نوشته شده توسط : علی افشار

یک عکاس کانادایی موفق شده تا با ترکیب بکارگیری ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت حرکات دست نوازندگان را در زمان استفاده از آلات موسیقی ثبت کند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویر بسیار زیبا است.

استفن اُورلاندو یک هنرمند کانادایی است که موفق شده با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و اکسپوژر طولانی مدت دوربین، تصاویری را از حرکات نوازندگان در زمان استفاده از الات موسیقی ثبت کند.

عکاس کانادایی برای ثبت تصاویر مورد نظر خود ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ  را به کمان نوازندگان ویولون و سولو متصل کرده و از آن‌ها خواسته تا یک قطعه‌ی موسیقی را بنوازند. ترکیب کمان‌های مجهز به ال‌ای‌دی‌های رنگارنگ و نور کم محیط در کنار اکسپوژر طولانی مدت دوربین باعث شده تا کوچک‌ترین حرکات دست نوزانده نیز در قالب حرکات نور ثبت شود.


اورلاندو ایده‌ی ثبت تصاویر به این روش را از پرینتر نوری جون میلی الهام گرفته است. میلی تصاویر رنگ خود را از ویولون در سال ۱۹۵۲ به ثبت رسانده است.

اورلاندو در وب‌سایتش در این باره چنین نوشته است:

با استفاده از این روش می‌توان الگوی نوری را که با استفاده از هر وسیله‌ای در زمان حرکت ایجاد می‌شود، ثبت کرد. نور ثبت شده در تصاویر کاملا طبیعی است و از فوتوشاپ برای ویرایش آن استفاده نشده است.

وی پیش از این سابقه‌ی ثبت تصاویر به این روش را در مورد حرکات کایاک سواران در سواحل دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

انویدیا با ارائه‌ی تبلت شیلد ۸ اینچی در سال گذشته، وعده‌ی تجربه‌ی بی‌نظیر بازی‌کردن گیم‌های مختلف را بر روی تبلت اندرویدی به هواداران خود داد. اما به نظر می‌رسد این شرکت به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری و ایجاد خطرهای احتمالی در حال پس گرفتن تبلت‌های فروخته شده‌ی خود است.

شرکت انویدیا به دلیل احتمال آتش‌گیری باتری تبلت‌های خود در حال پس گرفتن تبلت‌های شیلد فروخته شده‌ی خود است. البته جزئیات بیشتری از حالت‌هایی که احتمال به وقوع پیوستن این اتفاق وجود دارد، در دسترس نیست و انویدیا با گرفتن موضعی پیشگیرانه از کاربران تبلت‌های شیلد خواسته است تا به غیر از زمان بک‌آپ گرفتن از داده‌ها، از تبلت خود به هیچ عنوان استفاده نکنند.

انویدیا در زمان معرفی تبلت شیلد خود، بر روی طراحی آن تمرکز زیادی داشت و مدعی بود که طراحی شیلد طوری صورت گرفته است که می‌تواند دو برابر تبلت‌های عادی، گرمای حاصل از کارکرد را تحمل کند. اما آن طور که به نظر می‌رسد باتری تبلت شیلد همانند سایر بخش‌های این تبلت توانایی تحمل داغ شدن بیش از حد را ندارد. انویدیا برای پس گرفتن تبلت‌های شیلد خود وبسایتی اختصاصی تدارک دیده است و از خریدارانی که بین تیر ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال شیلد را خریداری کرده‌اند، درخواست کرده تا تبلت خود را به این شرکت بازگردانند و تبلتی جدید دریافت کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ظاهرا این روزها باد به نفع مایکروسافت میوزد چون هر روزی چند خبر جدید از این کمپانی منتشر می شود. پس از طوفان خبری ویندوز 8 و اطلاعات مربوط به عرضه سه مدل جدید از خانواده لومیا که امروز منتشر شد، حالا نوبت به هولولنز است تا یک بار دیگر مایکروسافت را سر زبان ها بیندازد. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در مصاحبه ای اعلام کرد برنامه ریزی های لازم برای رساندن هولولنز به دست توسعه دهندگان در سال آینده میلادی انجام شده است. به گفته نادلا، هولولنز مسیری پنج ساله را طی می کند و در مرحله اول قرار است کاربران تجاری و enterprise به آن دسترسی داشته باشند. به این ترتیب چند سالی طول می کشد تا بتوانید یکی از این دستگاه های واقعیت افزوده را برای خودتان خریداری کنید.

هر چند اعلام اینکه در طول سال آینده قرار است نسخه ای مخصوص توسعه دهندگان آماده شود هم در نوع خودش بسیار هیجان انگیز خواهد بود. مایکروسافت به خوبی این نکته را درک کرده که هولولنز برای موفقیت به مجموعه ای از برنامه ها و محتواهای متنوع نیاز دارد و به همین دلیل کمک گرفتن از توسعه دهندگان در ابتدای راه امری منطقی به حساب خواهد آمد. هولولنز ابزار واقعیت افزوده مایکروسافت است که اولین بار در آوریل گذشته و در کنفرانس Build این کمپانی از آن رونمایی شد و با وجود بازخوردهای مثبت از سوی افرادی که موفق به آزمایش آن شده بودند، هنوز راه زیادی برای تکامل آن پیش روی مایکروسافت قرار دارد. ردموندی ها باید در طول 12 ماه آینده دستگاه خود را پرتابل تر کرده و همچنین در مسیر تبدیل شدن به وسیله ای موفق، می بایست رقبایی نظیر عینک گوگل را نیز پشت سر بگذارد که بنا به اخبار منتشر شده، نسخه دوم آن هم توسط غول جست و جوی جهان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

احتمال می‌رود که سرانجام اپل و BMW محصولی جالب را تولید کنند که کاربران از طریق آن خودرو قادر خواهند بود تا به مرورگری وب و استفاده از سیری بپردازند و در مقابل خودرو از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی کند. دو وب‌سایت رویترز و Manager Magazin اعلام کرده‌اند که این دو کمپانی در حال مذاکراتی با یکدیگر هستند که البته در این میان می‌توان به سفر مدیران اپل به Leipzig نیز اشاره کرد که دلیل آن‌ها برای انجام چنین کاری مشاهده شیوه ساخت BMW i3 در آن محل بوده است.


بنا بر گزارش‌ها اپل انتظار دارد که BMW نسبت به تولید خودرو‌های الکتریکی همانند روش خودرو‌های معمولی بازنگری کند و اپل از طریق آن بتواند خودرو مورد نظرش را تولید نماید. البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که BMW اعلام داشته که مذاکرات چندان جالبی در خصوص تولید محصول مشترک وجود نداشته و رویترز اعلام کرده است که شرکت‌ها در حال حاضر بر این باور هستند که فعلا نیازی به تولید یک محصول مشترک نیست.

جای تعجب نیست که کمپانی BMW سعی می‌کند در خصوص معاملات خود محتاطانه عمل کند و Klaus Froehlich در این خصوص اعلام کرده است که نمی‌خواهد اکوسیستم خود را برای یک رقیب قدرتمند باز نماید. اگرچه نمی‌توان به دور از هم بودن این دو کمپانی نیز فکر کرد در حالی که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. اپل اطلاعات بسیاری را در خصوص رابط کاربری می‌داند و دانش‌هایی نیز در خصوص استفاده از موبایل در خودرو دارد اما در زمینه تولید خودرو یک تازه وارد محسوب می‌شود و شاید استخدام چندین بازنشسته صنعت خودرو نیز دلیلی در این زمینه داشته باشد. در کنار این موضوع، BMW نیز می‌داند که می‌توانند حتی بدون این همکاری نیز خودرو‌های خود را به فناوری اتصال به دستگاه‌های مختلف مجهز کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مایکروسافت و ویندوز 10 از چند روز گذشته و پس از عرضه نسخه نهایی آخرین سیستم عامل این شرکت، به صدر اخبار همه وب سایت های خبری جهان در زمینه تکنولوژی رسیده اند. این کمپانی امروز اعلام کرد بیش از 14 میلیون دستگاه در بیست و چهار ساعت اول ارائه ویندوز 10 به این سیستم عامل بروز رسانی شده اند. با توجه به اینکه تمامی کاربران ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 نیز می توانند بروزرسانی را دریافت کنند و هنوز بسیاری از آنها در لیست مایکروسافت قرار نگرفته اند، بنابر این می توان انتظار داشت این عدد در روزهای آینده باز هم به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.


البته گزارشاتی هم در همین مدت کوتاه درباره برخی مشکلات در ویندوز 10 منتشر شده اند اما مجموع بررسی ها نشان دهنده رضایت عمده کاربران از این سیستم عامل می باشد. مایکروسافت قصد دارد برای جلوگیری از بروز مشکلات در سرورهای ارائه دهنده ویندوز 10، بروزرسانی آن را به صورت برنامه ریزی شده برای کاربران مناطق مختلف جهان ارائه کند. به علاوه بخش دانلود هم برای افرادی که هنوز گزینه دریافت را در ویندوز خود مشاهده نمی کنند معرفی شده است که می توانید با سر زدن به این قسمت در وب سایت مایکروسافت و دانلود برنامه رابط، فایل ISO ویندوز را روی سیستم خود دریافت کنید. البته ردموندی ها اعلام کرده اند در چند روز آینده بروز رسانی ویندوز 10 برای تمامی کاربرانی که قادر به نصب آن بر روی سیستم های خود هستند ارائه خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

حتما اسمارت فون‌های یوتافون ۱ و ۲ را می‌شناسید٬ گوشی‌هایی که برتریشان نسبت به سایر تلفن‌ها وجود صفحه نمایش e-Ink به عنوان صفحه نمایش دوم در پشت آن‌ها است٬ که در بازار امکانات عجیب و تجملاتی گوشی‌های هوشمند٬ قابلیتی تازه اما کاربردی به شمار می‌آید.
برخی از تولید کننده‌گان کوچک این صنعت نیز برای استفاده از این قابلیت دست به کار شده‌اند. یکی از این تولید کننده‌ها شرکت چینی نه چندان شناخته شده‌ی Oukitel است.


امروز تعدادی عکس و ویدئو از گوشی ساخت این شرکت با دو صفحه نمایش منتشر شده است. این تلفن که Oukitel U6 نام دارد٬ از یک صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت ۷۲۰p (که هنوز مشخص نیست از پنل IPS در ساخت آن استفاده شده یا AMOLED) در جلوی دستگاه و یک صفحه ۴٫۷ اینچی e-Ink با کیفیت qHD در پشت گوشی بهره برده است.

