پرواز،تمامی شرایط آلایندگی و تکنولوژی های آن مورد آزمایش قرار گرفت.موتورهای نفت سفید به منظور استفاده در هلیکوپترها مورد بررسی و طراحی ایرباس قرار گرفت و این عمل تنها بخشی از برنامه ابتکار عمل آسمان سبز اروپا است.ایرباس مدعی کاهش مصرف سوخت تا 30% و کاهش انتشار گازهای گلخانه ایی به مقدار 40% شده است.آسمان اروپا و آمریکا همواره دارای هلیکوپترهایی است که به صدها دلیل مختلف در حال پرواز هستند.ایرباس معتقد است که در آینده نزدیک قادر به تولید موتورهایی خواهد بود که تا 50% کاهش سوخت نسبت به مدل های موجود خواهند داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هیچی بدتر از این نیست که وارد فروشگاه بشوید و به سمت قفسه کالایی که قصد خرید آن را دارید بروید و ببینید خالیست و جنس موردنظرتان تمام شده. اما خیلی نگران نباشید، چون از آنجا که ربات ها تصمیم دارند در همه گوشه و کنار زندگی ما سرک بکشند و همه جا حاضر باشند، این بار قرار است در نقش ناجی ما را از این معزل نجات دهند.

حالا چطور این کار را به انجام خواهند رساند؟ به سادگی: موسسه رباتیک Simbe به تازگی رباتی خودران به نام «Tally» ساخته و عرضه کرده که ماموریتش گشت زدن در فروشگاه و چک کردن قفسه های مواد خوراکی است. اگر قفسه ای خالی و جنسی به پایان رسیده بود، این آقای آهنی که اتفاقا قد بلندی هم دارد و خیلی راحت می تواند طبقه های بالای قفسه ها را نیز کنترل کند، آن را به صاحب فروشگاه اعلام خواهد کرد.

«تالی» در ساعات شلوغی فروشگاه نیز می تواند وظیفه خود را به انجام برسد. این ربات همانند رومبا، داک شارژ دارد که در بین کار وقتی انرژی اش رو به کاهش بود، خود را به آن می رساند و شارژ می کند.

این دستگاه فعلا به طور آزمایشی در تعدادی فروشگاه خرده فروشی در آمریکای شمالی به کار گرفته شده. اگر نتیجه این تست مثبت باشد، بعید نیست در آینده نه چندان دور در راهروهای فروشگاه های بزرگ شاهد این ربات ها باشیم و هرگز از هیچ مغازه ای دست خالی بیرون نرویم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

«تلفن‌های هوشمند باید یک مد اتوماتیک برای جلوگیری از آشفتگی خواب ما داشته باشند!» این را پروفسور Paul Gringars متخصص طب خواب کودکان و اختلالات عصبی گفته که یکی از اعضای اجرایی یک مطالعه گسترده، در خصوص استفاده شبانه از گوشی‌ها و تبلت‌ها بود. پروفسور Gringars، بیش از۱۵سال، در زمینه ناتوانی‌های عصبی و طب خواب کودکان به صورت بالینی و علمی کار و تحقیق کرده است.

او می‌گوید: تلفن‌های هوشمند جدید‌تر، صفحات نمایش پرنور‌تر و درخشان‌تری دارند و قرار گرفتن در برابر نور آبی ساتع شده از این صفحات، از نظر علمی، ساعت بیولوژیک بدن و نظم خواب شبانه ما را برهم می‌زند.

در اندروید اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که با کاهش دمای رنگ صفحه نمایش، رنگ آن را از سفید‌-‌آبی معمول، به رنگ متمایل به قرمز شبانه قابل تحمل، تبدیل می‌کنند؛ البته گوگل هم در اندروید ۶ حالتی به نام مد شبانه (Night Mode) را قرار داده است که پس‌زمینه صفحه نمایش را از روشن، به حالت تیره تغییر می‌دهد، اما نور آبی را که عامل اصلی مشکلات خواب است، فیلتر نمی‌کند.

حذف این نورهای آبی، کمک بسیار بزرگی برای تولید هورمون خواب (ملاتونین) است. تولید هورمون ملاتونین باعث تنظیم زمان خواب می‌شود، اما قرار گرفتن در معرض طول موج‌های بخصوص نور، در محدوده طیف‌های سبز آبی، از این کار جلوگیری می‌کند.

پروفسور Gringars می‌گوید: سازندگان تلفن‌های همراه باید در زمینه «عدم ایجاد مشکل برای خواب کاربران» از خود تعهد بیشتری نشان داده و یک مد اتوماتیک برای استفاده در رختخواب، در محصولات خود پیش‌بینی کنند.

صفحات نمایش درخشان‌تر و کمی متمایل به آبی، برای استفاده روزانه عالی هستند؛ اما برای شب به هیچ ‌وجه توصیه نمی‌شوند و تحقیقات نشان می‌هند که اگر در در معرض این صفحات نمایش قرار بگیرید، خواب شما به تاخیر می‌افتد.

موضوعی که همه ما صادقانه قبول داریم، این است که همه ما گوشی هوشمند خودمان را دوست داریم، اما هیچ کس دلش نمی‌خواهد که به خاطر یک گجت، خواب خود را از دست بدهد. این مشکل با برنامه‌هایی نظیر Twilight (لینک دانلود) قابل حل است؛ اما این اپلیکیشن با برخی از گوشی‌ها سازگار نیست و متاسفانه اپل هم از هیچ برنامه مشابه این پشتیبانی نمی‌کند و کاربران آیفون با استفاده شبانه از گوشی‌های خود با مشکلات خواب روبرو می‌شوند.

خیلی خوب نیست که بگوییم: زندگی در جهان امروز به این شکل است؛ آری دنیای امروز پر از تکنولوژی‌های جذاب است، اما لازم است که برای بهره بردن از آن‌ها، بیش از هر چیز به سلامت خود فکر کنیم و خواب منظم نقش مهمی در سلامت ما دارد.

پروفسور Gringars: بیایید انگشت اشاره را به سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بگیریم تا هر چه زودتر به خواست ما توجه کنند!طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مایکروسافت در جریان کنفرانسی که دی ماه سال گذشته برگزار کرد، ارائه‌ی ابزار‌هایی را وعده داد که امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ را ممکن می‌کرد. حال ردموندی‌ها تایید کرده‌اند که ارائه‌ی این ابزار با تاخیر روبرو شده است.

مایکروسافت در جریان کنفرانس ویندوز ۱۰ خود، به این موضوع اشاره کرد که از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند تا با ابزارهایی که این کمپانی در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای استفاده در ویندوز ۱۰ آماده کنند. این ابزار که Project Astoria نام دارد هنوز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نگرفته است. ردموندی‌ها تاخیر در ارائه‌ی این سرویس را تایید کرده‌اند. آسترویا بخشی از پروژه‌ی عظیم مایکروسافت به منظور تبدیل اپلیکیشن‌های تحت وب، اندروید و آی او اس به منظور استفاده در ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. بسیاری از توسعه‌دهندگان از اینکه مایکروسافت هنوز این ابزار را در اختیار آن‌ها قرار نداده، شکایاتی را مطرح می‌کنند؛ هرچند مایکروسافت تاکنون اشاره‌ی مستقیمی به وضعیت پروژه نکرده است، ولی فروم مربوط به پروژه‌ی آسترویا اخیرا غیرفعال شده و مایکروسافت زیر-سیستم مربوط به اندروید را از آخرین نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل نیز حذف کرده است. این اقدامات را می‌توان به عنوان شاهدی بر این ادعا که مایکروسافت درصدد کنار گذاشتن این پروژه است، مطرح کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده Android Bridge در حال حاضر یک امولاتور بوده و این پروژه در همین مرحله نیز با مشکلاتی بسیاری دست به گریبان است. در مورد ابزاری که مایکروسافت برای ترجمه‌ی اپلیکیشن‌های iOS تدارک دیده، مشکلات دیگری وجود دارد. پروژه‌ی مورد نظر نیز Project Islandwood نام دارد. توسعه‌دهندگان برای انتقال اپلیکیشن‌های خود به ویندوز ۱۰ باید کد آن‌ها را در این ابزار تغییر داده و آن را از دوباره کامپایل کنند. البته این پروژه در عمل موفق بوده و شماری از اپلیکیشن‌های iOS از این طریق برای ویندوز ۱۰ آماده شده‌اند. با توجه به اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید برای iOS نیز توسعه داده شده‌اند، احتمالا مایکروسافت چنین نتیجه گرفته که دیگر نیازی به پروژه‌ی آسترویا برای آماده سازی اپلیکیشن‌های اندروید به منظور استفاده در ویندوز ۱۰ نیست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در بیشتر نقاط دنیا، تولید کننده های صنعتی در فکر استفاده از انرژی های سبز در کارخانه های خود هستند تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند. در همین راستا، اپل یک قدم فراتر رفته و قصد دارد نخستین فروشگاهی که به طور کامل با انرژی خورشیدی اداره می شود را در سنگاپور  افتتاح نماید.

