نوشته شده توسط : علی افشار

اگر چه گوگل هنوز نتوانسته است به قول خود عمل کند تا اینترنت یک گیگابیتی را به دست کاربران آمریکایی برساند، ولی برخی از شرکت‌های ارتباطی دسترسی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

اگرچه دسترسی به سرعت حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برای کاربران آمریکایی به امری معمول تبدیل شده است، ولی شرکت Electric Power Board در شهر چاتانوگا در ایالت تنِسی توانست رکورد پرسرعت‌ترین اینترنت کاربری جهان را بشکند.

این شرکت که با نام اختصاری EPB شناخته می‌شود برای ساکنان شهر چاتانوگا امکان اتصال به اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه را فراهم کرده است.

این نخستین شهر در جهان است که ساکنان آن می‌توانند به شبکه اینترنت با چنین سرعتی دسترسی داشته باشند. شرکت EPB نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی اینترنت گیگابیتی را ارائه کرد و در آن زمان هم موفق به ثبت رکورد جدید شد.

شرکت گوگل هم‌اکنون امکان دسترسی به اینترنت با سرعت گیگابیت را برای برخی شهروندان آمریکایی فراهم کرده است. ولی این سرویس هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است.

هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ شرکت آمریکایی سرمایه‌گذاری‌های گسترده خود را آغاز کرده‌اند تا به سرعت چند گیگابیتی اینترنت دسترسی پیدا کنند. ولی EPB نخستین مرکزی است که چنین سرویس را در اختیار مشترکان خود می‌گذارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

چندی پیش به مناسبت بیستمین سالگرد پخش سریال ژاپنی Neon Genesis Evangelion یک قطار سریع السیر در این کشور رونمایی شد و حالا شارپ از یک تلفن هوشمند اندرویدی با نام SH-M02-EVA20 پرده برداشته است.

در این نام، عبارت SH-M02 از اسم محصولی تحت همین عنوان اقتباس شده و  EVA20 هم نشان می دهد که موبایل مورد بحث با الهام از انیمیشن یاد شده طراحی گردیده. طبق اعلام شارپ، تنها ۳۰ هزار دستگاه از این موبایل تولید می شود و خود موبایل هم با قیمت حدودی ۷۰۴ دلار به فروش می رود.

بدنه این دستگاه به خاطر رنگ های پرطراوت سبز و ارغوانی اش و همچنین طرح ربات Unit 01 که روی پشت آن حک شده بسیار زیبا و قابل توجه است اما مشخصات فنی آن در حد دستگاه های کاملا معمولی است؛ برای نمونه یک چیپست ۱٫۲ گیگاهرتزی اسنپدراگون ، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است که البته از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقاء خواهد بود.

در کنار این مشخصات تکراری اما امکانات متعددی برای این موبایل در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به قاب اختصاصی، والپیپرهای مختلف برای هر روز هفته،  و فکت های صوتی گوناگون اشاره نمود که از این سریال ژاپنی و شخصیت های اصلی آن گرفته شده اند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بازی برادران سوپر ماریو یا Super Mario Bros که در ایران به قارچ خور معروف بود قطعاً بازی بسیار شناخته شده ای در میان گیمر های پیر و جوان محسوب می شود و هیچ نیازی به توضیح بیشتر در مورد آن وجود ندارد. احتمالاً بسیاری از شما که اکنون مشغول خواندن این متن هستید، تا کنون حداقل برای یک بار هم که شده این بازی را تجربه کرده اید و شاید حتی آن را به پایان هم رسانده باشید.

دو روز قبل شاهد این نکته بودیم که رکورد به پایان رساندن سریع بازی برادران سوپر ماریو شکسته شد و یک گیمر امریکایی با نام کاربری darbian توانست کل این بازی را در مدت 4 دقیقه و 57 ثانیه و 627 میلی ثانیه به پایان برساند. در واقع این خوره ی بازی سوپر ماریو نیز درست همانند سایر رکورد شکنان پیشین این بازی به مدد دویدن سریع در تمامی مراحل و همچنین بهره بردن از راه های میان بر موجود در مراحل مختلف بازی برادران سوپر ماریو موفق به جابجا کردن این رکورد تازه شد. جالب