بر اساس شایعات٬ چیپست به کار رفته در این تلفن یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای مدیاتک Helio X20 خواهد بود که توان پردازشی بالایی دارد. طراحی این گوشی آیفون ۶ را به یادتان می‌آورد٬ یک پورت میکرو USB و دو بلندگو در پایین گوشی گرفته‌اند٬ البته در بالای گوشی هم مادون قرمز قرار دارد. سایر مشخصات این گوشی هنوز در دست نیست و باید منتظر معرفی رسمی این اسمارت فون بمانیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تا ۵ مهرماه امسال خبر خوشی درباره‌ راه‌اندازی سیم‌کارت گردشگری اعلام می‌شود.


مرتضی رحمانی‌موحد با بیان این‌که تاکنون حدود ۶۰ درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است، اظهار کرد: سیم‌کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها طراحی شده است.

ما امیدواریم تا ۵ مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.

او با بیان این‌که سیم‌کارت گردشگری با سیم‌کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد‌، افزود: این سیم‌کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

به گفته‌ رحمانی‌موحد‌، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا و یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم‌کارت گردشگری اقدام کنند.

او استفاده از این سیم‌کارت را برای گردشگران خارجی یک مزیت دانست و افزود: هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم‌کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری همچنین یادآور شد:این سیم‌کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گاهی اوقات خبرهای منتشر می شوند که می توانند برای چند دقیقه باعث بهت و تعجب خواننده شوند. با خواندن این اخبار گاها به این فکر می افتیم که علم واقعا قصد دارد تا کجا پیش برود؟ اجازه بدهید یکی از این خبرها را با هم بخوانیم: گروهی از محققان در مدرسه پزشکی هاروارد توانسته اند سه راه مختلف برای تبدیل سلول های انسان به لیزرهایی واقعی پیدا کنند که در زمان برانگیخته شدن از خودشان نور گسیل می کنند. یک بار دیگر این جمله را بخوانید. سلول های انسانی، لیزر، گسیل نور در زمان برانگیختگی. چیزی شبیه آنچه در داستان های تخیلی از سوپرمن و iron man دیده بودیم.

به گزارش New Scientist این تیم توانسته است نشان دهد که ذرات و قطرات موجود در پوست می توانند برای گسیل نور برانگیخته شوند. برای مثال، آنها قطرات بسیار ریز روغن را وارد سلول های بدن انسان کرده و سپس آنها را از مواد فلوئورسانت پر کرده اند. زمانی که یک پالس نوری به ذره روغن برخورد می کند، اتم های موجود در آن نوری را به صورت یک پرتوی منسجم گسیل کردند. در مثال دوم، ذرات بسیار ریزی از پلی استایرن در ابعاد 10 میکرون وارد سلول هایی به نام ماکروفاژ (یاخته بیگانه خوار) که نوعی گلبول سفید است شده و در نهایت به کمک همان قطرات روغن نتیجه مشابهی را به وجود آوردند. در سومین آزمایش نیز تیم محققان توانستند نشان دهند که ذرات چربی موجود درون سلول ها می توانند به همین منظور مورد استفاده قرار گیرند. آزمایش سوم به کمک نمونه هایی از پوست خوک انجام شده و همان طور که می دانید، پوست خوک شبیه ترین بافت را به پوست انسان دارد، در نتیجه می توان با قطعیت بسیار زیادی گفت آزمایشات روی سلول های بدن انسان نیز پاسخگو خواهند بود. نتایج تحقیق آنها در ژورنال های Nature Photonics و Nano Letters به چاپ رسیده است.

ظاهرا چند سالی بیشتر با تبدیل شدن انسان ها به ماشین های لیزری فاصله نداریم. مطمئنا این تکنیک کاربردهای زیادی به خصوص در بخش نظامی خواهد داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

موتورولا در برنامه معرفی امروز خود، تنها به رونمایی از اسمارت فون‌های جدیدش اکتفا نکرده و برنامه‌های دیگری نیز داشت. این شرکت در مراسم برگزار شده خود اقدام به رونمایی از دو هدفون بلوتوث نیز نمود.

طبیعی است که هر کس بر اساس نیازهایش اقدام به خرید یکی از این دو مدل خواهد کرد. هدفون بزرگ‌تر می‌تواند با میزان شارژ فول تا 12 ساعت به پخش موسیقی بپردازد. همچنین این مدل کاملا ضد آب است. قیمت این دو محصول که هم اکنون برای فروش در بازار آماده شده است، برای مدل پشت گوشی 60 دلار بوده و نمونه بزرگ‌تر 70 دلار قیمت خواهد داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در اینکه بازی های رایانه ای و کنسولی در سال های اخیر از لحاظ گرافیکی پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده اند شکی نیست. اما سازندگان بازی ها هرگز به این موارد راضی نبوده اند و همواره تلاش کرده اند تا مرزهای گرافیکی در بازی ها را به پیش ببرند. در این مسیر موتورها پایه بازی ها بیشترین نقش را ایفا می کنند تا حدی که در بعضی از بازی ها نمی توان تفاوت بین صحنه های رندر شده گرافیکی و فیلم های واقعی را تشخیص داد. آخرین مورد از این مثال ها هم همین تصویر بالا از موتور Frostbite 3 است که نسخه جدید Need For Speed از آن استفاده خواهد کرد.


البته جدا از Need For Speed قرار است بازی Star Wars Battlefront هم از همین موتور استفاده کند اما تا جایی که به نید فور اسپید مربوط است، به نظر می رسد موتور Frostbite 3 توانسته جلوه های تصویری بسیار نزدیک به واقعیتی را در اختیار سازندگان قرار دهد. تصاویری که می بینید توسط یکی از کاربران NeoGAF منتشر شده است و در آن می توانید اسکرین شات هایی از محیط بسیار واقعی مشاهده کنید. البته این تصاویر مربوط به خود بازی نیستند و شاید در خود بازی شاهد این سطح از گرافیک نباشیم؛ ولی این نکته مهم نیست، چون به هر حال می توان نتیجه گرفت موتور Frostbite چه توانایی زیادی دارد. مطمئنا خیلی از طرفداران سری Need for Speed پس از مدت ها که عنوان خوبی برایشان عرضه نمی شد، امیدوارند بازی جدید بتواند جبران مافات کند و باز هم به بهترین بازی ماشینی در بین تمامی رقبا تبدیل شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

برخی از اپلیکیشن های اندرویدی در گوگل پلی با روش فیشینگ اعتبار فیسبوک هزاران نفر از کاربران را به سرقت بردند. شرکت امنیتی Eset اخیرا دو Malware جدید در گوگل پِلی یافته است, که با رخنه به دو بازی پر طرفدار Cowboy Jump و ChessAdventureو تغییر ظاهر این دو اپلیکیشن آن هارا به یک تهدید جدی برای کاربران اندرویدی بدل کرده بود.

این برنامه ها شامل یک تروجان بودند که به آنها اجازه حملات فیشینگ فیسبوک را می دهد. گوگل اخیرا این دو اپلیکیشن بازی را از لیست خود حذف کرده و یک هشدار قبل از نصب برای آنها قرار داده است. چند ماه پیش, گوگل اعلام کرد که در حال بهبود مکانیزم های امنیتی بر روی پلی استور است تا خطرات احتمالی که توسط Malware ها به وجود می آید را کاهش دهد.

گفتنی است بر اساس آخرین تجزیه و تحلیلی که توسط eset صورت گرفته است، هردو بازی اشاره شده باوجود اینکه حامل کدهای مخرب هستند، اما دربین کاربران اندروید بسیار محبوب بودند و هزاران بار نصب شده اند. کارشناسان به کاربران موبایل های هوشمند و تبلت اکیدن توصیه می کنند تا برنامه های کاربردی را از مارکت های معتبر و مورد تایید تهیه کنند و پیش از نصب و راه اندازی این برنامه ها حتما به نظرات ضمیمه و اطلاعیه های کمپانی های ارائه دهنده این اپلیکیشن ها توجه داشته باشند.

لازم به ذکر است عملکرد این دسته از Malware ها به این ترتیب است که بعد از اینکه اپلیکیشن های مذبور بر روی دستگاه اندرویدی نصب میشوند, یک صفحه فیسبوک جعلی را نشان می دهد که کاربر را تشویق به ثبت اطلاعات حساب کاربری خود در این صفحه می کند. بلافاصله اطلاعات دریافتی را به سرور هکرها منظور سرقت اطلاعات فیس بوک کاربران می فرستد. با وجود این که گفته میشود قربانیان این حمله بیش از یک میلیون نفر هستند اما خوشبختانه بسیاری از کاربران با وارد نکردن اطلاعات حساب کاربری فیسبوک خود جلوی این تهدید را گرفته اند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام درایران فیلتر نمی‌شود، از غیرفعال شدن امکان ارسال استیکر در این برنامه در ایران خبر داد.

محمود واعظی در خصوص امکان فیلتر شدن نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به دلیل امکان طراحی استیکرهای توهین‌آمیز در آن گفت: پس از این تذکر به آنها مسئولان تلگرام با همکاران این نهاد تماس گرفته و عذرخواهی و عنوان کردند سیستمی برای همه کاربران دنیا طراحی کرده‌اند که کاربر بتواند استیکر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی کاربران در ایران از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

بنابراین مسئولان تلگرام عنوان کرده‌اند این امکان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

واعظی اذعان داشت: در پاسخ آنان عنوان کردم در صورت تکرار نشدن این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام مسدود نمی‌شود.

وی گفت: هر شبکه اجتماعی که در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیر اخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مانیتور جدید سامسونگ شاید محصول خاصی تلقی نشود، اما می‌تواند با بهره گیری از فناوری جدید، اسمارت فون شما (یا هر گجت دیگری با قابلیت شارژ بی سیم) را به راحتی شارژ کند. بنابراین شاید به زودی نیاز خود به این چنین مانیتوری را در دفتر کارتان حس کنید.

مانیتور 24 اینچی و فول اچ‌دی سامسونگ با مدل S24E370Dl و نمونه 27 اینچی آن با مدل S27E370DS همراه با فناوری ضد لرزش AMD برای انجام بازی‌های رایانه‌ای و زاویه دید 178 درجه‌ای تولید شده و به زودی روانه بازار خواهد شد. با اینکه سامسونگ هنوز هیچ تاریخ و منطقه‌ای را برای عرضه این مانیتورهای نسل جدید بیان نکرده است، اما به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری، این مانیتورها به صورت جهانی عرضه شوند.

