نوشته شده توسط : علی افشار

چشم پزشکان هشدار دادند اعتیاد روز افزون مردم به استفاده از تلفن های همراه ممکن است احتمال بروز آسیب‌های چشمی طراحی سایت را در آنها افزایش دهد.محققان می‌گویند نور تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی مثل رایانه‌، تبلت و تلویزیون های تخت می تواند به آسیب دراز مدت چشم منجر شود.

نور آبی بنفش صفحه های وسایل الکتونیکی به طور بالقوه خطرناک و برای پشت چشم سمی است؛ بنابراین رژیم لاغری در طول یک دوره طولانی می تواند به چشمتان آسیب بزند.

آزمایش ها نشان داده که قرار گرفتن در معرض این نوع نور اگر زیاد باشد خطر دژنراسیون ماکولار، از عوامل اصلی نابینایی را بالا می برد.

متخصصان چشم می گویند هرچند نور آبی خوب (آبی فیروزه‌ای) برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن لازم است، اما همچنین تصور می شود که آبی بنفش می تواند نظم خواب را به هم بزند و بر حال روحی اثر بگذارد.

در واقع ترکیبی از پلک نزدن و نزدیک نگه داشتن تلفن به چشم است که به چشم فشار می آورد.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگرچه استفاده از کتاب‌های اینترنتی و فراگیری اپلیکیشن‌ها در بعضی موارد مفید است اما استفاده از آنها برای کودکان زیر سه سال می‌تواند مضر باشد. محققان آمریکایی طراحی سایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از فناوری‌های نو به عنوان یک ابزار آرام‌کننده مانع از این می‌شود که ذهن کودکان پرورش یابد و بتواند روش‌های جدیدی را ابداع کند.


پیش از این یک تحقیق نشان داده بود رژیم لاغری که کودکان زیر ۳۰ ماه از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ویدیویی به اندازه‌ای که از تعامل با افراد خانواده فرا می‌گیرند، چیزی یاد نمی‌گیرند و بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است.

استفاده از این ابزارها در دوران کودکی می‌تواند در تکامل مهارت‌های اجتماعی، هم‌دردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.

همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین فعالیت‌های دستی شوند که برای تکامل مهارت‌های حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند و از این لحاظ هم می‌توانند کودکان را آسیب‌پذیر کنند.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سامسونگ قصد دارد مواد سازنده، طراحی و صفحات نمایش، همه و همه را در دستگاه‌های هوشمند جدید خود ارتقا داده طراحی سایت و نهایتا با تنظیم قیمت دستگاه‌های خود در بازار به رقابت با دیگر برندهای مطرح مانند اپل ادامه دهد. بنابراین انتظار می رود که تعداد گوشی های بیشتری با بهره گیری از بدنه فلزی، ضخامت کمتر و صفحه نمایش های با رزولوشن بالاتر توسط سامسونگ ارائه شود.

سامسونگ فرایند تولید دستگاه‌هایی با کیفیت بدنه خوب را با تولید گلکسی آلفا آغاز کرد رژیم لاغری و این رویه را در دستگاه‌های سری A ادامه داد تا نهایتا امروز شاهد طراحی و کیفیت خوب دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس‌6 و اس6 اج منحصر به فرد باشیم.
به نظر می‌رسد این رویه ادامه خواهد داشت و کمتر شاهد تولید دستگاه‌‌هایی با بدنه پلاستیکی، مشخصات پائین و طراحی‌های معمولی باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کاخ سفید چهار نهاد سازنده ابررایانه در چین را در فهرست ممنوعه خود قرار داده تا جلوی ارسال برخی اقلام صادراتی از آمریکا از جمله تراشه های ساخت شرکت اینتل برای آنها گرفته شود. چراکه معتقد است طراحی سایت چین از این تراشه ها برای ساخت ابررایانه هایی که در آزمایشات هسته ای بکار می روند، استفاده میکند.

دولت آمریکا ادعا کرده که چهار نهاد یاد شده و از جمله دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین در زمینه ساخت Tianhe-۲ و Tianhe-۱A فعالیت کرده‌اند. Tianhe-۲ سریع‌ترین ابررایانه دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند رژیم لاغری که از این دو ابررایانه در فعالیت‌های مربوط به انفجارهای هسته‌ای استفاده شده و در نهایت وزارت بازرگانی این کشور صادرات تراشه‌های Xeon و Xeon Phi اینتل را به چین ممنوع کرد.

شرکت اینتل هم از این تصمیم تبعیت کرده و می‌گوید از قوانین آمریکا به طور کامل تبعیت می‌کند.

چین خود در زمینه تولید پردازنده‌های رایانه‌ای فعال است و اقدامات دولت آمریکا احتمالا روند تولید این محصول را به طور بومی در چین تسریع خواهد کرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۲ هم کنگره آمریکا دو شرکت مخابراتی چینی Huawei و ZTE را به علت روابطشان با دولت چین تهدیدهایی بر ضد امنیت ملی ایالات متحده دانسته بود.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت فوربس هر ساله فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمند‌ترین افراد در آمریکا را منتشر می‌‏کند طراحی سایت که نام موسسان و مدیران عامل مایکروسافت، اوراکل، آمازون، گوگل، دِل و غیره در آن به چشم می خورد و امسال هم بیل گیتس، موسس مایکروسافت به عنوان ثروتمند‌ترین آمریکایی معرفی شده است.

فوربس امسال ثروت خالص بیل گیتس را ۷۲ میلیارد دلار برآورد کرده است رژیم لاغری که این رقم ۶ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل نیز رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. الیسون امسال ۴۱ میلیارد دلار ثروت داشته است. سال گذشته نیز ثروت الیسون ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده بود.

بررسی فهرست فوربس نشان می‌‏دهد صنعت آی تی دومین صنعت بزرگ آمریکا است که میلیاردر تحویل جامعه می‌‏دهد. حدود ۵۰ نفر از کسانی که امسال نامشان وارد این فهرست شده است، از فعالان و کارآفرینان آی تی هستند.

برآوردهای فوربس نشان می‌‏دهد ۴۰۰ ثروتمند بر‌تر آمریکا امسال در مجموع ۲. ۰۲ تریلیون دلار ثروت داشته‌‏اند که این رقم معادل کل تولید ناخالص داخلی کشور روسیه است.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مایکروسافت قصد استخدام مبتلایان به بیماری اوتیسم را در این کمپانی دارد.

اوتیسم یک بیماری است که بر ارتباط مبتلایان با سایرین تاثیر می‌گذارد. این بیماری تاکنون درمان قطعی نداشته طراحی سایت اما با تشخیص به موقع آن می‌توان مانع از پیشرفت‌های این بیماری شد.

عمده مشکل مبتلایان را می‌توان در عدم برقراری ارتباط با سایرین، عدم شرکت در بازی‌های کودکانه ، پرخاشگری، حرکات غیر معمول دست و پا و … دانست.