اپل در این راستا از بزرگ ترین تامین کننده انرژی پاک در سنگاپور که Sunseap Group نام دارد، کمک گرفته. «سان سیپ گروپ» قرار است انرژی لازم برای ساختمان و محوطه فروشگاه 25 هزارنفری شرکت کوپرتینویی را به طور کامل تامین کند. این انرژی نیز از طریق پانل های خورشیدی که در پشت بام 800 ساختمان تعبیه شده‌ اند، گرفته می شود.

لیزا جکسون، معاون بخش ابتکارات محیط زیستی، سیاست و اجتماعی اپل در این رابطه اظهار داشته: «ما در همکاری با شرکت سان سیپ و دولت سنگاپور به دنبال کشف راه های جدید برای استفاده از انرژی خورشیدی در کل کشور مذکور و متعاقبا، رسیدن به هدف خودمان مبنی بر بهره گیری از انرژی های قابل تبدیل و تکرارشدنی هستیم.»

در سنگاپور، اپل انتظار دارد این قرارداد 50 مگاوات انرژی تولیدی داشته باشد (که معادل انرژی موردنیاز برای 9 هزار خانه است)، در حالیکه این شرکت از 33 مگاوات آن برای ساختمان موردنظرش استفاده خواهد نمود.

این خبر را می توان مهر تاییدی بر شایعات اخیر نیز دانست که از باز شدن فروشگاه اپل در سنگاپور حکایت داشتند.

باید اشاره کنیم تا به امروز، محصولات شرکت آمریکایی مورد بحث در همان روز اول عرضه نیز وارد کشور سنگاپور می شدند اما اپل برای فروش آنها از توزیع کننده ها و نمایندگی محلی خود کمک می گرفت و اکنون با ساخت فروشگاه رسمی، روی بازار سنگاپور تمرکز بیشتری خواهد داشت. در حال حاضر هم این کشور به عنوان قطب خرید منطقه به شمار می رود.

موقعیت جغرافیایی فروشگاه بزرگ اپل در قلب مرکز خرید سنگاپور، در خیابان Orchard تعیین شده و فضایی حدود 1500 متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پژوهشگران چینی موفق به ساخت ماده ای شده اند که شناسایی جنگنده ها و زیردریایی های رادارگریز را سخت تر می کند. توسعه این فناوری نشانگر ورود چین به حوزه هایی از دانش نظامی است که تا پیش از این در انحصار آمریکا بوده است.

این ماده که از آن با نام سطح انتخابگر فرکانس فعال یا AFSS یاد می شود، با مایعی پوشیده می شود که در ساخت مدارهای الکتریکی کاربرد دارد. AFSS قادر است به فرکانس های محتلف رادارها واکنش متفاوتی نشان دهد، چیزی شبیه به واکنش پوست آفتاب پرست به نور.

در حالی که پیش از این موادی ساخته شده که می توانند امواج رادیویی رادارها را جذب کنند، ولی استفاده از آنها به دلیل ضخامت و وزن زیادشان آسان نیست. این ماده جدید بسیار سبک تر و نازک تر است که استفاده از آن را آسان می کند.

ونهوآ زو، از اعضای تیم دانشگاه علوم و فناوری هواژونگ چین گفته این ماده تا ده برابر ضخامت کمتری از مواد مشابه پیشین دارد.

هواپیماهای متعارف خود را با استفاده از هندسه بدنه خود پنهان می کنند، که باعث می شود امواج رادیویی از حرکت به سوی گیرنده منحرف شوند، برخی دیگر نیز امواج دریافتی را به جای انعکاس، به گرما تبدیل می کنند. البته گفتنی است که پنتاگون از رادارهایی با فرکانس بسیار بالا یا UHF استفاده می کند که می تواند رد پای عبور هواپیماهایی که از دست سایر رادارها گریخته اند را نیز تشخیص دهد.

به هر حال، چین نیز بیکار ننشسته است. این کشور به تازگی خبر از ساخت هواپیمایی داده که سطح آن با ماده ای به ضخامت پنج شانزدهم میلی متر پوشیده شده و قادر به پنهان کردن خود از چشم تیز رادار UHF نیز است.

محققان این تیم چینی در مقاله خود که در مجله فیزیک کاربردی به چاپ رسانده اند گفته اند ماده ای جذب کننده با پهنای باند بسیار باریک و قابلیت کشسانی بالا تولید کرده اند. آنها ادعا دارند محصول شان در مقابل رادارهای UHF مقاوم است.

هنوز مشخص نیست که چین از این ماده برای پوشاندن سطح دو جنگنده رادارگریز خود، یعنی چنگدو J-20 و شنیانگ J-31 استفاده کرده یا نه. همچنین، جزئیاتی از تصمیم احتمالی خود برای توسعه این فناوری را نیز علنی نکرده است. به هر حال، این پیشرفت علمی باعث تقویت جایگاه نظامی این کشور در هوا و دریا خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند برگ برنده آمریکا در یک قرن اخیر و موفقیت این کشور در حفظ برتری نظامی خود، داشتن هواپیماهای رادارگریز است.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از مهندسان شرکت گوگل به نام Benson Leung به تازگی به سراغ کابل‌های یو اس بی نوع C عرضه شده در وب سایت آمازون رفته و کیفیت این کابل‌ها را بررسی می‌کند. این مهندس اکنون به کابل‌های تولید شده توسط شرکت وان پلاس رسیده و پس از بررسی‌های مختلف به کاربران درباره کابل شارژ و آدابتور USB نوع C تولید شده توسط وان پلاس هشدار می‌دهد.

 این مهندس در گوگل پلاس نوشت: "آدابتور یو اس بی نوع سی وان پلاس را برای نکسوس 6P، نکسوس 5X و کروم بوک پیکسل خود نخرید، در ساخت این تجهیزات از مقاومت مناسب برای دستگاه شما استفاده نشده است. وان پلاس باید بداند که تجهیزات جانبی تولیدی آنها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و دستگاه‌های هوشمند را دچار مشکل خواهد کرد."

 گوشی‌های هوشمند جدید نکسوس 5X گوگل با استفاده از کابل USB نوع C شارژ می‌شوند اما در جعبه این محصولات آدابتوری قرار نشده است (این آدابتور درون جعبه گوشی هوشمند نکسوس 6P قرار داده شده است). به این ترتیب کاربرانی که این محصول جدید گوگل را خریداری کرده‌اند باید برای خرید تجهیزات جانبی مورد نیاز دست به کار شوند. در هر حال آدابتورهای کوچک و زیبای تولیدی توسط وان پلاس که پورت میکرو یو اس بی را به پورت یو اس بی نوع c تبدیل می کنند، گزینه مناسبی برای خرید نیستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان در آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور کشف کرده‌اند که اگر باتری‌های لیتیوم یونی در الکترودهای خود دارای هیدروژن نیز باشند، می‌توانند بیشتر شارژدهی داشته و زودتر نیز شارژ شوند.

کشف جدید توسط محققان در آزمایشگاه لاورنس لیورمور می‌تواند باعث بهبود چشم‌گیر عملکرد باتری‌های لیتیوم یونی شود. باتری‌هایی که بیشتر در گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال و سیستم‌های گرمایش خانگی کاربرد دارند.

باتری‌ها دارای الکترودهای دارای بار منفی و مثبت هستند و در حین کار یا شارژ کردن باتری، الکترون بین این دو الکترود جریان می‌یابد. در باتری‌های لیتیوم یونی پیوند بین یون‌های لیتیوم و مواد تشکیل دهنده‌ی الکترود، در عملکرد باتری نقشی تعیین کننده دارند.

محققان در آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور در بررسی که بر روی الکترودهای گرافن داشتند، دریافتند که حضور هیدروژن می‌تواند با تغییراتی که در گرافن ایجاد می‌کند، نقش موثری در عملکرد باتری داشته باشد. وجود هیدروژن باعث ایجاد شکاف‌های ریز بر روی الکترود شده و در نتیجه باعث می‌شود تا الکترود و یون لیتیوم ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند. با استفاده از این تکنیک، سرعت شارژ ۴۰ درصد بیشتر شده است.