انتظار می‌رود این کمپانی قدرتمند کره‌ای، این محصول جدید را در ماه سپتامبر و نمایشگاه بزرگ IFA نمایش داده و از آن رونمایی کند. یخچال‌های سامسونگ، ماشین‌های لباس شویی و کانسپت‌هایی جدیدی از لپ‌تاپ‌های مدرن نیز در این مراسم رونمایی خواهند شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به تازگی شرکت اسلواک ESET که در بازار امنیت شبکه فعالیت دارد و به ساخت نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس مشغول است، اعلام کرده که دو بازی محبوب موجود بر روی شبکه ی گوگل پلی، بازی نیستند و در حقیقت بد افزار هایی هستند که با استفاده از حملات فیشینگ، اطلاعات موجود در حساب های کاربری کاربران فیسبوک را به سرقت می برند.

معمولاً اکثر بازی های موبایل از طریق ارائه کردن جوایز و اچیومنت های مختلف به کاربرانشان، آن ها را تشویق به لاگین کردن از طریق ساختار خود به شبکه های اجتماعی محبوبی نظیر فیسبوک و گوگل پلاس می کنند تا به این بهانه، امکانات مضاعفی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در واقع دو بازی مذکور نیز دقیقاً از همین شیوه اقدام به انجام حملات فیشینگ می کردند و با پیشنهاد اتصال به شبکه ی اجتماعی فیسبوک، اطلاعات فیسبوکی کاربران خود را به سرقت می بردند. شرکت ESET اعلام کرده که این دو بد افزار با استفاده از زبان برنامه نویسی C# (سی پاند) نوشته شده اند و طراحان آن ها برای راحتی کار خود از قابلیت Mono Framework بهره جسته اند. جالب این جاست که دو بازی مذکور عناوین نسبتاً محبوبی در استور گوگل پلی محسوب می شدند و هر دو توسط ناشری با نام Tinker Studio بر روی این استور قرار گرفته بودند. یکی از این عناوین Cowboy Adventure نام دارد که اثری شبه پلتفرمر است و دیگری نیز با نام Jump Chess شناخته می شود و همانگونه که از اسمش پیداست بر بازی شطرنج تمرکز دارد. در این میان بازی نخست تا کنون 700 هزار بار و دومی نیز چیزی حدود 4 هزار بار توسط کاربران اقصی نقاط جهان در گوگل پلی دانلود شده است. البته شرکت گوگل پس از این اعلام خطر از سوی ESET بلافاصله این دو بازی را از اپ استور گوگل پلی حذف کرد، اما شخصاً همین امروز با مراجعه به تعداد دیگری از مارکت های محبوب میان کاربران، مشاهده کردم که این دو بازی همچنان برای دانلود وجود دارند و به میزان نسبتاً بالایی هم دانلود شده اند. (گذشته از آن فایل های apk مربوط به این دو بازی نیز فراوان در اینترنت یافت می شوند). به گفته ی اعضای ESET کد مخرب این دو بازی در فایلی به نام TinkerAccountLibrary.dll. وجود داشت که با اتصال کاربر به صفحه ی فیسبوک خود از درون محیط این دو بازی، اطلاعات کاربری او تحت لوای فرمت HTTPS به سروری که طراحان این بد افزار آن را در نظر گرفته بودند فرستاده می شد. جالب این جاست که مکانیزم این حملات فیشینگ تنها بر روی IP های خارج از امریکا و کانادا کار می کرد و پژوهشگران شرکت ESET تشخیص داده اند که حملات توسط یک IP اسلواک ترتیب داده شده است (به این معنی که احتمالاً طراحان این دو بد افزار هم وطنان اعضای ESET بوده اند!). البته قضیه به همین دو بازی ختم نمی شود و به تازگی دو موسسه ی فعال در بحث امنیت شبکه طی پژوهش هایی که داشته اند به این نتیجه رسیده اند که تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی بر روی استور گوگل پلی وجود دارد که از مکانیزمی مشابه برای حملات مخرب خود بهره می برند و حتی تعدادی از آن ها بالای یک میلیون بار توسط کاربران مختلف دانلود شده اند. حال باید به انتظار نشست و دید که آیا شرکت گوگل ترتیبی اتخاذ خواهد کرد که تعداد این نرم افزار ها را بر روی استور انحصاری خود یعنی گوگل پلی کاهش دهد یا خیر.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی سامسونگ که مدتی پیش پرچم‌دار خود را رونمایی کرد این بار نیز سعی دارد مانند پرچم‌داران قبلی خود نسخه کوچک‌تری را روانه بازار کند. سامسونگ این گوشی هوشمند خود را گلکسی S6 مینی خواهد نامید.

نسخه کوچک گلکسی S6 یک میان‌رده قدرتمند خواهد بود که احتمالا ماه آینده عرضه خواهد شد.


مشخصاتی از گلکسی S6 mini فاش شده است که این اسمارت فون را به میان‌رده قدرتمندی تبدیل می‌کند. صفحه نمایش ۴٫۶ یا ۴٫۷ اینچی با کیفیت ۷۲۰p به همراه ۱۵ مگاپیکسل دوربین اصلی از ویژگی‌های قابل توجه این گوشی خواهند بود. پردازنده  اسنپ دراگون ۸۰۸ به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم قدرت خاصی به این گوشی هوشمند خواهد بخشید.

تاریخ دقیق عرضه این گوشی معلوم نیست اما شایعاتی مبنی بر این‌ که روز ۲۲ مرداد، تاریخ عرضه گلکسی s6 mini خواهد بود وجود دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک شرکت فرانسوی موفق به ساخت دستگاهی شده است که با اتصال آن به مبلمان خانگی می‌توان مبلمان را به صندلی‌های سینمای چهار بعدی تبدیل کرد.

سینما‌های چهاربعدی برای بسیاری از ما آشنا هستند، این سینما‌ها که معمولا فیلم‌های کوتاهی را در پارک‌های بازی الکترونیکی به اکران درمی‌آورند دارای صندلی‌های مخصوصی هستند که براساس حرکات موجود در فیلم، به اطراف یا بالا و پایین حرکت می‌کنند.

حال یک شرکت فرانسوی که ایمرسیت (Immersit) نام دارد، با ساخت تجهیزات ویژه‌ای این نوع از مشاهده تصاویر را به خانه‌های شما خواهد آورد. محصولی که این شرکت تولید کرده است در حقیقت یک سری جک‌های ویژه است که به زیر مبلمان شما متصل شده و می‌تواند حرکتی را در ۶ جهت برای شما شبیه‌سازی کند.

البته برای استفاده از این تجهیزات باید بتوان با کمک ساختارهای نرم‌افزاری، حرکات مربوط به فیلم را در قالب برنامه حرکتی برای این جک‌ها زمان‌بندی نمود.

به این ترتیب می‌توان با کمک این محصول عملا سینمای چهاربعدی را نیز در خانه تجربه کرد. البته این تجهیزات چندان ارزان نخواهند بود و پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار باشد، البته هنوز قیمت اصلی این محصول توسط شرکت ایمرست اعلام نشده است و این ارقام تنها تخمین کارشناسان بوده است.

همچنین استفاده از این تجهیزات تنها برای مشاهده فیلم نخواهد بود و می‌توان به کمک آنها به انجام بازی‌های کامپیوتری نیز پرداخت که به‌صورت کاملا واضحی می‌تواند تجربه جدیدی را از انجام بازی برای کاربران به همراه بیاورد.طراحی فرو



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کلاه های مخصوص موتور سواری و دوچرخه سواری که در بازار موجودند قیمتی بین چند ده هزار تا چند صد هزار تومان دارند. حالا اگر کلاهی پیدا شود که قیمتش چند میلیون تومان باشد آن وقت این سوال به ذهن می رسد که مگر این کلاه چه امکاناتی دارد که قیمتش چند میلیون است؟ حالا چند صد هزار و چند میلیون تومان را کنار بگذارید. نظرتان درباره کلاهی به قیمت 400000 دلار چیست؟ شاید بگویید چهارصد هزار دلار پول خیلی زیادیست و کلاهی به این قیمت باید بتواند اشیای پشت دیوارها را هم نشان دهد. اگر چنین چیزی در ذهنتان می گذرد باید بگوییم که حق با شماست. البته با خریدن این کلاه نمی توانید مثل سوپرمن، قدرت بینایی پرتو X داشته باشید، اما تجربه کار با آن بسیار شبیه به فیلم های ابر قهرمانی خواهد بود.

این کلاه در واقع جزو نسل سوم کلاه های خلبانان F-35  با سیستم نمایشگر نصب شده روی آن (HDMS) بوده و در اصل برای همگام شدن با یکی از پیچیده ترین سلاح های ساخت بشر یعنی F-35 Lightening II است. لاکهید مارتین سازنده جت های جنگنده ای با قابلیت عمود پروازی یا فرود روی ناو های جنگی است و زمانی که این کمپانی تحسین برانگیزترین و گران ترین جنگنده های تاریخ را تولید می کند، باید انتظار داشت کلاهی که خلبانان آن بر سر می گذارند هم دارای برترین تکنولوژی ها باشد. مسلما استفاده از این تکنولوژی ها کم هزینه نیز نخواهد بود. همان طور که گفتیم هزینه تولید هر کدام از این کلاه ها بیش از 400 هزار دلار تخمین زده می شود. Rockwell Collins سازنده این کلاه ها بوده و به علاوه نمایش اطلاعاتی نظیر ارتفاع، سرعت باد، هدفگیری و هشدارها روی ویزور، به خلبان اجازه می دهد اشیایی را که بیرون بدنه هواپیما هستند را نیز مشاهده کند! اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

این کلاه از فیدهای زنده ویدئویی که به وسیله دوربین هایی در اطراف هواپیما کار گذاشته شده اند استفاده می کند. بسته به اینکه خلبان سر خود را به کدام سمت بچرخاند، تصاویر مرتبط با همان جهت روی ویزور کلاه نمایش داده می شوند. به این ترتیب خلبانان جت های جنگنده می توانند اطلاعات بسیار بیشتری درباره محیط پروازی اطراف خود داشته باشند. برخی از ویژگی های جالب دیگر این کلاه هم به صورت زیر هستند:طراحی فروشگاه اینترنتی

- محدوده دید 40*30 درجه با 100 درصد همپوشانی

- HUD عمودی

- کاهش نویز فعال (ANR)