مبتلایان به اوتیسم در زمان بزرگسالی با مشکلات متعددی مانند یافتن شغل مناسب روبرو هستند رژیم لاغری و از این رو مایکروسافت قصد دارد تا بتواند آنها را در انتخاب شغل یاری کند.

« Mary Ellen Smith » معاون رئیس اجرایی مایکروسافت فرزند ۴ ساله مبتلا به اوتیسم دارد در نتیجه وی مشکلات بیماران مبتلا به اوتیسم را به خوبی درک می‌کند.

مایکروسافت معتقد است که افراد مبتلا به اوتیسم از توانایی‌های متفاوتی برخوردارند مثلا برخی از آنها از حافظه بالا، حل مسائل دشوار، ارائه راه حل های متفاوت در مسائل پیچیده نرم افزاری، ریاضی و … برخوردار هستند که میتواند در شعب مختلف مایکروسافت در کشورهای مختلف بکار آید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بنیاد لینوکس همکاری‌هایی را با «گروه تحقیقات امنیت اینترنت» (ISRG) در پروژه رمزگذاری سیستم‌های متن‌باز آغاز کرده است طراحی سایت تا راه‌های آسان و رایگان برای ایمن‌سازی ارتباطات مبتنی بر وب را ارائه دهد.

پروژه Let’s Encrypt به توسعه‌دهندگان نرم افزار امکان می‌دهد رژیم لاغری تا به صورت خودکار بتوانند تمامی مجوزهای مربوطه در این زمینه را برای کنترل سایت اینترنتی مورد نظر خود در اختیار بگیرند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بر این اساس می‌توانند مجوزهای مورد تایید در مرورگرهای اینترنتی را دریافت کنند و آنها را با سرورهای خود مخصوص خدمات وب سازگار کنند، به طور دقیق در جریان تمام شدن تاریخ انقضای مجوزهای خود قرار بگیرند، و به صورت خودکار آنها را به‌روز کنند. پروژه Let’s Encrypt این مشکل را به صورت خودکار حل می‌کند و با فعال سازی HTTPS با یک کلیک،‌ به کارشناسان امکان می‌دهد تمامی مجوزها را در اختیار بگیرند.

پروژه Let’s Encrypt فعالیت خود را در اواسط سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرد و با فعال‌سازی HTTPS برای سایت‌های اینترنتی این امکان را به متخصصان وب داد تا به راحتی مجوزهای نرم‌افزاری مدیریتی کوچک را بارگذاری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

منابع انرژی آمریکا اعلام کرده که ایکس باکس وان که یکی از کنسول‌های قدرتمند بازار است طراحی سایت و هواداران بسیار زیادی دارد، مصرف انرژی بالایی دارد و شرکت تولید کننده آن یعنی مایکروسافت در زمان فروش این محصول اعلانیه‌ای را در خصوص مصرف زیاد آن نداده است و کاربران اطلاع زیادی از میزان مصرفی انرژی توسط دستگاه خود ندارند رژیم لاغری و در اغلب موارد این امر باعث می‌شود تا دستگاه در تنظیمات پیش فرض به کار خود ادامه دهد و در پایان سال مبلغ 250 میلیون دلار در مجموع بر هزینه انرژی این محصول افزوده می‌شود.


دلیل این امر فعال بودن ویژگی Instant-on بر روی ایکس باکس وان است که باعث می‌شود مصرف دستگاه نسبت به حالت عادی افزایش یابد و چون در ابتدا تنظیمات مربوط به آن در زمان خرید نمایش داده نمی‌شود اغلب دستگاه‌ها بر روی این حالت تا انتها ادامه کار می‌دهند و این امر باعث افزایش مصرف انرژی توسط کنسول می‌شود. مایکروسافت نیز در خصوص این اقدام منابع انرژی آمریکا پاسخ داده و گفته که دستگاه‌های فعلی قادر هستند تا این ویژگی‌ را از طریق بخش تنظیمات غیر فعال کنند و دستگاه‌های جدید نیز با بخش جدیدی به فروش خواهد رفت که در ابتدا از کاربر حالت فعالیت دستگاه را سوال می‌کند تا وی بر اساس شرایط مورد نیاز میزان مصرف انرژی توسط کنسول را مشخص نماید. دایره انتخاب کاربران از لحاظ میزان مصرف انرژی توسط دستگاه به دو حالت Instant-on و Energy-saving محدود می‌شود که همان‌طور که گفته شد تمامی دستگاه‌ها در حال حاضر به‌صورت پیش فرض در حالت Instant-on قرار دارند.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی دایملر در نظر دارد با راه‌اندازی برنامه آزمایشی جدیدی برای نوجوانان آلمانی نسخه الکتریکی مرسدس بنز کلاس B و خودروی اسمارت فورتو را جایگزین سدان های معمول کند.

در این برنامه آموزشی هنرجویان روی مباحث ترافیکی اطرافشان تمرکز می‌کنند طراحی سایت و از اصول اولیه آموزش به صورت «از A به B» خودداری خواهند کرد.

آن‌ها پس از بالا بردن مهارت خود می‌توانند رژیم لاغری به سوی اتومبیل‌های بنزینی برای ارتقاء سطح مهارت رانندگی بروند.

به گفته مسئولین این انگیزه‌ای برای تمرین مهارت‌ها برای دریافت مجوز رانندگی خواهد شد.

کسانی که 18 سالشان تمام‌شده باشد می‌توانند برای ثبت‌نام به سرویس خدمات Car2go مراجعه کرده و سرویس رایگان با 100 ساعت رانندگی را مورد آزمایش قرار دهند. 5 مدرسه آموزشی در اشتوتگارت در مرحله آزمایشی این طرح را پیاده کرده اند.

در حالت ایده‌آل با این برنامه آن‌ها اتومبیل والدین خود را پس از دریافت گواهینامه خراب نخواهند کرد.

همچنین اعتمادبه‌نفس آن‌ها بالا رفته و برای استخدام نیز قدرت بیشتری خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند. معمولا افراد در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده میکنند طراحی سایت و همیشه نگران این هستند که رمز وای فایشان هک نشود. این مطلب شما را راهنمایی میکند که چطور فقط خود شما از وای فای استفاده کنید و دسترسی به آن را محدود کنید رژیم لاغری بطوریکه فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. به این ترتیب حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. برای این منظور چند مرحله را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا مرورگر خود را اجرا و وارد مدیریت دستگاه مودم خود شوید.

مرحله دوم: پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نمایید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه هایی که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس از مشاهده MAC آی پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

مرحله سوم: هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لب تاپ خود را کپی کردید از منو تنضیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.

مرحله چهارم: در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

مرحله پنجم: در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC آی پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شبکه اجتماعی Soundwave از نوع موسیقی است که کاربران علاقه مند به موسیقی می‌توانند طراحی سایت در آن موسیقی‌های مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را دنبال کنند. این شبکه‌ اولین شبکه اجتماعی است که از جنس موسیقی است و شبکه های پیش از این مانند فیس بوک، توئیتر و یا اینستاگرام مخصوص به اشتراک گذاشتن تصاویر بودند.