موریس ونگ از مهندسانی که بر روی این موضوع کار می‌کرده می‌گوید این فناوری تا رسیدن به مرحله‌ی تجاری به زمان نیاز دارد؛ اما به هر حال آن‌ها توانسته‌اند سرعت شارژ و عملکرد باتری‌های لیتیوم یونی را بهبود ببخشند.

هر چند او بیان کرد که با فناوری جدید طول عمر باتری نیز بهتر شده است، اما از بیان مقدار دقیق این پیشرفت سرباز زد و آن را مقداری بین ۱۰ تا ۴۰ درصد دانست.

باتری‌ها یکی از بزرگ‌ترین کانون توجهات مراکز تحقیقاتی هستند؛ چرا که این منابع انرژی نقشی اساسی در زندگی روزمره‌ی ما ایفا می‌کنند. عمر باتری به همان اندازه که عملکرد تراشه‌ی مورد استفاده مهم است، اهمیت دارد؛ اما فناوری آن در طی سال‌های گذشته با سرعت کمتری رشد داشته است.

باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهای الکتریکی نیز کاربرد دارند. جایی که مقدار شارژدهی و زمان شارژ آن بسیار مهم است و به این دلیل هرگونه پیشرفت در فناوری باتری‌ها می‌تواند خبری خوب برای این صنعت نیز باشد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

همزمان با رشد و توسعه‌ی فناوری اینترنت اشیاء، بلوتوث هم برای داشتن سهم هر چه بیشتر از حوزه‌ی ارتباطات اشیای هوشمند توسعه می‌یابد. به تازگی خبرهایی در مورد توسعه‌ی قابلیت‌های جدید بلوتوث در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است.

فناوری بلوتوث در سال ۲۰۱۶ با نگاهی به رشد حوزه‌ی اینترنت اشیاء  شاهد بهبودهای گسترده‌ای خواهد بود. توبی نیکسون-رییس هیات مدیره‌ی گروه بلوتوث در این مورد می‌گوید:

تقاضای بسیار زیادی از سوی اعضای ما و شرکت‌های صنعتی برای افزایش قابلیت‌های کنونی بلوتوث وجود دارد.

توسعه‌ی بلوتوث شامل افزایش چهار برابری بُرد بلوتوث نسبت به مسافتی است که در حال حاضر پوشش می‌دهد. همچنین سرعت این فناوری دو برابر خواهد شد که کاربر را قادر می سازد تا داده‌ها را با سرعت بیشتری منتقل سازد، بدون این که نیازی به افزایش انرژی مصرفی داشته باشد. همچنین دستگاه‌ها از طریق بلوتوث قادر خواهند بود که به یک شبکه مِش (mesh network) متصل شوند که قادر است تمام خانه یا ساختمان را پوشش دهد.

مارک پاول-مدیر اجرایی گروه بلوتوث نیز در این مورد می گوید:

نقشه‌ی راه فناوری بلوتوث دلیل قوی بر ماموریت ما برای سرعت بخشیدن به خلاقیت‌های صنعتی است. بلوتوث از سوی توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان پرشماری به عنوان راه حل ارتباطی در حوزه اینترنت اشیاء انتخاب شده است. ویژگی‌های جدیدی هم که به بلوتوث اضافه خواهد شد باعث می‌شود که بلوتوث به پشتوانه‌ی محکمی برای اینترنت اشیاء تبدیل شود. 

طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵، اینترنت اشیاء بازاری ۲ تا ۱۱.۱ تریلیون دلاری خواهد داشت. این به این معنی است که فرصت‌های بالقوه‌ی زیادی برای بلوتوث وجود دارد.  با توسعه‌ی بلوتوث، قابلیت‌های جدید این فناوری در خانه‌های هوشمند، اتوماسیون صنعتی و زیر ساخت‌های هوشمند بکار خواهد رفت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در حالی که مسئولان کشور مراکش سخت درگیر ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی متمرکز جهان هستند، مسئولان اسکاتلند روی رکورد جدیدی کار کرده و قصد دارند اولین مزرعه بادی شناور در جهان را بسازند. این مرزعه شناور در مجاورت سواحل اسکاتلند قرار خواهد گرفت و برای تولید برق شهروندان اسکاتلندی از نیروی بادهای اقیانوسی استفاده خواهد کرد. این مزرعه در فاصله 25 کیلومتری ساحل واقع خواهد شد و مراحل اولیه ساخت پروژه در سال 2017 میلادی شروع خواهد شد.

این پروژه توسط شرکت Statoil اجرا می‌شود، که آخرین تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در ساخت این مزرعه بادی را گرفته است. هدف این شرکت ساخت یک مزرعه توربین بادی با توان 30MW است که به نوعی روی سازه‌های شناور در آب ساخته خواهد شد. این مزرعه می‌تواند پس از ساخت برق 20 هزار خانه را تامین کند.

این پروژه جدید یک پارک آزمایشی نام گرفته است به این معنی که در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت. این پارک در مجموع چهار کیلومتر مربع وسعت دارد و در محدوده‌ای قرار می‌گیرد که سرعت میانگین باد در آنجا 10 متر در ثانیه است. این پارک علاوه بر ایجاد تحول برای تولید انرژی، موجب اشتغال زایی نیز خواهد شد.

 شرکت Statoil قصد دارد برای انجام این پروژه با تامین کنندگان اسکاتلندی و سایر شرکت‌ها همکاری کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

چهار سال پیش یک محقق اسکاتلندی به نام هارالد هاس ایده یک نوع اتصال بی سیم به اینترنت را مطرح کرد که با استفاده از لامپ های LED کار می کرد. اکنون این محقق پس از گذشت چهارسال، موفق به ارایه نمونه اولیه این فناوری شده است.

این فناوری Li-Fiنام دارد و با استفاده از پانل های خورشیدی، انرژی لازم برای لامپ های LED را فراهم می کند؛ سپس از نور چشمک زن لامپ برای انتقال اطلاعات استفاده می شود.

مدیر این پروژه در توضیح اختراع خود گفته است که در حال حاضر برای ارتباط با اینترنت، از کابل یا امواج رادیویی استفاده می شود که هر دو به راحتی قطع می شوند؛ ولی استفاده از نور برای انتقال اطلاعات بسیار سریعتر و امن تر از فناوری پهن باند بی سیم کنونی است. برای استفاده از این فناوری، کاربر باید یک روتر مخصوص Li-Fi در اختیار داشته باشد. درست است که انتقال اطلاعات با استفاده از این روش مبتنی بر نور است؛ ولی امواج نوری نامرئی هستند و آلودگی نوری ایجاد نمی کنند. همچنین این فناوری امکان هک و جاسوسی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

قرار است این پروژه باهمکاری شرکت HIGGINSON که بازوی تجاری دانشگاه ادینبورگ است و یک شریک تجاری دیگر به تولید انبوه برسد و در اختیار عموم کاربردان قرار گیرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شبکه های آنلاین پخش محتوا و ویدئو در سال های اخیر به بزرگترین رسانه در بین کاربران آمریکایی و اروپایی مبدل شده اند.این شبکه ها در انواع رایگان و حق اشتراک فعالیت میکنند.بسیاری از تجهیزات و گجت های دیجیتال امروزی دارای اپلیکیشن اختصاصی این شبکه ها هستند و دسترسی به آنها در تمامی پلتفرم ها امکان پذیر است.کمپانی سامسونگ نیز در تلویزیون های هوشمند خود از این اپلیکیشن ها استفاده کرده و کاربران آن قادر به استفاده از آنها هستند.سامسونگ تا کنون دو بار درصدد ایجاد یک شبکه آنلاین اختصاصی بر آمده است که هر دو بار نیز نتیجه جز شکست نبوده است.اما این غول کره ایی دست بردار نبوده و اینبار یک ایده خلاق و قدرتمند را عرضه کرده است که بر طبق آمار 80 درصد از استفاده کنندگان آن کاملا راضی بوده و این طرح در فاز اول خود موفق عمل کرده است.