این جاست که رکورد قبلی در این زمینه تنها 66 میلی ثانیه بیشتر از رکورد darbian بود و سال گذشته توسط یک گیمر آلمانی با نام کاربری i_o_l به ثبت رسید. زننده ی این رکورد جدید که اکنون نام سلطان سرعت در بازی برادران سوپر ماریو را با خود یدک می کشد معتقد است که او می توانسته در مرحله ی 4-2 به میزان 35 صدم ثانیه زمان کمتری صرف کند و رکورد کنونی خود را بهبود بیشتری ببخشد؛ اما اشتباهی کوچک در زمان بندی این فرصت را از او گرفته است. با این حال او موفق شده تا در مرحله ی پایانی این بازی زمانی بهتر از انتظار قبلی خود به ثبت برساند و به این ترتیب ناکامی جزیی در عبور از مراحل پیشین این بازی را جبران نماید. او در عین حال اعتقاد دارد که از لحاظ تئوری، تا پیش از رسیدن به مرحله ی پایانی این اثر یعنی مرحله ی 8-4 امکان ثبت زمانی بهتر از این در عمل وجود ندارد و او موفق شده در حداقل زمان ممکن به این مرحله از بازی برسد. با این حال شاید در ادامه ی کار گیمری پیدا شود که بتواند با جبران اشتباهات darbian در مراحل پیش از پایان و همچنین عملکرد بهتر در مرحله ی پایانی بازی برادران سوپر ماریو، رکورد بهتری را از خود به جا بگذارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل و نیویورک تایمز امروز اعلام کردند اپلیکیشن NYT VR در تاریخ ۱۴ آبان ماه روی Play Store قرار می گیرد تا در ماه های آینده از آن به عنوان پلتفرمی برای ارائه فیلم های کوتاه واقعیت مجازی به کاربران استفاده گردد.

نیویورک تایمز همچنین اعلام کرده قصد دارد در تاریخ های ۱۶ و ۱۷ آبان، هدست های واقعیت مجازی Google Cardboard را همراه روزنامه خود برای مشترکین ارسال نماید، مشترکینی که تعدادشان به ۱.۱ میلیون نفر می رسد.

The Displaced نام نخستین فیلمی است که روی اپلیکیشن قرار خواهد گرفت و در آن به زندگی ۳ کودک آواره از جنوب سودان، شرق اکراین و سوریه پرداخته می شود.

این فیلم با همکاری Vrse ساخته شده که یکی از بزرگترین نام ها در حوزه فیلم های واقعیت مجازی به شمار می رود و تاکنون فعالیت های متنوعی در این زمینه داشته است.

این روزنامه همچنین مدتی پیش تصویری از شهر نیویورک را روی جلد خود قرار داده بود که قصد دارد ماه آینده مستندی در زمینه ساخت آن را روی NYT VR ارائه کند و فیلم های دیگر نیز پس از آن به ترتیب ارائه خواهند شد.

برخی از کاربرانی که مشترک نسخه دیجیتالی این روزنامه هستند نیز یک کد برای دریافت رایگان Google Cardboard دریافت خواهند کرد، اما اپلیکیشن یاد شده بدون هدست واقعیت مجازی نیز با عملکرد ساده تری قابل استفاده است و الزامی به تهیه

این محصول برای کاربران وجود نخواهد داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل Photos حدود شش ماه پیش برای کاربران اندرویدی عرضه شد و این برنامه توانسته پس از گذشت این مدت کوتاه بیش از 100 میلیون کاربر را به خود جذب کند. این رکورد را می توان یکی از کم نظیرترین رکوردهای کسب شده در جذب بیشترین کاربر دانست.

تا سال گذشته، اگر کسی قصد داشت عکس های شما را در گوگل ببیند، باید وارد گوگل درایو یا گوگل پلاس می شد. اما گوگل در اوایل امسال تصمیم گرفت بخش ذخیره سازی عکس های گوگل پلاس را به گوگل Photos منتقل کند و آن را به دو بخش مجزای Photos و Streams تبدیل کند. به نظر می رسد این ایده بسیار موفق بوده است چون گوگل Photos تنها با گذشت چند ماه توانسته 100 میلیون کاربر فعال در ماه داشته باشد.

Photos یک سرویس ذخیره سازی عکس است که کاربران می توانند عکس های خود را به صورت رایگان در فضای ابری ذخیره و نگه داری کنند. اکنون 5 ماه از تاریخ عرضه رسمی گوگل Photos گذشته و تعداد 100 میلیون کاربر فعال در ماه را می توان یک رکورد کم نظیر دانست. بنابراین این اپلیکیشن توانسته به طور میانگین، 20 میلیون کاربر جدید در هر ماه داشته باشد.