کاربران با نصب اپلیکیشن Soundwave می‌توانند به شبکه گسترده‌ای از موسیقی دسترسی داشته باشند رژیم لاغری و موسیقی‌های مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را همانند سایر شبکه‌های اجتماعی Follow کنند.

این اپلیکیشن از قابلیت نصب بر پلتفورم‌های اندروید و iOS را برخوردار بوده و کاربران با استفاده از حساب کاربری فیس‌بوک یا گوگل می‌توانند یک حساب کاربری برای خود در اختیار داشته و قطعات زیبا یا حتی قدیمی مورد علاقه خود را بشنوند.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

انگلیس برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی درصدد ممنوعیت فعالیت سرویس‌‏های پیام‏رسان آنلاینی است که از رمزنگاری بهره‏ می‏برند. طبق دستور دیوید کامرون، نرم‏ افزارهای پیام‏رسان واتس‏اپ و اپل آی‏مسیج باید تحت برنامه نظارتی دولت قرار گیرند در غیر این صورت فیلتر می‏شوند.

هدف کامرون از قانونی کردن این طرح این است طراحی سایت که به واسطه کنترل نرم افزارهای آنلاین بتواند تحلیلی از رفتارهای خرابکارانه داشته باشد و جلوی جرم و جنایت را پیش از وقوع، بگیرد.

بنابراین وات‌س‏اپ، آی‏‌مسیج، گوگل هنگ‌‏اوت، مایکروسافت اسکایپ و برخی دیگر از سرویس‏‌ها رژیم لاغری در انگلستان محدود خواهند شد.


نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که نمی خواهیم ابزارهای ارتباطی در کشور ما در اختیار افراط گرایان باشد.

البته بنظر می رسد که دولت انگلیس برای قانونی کردن این هدف راه آسانی در پیش نداشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سخنان ماری هارف (Marie Harf) معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره داعش، باعث براه افتادن طراحی سایت موجی از پیام‌های اعتراض‌آمیز و طنزگونه کاربران توییتر شد. خانم ماری هارف در گفتگو با شبکه MSNBC با بیان این که ایالات متحده نمی‌تواند با کشتن عناصر داعش آنها را به شکست بکشاند، مدعی شده بود رژیم لاغری ما باید زمینه اشتغال اعضای داعش را فراهم آوریم زیرا آنها افرادی فقیر و بی‌چیزند.

پس از این اظهارات نامتعارف، هشتگ‌هایی با عنوان “فرصة عمل للارهابیین”(فرصت شغلی برای تروریست‌ها) در مصر و JobsForISIS راه‌اندازی شد و کاربران واکنش‌های طنزآمیزی به این سخنان مقام آمریکایی ابراز داشتند.

ماری هارف در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرده بود که در کنار استفاده از نیروی نظامی، باید عواملی که باعث شده برخی جوانان به صفوف داعش بپیوندند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مردم و شرکت های مختلف در روز اول آوریل با گفتن دروغ هایی عجیب، خنده‌دار و بعضاً خیلی بزرگ و باورنکردنی، سعی می‌کنند به سنت دروغ‌گویی در این روز وفادار بمانند!

گوگل برای دروغ‌ آوریلی خود، صندوق پستی هوشمند را انتخاب کرد. این صندوق که SmartBox نام دارد و مانند صندوق‌های پستی معمولی جلوی منازل نصب می‌شود، از قابلیت‌های جالب توجهی برخوردار است؛ مثلاً می‌تواند نامه‌های کاغذی را دسته‌بندی کند، با استفاده از آندروید مطالبی را بر صفحه مانیتور نمایش دهد و همچنین کاربر می‌تواند با اثر کف دست درب آن را باز کند.

سامسونگ هم با معرفی چاقوی Galaxy BLADE edge مهارت دروغگویی‌اش را نشان داد!

این چاقوی هوشمند که مبتنی بر گلکسی اس ۶ است و به نمایشگر، امکان مکالمه طراحی سایت و چند قابلیت دیگر مجهز می‌باشد، به قدری تیز است که هر چیزی را می‌تواند از وسط به دو نیم کند.

این چاقو دارای نوعی سنسور است رژیم لاغری که نزدیک شدن به پوست انسان را درک می‌کند و لذا آسیبی به دست کاربر وارد نمی‌آورد.

ضمناً این چاقو به حدی پیشرفته است که اگر کسی از آن در اعمال خشونت‌آمیز استفاده کند، خودِ چاقو با مقامات مسئول تماس می‌گیرد و اوضاع نابهنجار را گزارش می‌نماید.

ضمناً طبق گفته سامسونگ، این چاقوی خیالی علاوه بر این که ضدآب و ضدآتش است، با اثر انگشت کار می‌کند!



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سیستم های پیشبینی کننده زلزله، نیاز به سنسورهای زیاد و گران قیمتی دارند که نگه داری از آنها طراحی سایت نیز امری مشکل و هزینه بر محسوب می گردد اما برخی کشورها نظیر ژاپن و مکزیک، از چنین سیستم های پرهزینه ای استفاده می کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم لاغری که واقعا نیاز به این همه هزینه برای سنسورهای مخصوص زلزله نگاری نیست؛ موبایل های هوشمند امروزی به همان دقت می توانند این کار را انجام دهند.

سنسور زلزله نگار، در اصل همان سنسور شتابسنج (accelerometer) در موبایل های امروزیست البته با مقیاسی بزرگ تر؛

زمانی که موبایل خود را ۱۵ سانتیمتر به سمت راست می کشید، اسمارت فون شما به شکلی کاملا دقیق می داند که ۱۵ سانتیمتر به سمت راست حرکت کرده و این همان تکنولوژی است که در تحقیقات مربوط زلزله نگاری به آن نیاز داریم.

یکی از چالش ها در این زمینه، تشخیص و تفاوت قائل شدن موبایل های هوشمند در میان نوع تکان های وارده به آنها بود. تلفن همراه وسیله ای است که همواره در کنار ماست و آن را با خود به همه جا می بریم، در نتیجه به شکل طبیعی تکان هایی نیز به آن وارد می گردد؛ اما در نهایت مشخص شد که به علت کثرت موبایل ها در مکان های عمومی، به راحتی می توان نوع یک ضربه را بر روی میز با یک لرزش واقعی (با استفاده از سنسور شتابسنج موبایل های اطراف به شکل همزمان) تشخیص داد.

اگر این تحقیقات به نتیجه رسد می توانیم شاهد یک تحول عظیم در لرزه نگاری و هشدار های پیش از زلزله باشیم. فرض کنید به جای آن همه سنسور گران قیمت، یک اپلیکیشن بر روی موبایل بتواند به سادگی همان نتیجه را بدست آورد!