TV PLUS" یک اپلیکیشن شبکه آنلاین است که کاربران از طریق آن به 33 شبکه آنلاین دیگر دسترسی دارند و میتوانند به صورت 24 ساعته و رایگان از آنها استفاده کنند.کاربران میتوانند به آسانی در بین شبکه ها به جستجو پرداخته و شبکه مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.لازم به ذکر است که استفاده از این شبکه ها توسط TV PLUS برای کاربران تلویزیون های سامسونگ رایگان است.TV PLUS به منظور استفاده در تلویزیون های تولید شده از ابتدای 2015 تا کنون مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین برخی از مدل های 2014 نیز احتمالا به وسیله آپدیت سیستم عامل به آن دسترسی پیدا کنند.با توجه به رقابت بین سیستم عامل های تلویزیونی،سامسونگ نیز مهندسین طراح و برنامه ریز خود را بسیج کرده است و روزانه شاهد اپ های جدید در سیستم عامل های سامسونگ هستیم.این غول کره ایی بهترین طراح های نرم افزاری را اختیار دارد که گاها از نظرات کاربران نیز در کار خود استفاده میکنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اخیراً اقدامات وسیعی در زمینه فناوری گجت های پوشیدنی انجام شده است. این گجت ها در انواع ساعت های هوشمند و دستبند ها و با هدف کنترل علایم حیاتی همچون ضربان قلب به بازار عرضه شده اند. حالا پروژه جدیدی توسط محققین دانشگاه MIT در دست انجام است که شاید نیاز به یک گجت پوشیدنی را به طور کلی مرتفع کند. در عوض ، کاربران می توانند از گوشی هوشمند خود برای کنترل علایم حیاتی و هشدار در صورت تغییرات تهدید کننده سلامتی همچون استرس استفاده کنند. بهترین نکته در مورد این فناوری این است که این دستگاه می تواند حتی بدون اینکه کاربر آن را در دست بگیرد ، علایم حیاتی او را کنترل و ثبت کند.

نام این پروژه BioPhone است ، اسمارت فونی که دارای حسگرهایی است که قادرند سیگنال های زیستی را فقط با توجه به حرکات بدن کاربر اندازه گیری کنند. برخلاف دستگاه های پوشیدنی ، BioPhone می تواند حتی وقتی در کیف یا جیب کاربر است حرکات بدن را شناسایی و ارزیابی کند.

حسگرهای تعبیه شده در این دستگاه کوچکترین لرزه ناشی از پمپاژ قلب را اندازه گیری می کنند. محققین نتایج این دستگاه را با سایر حسگرهای تایید شده FDA مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بیو فون ، در مجموع یک ضربه در دقیقه از ضربان قلب و یک چهارم تنفس از تعداد تنفس در دقیقه با اطلاعات واقعی اختلاف داشته است. این دستگاه می تواند تمریناتی تنفسی را به کاربر آموزش دهد تا با استفاده از آن ها سطح استرس خود را کنترل کند.

البته این پروژه هنوز در مرحله آزمایشات نهایی است. در حال حاضر سایر اسمارت فون های موجود در بازار که به قابلیت کنترل علایم حیاتی مجهزند ، برای عملکرد باید در دست کاربر قرار گیرند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

حسگرهایی که وضعیت داخل خانه یا محل کار را کنترل می کنند چیز جدیدی نیستند، ولی تمرکز اکثر آنها بر امنیت است و نه سلامتی. در حالی که دستگاه هایی برای کنترل سلامتی در منزل پیش از این وارد بازار شده اند، ولی این دستگاه ها معمولأ به صورت یک دستگاه انفرادی کار می کنند که لازم است آنها را در نقطه ای مرکزی در ساختمان قرار داد. اما بیگل اینطور نیست. این دستگاه ناظر بر کیفیت محیط داخل خانه متشکل از یک سیستم مرکزی و تعدادی حسگر است که می توان آنها را در هر جایی از خانه قرار داد.

حسگرهای بیگل قادر هستند جنبه های مختلفی از هر خانه را کنترل کنند، از دمای هوا و کیفیت آن (به ویژه سطح دی اکسید کربن) گرفته، تا میزان فشار هوا، میزان نویز خارج از خانه، رطوبت، میزان نور و نویز داخل خانه. ابعاد کوچک این حسگرها نصب آنها را در هر قسمت از خانه آسان می کند.

برای مثال، می توان در اتاق خواب حسگرهای نور و صدا را نصب کرد، و در اتاق نشیمن حسگری مرتبط با کیفیت هوا و در زیر زمین رطوبت سنج را نصب کرد. همه این اطلاعات به یک اپلیکیشن موبایل منتقل می شوند و این اپلیکیشن نیز در هر لحظه با حسگرها سینک می شود و اطلاعاتی دقیق را نمایش می دهد.

شرکت سازنده این دستگاه تلاش می کند در موسسه کیک استارتر مبلغی معادل 50 هزار دلار را به عنوان سرمایه اولیه خود جذب کند. بیگل توانسته طی مدتی که در این وب سایت حضور داشته نیمی از این مبلغ را جذب کند، و هنوز یک هفته تا پایان مهلت خود زمان دارد. علاقه مندان به این دستگاه می توانند با پرداخت مبلغ 45 دلار آن را خریداری کنند. این پکیج شامل یک دستگاه پایه و یک حسگر می شود. در صورت موفق بودن بیگل در جذب سرمایه اولیه، تحویل این دستگاه از ماه می سال 2016 آغاز خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پیشرفت نوع بشر بر روی کره زمین قابل توصیف نیست. بار دیگر آنچه فقط در محدوده داستان های علمی تخیلی معنا داشت رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. اگر از بینندگان سریال Star Trek باشید ، حتماً در قسمت The Voyage Home آلومینیوم شفاف را دیده اید. به نظر می رسد که آلومینیوم شفاف به لطف محقق آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا ، دکتر سانگرا، به واقعیت پیوسته است. دکتر سانگرا از آلومینیوم شفاف به عنوان"یک ماده معدنی یا منیزیم آلومینیومی " یاد می کند. او می افزاید :"مزیت این ماده این است که به مراتب از شیشه مقاوم تر و سخت تر است. در محیط های خشن محافظت بیشتری فراهم می کند و در مقابل فرسایش ناشی از شن و باران مقاوم است."

از آنجایی که این ماده از مقاومت بیشتری برخوردار است ، با لایه نازک تری از آن مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به شیشه فراهم می شود. اگر پلتفرم هایی که به وزن حساس هستند مانند UAV (خودرو های خودکار مستقل یا پهپادها) یا محافظ های صورت که بر روی سر قرار می گیرند را در نظر بگیریم ، می توانیم به تغییراتی که این فناوری به همراه خواهد آورد پی ببریم.

سانگرا فرآیند تولید را اینگونه خلاصه می کند:"پودر را در یک دستگاه پرس گرم قرار می دهید و تحت شرایط خلاء فشرده می کنید . اگر این روند صحیح انجام شود تمام هوای موجود در بین ذرات خارج می شود و در نهایت به ماده ای شفاف دست می یابید." وقتی این ورقه از دستگاه پرس خارج می شود، سنباده کاری می شود و سپس در تولید وسایلی مثل شیشه ضد گلوله استفاده می شود. اگر هزینه های تولید این محصول به مرور زمان کاهش یابد می توان از این فناوری در تولید محصولاتی مثل گوشی ها و ساعت های هوشمند نیز استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

فیس بوک در حال کار بر روی قابلیتی ست که به هنگام به اشتراک گذاری عکس توسط کودکان در فیس بوک، به والدین هشدار می دهد. به نظر می رسد این قابلیت برای امنیت و هشیاری بیشتر والدین ایجاد شده است تا از اینکه عکس های فرزندانشان توسط همه کاربران فیس بوک دیده می شود آگاه شوند. این قابلیت در واقع بخشی از پروژه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ست که قابلیت شناسایی عکس نیز بر اساس آن ساخته شده است.

فیس بوک در حال کار بر روی قابلیتی ست که به هنگام به اشتراک گذاری عکس توسط کودکان در فیس بوک، به والدین هشدار می دهد. به نظر می رسد این قابلیت برای امنیت و هشیاری بیشتر والدین ایجاد شده است تا از اینکه عکس های فرزندانشان توسط همه کاربران فیس بوک دیده می شود آگاه شوند. این قابلیت در واقع بخشی از پروژه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ست که قابلیت شناسایی عکس نیز بر اساس آن ساخته شده است.