 این سرویس علاوه بر ذخیره سازی و مدیریت عکس های کاربران، می تواند لحظات جذابی از آخرین تصاویر آنها تهیه کند و اگر تشخیص دهد که گروهی از عکس های شما در حوالی یک منطقه خاص و یا در تاریخ های بسیار نزدیک گرفته شده اند، این گروه از تصاویر را در قالب یک ویدیوی کوتاه به نمایش می گذارد تا نمایی از آخرین لحظات خوش خود را از دست ندهید. نکته جالب توجه و ارزشمند این سرویس، رایگان بودن اکثر بخش های آن است و کاربران می توانند به آسانی و بدون هیج محدودیتی تصاویر خود را از داخل گوشی در این سرویس آپلود کنند. البته Photos یک محدودیت از نظر کیفیت عکس ها تعیین کرده و تا زمانی که کیفیت تصاویر شما پایین تر از مگاپیکسل تعیین شده در Photos باشد، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 به گفته گوگل، بیشترین عکس های آپلود شده در Photos بعد از عکس افراد، عکس غذاهاست. سگ ها نیز در رده بعدی محبوبیت قرار دارند و بیشترین عکس های آپلود شده متعلق به این حیوانات است. همچنین بیشترین موقعیت مکانی عکاسی شده در بین عکس های Photos به ترتیب متعلق به شهرهای پاریس و سپس نیویورک و بارسلوناست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

از ساعات پایانی سه‌شنبه، مدیران تلگرام در قالب یک پیام توئیتری، از ممانعت مسئولان ایرانی برای ادامه فعالیت این نرم‌افزار خبر دادند و اینگونه مدعی شدند که این نرم‌افزار در ایران فیلتر شده است.

با گذشت ساعاتی از انتشار این توئیت، اگرچه کاربران تلگرام در ایران با اختلالات زیادی مواجه شده‌اند اما کماکان فعالیت این اپلیکیشن به سختی، کمابیش ادامه دارد؛ البته در این‌باره، روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز توضیحاتی به ایسنا ارائه و  تاکید کرده است که از سوی این وزارتخانه اقدامی برای فیلتر کردن تلگرام صورت نگرفته است.

محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات - در پاسخ به این سوال ایسنا که «آیا از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای که مسئولیت فیلتر کردن سایت‌های غیرمجاز را برعهده دارد نامه‌ای در این رابطه به وزارت ارتباطات و بطور مشخص به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده است؟»، گفت: تاکنون نامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.

به گزارش ایسنا، البته اختلالات تلگرام در ایران برای بار اول نیست که رخ داده و پیش از این نیز بارها این موضوع تجربه شده است ولی معمولاً هر بار از سوی شرکت تلگرام توئیتی منتشر شده و توضیحاتی درباره دلایل این اتفاقات داده می‌شد. پیش‌تر در اغلب موارد، نقص فنی دلیل اختلالات این نرم‌افزار عنوان می‌شد اما این‌بار بطور مشخص از عبارت «فیلتر شدن» استفاده شده است؛ ادعایی که البته روابط عمومی وزارت ارتباطات، صورت‌گرفتنِ آن از سوی این وزارتخانه را رد می‌کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

چینی‌ها به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انواع سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی داده مبدل شده‌اند و بررسی‌های TrendForce نشان می‌دهد ۳۰ درصد از حافظه‌های فلش جهان در این کشور مصرف می‌شود.

۲۱ درصد از حافظه‌های DRAM هم توسط چینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علت اصلی این مساله رشد روزافزودن استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت و ... در این کشور شرق آسیاست.

چین در سال جاری میلادی در مجموع حافظه‌های دی رم به ارزش ۱۲ میلیارد دلار و حافظه‌های فلاش NAND به ارزش ۶.۶۷ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد و بر این اساس به ترتیب مصرف کننده ۲۱.۶ و ۲۹.۱ درصد از کل این نوع حافظه‌ها در جهان است.

باید توجه داشت که افزایش تولید گوشی‌های هوشمند چینی مصرف این حافظه‌ها را باز هم افزایش خواهد داد.

در حال حاضر شرکت چینی لنووو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در جهان است و شانه به شانه اچ.پی ، دل ، اپل و ... به پیش می‌رود.