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل در آخرین نسخه از Google Earth علاوه بر بازنگری مدل سه بعدی زمین، امکان دسترسی طبقه‌بندی شده طراحی سایت به آخرین اطلاعات نقشه‌ای برنامه Google Maps را نیز فراهم آورده است. از آنجا که نسخه موبایل Google Earth امکانات کمتری نسبت به نسخه رومیزی آن دارد، توسعه آن نیز کار آسان‌تری است و به همین دلیل گوگل کار توسعه نسخه 8 برنامه را ابتدا برای سیستم‌های موبایلی رژیم لاغری و اختصاصا اندروید شروع کرد.از جمله امکاناتی که به آخرین نسخه از Google Earth اضافه شده، نمایش نقشه‌ها با افکت‌های جوی است، قابلیتی که اگرچه در نسخه‌های قبلی این برنامه برای موبایل در نظر گرفته نشده اما مدت‌هاست در نسخه رومیزی آن لحاظ شده است. با لحاظ شدن موتور جدیدی برای پردازش گرافیکی، تصاویر سه بعدی در نسخه 8 برنامه بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.


یکی از نکات قابل توجه در مورد این برنامه آن است که در صورت استفاده از GPS می‌توانید موقعیت مکانی خود را روی نقشه دنیا تشخیص داده و با دسترسی به بانک اطلاعاتی وسیع برنامه کلیه خدمات شهری (پمپ بنزین‌ها، رستوران‌ها و …) نزدیک خود را پیدا کنید و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. Google Earth با داشتن دهها هزار تصویر مختلف از شهرهای مختلف دنیا در نمای خیابانی در واقع امکان سفر مجازی شما به این مکان‌ها را فراهم می‌آورد.در آخرین نسخه از Google Earth اطلاعات مربوط به جاده‌ها و مکان‌های دیدنی همگام با Google Maps به روز رسانی می‌شوند. ضمنا برچسب‌هایی که برای نام شهرها و دیگر مکان‌ها در نظر گرفته شده‌اند، همچنین نوع نمایش جاده‌ها روی نقشه به گونه‌ای است که کاربر بتواند تعامل بهتری با برنامه داشته باشد و کمتر احساس گیج شدن بکند. علاوه بر این برنامه قادر است اطلاعات مربوط به بسیاری از مکان‌ها را با ارتباط با بانک اطلاعاتی سایت ویکی‌پدیا در اختیار شما قرار دهد.اگر می‌خواهید سفری مجازی به دور دنیا داشته باشید یا اینکه سفری واقعی در پیش دارید و قصد دارید قبل از سفر اطلاعات جامعی راجع به مقصد خود داشته باشید، Google Earth می‌تواند با تامین اطلاعات جامعی همچون نقشه راه‌ها، مکان‌های دیدنی و از این قبیل و همچنین داشتن ده‌ها هزار تصویر از نقاط مختلف دنیا در نمای نزدیک که به نمای خیابانی مشهور است، بهترین انتخاب شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

با بررسی ایمیل هایی که روزانه افراد در سراسر جهان ارسال می کنند طراحی سایت می توان به یک سری از عادات آنها پی برد.


هرچند با وجودی که حدود دو دهه از پیداش ایمیل می گذرد، محققان هنوز نتوانسته اند به درستی درباره اینکه افراد رژیم لاغری در استفاده از این ابزار ارتباطی چگونه عمل می کنند نظر مشخصی ارایه کنند.

برای این منظور محققان آزمایشگاههای یاهو، ایمیل های دو میلیون کاربر خود را که در یک بازه زمانی مشخص بیش از ۱۶ میلیارد ایمیل ارسال کرده اند مورد بررسی دقیق قرار داده اند و بزرگترین پروژه مطالعه ایمیل را در تاریخ رقم زده اند.

آنها هویت ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ها، موضوعات آنها، زمان ارسال، طول ایمیل ها و شمار تصاویر و فایلهای ضمیمه شده در ایمیل ها را مورد کنکاش دقیق قرار دادند.

محققان یاهو سن شرکت کنندگان و دستگاههایی که از طریق آن ایمیل ها را دریافت یا ارسال می کنند را نیز مد نظر قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد طول جملات پاسخ ها و همچنین شمار ایمیل هایی که ارسال می شود آنقدر قابل پیش بینی است که می توان برای آن الگوریتمی نیز تعریف کرد.

بر این اساس افراد جوانتر ایمیل ها را سریعتر ارسال کرده و پاسخ های کوتاه تری نیز می نویسند. همچنین مردان در مقایسه با زنان پیامهای کوتاه تری در ایمیل هایشان می نویسند.

بخشی از این نتایج به طرز هیجان انگیزی نشان داد افراد در حین ساعات کاری ایمیل ها را با سرعت بیشتری نوشته و ارسال می کنند و جالب تر اینکه پاسخ هایشان نیز طولانی تر است.

همچنین معلوم شد ایمیل هایی که در تلفن همراه نوشته و توسط آن ارسال می شود کوتاه تر هستند و همچنین اینکه هرچه فرد ایمیل بیشتری دریافت می کند به شمار کمتری از آنها نیز پاسخ می دهد و حتی همان پاسخ ها نیز کوتاه تر از مواقع دیگر هستند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

132

گوگل یک سایت اینترنتی جدید برای نمایش قانون اساسی کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی کرده است.این سایت که به آدرس constituteproject.org در دسترس قرار دارد، در واقع آرشیوی از قانون اساسی کشورهاست.

این پروژه به دنبال آن است که حکومت‌ها، مقامات دولتی و شهروندان عادی طراحی سایت به طور یکسان به قانون اساسی کشورها دسترسی داشته باشند.

گوگل در وبلاگ رسمی خود گفته امیدوار است این طرح باعث شود رژیم لاغری سطح دانش و میزان آشنایی شهروندان کشورها نسبت به قانون اساسی کشورشان ارتقا یابد.

این بایگانی ارزشمند قابل جست‌وجو است و همچنین می‌توان قوانین اساسی موجود در آن را بر اساس حروف الفبا یا طبق تاریخ نگاشته شدن مرتب نمود.

علاوه بر این در سایت مزبور می‌توان به طور تخصصی و تطبیقی، موضوعات خاصی همچون آموزش و پرورش، قوانین انتخاباتی، حق رای، آزادی‌های فردی، سیاست خارجی و… را مورد بحث و کاوش قرار داد.

این سایت می‌تواند تهیه پیش‌نویس قانون اساسی در کشورهایی که به تازگی بحران سیاسی، بی‌ثباتی و یا جنگ را پشت سر گذاشته‌‎اند، آسان سازد.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار
فردی در کرواسی با استفاده از یک نرم افزار تشخیص دهنده ارقام و نشانه، اپلیکیشنی را ابداع کرده طراحی سایت که می تواند معادلات ریاضی را حل کند. یعنی وقتی یک معادله ریاضی را به تلفن همراه بدهید علاوه بر جواب آن راه حل رسیدن به جواب را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نام این اپلیکیشن «فوتومت» است.