- حسگر های دید در شب دیجیتالی

- قابلیت ایجکت کردن در سرعت تقریبا 663 مایل در ساعت

- وزن بسیار کم

- قابلیت ضبط ویدئو



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

نینتندو این روزها به خاطر فوت مدیرعامل خود داغدار است. طفلک در 55 سالگی جوان‌مرگ شد؛ تعجب نکنید! این ژاپنی‌ها تا 80 سال امید به زندگی دارند. مثل ما نیستند که به لطف وجود پراید و روغن پالم و سرب موجود در بنزین و جوش شیرین داخل نان و مرغ هورمونی بیش از 50 سال عمر نکنند!
این روزها نینتندو برای اولین بار از قصد خود برای توسعه و ساخت یک مانیتور خواب به عنوان بخشی از پروژه “کیفیت زندگی” که در سال 2014 آغاز شده بود، پرده برداشت. حال به لطف پتنت تازه ثبت شده‌ای که اخیرا توسط اعضای انجمن NeoGAF منتشر شده، می‌توان فهمید که سیستم کلی این وسیله به چه شکل خواهد بود.
کمپانی متخصص در امر بازی، ظاهرا برنامه ریزی‌هایی برای ساخت یک ساعت زنگ‌دار پر از سنسورهای مختلف دارد. این وسیله دارای یک پروژکتور نیز هست! از آن‌جا که اسناد لو رفته عمدتا به زبان ژاپنی هستند، ما فقط خلاصه اسناد و همینطور تصاویر دستگاه را می‌توانیم به شما نشان دهیم:


از این نما خیلی معلوم نیست که نمایشگر خواب، یک سیستم متشکل از دو دستگاه جداست، یا اینکه فقط شامل داک و گجت مورد نظر است، با حالتی درست شبیه اسمارت‌فون فرد. به هرحال، ردیاب نینتندو مجهز به سنسورهای مختلف، میکروفون و دوربینی خواهد شد که دمای بدن و ضربان نبض کاربر را پیوسته پی‌گیری می‌کند. سپس این دستگاه از اطلاعاتی که جمع آوری کرده‌ است، برای ارزیابی وضعیت احساسی کاربر، و محاسبه نمره خواب او استفاده خواهد کرد. سپس آمار وضعیت کلی شخص و نتایج بررسی، با استفاده از پروژکتور تعبیه شده بر روی دستگاه، بر روی دیوار یا سقف نمایش داده خواهد شد.
بدون شک شمار زیادی از افراد، این همه سنسور را ضروری نمی‎دانند، و حتی ممکن است برخی از آن‌ها را مزاحم تلقی کنند! اما این فقط یک پتنت است. اگر روزی نینتندو بخواهد این مانیتور را عرضه کند، ما از قبل ویژگی‌های آن را می‌دانیم! گفته می‌شود که این دستگاه در سال 2016 به بازار راه پیدا خواهد کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی کانادایی بلک بری دیگر فروغ گذشته را ندارد و تمام تلاش‌های این کمپانی نیز برای بازگشت به دوران اوج بی ثمر ست، به طوریکه حتی رسیدن به سوددهی نیز به یک چالش بزرگ برای بلک بری تبدیل شده است؛ حال مدیر عامل کمپانی از احتمال خروج این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد.


بلک بری نیز از جمله‌ی کمپانی‌‌های است که نتوانست در برابر موج عظیم گوشی‌های هوشمند دوام بیاورد و در سال‌های گذشته با مشکلات فزاینده‌ای روبرو شده است. حتی اتخاذ سیاست‌هایی نظیر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز نتوانسته این کمپانی را از وضعیت بحرانی نجات دهد. از دست دادن منابع مالی که نتیجه‌ی ضرردهی کمپانی در فصل‌های اخیر است، شاید منجر به خروج بلک بری از بازار گوشی‌های هوشمند شود. هرچند بلک‌بری برای بازگشت به دوران اوج در سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، اما جان چن، مدیرعامل کمپانی به این موضوع اشاره کرده که شاید بلک‌بری از فعالیت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند کنار بکشد.

جان چن در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در صورتی که وضعیت به همین صورت ادامه یابد، در یک بازه‌ی زمانی شرایط اقتصادی تعیین کننده بوده و تصمیمات برمبنای فاکتورهای اقتصادی اتخاذ خواهد شد.

براساس گزارش بلومبرگ در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه پیدا کرده و المان‌های اقتصادی را بیش از پیش تغییر دهد، دیگر فعالیت در این عرصه به صرفه نخواهد بود.

زمانی که چن سمت مدیر عاملی را در بلک بری بر عهده گرفت، سهم این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند به زیر یک درصد سقوط کرد. تلاش‌های چن به منظور بهبود وضیت شرکت که با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی نظیر پاسپورت و کلاسیک همراه بود، نتوانسته چندان کمکی به حال بلک بری باشد.

بلک‌بری دو گوشی هوشمند جدید را با نام‌های Venice و Prague روانه‌ی بازار خواهد کرد که اولی یک پرچمدار و دیگری یک گوشی پایین رده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از مشکلات کاربران اسمارت‌فون‌ها را می‌توان در عدم مدیریت پیامک‌ها در رایانه دانست اما برنامه محبوبی عرضه شده که از چنین قابلیتی برخوردار است.

نرم‌افزارهای بسیاری تولید و عرضه می‌شوند که برخی از آنها به دلیل دارا بودن قابلیت‌های منحصر به فرد با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه می‌شوند.

«Pushbullet» نرم‌افزاری است که تمامی پیامک‌های کاربران که در اسمارت‌فون یا تبلت‌ها دیده می‌شود را بدون توجه به تاریخ یا تعداد آنها در رایانه به نمایش می‌گذارد.

نرم‌افزار «Pushbullet» امکان مکالمه متنی از طریق رایانه را فراهم می‌کند.

کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند به دریافت یا ارسال پیامک‌های انفرادی بپردازند.

نرم افزار «Pushbullet» امکان مدیریت و پاسخ دادن به تمامی پیامک‌های موجود در اسمارت‌فون‌ها را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

با استفاده از این نرم‌افزار به شکلی ساده‌تر می‌توان به مدیریت پیامک‌ها پرداخت.

این نرم‌افزار در حال حاضر تنها برای نسخه‌های اندروید و ویندوز عرضه شده است.

این برنامه یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت پیامک است اما با وجود تقاضاهای بسیاری که برای عرضه این برنامه برای پلتفورم iOS اعلام شده اما هنوز نسخه جدیدی برای این برنامه عرضه نشده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سامسونگ را می توان یکی از کمپانی های فناورنه ای برشمرد که به خوبی نیاز مخاطبان امروزی را شناخته و محصولات خود را با توجه به نیازهای کاربرانش عرضه می کند.

Galaxy Note 5 در جریان برگزاری IFA 2015 معرفی خواهد شد. اما مشخصات مختلفی از این محصول به بیرون درز پیدا کرده که می تواند قابل توجه باشد مانند حافظه رم ۴ گیگابایتی یا دوربین سلفی ویژه ای که در گلکسی اس ۶ استفاده شده بود نیز در این محصول دیده می شود.

اسمارت فون جدید سامسونگ از حافظه رم ۴ گیگابایتی LPDDR۴ و تراشه Exynos ۷۴۲۲ برخوردار خواهد بود. این تراشه اولین تراشه کمپانی ePOP است که قابلیت‌هایی مانند پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی، حافظه رم و همینطور حافظه داخلی را در مودم Shannon ۳۳۳ LTE و روی یک چیپ فراهم کرده است.

از دیگر ویژگی های این محصول سامسونگ می‌توان به صفحه نمایش ۵.۶۷ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن QHD و همینطور S-Pen را اشاره کرد.

همانطور که گفته شد Galaxy Note ۵ از دوربین سلفی Galaxy S ۶ برخوردار خواهد بود و از طراحی با ترکیبی از فلز و شیشه ساخته خواهد شد.

این محصول در رنگ های سفید، مشکی، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد. اما هنوز اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر نشده و تا زمان عرضه رسمی آن از سوی کمپانی سامسونگ باید منتظر ماند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

متخصصان نرم‌افزاری موفق به ساخت نرم‌افزار بسیار ویژه‌ای برای تلفن‌های همراه هوشمند شده‌اند که وضعیت بهبود یافتن بیماران قلبی را تحت نظارت می‌گیرد و موجب بهبود سریع‌تر آنها می‌شود.

یکی از موارد بسیار خطرناک در حمله‌های قلبی این است که بیماران باید تغییرات بسیار زیادی را در محیط زندگی خود اعمال کنند تا بتوانند با شرایط روند زندگی خود وقوع احتمالی حمله قلبی دیگر پیشگیری کنند زیرا در بیشتر موارد، حمله دوم بسیار خطرناک‌تر از حمله نخست خواهد بود.

اکنون دانشمندان دنیای فناوری اطلاعات به یاری افرادی آمده‌اند که به حمله قلبی دچار شده‌اند و برای آنها یک نرم‌افزار ویژه تلفن همراه هوشمند طراحی کرده‌اند که می‌تواند به بهبود این بیماران کمک شایانی کند.

این نرم‌افزار که Day by Day (به معنای روز به روز) نام گرفته شده است به زودی در بازارهای نرم‌افزاری تلفن‌های همراه موجود خواهد بود و به این ترتیب می‌توان آن را در هر نقطه‌ای از جهان در اختیار گرفت.

این برنامه همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، فعالیت روزانه فرد بیمار را مورد نظارت قرار می‌دهد و با او گام به گام برای یادآوری مواردی که باید رعایت کند، تغییراتی که باید اعمال نماید و سایر موارد این‌چنینی همراه خواهد بود.

البته این امکانات به تنهایی توسط برنامه تامین نخواهند شد بلکه این نرم‌افزار به یک مرکز ویژه متصل خواهد بود که متخصصانی که برای این شرایط تعلیم دیده‌اند در آن مشغول به فعالیت هستند و با نظارت همزمان به کارکرد بیمار می‌توانند به او راهنمایی‌های لازم را ارائه نموده و در صورت از قلم افتادن کوچک‌ترین موردی، آن را به بیمار یادآوری کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شاید شما هم جزو افراد گوشی بازی باشید که مدام به دنبال تعویض گوشی تلفن شان هستند و به محض آمدن مدل های جدید به بازار، آب از لب و لوچه شان آویزان می شود! در این صورت احتمالاً کم و بیش با خریداران تلفن دست دوم تان در کلنجار هستید و هی چپ و راست کلاه سرتان می رود. “ای بابا! این گوشی که خیلی حالش خرابه. دویست بیشتر نمی ارزه داداش!” این جمله ای است که احتمالاً آن را زیاد از زبان خریداران تلفن دست دوم تان شنیده اید و در ذهن خود با این سوال مواجه شده اید که آیا قیمت گوشی شما واقعاً در همین حد است؟ شاید برای این سوال جواب صد در صد قاطعانه ای وجود نداشته باشد؛ اما اگر می خواهید لا اقل متر و معیاری برای سنجش ارزش گوشی کار کرده ی خود در اختیار داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن Swappa Price استفاده کنید.