هوآوی، شیائومی و ... هم با تولید انواع گوشی‌های هوشمند به بازیگرانی مهم در این عرصه مبدل شده‌اند.

بررسی‌های TrendForce نشان می‌دهد از ۱۰ عرضه کننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان هفت شرکت چینی هستند.

سیستم‌عامل اکثر این گوشی‌های اندروید است و با توجه به اینکه اندروید در مقایسه با سیستم‌عامل iOS اپل حافظه بییشتری اشغال می‌کند، آنها محبور به استفاده از میزان بالاتری از حافظه در تولیداتشان هستند.

همچنین نزدیک به ۲۰ درصد از حافظه‌های DRAM مورد استفاده در رایانه‌های سرور در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از علل این مساله محبوبیت روزافزون نسل سوم اینترنت موسوم به اینترنت اشیا است.

حافظه‌های NAND پانزده و شانزده نانومتری نیز در بازار چین بسیار محبوبیت دارند و در آینده شاهد افزایش بیشتر مصرف آنها خواهیم بود.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

این روزها تلفن همراهی که در دست دارید بیش از گذشته شما را می‌شناسد. اما پایان این ماجرا به کجا ختم خواهد شد.

پیشرفتی که در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند صورت گرفته با هیچ عرصه دیگری از فناوری‌های نوظهور قابل مقایسه نخواهد بود و در این میان غول‌های فناوری دنیا از جمله اپل و سامسونگ از جمله پیشگامان این فرآیند بوده‌اند.

آخرین نسخه سیستم‌عامل آیفون‌های ساخت اپل صدای صاحب خود را می‌شناسد. در واقع این سیستم می‌تواند صدای دارنده آیفون را از صدای شخص دیگر تشخیص می‌دهد.

این دسته از آیفون‌ها می‌توانند صدای کاربر را در زمانی که با دستیار مجازی تلفن همراه یعنی Siri صحبت می‌کند به درستی تشخیص دهد و جالب اینکه این دستیار مجازی واکنشی به صدای سایر افراد نشان نمی‌دهد.

اما نکته مهم اینجاست که تنها Siri نیست که به عنوان دستیار مجازی هوشمند، صدای صاحب خود را شناخته و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

همزمان با ارتقای کیفی نرم‌افزارهایی که توانایی یادگیری دارند، سیستم‌های تشخیص صدا نیز خیلی زود وارد زندگی و حریم شخصی افراد شده‌اند و در واقع این افراد هستند که این سیستم‌ها را وارد زندگی شان کرده‌اند.

این فرآیند از تلفن‌های همراه هوشمند گرفته تا ایستگاه‌های پلیس و مراکز تماس بانک‌ها توسعه قابل توجهی یافته است و به احتمال فراوان نمونه‌های پیشرفته‌تری نیز در راه است.

تنها چند هفته پیش بود که محققان گوگل از شبکه عصبی مصنوعی رونمایی کردند که با ضریب خطای تنها دو درصد نسبت به کسی که می‌گوید OK Google واکنش نشان می‌دهد.

حالا نکته مهم اینجاست که نرم‌افزارهایی که تولید کرده‌ایم می‌توانند این تفاوت‌ها را تشخیص دهند.

نگرش دانشمندان به این عرصه تا آنجا پیش رفته که به صدای انسان به عنوان اثر انگشت یا DNA نگاه می‌کنند یعنی مواردی که کاملا منحصربفرد بوده و نمونه مشابهی در دنیا ندارند.

اما نگرانی‌ها از همین جا شروع می‌شود یعنی زمانی که در خانه سیستم‌های پیشرفته‌ای وجود دارند که می‌توانند آنچه را که به زبان می‌آورید، درک کنند.

هیچ کس بحران اخیر سامسونگ را فراموش نمی‌کند، زمانی که اعلام شد تلویزیون‌های هوشمند تولید شده توسط این شرکت قابلیت ضبط مکالمات شخصی افراد داخل خانه را دارند.

اینگونه نگرانی‌های امنیتی حالا به دغدغه دانشمندان در حوزه سیستم‌های هوشمند تبدیل شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان با اشاره به راه‌اندازی رسمی فاز تکمیلی اپلیکیشن پیام‌رسان «قاصدک» گفت: ایجاد یک نرم‌افزار پیام‌رسان به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری نیازمند است.