131
 

با استفاده از این برنامه دانش آموزان می توانند پاسخ مسئله ها را چک کنند رژیم لاغری و بسرعت حساب کنند و پاسخ خود را بیابند و ببینند آیا راه درستی را رفته اند یا خیر. همه مراحل استفاده شده برای حل مسئله را نیز خواهند داشت. بنابراین تنها رسیدن به جواب مطرح نیست بلکه مجموع رسیدن به راه حل اهمیت دارد.
 
از اپلیکیشن فوتومت که در ماه اکتبر سال گذشته عرضه شد حدود ۱۱ میلیون دانلود شده است. اما همه کاربران از این اپلیکیشن ابراز رضایت نمی کنند. برخی می گویند این اپلیکیشن نسبت به معادلات بزرگ و پیچیده کارایی خوبی ندارد.
 
البته به گفته سازنده این نرم افزار نسخه جدید این اپلیکیشن در آستانه ارائه قرار دارد. ابتدا نسخه قابل نصب بر روی سیستم عامل آندروئید که بازار بزرگی را شامل می شود ارائه خواهد شد. این نسخه جدید قابلیت آنرا دارد تا مسائل بسیار پیچیده ریاضیات را حل کند.
 
اپلیکیشن فوتومت رایگان است و به دانش آموزان صاحب تلفنهای همراه در فراگیری ریاضیات و حل معادلات کمک می کند.


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

130

فیبرهای نوری نقش مهمی را در افزایش سرعت اینترنت ایفا می کنند طراحی سایت و حالا مشخص شده که می توان از این ماده در ارتباطات کوانتومی نیز بهره گرفت.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه فناوری وین اتریش به روشی دست یافته اند رژیم لاغری که می توان به لطف آن فیبرهای نوری را برای کنترل سرعت نور به خدمت گرفت.

این گروه از دانشمندان موفق شدند اتم های سزیم را به فیبر پیوند زده و سرعت نور را از ۶۷۴ به حدود ۱۱۲ مایل بر ساعت برسانند. آنها همچنین توانستند نور را به طور کامل متوقف نموده و مجددا آن را به حرکت درآورند؛ این دستاوردی است که گامی مهم به سمت اینترنت کوانتومی محسوب می گردد.

امنیت این اینترنت هم به مراتب از آنچه هم اکنون در اختیار داریم بالاتر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر با استفاده از جستجوگر عکس گوگل کلماتی مانند دکتر یا مدیر شرکت را جستجو کنید، فقط تصاویر مردان را می‌بینید. این مساله طراحی سایت باعث اعتراض بسیاری از زنان به گوگل شده که معتقدند این شرکت علیه آنها تبعیض جنسیتی اعمال می‌کند و خدماتی که ارائه می‌کند مردسالارانه است.129
تحقیقاتی که اخیرا توسط محققان رژیم لاغری صورت گرفته هم این مساله را تائید می‌کند.

این کارشناسان معتقدند عملکرد گوگل بر تصورات مردم هم تاثیرگذار است و باعث می‌شود آنها تصور کنند برخی تخصص‌ها و مشاغل صرفا مردانه بوده و زنان نمی‌توانند آنها را بر عهده بگیرند.

البته در صورت جستجوی کلماتی مانند پرستار این توازن به نفع زنان به هم می‌خورد.

برخی دیگر از پژوهشگران می‌گویند در این زمینه نباید تقصیر را به گردن گوگل انداخت، زیرا جستجوگر این شرکت آنچه را که در وب در دسترس است بازتاب می‌دهد و خود دخالتی در نحوه نمایش نتایج ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

متخصصان معتقدند که با برداشته‌شدن تحریم‌های هسته‌ای در صورت رسیدن به توافق‌نهایی، علاوه بر کنترل واردات گوشی‌ قاچاق، قیمت گوشی‌ها نیز به احتمال زیاد کاهش خواهد داشت. بحث توافقات صورت گرفته از دو جنبه بر روی بازار موبایل کشور تاثیر‌گذار خواهد بود؛ جنبه اول آن به بحث تحریم‌ها برمی‌گردد طراحی سایت و در مورد دوم به دنبال تثبیت و کاهش احتمالی نرخ ارز، قیمت‌های این بازار نیز دستخوش تغییر خواهند شد.

به این ترتیب می‌توان امید داشت که بازار واردات قاچاق تا حد زیادی کنترل شود، چراکه اگر شرکت‌های مختلف رژیم لاغری نمایندگی‌های خود در ایران را داشته باشند کالاها بدون واسطه و از طریق مبادی قانونی وارد کشور خواهند شد که البته این موضوع نیاز به شرایط مناسب در زمینه تعرفه‌های گمرکی نیز دارد.
با فراهم‌شدن شرایط برای فعالیت فعالان قانونی شاهد کمرنگ‌شدن بازار واردات قاچاق خواهیم بود و این موضوع شرایط بهتری را در بازار موبایل کشور رقم می‌زند.

نکته‌ دیگر آنکه حتی اگر تعرفه‌های فعلی هم کاهش پیدا نکند با ورود نمایندگی شرکت‌ها به داخل کشور واردات به مبادی رسمی هدایت می‌شود و دیگر بحث کالاهای تقلبی و قاچاق وجود نخواهد داشت.

زمانی که کالاها از طریق نمایندگی‌های رسمی وارد کشور شوند قطعا بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت و علاوه بر آنکه بر اصالت کالا توجه زیادی می‌شود قطعا خدمات پس از فروش نیز شرایط مناسب‌تری داشته و هزینه‌های آن هم برای خریدار کاهش پیدا می‌کند.

اکنون شاید بحثی مانند ضمانت کمتر مورد توجه قرار گیرد و در موارد متعدد خریداران تلفن همراه ترجیح دهند برای پرداخت هزینه کمتر گوشی‌های بدون گارانتی خریداری کنند، اما در صورتی که برندهای مختلف در ایران دارای نمایندگی‌های رسمی شوند دیگر شاهد چنین مشکلاتی نبوده و حتی هزینه‌های مربوط به این بخش هم کاهشی قابل توجه پیدا خواهد کرد.

128



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به گفته مقامات آمریکایی هکرهای روسی توانسته اند به شبکه های ایمیل کاخ سفید حمله کنند طراحی سایت و به بخشهای محرمانه و فوق حساسی از این سیستم دست یابند. در دهه‌های اخیر، شاهد شدت گرفتن رژیم لاغری حمله هکرهای روسی یا چینی به شبکه‌های مختلف آمریکایی بوده ایم و این حمله ها بسیاری از سیستم‌های اطلاعاتی این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

127

اما «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خبری اعلام کرد که اطلاعات محرمانه از دست هکرهای روسی در امان مانده و هکرها موفق به سرقت اطلاعات محرمانه نشده‌اند.

این موضوع در حالی است که مقامات کاخ کرملین هرگونه نفوذ به اطلاعات کاخ سفید را رد کرده و این حمله را تنها یک ادعا از سوی مقامات آمریکایی دانسته‌اند.

«دیمیتری پسکوف»، سحنگوی کاخ کرملین در خبری اعلام کرد :«آمریکایی‌ها عادت دارند که روسیه را به انجام حملات سایبری متهم کنند اما باید بگویم که روسیه هیچ گونه حمله سایبری را به کاخ سفید انجام نداده است.»