این تنها قابلیتی نیست که توسط یادگیری عمیق فیس بوک به کاربران ارایه شده و این شرکت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، زندگی کاربران و همچنین فعالیت های شرکت را آسان تر کند. برای مثال محتواهای آزار دهنده می توانند به صورت اتوماتیک شناسایی شوند و دیگر نیازی نیست که کاربران فیس بوک به بررسی آنها بپردازند. این قابلیت باعث می شود تا همه این روندها سریع تر اتفاق بیافتد و تعداد کاربرانی که برای بازبینی محتواهای نامطلوب نیاز است به شدت کاهش یابد.

در عین حال این تکنولوژی باعث می شود که کاربران بتوانند کنترل بیشتری روی حساب کاربری خود و به خصوص امنیت آن داشته باشند که در حوزه شبکه های اجتماعی، جزو یکی از مهمترین نگرانی ها به حساب می آید. برای مثال اگر فردی قصد داشته باشد یک عکس را با شما و یا اعضای خانواده شما به اشتراک بگذارد، تکنولوژی جدید متوجه این اقدام می شود و یک نوتیفیکیشن را به صورت اتوماتیک برای شما ارسال می کند. طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

روز پنجشنبه Watt Lab ، که متعلق به شرکت هوآوی است ، از مدل جدیدی از  باتری رونمایی کرد که سرعت شارژ آن ده برابر سایر باتری های امروزی است.

این رونمایی در سمپوزیوم باتری در کشور ژاپن انجام شد. هوآوی در این مراسم دو نمونه مختلف از طراحی جدید باتری را به نمایش گذاشت: یک مدل 600 میلی آمپر ساعتی و یک مدل 3000 میلی آمپر ساعتی. مدل 600 میلی آمپر ساعتی توانست در مدت دو دقیقه ، شارژ باتری را از 0% به 68% برساند. در مدل 3000 میلی آمپر ساعتی سرعت شارژ از این هم چشمگیر تر بود .با توجه به ظرفیت بیشتر این باتری ، شارژ 0% تا 48% فقط در پنج دقیقه انجام شد.

هوآوی مدت ها زمان صرف آزمایش این باتری ها کرده و معتقد است که به حرکتی انقلابی در صنعت باتری های لیتیومی دست یافته است. اگر طراحی این باتری ها از نظر هزینه قابل توجیه باشد ، می توان حق را به هوآوی داد. این سرعت شارژ پدیده شارژ سریع سامسونگ و کوالکوم را از میدان به در خواهد کرد.

هوآوی ادعا می کند که این طراحی در طول عمر باتری تاثیری نخواهد داشت. سرعت بالای شارژ را می توان با استفاده از اتصال یک هکتومتر به یک مولکول گرافیت در آند به دست آورد. هوآوی می افزاید که این اتصال به عنوان کاتالیزوری عمل می کند که لیتیوم را از پیوند های کربن دریافت و منتقل می کند. هوآوی علاقه مند است این تکنولوژی را سریعتر به بازار معرفی کند و در حال حاضر مذاکراتی را با شرکای احتمالی برای ساخت این باتری ها آغاز کرده است.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

روند رو به رشد گجت های متصل که به بازار معرفی می شوند ، بار مضاعفی بر اتصالات بلوتوثی وارد می کند . به همین دلیل ، بلوتوث قصد دارد استانداردهای خود را ارتقاء دهد .این ارتقاء شامل  برد و سرعت بیشتر برای سال 2016 است.این اقدامات  جدید توسط گروه SIG نطارت می شود، SIG یک ارگان صنعتی است که شرکت های مانند اپل،اینتل،مایکروسافت و لنووو را در میان حامیان خود میشمارد.

رییس SIG ،توبی نیکسون ،در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد : " تقاضای قابل توجهی از طرف اعضا و در مجموع این صنعت بزرگ برای توسعه بلوتوث با قابلیت های جدیدی که امروز اعلام می کنیم ، وجود دارد. بر اساس پیش بینی های فعلی پتانسیل بازار برای اینترنت اشیاء ارقامی مابین 2 دلار تا 11.1 تریلیون دلار تا سال 2025 خواهد بود. به روز رسانی های فنی برنامه ریزی شده برای تکنولوژی بلوتوث در سال 2016 در تبدیل این انتظارات به واقعیت وسرعت بخشیدن به رشد آن کمک خواهد کرد."

SIG وعده داده است که این به روز رسانی برد بلوتوث کم انرژی را ( که همچنین به عنوان بلوتوث هوشمند شناخته می شود ) تا چهار برابر افزایش میدهد که نه تنها امکان اتصال در قسمت های مختلف خانه بلکه خارج از آن را نیز فراهم می کند. همچنین بنا به گفته SIG شاهد افزایش صد درصدی سرعت خواهیم بود( که SIG می گوید برای پشتیبانی از بازارهای رو به رشد مثل دنیای پزشکی ضروری است ) .

علاوه بر این ، شبکه های توری اتصالات بلوتوث که اتصال دستگاه به دستگاه را میسر می کنند ،اتصالات بلوتوثی را تقویت می کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پس از آنکه اپل اپلیکیشن اپل موزیک را برای اندروید ارائه کردند، حال اخباری از سوی این کمپانی منتشر شده که نشان از توقف فعالیت بیتس موزیک دارد. اپل اعلام کرده که برای تشویق کاربران به منظور مهاجرت از بیتس موزیک به سرویس استریم اپل، این سرویس را در سی‌ام نوامبر سال جاری (۹آذر) تعطیل خواهد کرد.

اپل امروز اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی بیتس را به منظور تشویق کاربران برای مهاجرت به اپل موزیک از سی‌ام نوامبر تعطیل خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت مخصوص سرویس موسیقی بیتس، در تاریخ مورد نظر، تمام حساب‌های کاربری موجود در این سرویس باطل شده و از کاربران به منظور انتقال اطلاعات و حساب کاربریشان به اپل موزیک سوال پرسیده خواهد شد.

در سند پشتیبانی منتشر شده در وب‌سایت بیتس به این موضوع اشاره شده که تمام ویژگی‌هایی که کاربران در سرویس موسیقی بیتس از آن استفاده می‌کردند، در اپل موزیک نیز در دسترس خواهد بود. اپل همچنین به ویژگی‌های جدیدی در سرویس استریم موسیقی خود اشاره کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به Beats 1 و همچنین پیشنهادات بهتر برای گوش کردن به موسیقی اشاره کرد.

اپل در این سند به این موضوع اشاره کرده که کاربران در صورت تمایل می‌توانند به اپل موزیک مهاجرت کنند. اپل عنوان کرده‌ که بهترین متخصصان در این سرویس سعی دارند تا گزینه‌های ایده‌آل و مناسب را براساس انتخاب پیشین کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهند.

بیتس موزیک فرایند عضوگیری خود را در ماه ژوئن سال جاری متوقف کرد. این زمان مصادف با انتشار اپلیکیشن اپل موزیک برای iOS است. حال پس از انتشار اپلیکیشن اندروید اپل موزیک، این کمپانی ترجیح داده تا گزینه‌ی دیگری را برای گوش کردن به موسیقی در اختیار کاربرانش قرار ندهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

حتما با پروژه گوگل برای خودروی بدون راننده‌اش آشنا هستید که در تلاش است تا با آزمون‌های گوناگون، آن را آماده رانندگی در جاده‌ها کند. حال گزارش شده که روز گذشته، یک افسر پلیس در آمریکا این خودرو را متوقف کرده است. دلیل این امر، سرعت پایین این ماشین در حرکت بوده و زمانی که وی قصد داشته دلیل این امر را از راننده بپرسد، با یک صندلی خالی روبه‌رو شده است!

البته شخصی که در صندلی کناری نشسته بود، دلیل اصلی را برای وی توضیح داده و عنوان کرده است که خودروی بدون راننده گوگل، به سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و بدین خاطر قادر نبوده که از این سریع‌تر برود.

عکس فوق توسط یکی از کاربران فیس بوک با نام Zandr Milewski گرفته شده است و وی ادعا کرده که با شخصی که در صندلی کنار ماشین بوده است، صحبت کرده و وی این موضوع را برای وی شرح داده است.