با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود، ابتدا Swappa Price مدل دستگاه شما را شناسایی کرده و سپس آن را برای سرور خود ارسال می نماید. به محض انجام فرآیند مذکور، این اپلیکیشن حدود قیمت گوشی شما را بر اساس قیمت روز مدل گوشی و همچنین پارامترهایی نظیر نوسان قیمت تلفن های موبایل در جهان بر اساس وضعیت هفتگی و ماهانه ی بازار، به شما اعلام می کند و در کنار آن نموداری را هم در اختیارتان قرار می دهد که نوسانات قیمت مدل گوشی شما در آن نمایان است. به کمک این نمودار شما می توانید در یابید که ساز و کار بازار جهانی به چه ترتیب است و مثلاً آیا می توانید امیدوار باشید که قیمت گوشی تان در آینده ای نزدیک افزایش یابد یا این که روند بالا و پایین شدن نمودار قیمت مدل گوشی شما به ترتیبی است که هیچ امیدی به گران شدن آن وجود ندارد و باید هر چه زودتر آن را به فروش رسانید تا قیمتش بیش از این افت نکند.

البته در این میان توجه به یک نکته نیز کاملاً ضروری است. این که این اپلیکیشن هیچ معیاری برای سنجش وضعیت ظاهری و سخت افزاری گوشی شما ندارد و مثلاً نمی تواند بفهمد که آیا دوربین گوشی تان شکسته است یا قاب آن ترک دارد. بنابراین شما به کمک Swappa Price تنها می توانید حدودی از قیمت جهانی تلفن دست دوم خود در اختیار داشته باشید تا با کنار هم قرار دادن این قیمت و وضعیت فیزیکی گوشی خود به یک جمع بندی نهایی برای تعیین قیمت کلی آن برسید. بنابراین اگر دوست ندارید در بازار کلاه سرتان برود، حتماً این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. البته این اپلیکیشن تنها منحصر به ابزار های مبتنی بر اندروید است و تنها می توانید آن را بر روی گوشی های مبتنی بر این پلتفرم دانلود نمایید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

نظریه مربوط به «قانون مور» ممکن است زیر سوال برود. زیرا «برایان کرزانیچ» مدیرعامل اینتل اعلام کرد که شرکت او هم‌اکنون برای آنکه اندازه یک ترانزیستور را به نسل بعدی این محصول تغییر دهد، به جای دو سال حدود ۲.۵ سال زمان صرف می‌کند.


بر اساس «قانون مور» که توسط «گوردون مور» بنیانگذار اینتل مطرح شد، پیش‌بینی شده است که توان رایانه‌ای هر دو سال دو برابر می‌شود.

این قانون ۵۰ سال قبل ارائه شد و شرکت اینتل اعلام کرد که تا این زمان قانون مذکور کاملا درست بوده و پیشرفت در حوزه رایانه با همین نظم ادامه پیدا کرده است. همچنین گفته شده است طی دو دهه آتی که دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر، هوشمندتر و ارتباطی‌تر می‌شوند این قانون کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند.

شرکت اینتل این اظهارات را پیش‌تر اعلام کرده و توضیح داده بود که بر اساس استراتژی Tick-Tock خود پردازنده‌های جدید را با همین نظم ارائه می‌دهد.

در این استراتژی کلمه Tick به کاهش فرآیندهای کارخانه‌ای برای تولید فناوری جدید رایانه برمی‌گردد و کلمه Tock به معنی توسعه طراحی و زیرساخت رایانه در همان اندازه قبلی است.

به هر حال، مدیرعامل کنونی اینتل یعنی کرزانیچ طی جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار کرده بود اعلام کرد که فرآیندهای کارخانه‌ای این شرکت طی چند سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نکرده و چندان راضی کننده نبوده است.

او گفت: «استراتژی Tick-Tock باعث می‌شود ما محصولات بهتری را برای مشتریان خود تولید کنیم و دستاوردهای قابل مقایسه‌ای در بازار جهانی ارائه دهیم.»

مدیرعامل اینتل در ادامه‌ صحبت‌های خود بر این مسئله تاکید کرد که دنبال کردن این استراتژی باعث می‌شود تا «قانون مور» هرگز کارایی خود را از دست ندهد و همچنان کاربرد داشته باشد. اما متاسفانه دو فناوری قبلی در حوزه ترانزیستورها پس از گذشت ۲.۵ سال به‌روز شده‌اند و این مسئله اندکی نگران کننده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

آژانس فضایی آمریکا تائید کرد که توانسته اند سیاره ای زیست پذیر، بسیار شبیه به زمین، که دور ستاره ای بسیار شبیه به خورشید می گردد را پیدا کنند. شرایط این سیاره آنقدر شبیه به زمین است که از آن با نام اختصاری زمین 2.0 یاد می کنند. حتما تا همین جا هم سوالات بسیار زیادی درباره این سیاره به ذهنتان رسیده. مثلا اینکه آیا روی سیاره جدید حیات وجود دارد یا خیر و اینکه زمین 2.0 در چه فاصله ای از ما قرار گرفته؟

عملیات کپلر در واقع تلاش ناسا برای بررسی بخشی از کهکشان راه شیری برای پیدا کردن سیاره های شبیه به زمین است. ناسا قصد دارد در این عملیات، سیاره هایی در ابعاد نصف تا دو برابر زمین را که به دور منطقه قابل حیات ستاره خود می چرخند پیدا کند. به این ترتیب می توان سیاراتی را یافت که در آنها آب به صورت مایع یافت می شوند. همچنین این سیارات باید دارای شرایط دیگری نظیر ساختار صخره ای یا آهنی و سطحی سخت و همچنین هسته ای آهنی باشند. پروژه کپلر در سال 2009 آغاز به کار کرده و تا به حال 4696 سیاره را با شرایط مورد نظر خود پیدا کرده است. از این تعداد، 1000 سیاره در کهکشان ما وجود دارند که به دور 2 ستاره می گردند و تنها تعداد کمی از آنها هستند که اندازه ای کمتر از دو برابر زمین داشته و در منطقه قابل حیات ستاره خود وجود دارند. اما در جولای 2015 بود که تائید شد عملیات کپلر توانسته اولین سیاره شبیه به زمین را در محدوده قابل حیات ستاره مربوط به خود پیدا کند و این سیاره Kepler-452b (همان زمین 2.0) نام گرفت. Kepler-452b به اندازه ای گرم است که آب می تواند به صورت مایع روی آن وجود داشته باشد و ستاره آن نیز بسیار شبیه به خورشید خودمان است.

زمین 2.0 هر 385 روز یک بار به دور ستاره خود می گردد و به نظر می رسد سطح آن صخره ای باشد. منظومه ای که Kepler-452b در آن وجود دارد در حدود 1400 سال نوری با منظومه شمسی فاصله دارد. به عقیده ناسا ممکن است بتوان روی این سیاره حیات پیدا کرد. جان جنکینز، یکی از تحلیلگران ناسا، می گوید” می توان Kepler-452b را برادر بزرگتر زمین نامید. این سیاره به مدت 6 میلیارد سال در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار داشته که بیشتر از زمین است و به همین دلیل می توان انتظار داشت حیات روی آن وجود داشته باشد”.

سال گذشته بود که سیاره دیگری با شرایط مشابه Kepler-452b کشف شد، اما تفاوت آن با زمین 2.0 که باعث می شود نتوان آن را کاندیدای داشتن حیات کرد، گشتن آن به دور یک کوتوله قرمز است. کشف Kepler-452b می تواند گامی بسیار مهم در راه پاسخ دادن به سوال همیشگی بشر یعنی “آیا ما در عالم تنها هستیم؟” باشد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل اخیرا سرویس جدیدی به نام Timeline را معرفی کرده است که می تواند تمامی مکان هایی که بودید را روی نقشه نشان دهد. شاید دانستن اینکه شما کجا می روید برای نزدیکان یا خانواده خودتان حائز اهمیت باشد اما به نظر نمی رسد نشان دادن تمام نقاط مختلف حضور شما روی یک نقشه ایده خوبی باشد ، اما ظاهرا به نظر گوگل ردیابی کردن افراد خیلی جالب هم هست و بهتر است برای آن سرویس ویژه ای را تهیه کرد! این ویژگی جدید نقشه های گوگل می تواند بر اساس ساعت و تاریخ ، مکان هایی که در آنها حضور داشتید را دسته بندی کرده و روی نقشه نمایش دهد، اما با اجازه خودتان! این سرویس، نخست در مرورگر های وب و سپس برای سیستم عامل های موبایل عرضه خواهد شد. گوگل می گوید Timeline برای به یاد داشتن مکان هایی که رفته اید مانند مکان یک رستوران دوست داشتنی یا نقاطی که به آنها سفر کرده اید قابل استفاده است . البته شبیه این سیستم را بر روی شبکه های اجتماعی مشاهده کرده ایم، مانند Photo map اینستاگرام یا حتی Geotag که به نظر مفید تر می رسند و مکان را با عکسش ذخیره می کنند.


Gerand Sanz ، یکی از مدیر پروژه های گوگل در این باره نوشته : ” تایم لاین شما میتواند روتین های دنیای شما را به تصویر بکشد” . به هر حال تماشا کردن الگوی حرکت خودمان به نقاط مختلف روی نقشه ممکن است جالب باشد ، اما به نظر نمی رسد آنچنان کاربردی برای خود فرد داشته باشد ، مگر آنکه شخصی دیگر بخواهد آنرا تحت نظر داشته باشد که در آن صورت بحث حریم شخصی و جاسوسی از افراد پیش می آید. جالب است شرکتی که بخش اعظمی از درآمد هایش از تبلیغات تامین می شود و اکثر سرویس هایش رایگان است، چطور این حجم از اطلاعات کاربرانش را نگه داری میکند، مانند تمام چیزهایی که در گوگل جستجو میکنند یا (با استفاده از این سرویس جدید) مکان هایی که در آن حضور دارند. مدافعان حریم شخصی همواره از گوگل بابت دانستن اطلاعات زیاد از حد درباره کاربرانش انتقاد می کنند. گوگل نیز ادعا میکند دست کاربران را در این زمینه باز گذاشته است و آنها به راحتی میتوانند این سرویس ها را غیر فعال کنند. بر این اساس ، یک کاربر میتواند تمام اطلاعات Timeline خودش را پاک کند یا به کل سرویس های مکان یابی را غیر فعال کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

فیل اسپنسر - مدیر ارشد بخش ایکس‌باکسِ مایکروسافت، در توییتر به امکان پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماوس اشاره کرده است.