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت گوگل تصمیم دارد تا یک مرکز داده جدید در اروپا راه اندازی کند. این مرکز قرار است طراحی سایت در شهر ساحلی Eemshaven در شمال هلند ساخته شود. برای ساخت این مرکز که قرار است از سال ۲۰۱۷ به بهره‌برداری کامل برسد، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو اختصاص می‌یابد.

126

پس از فنلاند، بلژیک و ایرلند، این بنا چهارمین رژیم لاغری مرکز داده گوگل در قاره اروپا به شمار می‌رود.

این شرکت آمریکایی بیش از ۱۰ مرکز داده در آمریکا، اروپا و آسیا دارد.

سال گذشته غول جست‌وجو برای اولین بار دو مرکز داده در آسیا راه‌اندازی کرد.
گوگل گفته این مرکز جدید بیش از ۱۰۰۰ شغل ایجاد می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

دانشمندان چینی موفق به ساختن دستکشی شدند طراحی سایت که می توان با کمک آن اجسام دیجیتالی را لمس کرد. این دستکش ویژه از چند بازوی مکانیکی تشکیل ‌شده است که بر روی دست کاربر قرار می‌گیرند رژیم لاغری و می توانند حرکت دست او را تا زاویه حداکثر ۱۱ درجه تحلیل کنند. این دستکش می‌تواند حرکت بندهای انگشت را به کامپیوتر انتقال دهد تا با کمک شبیه‌سازی حرکت دست کاربر در محیط واقعی بتوان به دنیای مجازی پای گذاشت. یک سری حسگر فشاری در نوک انگشتان این دستکش کارگذاری شده‌اند که با لمس جسم دیجیتالی، فشاری اندک به انگشتان کاربر وارد می‌کنند تا حس لمس کردن یک جسم واقعی به او دست بدهد.
به کمک این دستکش می توان بازی‌های کامپیوتری انجام داد و از حضور در دنیای مجازی لذت برد. بعلاوه مواردی از کنترل از راه دور بازوهای روباتیک در دنیای واقعی نیز توسط این دستکش انجام گرفته است.
برای نمونه می‌توان به کنترل بازوهای روبات خنثی کننده بمب از راه دور اشاره کرد و یا اینکه این دستگاه برای جابجا کردن محلول‌های شیمایی ویژه و خطرناک برای انسان نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

متخصصین روباتیک در انگلیس در آزمایش‌هایی روبات‌ها را در مقابل تصمیم‌گیری‌های احساسی قراردادند. در این آزمایش‌ها طراحی سایت یک انسان در آستانه افتادن به یک چاله قرار می‌گرفت و در ادامه روباتی که برای نجات جان انسان‌های در معرض خطر برنامه‌ریزی‌شده بود رژیم لاغری وظیفه نجات جان او را داشت. در آزمایش هایی که با یک انسان انجام میشد، به علت نبودن گزینه تصمیم احساسی، روبات در تمامی موارد موفق به نجان جان انسان شد.
در آزمایش‌های دیگری دو انسان به‌صورت همزمان درخطر قرار گرفتند تا روبات با تصمیم‌گیری احساسی روبرو شود و برای نجات جان یکی از این دو نفر مجبور به انتخاب باشددر این ازمایش تنها در موارد بسیار اندکی روبات موفق به نجات جان هر دو نفر شد و در موارد کمی نیز توانست یکی از دو انسان را نجات بدهد ولی در بیشتر مواقع در تصمیم‌گیری دچار اختلال کارکرد می‌شد و آن‌قدر دیر تصمیم‌گیری می‌کرد که هردو انسان به درون چاله می‌افتادند.

متخصصین روبوتیک با این آزمایش‌ها دریافتند که هنوز زمان زیادی باقی مانده است تا بتوانند هوش مصنوعی مناسب برای گرفتن تصمیمات احساسی را در روبات ها بسازند.

124



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت آی‌بی‌ام با همکاری شرکت Weather Company تصمیم به ساخت یک محصول ویژه دارند طراحی سایت که گوی جادویی نام دارد و به کمک آن قرار است تحلیل داده‌های هواشناسی به پیش‌بینی آب و هوا در آینده بپردازد. این دو شرکت تصمیم دارند تا یک پروژه پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی را به‌اجرا دربیاورند رژیم لاغری که این پروژه می‌تواند موجب شود تا شرایط آب و هوایی مناطق مختلف زمین با پیش‌بینی دقیق‌تری همراه شود. اطلاعات ورودی برای این سیستم از طریق داده‌های کسب شده به واسطه حسگرهای بسیار دقیقی به دست خواهند آمد که این حسگرها در دریاها و اقیانوس‌ها و در فواصل بسیار زیادی نسبت به ساحل قرار دارند.
این موضوع موجب می‌شود تا بتوان شرایط تغییرات سطح آب، سرعت حرکت آب و سرعت باد را با کمک محاسباتی پیشرفته به یک الگوریتم بزرگ‌تر تعمیم داد و پس از انجام این پردازش، پیش‌بینی شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف را به دست آورد. نتایج حاصله در یک گوی خاص به نمایش درمی‌آیند که این گوی بر اساس مفاد این قرارداد قرار است “گوی جادو” نام داشته باشد و با کمک آن می‌توان پیش‌بینی شرایط آب و هوایی زمین را به‌حالتی کاملا سه‌بعدی و قابل درک در اختیار داشت.

123

جنس این گوی از کریستال بوده و هسته مرکزی آن از هوش مصنوعی یاد شده برای انجام محاسبات لازم به منظور پیش‌بینی آب و هوا استفاده می‌کند.

هنوز زمان دقیق عرضه این محصول و حتی رونمایی از نخستین مدل‌های آن نیز مشخص نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت OnePlus که گوشی هوشمند OnePlus One را عرضه کرده است طراحی سایت هم‌اکنون از محصول جدیدی موسوم به OxygenOS رونمایی کرده است که از آن به عنوان سیستم عامل موبایلی جدید مبتنی بر اندروید Lollipop 5.0.2 یاد می‌کنند.

این سیستم عامل به صورت جامع ارائه شده است رژیم لاغری و نخستین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شباهت زیادی به سیستم عامل گوگلی دارد.شرکت OnePlus سیستم‌عامل OxygenOS را برای تمرکز بیشتر بر قابلیت‌های گوشی هوشمند و افزایش توان باتری تولید کرده است و ادعا می‌کند که با این اتفاق یکی از سبک‌ترین سیستم‌های عامل موبایلی در جهان را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

122



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در گذشته با روی کار آمدن باتری‌های جدیدی به نام یون لیتیوم که در دستگاه‌های همراه جایگزین باتری‌های آلکالاین می‌شدند، تحول عظیمی طراحی سایت بوجود آمد. اما پیشرفت سخت افزاری به حدی سریع بود که این باتری ها دیگر نمی توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

متخصصین باتری آلومینیومی خاصی تولید کرده اند که می‌تواند در طول مدت زمان یک دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود. مهم‌ترین رژیم لاغری مزیت‌های این باتری در مقایسه با باتری‌های یون لیتیومی این است که این باتری‌ها تا ۷ هزار و ۵۰۰ بار قابلیت شارژ مجدد را خواهند داشت ولی باتری‌های یون لیتیومی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ بار قابل شارژ هستند.