گوگل در ارتباط با این موضوع می‌گوید: مردم زیادی همچون این افسر پلیس، هنگام مشاهده خودروی بدون راننده جلوی ما را می‌گیرند و دوست دارند تا در ارتباط با این ماشین، اطلاعات بیشتری را به‌دست بیاورند. بعد از طی کردن بیش از ۱.۹۰۰.۰۰۰ کیلومتر با این خودرو که تقریبا به اندازه ۹۰ سال رانندگی یک انسان است، ما تا به حال یک‌بار نیز جریمه نشده‌ایم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

این کاغد هوشمند از جنس گرافین بوده و در وزن برابر، استحکام آن حدود 200 برابر فولاد است. 
محققان در یک آزمایش نشان دادند که با حرارت دادن برگه ای از این کاغذ هوشمند می توان کاری کرد که کاغذ به طور خودکار تا شود و به جلو و عقب حرکت کند. در این آزمایش برای اولین بار، یک ماده اصطلاحا خودتاشو توانست مسیر حرکت خود را تغییر دهد. 
نتیجه این تحقیقات می تواند محققان را در تولید تجهیزات و ساختارهای خودتاشو برای کاربردهای مدرن، از جمله میکروروبات هایی با قابلیت کنترل بی سیم، عضلات مصنوعی و ابزارهای مورد استفاده در مهندسی بافت، یاری کند.
جیوک مو، یکی از محققان دانشگاه دانگوا با ارایه مثالی از تولید لباس های هوشمند با استفاده از این فناوری گفت: «این فناوری می تواند زندگی مردم را تغییر دهد. برای مثال می توان لباس هایی را تولید کرد که بر اساس تغییرات دمای بدن شخص، تغییرات محیط یا سایر محرک های محیطی، شکل و مدل خود را تغییر دهند»
بخش هایی از کاغذ گرافینی به گونه ای ساخته می شود که بخار آب را از محیط جذب می کند و زمانی که آن را حرارت می دهیم، بخار آب مجددا بخار شده و این بخش ها جمع می شوند و در نتیجه کاغذ تا می شود. با توقف حرارت دهی، این فرآیند نیز معکوس شده و کاغذ مجددا تغییر شکل می دهد. 
محققان با جانمایی صحیح و تغییر اندازه این بخش های کاغذ می توانند انواع مختلفی از اشیای خودتاشو از جمله تجهیزات راه رونده و یک دست مصنوعی با توانایی گرفتن و نگه داشتن اجسامی با پنج برابر وزن خود را تولید کنند.
محققان در آزمایشی، با استفاده از یک کاغذ گرافینی که دارای سه بخش آبدوست است، روباتی شبیه به عنکبوت ساختند و با استفاده از پرتوهای نور نزدیک به مادون قرمز آن را حرارت دادند تا به صورت یک کمان تغییر شکل دهد. با قطع تابش نور، کاغذ به شکل قبل بازگشت. بدین ترتیب با قطع و تابش نور، کاغذ شروع به حرکت کرد و تنها ظرف 2 ثانیه توانست پنج گام به جلو بردارد. همچنین با حرارت دادن قسمت های جانبی کاغذ، امکان کنترل مسیر حرکت آن فراهم شد.
در سال های اخیر، مواد خودتاشو به موضوع مهمی برای تحقیقات بدل شده اند. تمرکز اصلی این تحقیقات بر پلیمرهای فعال است که قادرند اشکال مختلف انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند؛ با وجود این اغلب تحقیقات بر مبنای مدارهای الکتریکی، شرایط آب و هوایی غیرمتعارف یا ترکیبات پیچیده مواد به انجام رسیده اند و در عمل کاربرد چندانی ندارند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به تازگی هکرها به حفره ای امنیتی در اندروید دست یافته اند که قادر است از طریق آخرین نسخه مرورگر کروم، به تمامی نسخه های اندروید نفوذ کند و امنیت دستگاه را به خطر بیندازد. محقق Quihoo 360، یعنی گوانگ گونگ روز گذشته در پنل PSN2OWN نمایشگاه PacSec به توضیح درباره این آسیب پذیری پرداخت.

در حالی که جزییات بیش تر و نحوه عملکرد این حفره امنیتی هنوز چندان مشخص نیست، به گفته گوانگ گونگ، ما در حال حاضر می دانیم که این روش با بهره گیری از ورژن 8 جاوا اسکریپت، دسترسی کامل به موبایل شخص مورد نظر را برایمان فراهم می کند.

نکته ی جالب توجه درباره حفره امنیتی مورد بحث این است که در یک مرحله کار را به انجام می رساند. این روزها برای دسترسی به موبایل قربانی باید از چند حفره امنیتی عبور کرد تا در نهایت دسترسی به نرم افزار مهیا شود. به گفته Dragos Ruiu، برنامه ریز همایش PacSec، به محض این که کاربر با استفاده از تلفن همراهش وارد وب سایتی شود، هکر با استفاده از آسیب پذیری JavaScript v8 و مرورگر کروم شروع می کند به نصب یک برنامه مشخص روی دستگاه و کاربر نیز هیچ کنترلی روی این روند نخواهد داشت.

در حال حاضر، گوگل از آسیب پذیری مذکور باخبر است و نسبت به آن هشدار داده. انتظار می رود که این شرکت مبلغ قابل توجهی را بابت معرفی این باگ بپردازد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اپلیکیشن فیسبوک مسنجر از حالا می تواند عکس های گالری موبایل شما را اسکن کرده و چهره دوستانتان را تشخیص دهد. این قابلیت جدید که Photo Magic نامگذاری شده، طی یک بروزرسانی در ابتدا به نسخه اندروید اپلیکیشن اضافه شده و سپس برای صاحبان آیفون و آیپد در دسترس قرار خواهد گرفت.

Photo Magic می تواند با اسکن تصاویر موجود در گالری، چهره افراد در آن را تشخیص داده و به صورت خودکار تگ کند تا برای اشتراک گذاری کار راحتی داشته باشید.

افزودن قابلیت تشخیص چهره به یک اپلیکیشن پیام رسان، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد. اما با توجه به رد و بدل شدن ماهانه بیش از 9.5 میلیارد عکس بین کاربران مسنجر، می توان تصمیم فیسبوک را تصمیمی درست و به جا توصیف کرد.

قابلیت تشخیص چهره در مسنجر همواره با تشخیص افراد، از طریق یک اعلان شما را به اشتراک عکس ها میان دوستانتان تشویق می کند. البته برای غیر فعال کردن این رفتار می توانید به تنظیمات مسنجر مراجعه کنید.

فیسبوک برای Photo Magic از تکنولوژی مشابه اپلیکیشن Moments استفاده می کند؛ ابزار اختصاصی این شبکه اجتماعی برای اشتراک عکس که احتمالا هیچ بار از آن استفاده نکرده اید.

نسخه بروزشده فیسبوک مسنجر فعلا در دسترس کاربران اندروید در استرالیا قرار گرفته و تا ماه های آینده برای دیگر کشورها و سیستم عامل iOS عرضه خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پیدا کردن یک هدفون مناسب از جمله سخت ترین کارهای دنیا به شمار می رود. برندهای متفاوت با انواع هدفون های متنوع وجود دارند که نمی توان به راحتی یکی را از میان آنها برگزید و خریداری کرد. مساله اینجاست که در این رابطه از دیگران هم نمی توان خیلی مشورت گرفت زیرا سلیقه ها با هم فرق دارند و ممکن است یک مدل از نظر یکی دوست داشتنی و از نظر دیگری غیر جذاب به نظر بیاید.

استارتاپ Revols، دلیل این اختلاف سلیقه ها را تفاوت شکل گوش هر فرد ذکر کرده و گفته همانند اثر انگشت در هر انسانی منحصر به خود اوست. بنابراین اگر بخواهیم هدفونی ایده آل داشته باشیم می بایست آن را دقیقا مطابق فرم گوش ما ساخته باشند.

در زمان حاضر برخی از شرکت ها این کار را انجام می دهند ولی برای در اختیار داشتن یک هدفون سفارشی می بایست هزینه ای هنگفت پرداخته و مدتی نیز منتظر بمانید تا محصول به دست شما برسد و البته در نهایت این احتمال وجود دارد که نمونه ی نهایی هنوز نقص هایی داشته باشد.

Revols راهکاری دارد که به نظر می رسد می تواند همه ی مسائل یاد شده در بالا را برطرف کند و با کمترین هزینه ی ممکن هدفونی کاملا مناسب شخص شما و گوش هایتان را در اختیارتان بگذارد.

موسسه مذکور کمپینی در سایت کیک استارتر راه اندازی کرده تا برای هدفون های بی سیم خود سرمایه جمع آوری کند. این هدفون ها با مواد ژله ای پر شده اند تا خیلی سریع و راحت در هر گوشی جای بگیرند.

تنها کاری که فرد باید انجام دهد این خواهد بود تا گوشی هدفون را داخل گوش بگذارد و کلید موجود در اپلیکیشن شرکت سازنده را فشار دهد و در آخر بگذارد این گوشی ها معجزه خود را انجام دهند.