سید علیرضا حسینی امروز در نشست خبری، به تشریح اقدامات موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در حوزه نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه پرداخت و گفت: سایت فرهنگی تبیان به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگی، در تولید محتوا در کشور شناخته می‌شود و یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی این است که این محتوا با توجه به شیوع استفاده از تلفن همراه، بر روی موبایل نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه در این موسسه گفت: نرم‌افزار پیام‌رسان «قاصدک» ویژه چت و ارتباط دو سویه کاربران بر مبنای وب ۲ طراحی و راه‌اندازی شده است.

حسینی با تاکید براینکه فاز آزمایشی این نرم‌افزار از دو سال گذشته راه‌اندازی شده بود افزود: امروز این نرم‌افزار به صورت رسمی و با تکمیل ویژگی‌ها، رونمایی شده است.

مزیت این نرم‌افزار را داشتن تالار گفتگو عنوان کرد و گفت: در این تالار گفتگو افراد به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و هیچ شماره‌ای از افراد قابل رویت نیست.

حسینی با بیان اینکه هیچ فایلی در سرور این پیام‌رسان ذخیره نمی‌شود ادامه داد: این موضوع در جهت حفظ حریم خصوصی افراد خواهد بود.

وی بر ایجاد محیط پاکیزه برای تولید محتوای سالم در این فضا تاکید کرد و گفت: تمامی مطالب این اتاق گفتگو و نرم‌افزار پیام‌رسان «قاصدک» قابل کنترل است اما در آن از مکانیزم‌هایی غیر از فیلترینگ هوشمند، استفاده شده است.

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان، پشتیبانی آنلاین از این پیام‌رسان را از دیگر مزیت‌های این شبکه اجتماعی برشمرد و گفت: فیلترینگ هوشمند بر روی شبکه‌های صوت و تصویر و پیام‌رسان، کندی ایجاد می‌کند و به همین دلیل ما از این مکانیزم، برای نرم‌افزار پیام‌رسان استفاده نکرده‌ایم و زیرساخت اپلیکیشن «قاصدک»، قدرتمند است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون نرم‌افزار «قاصدک» از طریق سایت تبیان ۳۰۰ هزار بار دانلود شده است در مورد موفقیت شبکه‌های اجتماعی خارجی گفت: شیوع یک پیام‌رسان به بودجه و زیرساخت قوی و قدرتمند نیاز دارد به نحوی که طبق برآوردها، در دنیا سرمایه‌گذاری اولیه برای یک پیام‌رسان، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه به زودی موضوع بحث روز و دانشنامه نیز به اپلیکیشن «قاصدک» افزوده می‌شود گفت: بودجه سالانه نرم‌افزار «قاصدک» حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

دیگر نگران ایده نباشید .
به تازگی توسط مخترعین آلمانی دستگاهی اختراع شده است که کمک بزرگی به ایده های یخ زده می کند. دستگاهی که همانند دستگاه نوبت دهی در بانکها داستان کوتاه ارائه می دهد. بدون حتی کوچکترین مانیتور، تنها با فشردن دکمه برایتان کاغذ هایی مملو از نوشته بیرون می دهد که می توانید دقایقی با آن سرگرم باشید و از خواندن لذت ببرید.
تصور کنید در صف مترو هستید یا به کارواش رفته اید یا اینکه در نوبت آرایشگاه نشسته اید.

این دستگاه می تواند داستانهای کوتاه به شما ارائه دهد. به صورت آزمایشی در فرانسه شروع به کار کرده و هنوز نام مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است ولی بی شک طرفداران بسیاری خواهد داشت به خصوص نویسندگان و کارگردانها که گاهی ایده یک داستان کوتاه می تواند سررشته یک رمان یا یک فیلم سینمایی شود.
نمی دانم نویسنده این داستانهای متعدد چه کسی است ولی با این اوصاف منتظر هجوم داستانهای فرانسوی به بازار کتاب باشید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پروژه گوگل فایبر مدتی است که اجرایی شده و هدف آن ارائه اینترنت با سرعتی بسیار بالاتر از آنچه که امروز با آن کار می کنیم است. با این حال، به تازگی خبر رسیده که رقیبی برای گوگل پیدا شده  است: شهر چاتانوگا در ایالت تنسی آمریکا.


شورای انرژی الکتریکی چاتانوگا (EPB)، که شرکتی محلی برای تامین برق است،  قصد دارد سرویس اینترنت با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه ارائه کند. این سرعت هزار برابر بیشتر از میانگین سرعت کاربران در ایالات متحده است. 