121
علاوه بر این نیز احتمال آتش گرفتن این باتری‌های جدید عملا بسیار کم است ولی باتری‌های یون لیتیومی بارها باعث ایجاد آتش‌سوزی شده اند.
در پایان نیز این باتری جدید می‌تواند در زمانی نزدیک به یک دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود در حالی که باتری‌های یون لیتیومی بسته به حجم خود زمان‌هایی بیشتر از یک ساعت را برای شارژ کامل صرف می‌کردند.

هنوز زمان عرضه تجاری و حتی رونمایی از این باتری مشخص نشده است و فعلا نمونه ساخته شده تنها در سطح یک پروژه تحقیقاتی است.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل یک تور مجازی به راه انداخته که کاربران بدون نیاز به خروج از خانه و بدون صرف هزینه‌ای می‌توانند طراحی سایت از بلندترین قله جهان بازدید کرده و از طریق صفحه نمایشگر، یخچال‌های طبیعی منطقه، حیات وحش و زیبایی‌های آنجا را از نزدیک تماشا کنند.

این تور مجازی از طریق سرویس نمای خیابانی (استریت ویو) در دسترس است رژیم لاغری و می تواند تصاویری از پارک ملی ساگارماتا (sagarmatha) در معرض دید کاربران قرار دهد.

گوگل همچنین ۴۵ هزار عکس از روستاهای دورافتاده این منطقه از رشته کوه هیمالیا تهیه و منتشر کرده که برای علاقمندان می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

Swiftkey، یکی از برنامه‌هایی است که توانسته است از بین برنامه های زیادی که در پلی استور یا اپ استور و …. به کاربران ارائه می شود، نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند طراحی سایت و همین استقبال سبب شده است که برنامه نویسان آپدیت این برنامه را آغاز کنند تا بتواند نیاز بیشتری از مخاطبان خود را پاسخگو باشد.

هدف کلی این برنامه تایپ سریعتر و آسانتر رژیم لاغری برای اندرویدی هاست.

از قابلیت‌های متفاوت این اپلیکیشن می‌توان به مواردی مانند افزایش سرعت تایپ، کاهش خطا در کلمات تایپ شده، تایپ به بیش از ده‌ها زبان زنده دنیا، اصلاح سریع و راحت حروف، عدم نمایش صفحه تایپ در مواقع غیر نیاز، داشتن بیش از ۳۰ طرح و قالب گرافیکی متفاوت، صورتک‌های بسیار متنوع و … اشاره کرد.

119



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک گروه تحقیقاتی تراشه دوربین باریک و ارزان قیمتی را طراحی کرده‌اند که به کمک آن می توان با استفاده از گوشی های همراه تصاویر اسکن شده سه بعدی تهیه کرد و یا در واقع اشیای سه بعدی را پرینت گرفت.

118

این تصاویر اسکن شده سه بعدی از دقت بالایی برخوردارند طراحی سایت و این دقت در مورد اشیای حساس در حد میکرون است.

تراشه سیلیکونی بکار رفته کمتر از یک میلیمتر مربع مساحت دارد و بدون نیاز به استفاده از سخت‌افزار اضافی رژیم لاغری می‌توان آن را به سادگی در داخل خود گوشی یا دوربین آن نصب کرد.

این تراشه برای ثبت ارتفاع، عمق و پهنای اشیا از طریق ارسال اشعه لیزر قابل استفاده است.

با تحلیل اشعه پرتابی به سادگی می‌توان ابعاد، حجم و دیگر جزئیات مربوط به یک شی را با دقت بسیار بالایی مشخص کرد.

در حال حاضر از این روش تنها برای اسکن سه بعدی اشیای کوچک استفاده می شود اما در آینده اسکن کردن اشیای بزرگتر هم به شیوه مذکور امکان پذیر است.

از این اسکنر در آینده در اتومبیل‌های بدون نیاز به راننده هم برای تشخیص موانع و جلوگیری از تصادفات استفاده خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

از زمانی که اندروید آبنبات چوبی عرضه شده است گوگل مشغول رفع نواقص این سیستم عامل بوده و باوجودیکه پس از نصب اولین نسخه آن دو بار آن را بروز رسانی کرده است همچنان اشکالات زیادی باقی مانده است.117

در آخرین به‌روزرسانی اندروید لولی‌پوپ، تغییراتی در تنظیمات وای‌فای به وجود آمده طراحی سایت و علاوه برآن به اپلیکیشن ساعت قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری افزوده‌شده است.

دسترسی سریع به تنظیمات، از جمله ویژگی‌های اندروید آبنبات‌چوبی به حساب می‌آید رژیم لاغری که در آپدیت جدید آن تغییراتی در این زمینه نیز به وجود آمده است و کاربر می‌تواند تغییراتی را در این بخش از تنظیمات به وجود بیاورد و یا حتی آن را حذف کند.

اضافه کردن رنگ‌های جدید به شماره‌گیر تلفن همراه از جمله دیگر ویژگی‌های این نسخه سیستم‌عامل است که استفاده از آن برای کسانی که از تلفن همراه دو سیم‌کارته استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

نسخه اندروید ۵.۱ تغییراتی را نیز در صدا و آلارم‌های موبایل ایجاد می‌کند.

کاربر می‌تواند در این سیستم عامل یک نوتیفیکیشن را به طور کامل حذف کند.

از جمله اشتباهات در این نسخه حذف امکان بی‌صدا کردن (Silent) موبایل بود که در آپدیت این سیستم عامل این گزینه بازگردانده‌شده است.

پیشرفت‌های عمومی در سیستم عامل، بهبود عملکرد رم (RAM)، حل کردن مشکل بسته شدن ناگهانی برنامه‌ها، اصلاح ساختارهای ارتباط‌های بی‌سیم و حل مشکلات نوتیفیکیشن‌ها از جمله دیگر ویژگی‌های اندروید ۵.۱ است.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

116


شرکت گوگل امکانی را برای تمامی شرکت ها فراهم ساخته تا بتوانند برای سیستم عامل کروم نرم افزار تولید کنند.
ابتدا سیاست‌های این شرکت مبتنی بر ساخت نرم‌افزارهای انحصاری طراحی سایت برای این سیستم عامل بوده است ولی شش ماه پیش گوگل تصمیم گرفت تا با تعداد محدودی از شرکت‌ها که برای سیستم عامل اندروید نرم افزار تهیه میکنند همکاری کند. این همکاری کافی نبود رژیم لاغری و گوگل به نتیجه ای نرسید تا سرانجام مقاومت گوگل درهم شکسته و با اتخاذ تصمیمی که به‌نظر صحیح می‌رسد، به تمامی تولیدکنندگان نرم‌افزاری که برای تلفن‌های همراه اندرویدی به توسعه برنامه مشغول هستند اجازه تولید نرم‌افزار برای کروم را داد.