کاربران توییتر از فیل اسپنسر در مورد استریم محتوا و برنامه‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان می‌پرسیدند که اسپنسر گفت دوست دارد قابلیت استریم از پی‌سی به کنسول را فراهم کند ولی هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارد. یکی از کاربران به او پاسخ داد که برای کار با برنامه‌های ویندوز روی ایکس‌باکس، کنسول باید پشتیبانی کاملی از صفحه کلید و ماوس داشته باشد. اسپنسر این گفته را تأیید و اضافه کرد که در آینده‌ای نه چندان دور این ویژگی را خواهیم دید.

ایکس‌باکس وان هم‌اکنون تحت شرایطی خاص از صفحه کلید پشتیبانی می‌کند، اما اسپنسر در توییت‌های خود اشاره کرد که پشتیبانی از ماوس قابلیتی است که باید به کنسول اضافه شود. مشخص نیست که این قابلیت برای استفاده در بازی‌ها خواهد بود یا خیر، گرچه بعضی از بازی‌ها مانند Fable: Legends که بین هر دو پلتفرم اجرا می‌شود، در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ خود دکمه‌ها و کنترلرهای پی‌سی را خواهند داشت.

مایکروسافت قبلاً تأیید کرده بود که برنامه‌های ویندوز ۱۰ مانند مرورگر جدید مایکروسافت اِج بر روی ایکس‌باکس وان نیز اجرا خواهند شد. بنابراین استفاده از صفحه کلید و ماوس در این گونه برنامه‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ هفته‌ی آینده در تاریخ ۷ مرداد منتشر می‌شود. ایکس‌باکس وان هم اواخر امسال بروزرسانی بزرگی خواهد داشت که علاوه تغییر در ظاهر رابط کاربری، بسیاری از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ مانند دستیار دیجیتالی کورتانا هم به آن اضافه خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از طرح‌ها و ویژگی‌های جالب Galaxy Note Edge و پس از آن Galaxy S6 Edge این بود که کاربران توانستند از طریق بهره گیری از کناره‌های گجت خود، استفاده‌های مفیدی کرده و با لمس فضایی به جز صفحه نمایش اصلی، دستوراتی را به فبلت خود ارسال نمایند. منوهای جدید، کنترل بیشتر و نمایش اطلاعات بیشتر از طریق فضایی جالب‌تر برخی از این امکانات است.

حال به نظر می‌رسد که سامسونگ، در نظر دارد تا این قابلیت‌ها را افزایش داده و به فکر گسترش دسترسی کاربران باشد.

بر اساس گزارش یکی از منابع معتبر که در ثبت پتنت‌ها فعالیت می‌کند، مشخص شده است که سامسونگ با ایده‌ای جدید، در نظر دارد تا برخی از کنترل‌های لازم اسمارت فون‌های خود را به پشت دستگاه منتقل کند. در این طرح کاربران تنها با لمس قسمت‌هایی از قاب پشتی می‌توانند دستورات خود را صادر کنند.


این ایده را پیش از این کمپانی سونی، بر روی PS Vita اجرا کرده بود. در این وسیله بازی پر طرفدار، کاربر می‌توانست تنها با لمس کنترل‌های پشت دستگاه، برخی از دستورات و فرمان‌های لازم را بدون لمس قسمت‌های دیگر اجرایی کرده و بدون اذیت شدن به کارش ادامه دهد!

حال، با وارد ساختن این ایده به اسمارت فون‌ها، سامسونگ می‌تواند با خیال راحت گجت‌های بزرگ‌تری نیز تولید کند. به طور معمول یکی از مشکلات اساسی تولید اسمارت فون و تبلت‌های بزرگ این است که هر دو دست در هنگام کار با آن درگیر می‌شود و برای اجرای برخی فرمان‌ها، کاربر اذیت شده و حتی احتمال زمین خوردن گجت نیز وجود دارد؛ اما با این طرح، کاربران با خیال راحت و هنگامی که گجت خود را در دست دارند، می‌توانند برخی از فرمان‌ها را اجرا کنند.

بنابراین، اگر کنترل‌های اصلی به پشت منتقل شوند، کاربران می‌توانند با یک دست نیز با تبلت یا اسمارت فون خود کار کرده و دیگر مشکلی از بابت حمل یک گجت بزرگ با یک دست نخواهند داشت. البته باید بگوییم که این فعلا فقط یک طرح بوده و به مرحله عملیاتی نرسیده است؛ اما چون قبلا نمونه آن وجود داشته است، سامسونگ برای عملی کردن آن مشکل زیادی نخواهد داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اینستاگرام یک اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویر برای اسمارت فون‌هاست که تاکنون نیز توانسته کاربران بسیار زیادی را به سوی خود بکشاند. کاربران می‌توانند از طریق نوار ابزار این اپلیکیشن هشتگ‌ها و موقعیت‌های مختلف را درون برنامه پیدا کنند اما تا به امروز این قابلیت تنها در اختیار کاربران اپلیکیشن اینستاگرام در اندروید و iOS قرار داشت. اما اخیرا توسعه دهندگان این سرویس قابلیت مذکور را در اختیار کاربران وب نیز قرار داده‌اند.

استفاده از این قابلیت در بستر وب احساسی شبیه به جستوجو‌های اینترنتی را تداعی می‌کند. شما از طریق آن می‌توانید هشتگ‌ها و موقعیت‌های مکانی متفاوتی را در صفحات مختلف مشاهده کنید و البته نتایج و شیوه فرآیند نیز همانند آن چیزی است که در موبایل‌ها شاهد آن هستیم. بعد از جستوجو یک هشتگ شما لیستی بی‌انتها از تصاویر را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در بین آن‌ها اسکرول کنید و تصویر مورد نظر خود را بیابید.

چند هفته قبل بود که اینستاگرام نوار جستجو و البته فرآیند آن را در نسخه اندرویدی خود دست خوش تغییرات زیادی کرد و تجربه کاربری از آن را تغییر داد اما توانست جستجو را راحت‌تر سازد. اینستاگرام همواره سعی داشته تا کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد و تیم توسعه دهنده این سرویس نیز اخیرا کیفیت آپلود تصاویر را از 640 در 640 پیکسل به 1080 در 1080 پیکسل ارتقا دادند که این اقدام باعث می‌شود که تایم‌لاین کاربران تصاویر باکیفیت‌تری را داشته باشد. (البته برای افرادی که اینترنت چندان مناسبی ندارند و یا محدودیت حجمی دارند شاید این موضوع چندان خوش آیند نباشد)

شاید افزودن قابلیت جستوجو برای وب چندان ضروری نباشد اما می‌تواند تجربه کاربری اینستاگرام را افزایش دهد. توسعه دهندگان اینستاگرام اعلام کرده‌اند که قابلیت جستجو در وب توسط اینستاگرام در حال حاضر منتشر شده است و کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت اینستاگرام وارد عمل شوند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به زودی قادر خواهید بود از طریق بهره مند شدن از طرح ترابرد پذیری سیم کارت های همراه، بدون تعویض شماره تلفن یا سیمکارت خود، تنها اپراتور تلفن همراه تان را تغییر دهید.


طرح ترابرد پذیری شماره‌ های همراه یا Mobile Number Portability اگر چه همچون سایر طرح های اجرایی در این مرز و بوم از اسم دهان پر کن و عجیب و غریبی بهره می برد، اما کارایی آن در نوع خود جالب به نظر می رسد و با اجرایی شدن آن، این امکان برای مشترکان اپراتورهای فعال در کشور فراهم می شود که بتوانند بدون تغییر دادن شماره ی تلفن همراه خود، اپراتور موبایل شان را تغییر دهند. به عنوان مثال اگر در محل سکونت جدید شما اپراتور ایرانسل آنتن دهی مناسبی نداشته باشد، شما می تواند بدون این که شماره تلفن خود را تغییر دهید، از تعرفه یا خدمات شرکت همراه اول استفاده کنید. البته این تغییر اپراتور تنها مباحث مربوط به آنتن دهی را در بر نمی گیرد و اگر خدمات سایر اپراتورها برایتان جذابیت بیشتری داشته باشند نیز شما همچنان قادر به تغییر اپراتور خود خواهید بود. با این حال برای جابجایی مشترکان مابین اپراتورهای حاضر در عرصه ی موبایل محدودیت هایی در نظر گرفته شده تا آن ها نتوانند هر زمان که هوس کردند اپراتور خود را تغییر دهند! به عنوان مثال بر طبق اطلاعات موجود (که شاید بعدها تبصره و ماده ای به آن افزوده شود یا به کل تغییر کند!) مشترکان تنها از طریق پرداخت هزینه ‌های جابجایی بین دو شبکه و تنها دوبار در طول سال می توانند عمل جابجایی مذکور را انجام دهند. ضمن آن که طی این فرآیند، شما تنها می توانید بر روی اپراتور مقصدتان تنها همان سیم کارتی را داشته باشید که در اپراتور مبدا از آن بهره می بردید. به این معنی که دارندگان سیم کارت های اعتباری، پس از جابجایی نمی توانند بر روی اپراتور مقصد از سیم کارتی دائمی بهره ببرند و بالعکس. همچنین مشترکانی که علاقمند به انجام این جابجایی هستند تنها سه ماه پس از فعال سازی سیم کارت خود می توانند این مهاجرت را انجام دهند و در این میان اپراتور مقصد نیز می تواند به ازای هر درخواست ترابرد شماره از سوی مشترکان و همچنین پس از تکمیل عملیات ترابرد و برقرار سازی خدمات، مبلغی که از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده را به عنوان هزینه ی این جابجایی از مشترکان دریافت کند. با این حال به موجب اجرایی شدن این طرح دیگر کاربران برای بهره گیری از خدمات مد نظر شان ملزم به تغییر سیم کارت خود یا خرید سیم کارت جدیدی نخواهند بود و با حفظ سیم کارت و شماره تلفن فعلی خود هم می توانند از خدمات اپراتور های دیگر استفاده کنند. گفتنی است که وعده ی اجرایی شدن طرح مذکور ابتدا سال گذشته بود که از سوی وزارت ارتباطات به کاربران داده شد. طرحی که پیش از این قرار بود در طول یک بازه ی زمانی ۱۸ ماهه و تا پایان سال جاری عملیاتی شود و پس از اجرای طرح رومینگ ملی از دیگر طرح هایی باشد که تسهیلات مضاعفی را برای مشترکان فراهم کرده و در کنار آن رقابت اپراتورها در عرصه ارائه خدمات را نیز افزایش دهد. اما این امر تا کنون که میسر نشده و باید دید دقیقاً چه زمانی کاربران می توانند از خدمات ویژه ی آن بهره ببرند. جالب این جاست که برای قطعی شدن اجرای طرح مذکور یکی از پیش شرط هایی که برای ورود اپراتورهای اول و دوم به عرصه ی ارائه ی خدمات نسل سوم و چهارم یعنی 3G و 4G در نظر گرفته شده بود، این بود که اپراتورهای فعال در عرصه ی موبایل برای دریافت پروانه ی فعالیت های مربوط به ارائه ی خدمات 3G و 4G ، ملزم به رعایت مواردی هستند که مهم ترینشان اجرای طرح ترابرد پذ یری بود. امری که به هیچ وجه از سوی اپراتورها رعایت نشد و آن ها بدون اجرای طرح یاد شده به عرصه ی خدمات 3G و 4G آمدند. شاید دلیل اصلی طفره رفتن اپراتورها از اجرای این طرح آن باشد که در حین فرآیند جابجایی مذکور، علاوه بر کاربر، اپراتور مقصد نیز می بایست مبلغی را به سازمان تنظیم مقررات و همین طور اپراتور مبدا پرداخت کند. امری که شاید خوشایند اپراتورها نباشد و آن ها را مجاب کند که از اجرای این طرح سر باز زنند (که تا کنون نیز زده اند). با این حال اجرایی شدن طرح ترابرد پذیری می تواند امکانات ویژه ای را در اختیار کاربران موبایل قرار دهد. امکاناتی که تا کنون در دسترسشان قرار نداشت و از برخی جهات می تواند برایشان بسیار کاربردی باشد. حال باید منتظر ماند و دید که این طرح بالاخره کی قرار است از روی کاغذ پا به عرصه ی وجود نهد و در عمل اجرا شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ایسوس دیروز کروم‌بوک جدید خود با نام Flip C100 را معرفی کرد. این کروم‌بوک با وزنی کمتر از یک کیلوگرم و ضخامتی در حدود ۱.۵ سانتی‌متر قابلیت استفاده به عنوان تبلت را نیز دارد.