اما معجزه به چه صورت رخ می دهد؟ ماجرا از این قرار است که گوشی های هدفون پس از قرار گرفتن درون گوش و فشرده شدن دکمه ی اپ کمی گرم می شوند تا مواد ژله ای داخل آنها ذوب گردد و قالبِ بخش داخلی گوش را به خود بگیرند. این گرما به اندازه ای است که فرد کاملا حسش می کند اما آزار دهنده نیست. در ضمن، این گرما به کاربر نشان می دهد که تغییر شکل هدفون در گوش او آغاز شده. پس از یک دقیقه، وقتی هدفون دقیقا شکل گوش شد، مواد ژله ای سفت می شوند تا به همان شکل قالب گوش فرد باقی بمانند.

ناگفته نماند افرادی که هدفون مذکور را از نزدیک تجربه کرده اند اظهار داشته اند که وقتی گوشی ها شکل خود را پیدا نموده اند قالب گیری به حدی دقیق اتفاق افتاده بوده که برای خارج کردن آنها از درون گوش مجبور به چندین بار تلاش شده اند.

در آخر باید بگوییم هدفون پس از قالب گیری تا یک سال یا حتی بیشتر شکل خود را حفظ می کند و به راحتی هم نمی شکند. از دیگر مشخصات آن هم باید به باتری ای با میزان شارژدهی 8 ساعته اشاره کرد، البته شرکت سازنده این امکان را فراهم آورده تا در مواقع ضرورت باتری اضافه ای را نیز روی سیم محصول سوار کرده و به این ترتیب قادر باشید 6 ساعت دیگر نیز از آن استفاده کنید.

همین ایده ی تقریبا ساده، در عرض 59 روزی که در وب سایت کیک استارتر قرار داشته حدود یکصد هزار دلار سرمایه کسب کرده. قیمت خرده فروشی این محصول پس از رسیدن به تولید انبوه، 300 دلار تعیین شده اما در سایت جمع آوری سرمایه با قیمت های 179 و 199 دلار فروخته می شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت فیس بوک تنها 48 ساعت فرصت دارد تا از دستور دادگاه عالی بلژیک پیروی کند؛ در غیر این صورت و به ازای هر روز تأخیر، ملزم به پرداخت جریمه ای معادل 269 هزار دلار خواهد بود.

این حکمی است که این دادگاه در پی رسیدگی به شکایت نهاد ناظر بر حریم خصوصی بلژیک علیه فیس بوک به آن رأی داده است. اما جرم فیس بوک چیست؟

رهگیری گسترده هر کاربری که، خواسته یا ناخواسته، پا به یکی از صفحات وب سایت فیس بوک می گذارد؛ چه عضو این وب سایت باشد چه نباشد.

در رأس این اتهام، نحوه مدیریت فیس بوک بر tab هایی است که بازدیدکنندگان اش باز می کنند. هرگاه کسی روی لینکی از فیس بوک کلیک کند، مثلأ روی یکی از پست های عمومی یکی از دوستانش، صفحه یک فروشگاه و یا یک صفحه هواداران، فیس بوک از کوکی با نام datr استفاده می کند. مشکل نهاد ناظر بر حریم شخصی بلژیک با این کوکی این است که پس از خروج کاربر از صفحات فیس بوک، این کوکی تا دو سال فعال باقی می ماند و به ارسال اطلاعات به فیس بوک ادامه می دهد. فیس بوک از این کوکی برای کسب اطلاعاتی در بازدیدهای بعدی کاربران از سایر صفحات این وب سایت استفاده می کند. اما مسأله ای که موجب نگرانی جدی این نهاد شده این است که فیس بوک این رویه را در قبال افرادی که عضو این وب سایت نیستند نیز دنبال می کند.

فیس بوک هنوز واکنشی به این ادعا  نشان نداده است. با این حال این شرکت سعی کرده این مشکل را کوچکتر از آنچه نهاد ناظر بر حریم شخصی بلژیک اعلام کرده نشان دهد. فیس بوک اعلام کرده این شرکت با استفاده از کوکی datr محیطی امن را برای کاربرانش فراهم کرده است، ولی به جزییات اطلاعات حاصل از این کوکی کاری ندارد. فیس بوک تصمیم دارد به این حکم اعتراض کند، ولی بعید است سیستم قضایی بلژیک حق را به این شرکت بدهد. براساس قانون بلژیک، در صورتی امکان رهگیری اینترنتی شهروندان این کشور وجود دارد که به طور صریح رضایت خود را اعلام کرده باشند. ممکن است کاربرانی که عضو این وب سایت هستند حین ثبت نام چنین رضایتی را اعلام کرده باشند. ولی این در مورد افرادی که عضو این وب سایت نیستند صدق نمی کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ایالت کالیفرنیا مدتی است که سرگرم توسعه پروژه قطار پرسرعت خود است و حتی انتظار می رود که با موفقیت پروژه ایلان ماسک برای این ایالت، قطارها با سرعت بیشتری نیز حرکت کنند. ولی چه خبر از طرح های مشابه در ساحل شرقی آمریکا؟

وزارت حمل و نقل ایالات متحده به تازگی تصمیم گرفته تا خط آهن سریع السیری با نام Maglev را در شرق این کشور به بهره برداری برساند که فاصله بین واشنگتن دی سی تا نیویورک را ظرف شصت دقیقه طی می کند. طی کردن این مسیر در حال حاضر بیشتر از چهار ساعت طول می کشد.

مقامات این وزارت از تخصیص بودجه 25 میلیون دلاری برای بررسی عملی بودن این پروژه بلند پروازانه خبر داده اند. قرار است فاز اول این خط آهن از واشنگتن دی سی تا بالتیمور راه اندازی شود و مدت زمان لازم برای طی مسیر از یک ساعت به پانزده دقیقه کاهش یابد.

فناوری که قرار است در ساخت این پروژه بکار رود در حال حاضر مراحل نهایی توسعه را در ژاپن طی می کند. این کشور نیز قصد دارد از این فناوری برای کوتاه کردن فاصله ها بین شهرهای بزرگ خود استفاده کند. پژوهشگران در تازه ترین آزمایشی که روی این قطار در ژاپن انجام داده اند موفق شده اند رکورد سرعت 603 کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
این سیستم از نیروی مغناطیسی برای ایجاد نیروی محرکه استفاده می کند و در پی آن قطار با سرعت بالا و در حالی که روی ریل معلق است به حرکت در می آید.

معاون وزارت حمل و نقل آمریکا در بازدیدی که هفته گذشته از ژاپن داشت چند دقیقه ای را با این قطار گذراند. قطار حامل معاون وزیر برای 25 دقیقه با سرعت 505 کیلومتر در ساعت حرکت کرد.

تخمین زده می شود که هزینه ساخت فاز اول این پروژه در ساحل شرقی آمریکا به 10 میلیارد دلار برسد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

وقتی حرف پر کردن دندان به میان می آید تقریبا همه یاد پروسه ناخوشایند دندانپزشکی می افتیم که با یک آمپول دردناک شروع می شود و با مته کاری و سوراخ کردن دندان ادامه می یابد. اما در همین راستا، دانشمندان انگلیسی یک روش نوین به نام  EAER کشف کرده اند که به روند سنتی این کار هیچ شباهتی ندارد.

در روش جدید، پزشکان می توانند با استفاده از دیوایس اختراعی، پوسیدگی دندان را تا پیش از عمیق تر شدن ترمیم کنند. گفته می شود این پروسه به هیچ عنوان درد ندارد و سه مرحله تراشیدن (نه سوراخ کردن) دندان با پوسیدگی کم، پر کردن آن با مواد معدنی و در آخر تحریک بخش پر شده با پالس برقی را شامل می شود.

این کار موجب فرو رفتن مواد معدنی (کلسیم و فسفات) به درون عمیق ترین بخش پوسیدگی و تسریع بخشیدن به روند Remineralization می گردد؛ «ریماینرالیزِیشن» یعنی تبدیل مولکول های طبیعی به فرم غیر طبیعی آنها که به لطف دستگاه موردبحث، سرعت این کار بیشتر می شود.

در ادامه ی کار، مواد معدنی موجود در آب دهان و برخی از غذاهایی که توسط فرد خورده می شوند وارد مینای دندان شده و موجب استحکام بیشتر آن می گردند.