این سرویس جدید در اختیار هر کاربری که در این شهر خواهان استفاده از آن باشد قرار خواهد گرفت؛ با این حال، قیمت آن ارزان نیست – حق عضویت این سرویس ماهانه 299 دلار اعلام شده است.


چاتانوگا یکی از اولین شهرهایی است که توانسته در عرضه اینترنت از رقبای تجاری خود پیشی بگیرد، و حالا اینترنت پرسرعت ارائه می کند. این شرکت چنین تصمیمی را سال 2008 گرفت، پنج سال قبل از اینکه گوگل حتی به ارائه اینترنت پرسرعت فکر کند.


مدیرعامل EPB آقای دی پرایست در این رابطه اعلام کرد "امروز ما این افتخار را داریم که اولین شهر جهان با امکان تامین اینترنت پرسرعت برای بیش از 170 هزار مشترک هستیم."


بدیهی است که شرکت های بزرگ تمایلی به وجود چنین شرکت هایی ندارند، و حتی علیه آنها اقدامات قضایی می کنند. کمپانی کام کست در سال 2008 علیه EPB به دادگاه شکایت کرد، ولی موفقیتی کسب نکرد. سپس، با توجه به عدم توفیق قضایی، این شرکت وارد عرصه رقابت شد و پیشنهاد سرویس اینترنت دو گیگابیت با قیمت 300 دلار در ماه را در چاتانوگا مطرح کرد.


این پهنای باند وسیع ممکن است برای کاربران خانگی قابل استفاده نباشد، ولی قطعأ کار شرکت های بزرگ و مدارس را تسهیل خواهد کرد. 

شهردار این شهر اعلام کرده چاتانوگا آماده رقابت در اقتصاد خلاق قرن بیست و یکم است. این افزایش سرعت اینترنت، بالا رفتن دستمزدها، تنوع فرهنگی در شهر و تبدیل چاتانوگا به مرکزی برای فناوری و نوآوری را در پی خواهد داشت.


با توجه به ظهور شرکت ها در مقیاس شهری در عرصه ارائه اینترنت پرسرعت، آینده کمپانی های بزرگ با تردید مواجه شده و به نظر می رسد این شرکت ها چاره ای جز کاهش قیمت ها و ارتقای خدمات خود پیش رو نداشته باشند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

قیمت خرده‌فروشی خودروی اپل حدود 55 هزار دلار خواهد بود.

هرچند این رقم گران‌تر از خودروی تسلا مدل S نیست که تماماً الکتریکی و دیجیتال است، اما باید منتظر ورود آن در سال 2019 با رقم 55 هزار دلار باشیم.

در طول 4 سال آینده که خودروی اپل می‌آید، خودروهای الکتریکی در بازار توسعه می‌یابند و اپل نیز به این توسعه کمک خواهد کرد و طبق پیش‌بینی موسسه مذکور اپل 200 هزار خودرو در سال اول خواهد فروخت که این رقم در مقایسه با رقم فروش 55 هزار خودرو توسط تسلا در سال 2015 قابل‌توجه است.

تا سال 2019 باید دید اقتصاد جهان تا چه حد رقم 55 هزار دلار را می‌پذیرد و ممکن است این رقم بالا یا پایین‌ رود.

در تازه ترین خبر اینکه اپل روی باطری های فوق العاده با دوام کار می کند تا برای نصب در خودروهای جدید بکار ببرد.طراحی فروشگاه اینترنتی


اپل محصولی گران‌تر از آیفون و مک پرو عرضه می‌کند

اپل محصولی گران‌تر از آیفون و مک پرو عرضه می‌کند



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اینستاگرام هفته گذشته نسخه جدید اپلیکیشن خود را با دو ابزار جدید و امکان دریافت اعلان انتشار عکس کاربران مورد علاقه افراد به روز کرد.

شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل اینستاگرام با زیاد شدن اپلیکیشن مختلف برای اعمال فیلترهای متنوع روی عکس‌ها و انتشار آن در اینستاگرام، تلاش می‌کند ابزارهای ویرایشی خود را کامل‌تر و جذاب‌تر کند تا کاربرانش برای ویرایش عکس‌ها از دیگر اپلیکیشن‌ها کمک نگیرند.

در همین راستا هفته گذشته اینستاگرام دو ابزار جدید به بخش ویرایش عکس خود اضافه کرد؛ Fade و Color که با کمک این دو ابزار کاربران می‌توانند رنگ‌های مختلفی هنگام ویرایش روی عکس‌های خود اعمال کنند.