کروم‌بوک Flip C100 صفحه‌نمایشی از نوع IPS دارد که به طور هم‌زمان از ۱۰ لمس پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با چرخاندن صفحه‌نمایش از این کروم‌بوک به عنوان یک تبلت نیز به راحتی استفاده کنید.

ایسوس مدعی است C100 دوام باتری معادل با ۹ ساعت دارد، که با توجه به وزن و ضخامت دستگاه، مقدار خوبی است. این کروم‌بوک از سیستم‌عامل کروم گوگل، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Rockchip 3288-C با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، ۲ یا ۴ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱ و دوربین اچ‌دی بهره می‌برد.

به علاوه C100 دارای دو پورت یو‌اس‌بی ۲.۰، پورت میکرو HDMI و کارت‌خوان SD نیز هست. این کروم‌بوک با قیمت ۲۴۹ یا ۲۹۹ دلاری (بسته به مقدار حافظه رم) عرضه خواهد شد که برای علاقه‌مندان به پلتفرم کامپیوتری گوگل می‌تواند خریدی بسیار مناسب باشد. گفتنی است C100 در حال حاضر با قیمت‌های مذکور روانه‌ی بازار شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

از نوروز امسال به واسطه مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۱۰ ریال به هزینه هر پیامک اضافه شده تا این رقم به خزانه دولت واریز شود.

طبق مصوبه مجلس قرار بر این بوده که این رقم به حساب برخی سازمان‌ها از جمله هلال احمر و سازمان بهزیستی واریز شود.

اما این افزایش تعرفه درحالی صورت گرفته که طبق آمارهای ارائه شده با روی کار آمدن و گسترش دسترسی مردم به نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه استفاده از پیامک کاهش یافته و مردم کمتر از این سرویس استفاده می‌کنند.

بر اساس این تغییرات از ابتدای فروردین ماه سال جاری تغییراتی در تعرفه پیامک هر یک از اپراتورها ایجاد شده و طبق آخرین تعرفه‌های اعمال شده درحال حاضر هر سه اپراتور تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی خود هر پیامک فارسی را به قیمت ۹۹ ریال محاسبه می‌کنند.

البته در زمینه پیامک‌های لاتین در سیم‌کارت‌های دائمی تغییرات اندکی درتعرفه‌های اپراتورها وجود داشته و براین اساس همراه اول و ایرانسل هر پیامک را ۲۳۲ ریال و رایتل ۲۳۰ ریال محاسبه می‌کند.

اما درخصوص سیم‌کارت‌های اعتباری نیز اپراتورها تعرفه‌های متعددی در نظر گرفته‌اند که در این میان همراه اول برای هر پیامک فارسی سیم‌کارت اعتباری تعرفه‌ای معادل ۱۱۶ ریال درنظر گرفته که این تعرفه در ایرانسل و رایتل به ترتیب به ۱۱۵ و ۹۹ ریال کاهش می‌یابد.

هزینه‌ ارسال یک پیامک با زبان لاتین نیز در سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول و ایرانسل ۲۷۴ ریال است که این تعرفه در رایتل تا ۲۳۰ ریال کاهش پیدا می‌کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک بار دیگر تکنولوژی به کمک انسان آمده تا بتواند از نسل بشر در برابر خطرات بسیار زیادی که او را تهدید می کنند محافظت کند. در آخرین مورد، پزشکان بیمارستانی در کشور چین توانستند در عمل جراحی که 17 ساعت به طول انجامید، با موفقیت جمجمه دختر سه ساله چینی را با جمجمه ای از آلیاژ آلومینیم که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده بود جایگزین کنند. این کودک از بیماری Hydrocephalus (یا به زبان ساده تر، وجود آب در مغز) رنج می برد و باعث شده بود اندازه سر او چهار برابر بزرگتر از سر یک کودک سه ساله عادی باشد.

پزشکان بیمارستان Second People در استان هونان چین از اسکن های سه بعدی سر دختر بچه و همچنین اسکنر توموگرافی برای ساخت قطعات تیتانیومی استفاده کردند که در نهایت جایگزین جمجمه بالایی او می شد. در توضیح فرایند جراحی باید گفت جراحان ابتدا پوست سر را جدا کرده، سپس قسمت بالایی جمجمه را برداشته، مایع اضافی موجود در اطراف مغز را تخیله کرده و سپس با استفاده از بخش های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی سه بعدی جمجمه را بازسازی کردند. یکی از پزشکان حاضر در این عملیات عنوان کرده است که “نتایج CT نشان می دادند 80 درصد از مغز این دختر بچه از آب پر شده بود و اگر او مورد عمل جراحی قرار نمی گرفت، نمی توانست بیش از یک یا دو ماه زنده بماند. پزشکان می بایست ابتدا منبع عفونت را در سر بیمار برطرف می کردند زیرا منطقه آسیب دیده بسیار گسترده بوده است”. البته با وجود موفقیت آمیز بودن این عمل جراحی، کودک چینی باید در ادامه و پس از بیشتر شدن سن مجددا تحت چند عمل دیگر نیز قرار بگیرد تا بتواند سلامتی کامل خود را به دست آورد. این عمل در حدود 500 هزار یوان چین معادل تقریبی 80 هزار دلار آمریکا هزینه داشته که یک نهاد خیریه در کشور چین توانسته این مبلغ را برای انجام عمل جمع آوری کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

برنامه عکس گوگل به گونه‌ای طراحی شده که حتی پس از پاک کردن آن از روی گوشی باز هم فرایند انتقال عکس‌های کاربران به اینترنت و ذخیره‌سازی آنها روی سرورهای گوگل ادامه می‌یابد.

این برنامه موسوم به Google Photos به علت رایگان بودن و ارائه خدمات تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها به طور نامحدود مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از مردم از آن برای ذخیره‌سازی عکس‌ها استفاده می‌کنند.

این برنامه به طور خودکار می‌تواند از عکس‌های آپلود شده فیلم و مجموعه عکس تهیه کند.

اما اگر کاربری آن را از روی گوشی خود پاک کند، باز هم عکس‌های گرفته شده توسط دوربین تلفن همراه بر روی اینترنت ذخیره می‌شود و این امر حریم شخصی افراد را به طور جدی تهدید می‌کند.

اولین‌بار David Arnott از نشریه Nashville Business به این موضوع پی برد. بررسی‌های وی نشان داده که صدها عکسی که شخصا پاک کرده در حساب کاربری Google Photos او باقی مانده و حتی پاک کردن این برنامه هم باعث حذف عکس‌های مذکور نشده است.

وی بعد از پاک کردن برنامه Google Photos برنامه‌های Google Drive و Google Plus را هم از روی گوشی خود حذف کرد، ولی عکس‌های گرفته شده وی کماکان بر روی سرورهای گوگل باقی ماند.

در روزهای بعد عکس‌های جدید گرفته شده کماکان به سرورهای گوگل منتقل شده و هیچ یک پاک نشدند.

کاربران باید برای حل این مشکل در بخش تنظیمات برنامه مذکور گزینه تهیه نسخه خودکار پشتیبان از عکس‌هایشان را غیرفعال کنند و سپس برنامه یاد شده را پاک کنند. در غیر این صورت این تنظیمات فعال باقی می‌مانند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شاید بارها برایتان اتفاق افتاده باشد که بخواهید مسافتی نه چندان کوتاه (که پیاده گز کردن آن کار شاقی است!) را توسط یک وسیله ی نقلیه ی موتوری طی نمایید؛ اما از بد روزگار نه اتومبیلی در اختیارتان باشد و نه این که هیچ ایستگاه مترو یا اتوبوسی در آن نزدیکی ها پیدا شود. در این صورت جز دو دستی بر سر کوبیدن راه دیگری را نمی توان پیشنهاد داد! اما یک لحظه صبر کنید و به خود آسیب نزنید! فولکس واگن هوای شما را دارد.