این امر می‌تواند به یک انقلاب نرم‌افزاری برای این سیستم عامل منتهی شود و محبوبیت ان را در میان کاربران به‌شدت بالا ببرد ولی در عین حال خطر بزرگی نیز برای گوگل در این راه وجود دارد زیرا بالا رفتن حجم نرم‌افزارها با بالا رفتن خطرات امنیتی و هزینه چک کردن نرم‌افزارها از نظر حاوی بودن بدافزار و ویروس همراه خواهد بود که البته گوگل تصمیم گرفته است تا این ریسک را تقبل کند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

Seene یکی از اپلیکیشن‌های متفاوت عکسبرداری است طراحی سایت که بدلیل تفاوت های شگفت انگیز با سایر نرم افزارهای موجود می تواند حس متفاوتی از عکاسی به شما دهد. از همین رو با استقبال کاربران مواجه شده رژیم لاغری و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

115

کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند عکس های سه بعدی زیبایی را ثبت کنند. به عبارتی دیگر تمامی تصاویری که به کمک این دوربین ثبت می شوند سه بعدی هستند.

این نرم‌افزار قابلیت نصب بر پلتفورم‌های اندروید و iOS را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت اینتل پردازنده نیرومند نسل جدید هازول را معرفی نموده است. هازول پردازنده ای است طراحی سایت که می تواند صنعت بازی های رایانه ای را متحول کند. این پردازنده قوی‌ترین پردازنده دسکتاپ تاریخ شناخته می‌شود و سری هازول E نام دارد، از نوع پردازنده‌های Core i7 بوده و دارای رژیم لاغری هشت هسته پردازشی است که می تواند کیفیت بازی‌‌های کامپیوتری را به مراحل جدیدتری ارتقا دهد.

114

این پردازنده دارای چند مدل مختلف است که ارزان‌ترین آن‌ها نزدیک به ۴۰۰ دلار و گران‌ترین آنها یک هزار دلار قیمت خواهد داشت.این پردازنده برای نخستین بار روی لپ‌تاپ‌های مشهور Alien Ware که مخصوص بازی هستند عرضه می‌شود و در حال حاضر می‌توان آن را برای دسکتاپ‌هایی که مادربرد آنها با چیپست‌های سری X۹۹ سازگار است خریداری نمود.

این پردازنده سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز دارد ولی امکان تبدیل این سرعت به‌سرعت توربو نیز وجود داشته و در این حالت کلاک این پردازنده به ۳.۵ گیگاهرتز خواهد رسید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

نور آبی صفحه نمایش موبایل به هنگام شب باعث اختلال در خواب می‌شود.

113

به همین دلیل محققان طراحی سایت به دنبال راهی هستند تا تاثیر منفی آن را کاهش دهد.

بنا به نظر محققان چیزی که اهمیت دارد میزان نور یا به طور ویژه مقدار نور آبی با طول موج کوتاه است رژیم لاغری که به شبکیه چشم می‌رسد. دستگاهی که نور آبی بیشتری را از خود ساتع کند، تاثیر بیشتری روی سرکوب ترشح هورمون ملاتونین (هورمون خواب) خواهد داشت. مثلا یک تبلت می‌تواند تاثیر بیشتری روی بی‌خوابی نسبت به یک اسمارت‌فون داشته باشد.

در این بین بهترین راه کنار گذاشتن این فناوری ها هنگام خواب است، ولی اگر نمی‌توانید چنین کنید، بین لپ‌تاپ، تبلت یا اسمارتفون، حداقل دستگاهی که کوچکترین صفحه نمایش را دارد انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

112

هر ترکیبی از کارکترها که با علامت hash، شروع شده باشد، یک هشتگ نامیده می شود. هشتگ بیشتر طراحی سایت در انجمن های گفتگوی بدون ناظر و موقت استفاده می شود. اگر تعداد کافی از افراد هر هشتگ را ترویج دهند، هشتگ می تواند به یک «trend» تبدیل شود و کاربران بیشتری را به بحثی که از آن استفاده می‌کند، جذب کند. جنبش های اعتراضی رژیم لاغری و حمایتی در زمینه های سیاسی، مقابله با نژادپرستی، ضدیت با خشونت و جنگ از این دست بحث ها هستند.

لینک‌های مخلوط یکار رفته در این جنبش توسط هیچ کاربر یا گروه کاربری ثبت و کنترل نمی‌شود و نمی‌توان مانع استفاده عمومی آن شد. یعنی این لینک ها بسته به طول عمر کلمه یا مجموعه‌ای از کارکترها که به یک زبان نوشته شده‌اند می توانند به کار روند.

یک هشتگ می‌تواند اهداف زیادی داشته باشد.

در واقع هشتگ ها مانند چراغی هستند که کاربران را در «دنبال کردن» یا «لیست کردن» دیگر کاربران با علایق مشابه راهنمایی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

1111

فروش جهانی رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی به میزان ۲.۲ درصد کاهش یافت طراحی سایت و پیش‌بینی شده این میزان در سال ۲۰۱۵ به ۴.۹ درصد برسد و همچنان روند کاهشی خود را ادامه دهد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۳۰۸ میلیون رایانه شخصی در کارخانه‌ها ساخته شده رژیم لاغری و این رقم در سال جدید میلادی به حدود ۲۹۳ میلیون رایانه کاهش خواهد یافت.

علت این روند نزولی پیشرفته شدن گوشی های همراه می باشد که به میزان زیادی نیاز افراد به رایانه های شخصی را کاهش داده است بعلاوه اینکه تلفن های همراه بسیار در دسترس تر از رایانه ها می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان نرم افزاری ابداع کرده‌اند که از روی سرعت تایپ کردن افراد به وجود پارکینسون در آنان پی می برد.

این نرم‌افزار با ضریب بالایی از دقت و حساسیت سرعت تایپ کردن افراد طراحی سایت را می سنجد و از روی آن امکان تشخیص ابتلا به پارکینسون را نشان می دهد.

110

برای تایپ یک کلمه، مغز باید سیگنال‌هایی را از طریق رژیم لاغری نخاع به رشته‌های عصبی موجود در انگشتان ارسال کند.

درصورتیکه سیستم عصبی مرکزی عملکرد صحیحی داشته باشد، فرآیند تایپ کردن باید با سرعت پایدار و قابل قبولی صورت گیرد.

البته برخی شرایط نظیر بدخوابی یا کم‌خوابی می تواند بر فرآیند تایپ کردن تأثیر بگذارد. همان طور که بیماریهایی نظیر پارکینسون این اثر را روی سیستم عصبی مرکزی بدن دارند.

این محققان نام پروژه خود را “پنجره‌ای رو به مغز″ گذاشته‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | نظرات ()