دکتر «ربکا موآزز» از کالج کینگ لندن در این رابطه می گوید: «پر کردن دندان های پوسیده روشی معیوب به شمار می رود زیرا بیمار باید دایم مراقب باشد که مواد پر شده در دندان خرد نگردند یا مجبور است پس از مدتی دوباره آنها را پر کند». روش اکتشافی جدید اما مشکلات قبل را نخواهد داشت و دندان آسیب دیده را برای همیشه و تا آخر عمر ترمیم خواهد کرد.

تیم تحقیقاتی یادشده به دنبال یافتن راهی بی درد برای پیشگیری کامل پوسیدگی دندان ها تا پیش از بلوغ افراد نیز هست.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی چند ملیتی ایسر،سیستم ها و تجهیزات جانبی گیمینگ خود را در یک خانواده مجزا تحت عنوان "Peredator" عرضه میکند.یکی از مهمترین تولیدات گیمینگ ایسر،مانیتورهای Peredator است که با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه میگردد.تعداد مدل های این محصولات آن چنان زیاد نیست اما ایسر در فواصل زمانی کوتاه،اقدام به معرفی یک مدل جدید از آنها میکند.

XB32HK  نام جدیدترین مانیتور ایسر است که از یک پنل IPS در سایز 32 اینچ بهره میبرد.به طور دقیق تر میتوان نوع پنل را IPS-LCD LED Back Light معرفی کرد.حداکثر دقت پشتیبانی شده توسط این مانیتور 4K است.ظاهرا صنعت بازی نیز در حال ترک پنل های TN است.متاسفانه این پنل ها از دقت رنگ پایین،کنتراست متوسط و زاویه دید محدود برخوردار است.این مانیتور از لحاظ ظاهری کاملا به مانند دیگر مدل های ایسر است و تنها امکانات است که در بین آنها فرق میگذارد.دارندگان کارت گرافیک های انویدیا میتوانند بهترین مشتری XB32HK باشند چرا که این مانیتور از فناوری G-SYNC برخوردار است.حداکثر توان رفرش پنل بدون استفاده از موارد جانبی،60 هرتز (4K) است.ایسر مدعی پوشش طیف SRGB شه است.پورت های HDMI و Display Port نیز در دسترس کاربران است.جزئیات بیشتر و قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.به طور کلی ایسر میتواند بازیکنی خطرناک برای مانیتورهای گیمینگ باشد.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سامسونگ به تازگی و برای نشان دادن تاثیر تکنولوژی واقعیت مجازی روی زندگی افراد، قابلیتی جدید برای فوتبال دوستان پرتغالی فراهم آورده و کاربران می توانند مسابقات مورد علاقه خود را از طریق لنزهای Gear VR تماشا کنند.

این پروژه با همراهی غول کره ای، اپراتور شبکه های کابلی پرتغال، SPORT TV و برخی از تیم های لیگ حرفه ای این کشور فراهم شده. چندی پیش بازی میان دو تیم FC Porto و SL Benfica به صورت زنده و با استفاده از دوربین های 360 درجه، فیلم برداری شد و در اختیار کاربران Gear VR قرار گرفت.

برای تحقق این امر، دوربین های متعددی در نقاط مختلف استادیوم قرار داده شده بود و کاربر می توانست از میان زوایای مختلف، یکی را برای مشاهده بازی انتخاب کند. مشخص نیست که کیفیت بازی چطور بوده است، اما به گفته سامسونگ، افرادی که از Gear VR بهره برده بودند، تحت تاثیر کیفیت تجربه خود قرار گرفته اند.

با کمی انصاف باید گفت که اگر کاربر به محتوای مناسب واقعیت مجازی دسترسی داشته باشد، به تجربه ای بسیار عمیق تر نسبت به تلویزیون های تخت دست می یابد و اضافه شدن قابلیت تماشای محبوب ترین ورزش دنیا از طریق این تکنولوژی، چیزی است که احتمالا در چند سال آتی رواج بیش تری خواهد یافت.

در کنار مسابقات فوتبال، سامسونگ می خواهد از تکنولوژی مورد بحث در مسابقات موج سواری پرتغال نیز بهره ببرد. بدون هیچ شک، مشابه موج ها خروشان در مقابل دیدگان بسیار هیجان انگیزتر از فوتبال است؛ چرا که مسلما بسیاری از ما نمی توانیم یک تخته به دست بگیریم و روی امواج دریا سوار شویم. با این حال هنوز مشخص نیست که سامسونگ چطور از این رویداد فیلم برداری خواهد کرد.

نسخه جدید هدست Gear VR سامسونگ، تا اواخر سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار می گیرد و احتمالا باید بزودی منتظر استفاده شبکه های معروف پخش محتوای ورزشی از تکنولوژی واقعیت مجازی بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به طرز فزاینده‌ای بد افزارهای اندروید در لباس اپلیکیشن‌های مشهور ظاهر می‌شوند، اما دسترسی روت دارند و می‌توانند به صورت عمیق در سیستم عامل مدفون شوند که در این حالت یک مشکل جدی پیش می‌آید و تنها راه ممکن، نصب یک ROM جدید یا فلش کردن گوشی توسط کمپانی سازنده است؛ یا ساده تر از آن، خرید یک گوشی دیگر! در این حالت فاکتوری ریست یا بازگشت به تنظیمات کارخانه چندان سودی ندارد و برخی از اپلیکیشن‌ها دارای مشکلاتی جدی می‌شوند؛ در حالی که برخی دیگر با دستگاه سازگار می‌شوند و به خوبی کار می‌کنند.
از آنجایی که بیشتر بدافزارهای اندروید، از فروشگاه‌های نرم‌افزاری به غیر از گوگل پلی وارد گوشی می‌شوند، اگر نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را فقط از طریق فروشگاه نرم‌افزاری گوگل نصب کنید، تقریبا در امان خواهید بود. یک بررسی از وجود ۲۰ هزار نرم‌افزار تغییر داده شده خبر می‌دهد و بالاترین میزان آلودگی به این بد افزارها هم در کشورهای با استفاده زیاد از گوگل پلی، مانند ایالات متحده و آلمان گزارش شده است؛ در حالی که منشا اصلی این بد افزارها در مناطق دیگر و فروشگاه‌های نرم افزاری متفرقه بوده و این موضوع به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. این سو استفاده‌ها با وجود حفره‌های امنیتی سیستم عامل، بخصوص در گوشی‌های روت شده آسان‌تر می‌شود و برای جلوگیری از این مشکل، ضمن رعایت موارد ایمنی سیستم عامل و روت نکردن گوشی، بهترین کار توجه بیشتر به فایل‌هایی است که دانلود می‌کنم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

خریدن دستگاهی جانبی برای سنجش ضربان قلب چه هزینه ای را در پی دارد؟ اگر نگاهی به وب سایت های خرید تجهیزات آنلاین بیاندازیم، با قیمت های مختلفی روبرو می شویم. از 20 دلار گرفته تا بیشتر از 100 دلار. با این حال، برای کمپانی چینی شیائومی این قیمت تنها سه دلار بوده است! دستبند جدید این شرکت با نام Mi Band pulse که به حسگر اپتیکی برای سنجش جریان خون مجهز است با قیمت 16 دلار به فروش می رسد، تنها سه دلار بیشتر از دستبند قبلی که سال گذشته عرضه شد.

شیائومی با استفاده از این قیمت های فوق العاده پایین موفق شده در بازار فناوری های پوشیدنی جایی برای خود باز کند. اگرچه محصولات این شرکت فقط در چین و چند کشور اطراف آن قابل دسترس هستند، ولی شیائومی موفق شده جایگاه سوم جهانی را در ساخت گجت های پوشیدنی به خود اختصاص دهد. این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از 3.1 میلیون از این دستبند را فروخته است. البته با توجه به قیمت پایین محصولات این شرکت، نمی توان درباره سود حاصل از فروش این سه میلیون مچ بند با قطعیت نظر داد، به ویژه وقتی که آن را با محصول مشابه شرکت اپل مقایسه کنیم.

این دستبند جدید از تاریخ 11 نوامبر در چین عرضه می شود. این دستبند می تواند با یک بار شارژ تا سی روز کار کند، گوشی را آنلاک می کند، فعالیت های ورزشی را دنبال می کند و ضربان قلب را نمایش می دهد. شیائومی هنوز اعلام نکرده که قصد عرضه جهانی این محصول را دارد؛ این در حالی است که این شرکت در صفحه فیس بوکش از مخاطبان خود پرسیده " دوست دارید این دستبند در کشور شما هم عرضه شود؟"طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 | نظرات ()