در همین رابطه یکی از اعضای ارشد شرکت اتومبیل سازی فولکس واگن آلمان یعنی آقای مارتین وینترکورن به تازگی به هفته نامه ی آلمانی Bild am Sontag (هم خانواده با روزنامه ی مشهور بیلد) اعلام کرده که شرکت اتومبیل سازی مطبوعش به زودی قصد ساخت یک اسکوتر سه چرخه را دارد که نیروی آن توسط انرژی برق تامین می شود. به گفته ی آقای وینترکورن محصول مورد نظر با هر بار شارژ شدن قادر است مسافتی به طول 20 کیلومتر را طی نماید و طراحی آن برای مقاصدی صورت گرفته که کاربر می خواهد مسافتی را طی کند که هیچ خبری از سایر وسایل نقلیه در آن جا نیست و یا جاده یا راهی که اتومبیل ها بتوانند در آن تردد نمایند وجود نداشته باشد.

این محصول 11 کیلوگرمی همچنین قابلیت جمع شدن را نیز داراست و در واقع یک سه چرخه ی تاشو محسوب می شود. بنابراین در هر کجا که شارژ اسکوترتان تمام شد می توانید آن را تا کرده و باز هم دو دستی بر سرتان بکوبید! به گفته ی جناب وینترکورن اسکوتر مذکور در نیمه ی دوم سال 2016 و با قیمتی معادل 1100 دلار به بازار عرضه خواهد شد. اما به عنوان نگارنده ی این سطور، شخصاً پیشنهاد می کنم به جای استفاده از این وسیله ی سه چرخ، دوچرخه سواری را در دستور کار قرار دهید. البته نمی توان از این نکته نیز به راحتی گذشت که شاید محصول جدید فولکس واگن به کار افراد مسن بیاید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در شرایط کنونی یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی کار دشواری محسوب نمی‌شود و به لطف توسعه فناوری، پیچیدگی در زبان‌های برنامه‌نویسی هم کنار گذاشته شده است.

کارشناسان جوان در حوزه نرم‌افزار ترجیح می‌دهند از زبان‌های برنامه‌نویسی جدید استفاده کنند و در مقابل بسیاری از سازمان‌ها همچنان نیازمند استفاده از متحصصانی هستند که بر زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی تسلط داشته باشند.

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید مرکز HackerRank نشان داد در آسیا حدود ۳۰ درصد برنامه‌نویسان همچنان از زبان ++C استفاده می‌کنند و برای آمریکایی‌ها دو زبان برنامه‌نویسی Java و Python محبوبیت بیشتری دارند.

اگرچه از نظر فنی هیچ ارجحیتی ندارد که کارشناسان یک زبان برنامه‌نویسی را بلد باشند و نحوه استفاده از زبان دیگر را ندانند، اما باید گفت که مزایای به کارگیری زبان‌های جدید بسیار بیشتر است.

بررسی جدید نشان داد آن دسته از متخصصان نرم‌افزار که نحوه استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی جدید را بلد هستند فرصت‌های شغلی بیشتری را پیش‌روی خود می‌بینند، میانگین درآمد بالاتری دارند و امکان ارتقاء شغلی آنها بیشتر فراهم می‌شود.

این بررسی نشان داد ۲۵ درصد کارشناسان نرم‌افزاری در آمریکا از زبان برنامه‌نویسی Java استفاده می‌کنند و ۲۵ درصد دیگر هم به توسعه نرم‌افزار مبتنی بر زبان Python مشغول هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در عصر حاضر که تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر زندگی و اصلی‌ترین وسیله ارتباطی محسوب می‌شود، یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان اسمارت فون‌ها، تمام شدن باتری موبایل است؛ این در حالی‌ست که به لطف مدل P70 از سری گوشی های لنوو دیگر نیازی نیست به دنبال کابل های شارژ باشید.

لنوو با تولید این گوشی سعی داشته بیشتر به این نگرانی طرفداران خود بپردازد. P70 ازجمله اسمارت فون‌های اندرویدی میان رده‌ای است که با باتری غول آسای 4000 میلی آمپری خود در حالت آماده به کار یا همان استند‏بای با نگه داشتن 34 روز شارژ هنگام اتصال به 2G و بیش از 29 روز هنگام اتصال به 3G، خیال شما را از بابت شارژ راحت می‌‏کند. این اسمارت فون با داشتن پردازنده مدیاتک MT6752 نسخه 64 بیتی، چیپست 8 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali T760-MP2 و حافظه رم 2 گیگابایت، با قیمت بسیار مناسب ترکیبی فوق العاده عرضه نموده است. دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی امکان عکس‌برداری با کیفیت مطلوب را فراهم کرده است. از سایر مشخصات آن می‌‏توان به صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280×720 پیکسل، ضخامت 8.9 میلی‌متر و وزن 149 گرم اشاره کرد که در مجموع با رنگ سورمه‌ای تیره، جذابیت ظاهری منحصر به فردی به این تلفن همراه بخشیده است. P70 با حافظه داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقا تا 32 گیگابایت به شما این امکان را می‌‏دهد که فضای کافی برای عکس، ویدیو و موزیک‌های خود داشته باشید. دیگر ویژگی متمایز این اسمارت‌فون، ساپورت دو سیم کارت به صورت هم‌زمان بوده و برای کسانی که تمایل به داشتن خط کاری جداگانه هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

تلفن همراه لنوو مدل P70 با 1 سال گارانتی شرکت سازگار ارقام به زودی در بازار های موبایل کشور عرضه می‌گردد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار
محققان توانسته‌اند با اتصال چند مغز مختلف، کامپیوتری طبیعی بسازند. اخیرا گزارشی در نشریه‌ی Nature منتشر شده است که نتایج تلاش محققان برای اتصال مغز چند موش و میمون را نشان می‌دهد.
«میگوئل نیکوللیس» (Miguel Nicolelis)، به همراه عده‌ای از دانشمندان توانسته‌اند با موفقیت تعدادی مغز را به هم متصل کنند و بازده‌ای بالاتر از یک مغز از آن‌ها بگیرند. «نیکوللیس» به روزنامه‌ی «گاردین» گفته است: «ما ابرمغزی (Superbrain) ساخته‌ایم که می‌تواند یک دست مصنوعی را تکان دهد.»
با اینکه چنین آزمایشی هنوز روی مغز انسان انجام نشده است، اما نتایج فعلی بسیار راضی‌کننده بوده‌اند. در یکی از آزمایش‌ها، محققان مغز سه میمون را که در اتاق‌هایی جدا از هم قرار داشتند به هم وصل کردند و از آن‌ها خواستند تا یک دست مجازی که روی صفحه‌ی مقابل‌شان است را تکان دهند. نرم‌افزاری که در مقابل آن‌ها بود، فقط در صورتی کار می‌کرد که هر سه مغز به‌طور هم‌زمان تصمیم به تکان دادن دست مقابل‌شان می‌گرفتند.
پس از آن، محققان نرم‌افزار را طوری تنظیم کردند که هر کدام از میمون‌ها فقط می‌توانستند دستی که در صفحه‌ی مقابل‌شان بود را با فکر کردن در یک بعد تکان دهند. با این حال، باز هم میمون‌ها توانستند دست را تکان دهند.
«نیکوللیس» در این باره می‌گوید: «آن‌ها مغزهای‌شان را با هم هماهنگ می‌کنند و با این کار، یک ابرمغز می‌سازند؛ یک ساختار که از سه مغز تشکیل شده است.»
در آزمایشی دیگر، مغز چهار موش را به یکدیگر و به یک کامپیوتر وصل کردند. هر بار که موش‌ها به همراه یکدیگر فکری می‌کردند، آن‌ها تشویق می‌شدند. پس از ده بار آزمایش، موش‌ها به نقطه‌ای رسیده بودند که 61 درصد مواقع به‌طور یکسان به یک چیز فکر می‌کردند.
اتصال مغز‌ها ایده‌ای است که حتی قبل از اینکه به‌طور علمی و یا در فیلم‌های علمی-تخیلی ارایه شود، توسط «امیل درکایم» به عنوان «خودآگاه جمعی» بیان شده بود؛ ایده‌ای که عقاید و ایدئولوژی‌های جمعی را، قوی‌تر و فراتر از عقاید فردی به تصویر می‌کشد. آزمایشی هم که بر روی این حیوانات انجام شده است، در راستای ایده‌ی «خودآگاه جمعی» است، چون با هدف ترغیب فکر کردن به موضوعی واحد انجام شده است.
با تمام این اوصاف، شاید بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با اشتراک ایده‌ها و تفکرات ذهنی‌مان، مشکلات و مسائل بسیاری را حل کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مخترع ابزار کاربردی پیامک (SMS) در ۶۳ سالگی درگذشت.

«مت مکونن» که از وی به عنوان خالق یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌های ارتباطاتی تاریخ یاد می‌شود در ۶۳ سالگی و پس یک دوره مبارزه با بیماری درگذشت.

وی ایده ارسال پیام کوتاه از طریق شبکه‌های موبایل را مطرح کرد تا بدین ترتیب نامش برای همیشه در تاریخ ثبت شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به نظر می‌رسد که شایعات مربوط به استفاده شرکت بلک‌بری از سیستم ‌عامل محبوب اندروید، صحت داشته و به زودی شاهد این هستیم که این شرکت نخستین محصول خود برپایه سیستم عامل گوگل را به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت بلک‌بری سرانجام دربرابر فشارها تسلیم شده و قصد دارد تا تلفن‌های همراه هوشمند جدیدی را برپایه سیستم‌ عامل اندروید روانه بازار نماید.

براساس گزارش‌هایی که از شرکای تجاری این شرکت به گوش رسیده است به نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد عرضه نخستین همراه اندرویدی بلک‌بری خواهیم بود.
جالب اینجاست که این شرکت قصد ندارد تا با تنها عرضه یک تلفن همراه بر پایه این سیستم عامل به کار خود پایان بدهد بلکه به نظر می‌رسد که در بازه زمانی شش ماهه شاهد عرضه چندین تلفن همراه بلک‌بری با سیستم‌ عامل اندروید خواهیم بود.

بر اساس اطلاعاتی که از شرکای تجاری بلک‌بری مانند فاکس‌کان، کامپل و ویسترون به گوش رسیده است، این شرکت قصد دارد تا با کمک محبوب‌ترین سیستم عامل جهان به اوضاع نابسامان خود پایان داده و مجددا به شرایط سوددهی بازگردد.

شایان ذکر است که تا به حال بارها شایعه ساخت همراه‌های اندروید توسط این شرکت باسابقه به گوش رسیده بوده است ولی هیچگاه منبع این شایعه‌ها، شرکت‌های شریک بلک‌بری نبوده‌اند و به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که این‌بار شاهد عرضه قطعی این محصولات خواهیم بود.
هرچند که شرکت بلک‌بری در شرایط فعلی تنها سکوت پیشه کرده و در این باره اظهار نظر ننموده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 | نظرات ()