ابزار Fade افکت‌های نرم‌تر و بهتری روی رنگ‌های عکس اعمال می‌کند. این فیلتر روی بخش‌های خاصی از عکس تمرکز کرده و تغییرات را اعمال می‌کند.

مانند فیلترهای دیگر در منوی Adjust ابزار Fade هم به همراه نوار لغزنده یا اسلایدر همراه شده که توسط آن می‌توانید میزان افکت تصویر را تنظیم کنید.

ابزار Color هم مختص افزودن رنگ‌های متنوع به عکس است، این ابزار رنگی مشخص را به سایه‌ها و رنگ‌های روشن عکس اضافه می‌کند؛ رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش، آبی، فیروزه‌ای و سبز در این ابزار در دسترس قرار گرفته‌اند. این ابزار برخلاف Fade دارای نواز لغزنده یا اسلایدر جهت کنترل شدت رنگ نیست.

در نسخه جدید اینستاگرام، کاربران همچنین می‌توانند با روشن کردن اعلان کاربرانی که به عکس آنها علاقه‌مند هستند به محض انتشار عکس توسط آنها هشداری دریافت کنند و به این ترتیب سریع‌تر در جریان فعالیت کاربران مورد علاقه‌شان قرار بگیرند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت Synaptics به تازگی تکنولوژی جدید ClearForce را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده که گوشی‌های اندرویدی را به قابلیت لمس سه بعدی مجهز می‌کند. با ورود این قابلیت، گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با آیفون‌های جدید اپل رقابت کنند.


ClearForce قابلیت‌هایی را در ساختار گوشی‌های موبایل فعال می‌کند که شبیه به قابلیت لمس سه بعدی در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس اپل است.

این قابلیت قرار است با گوشی‌هایی که تا سال آینده به بازار عرضه خواهند شد یکپارچه‌سازی شود.

ClearForce گوشی‌های موبایل را قادر می‌سازد که میزان فشار وارد شده به صفحه را تشخیص دهند تا کنترل بیشتری روی دستورات مختلف گوشی مانند تنظیم میزان سرعت بالا و پایین رفتن صفحه، حرکت روی تصاویر، کنترل بازی‌ها، باز کردن قفل و روشن کردن گوشی، باز کردن منوی متنی و تنظیم باریکی خط‌ها در هنگام نقاشی و... اجرا شود.

این قابلیت باعث می‌شود که کاربران کنترل بیشتری روی اپلیکیشن‌های آینده داشته باشد و راحت‌تر از گذشته از آنها استفاده کنند.

این شرکت اعلام کرد که فناوری جدیدش را به صورت جهانی در اختیار شرکت‌های OEM و LCM قرار خواهد داد تا بتوانند گوشی‌هایی با قابلیت فورس تاچ را در اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند.

هنوز مشخص نیست که کدام گوشی‌های اندرویدی به این تکنولوژی جدید مجهز خواهند شد اما حتماً اکثر تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی برای رقابت با آیفون ۶ اس، در فکر افزودن این قابلیت به گوشی‌های خود خواهند بود.

در کنفرانس تجاری امسال ایفا، شرکت هوآوی از صفحه نمایش جدید خود برای گوشی Mate S رونمایی کرد که به میزان فشار وارد شده بر صفحه حساس است و می‌تواند دستوراتی مانند بزرگنمایی و نمایش عکس‌ها را با یک فشار محکم‌تر اجرا کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به نظر می رسد آمازون در پی ورود به عرصه ای است که در سال ۲۰۱۲، گوگل قصد کسب سلطه بر آن را داشت و با شکستی سخت رو به رو شد. در هفته جاری، پتنتی در سازمان ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده از سوی آمازون به ثبت رسیده است که نشانگر فعالیت این غول اینترنتی در زمینه توسعه یک عینک هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده است.

اکنون گمانه زنی های مختلفی شکل گرفته اند اما پر رنگ ترین احتمال، مربوط به استفاده از این محصول در انبارهای بسیار بزرگ خود آمازون است.

 پیش از این برایتان از سختی هایی که کارمندان مشغول در آمازون می کشند گفته ایم و تصاویری از این مکان را نیز به تصویر کشیده بودیم. به نظر می رسد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می تواند گام دیگری باشد در بهبود شرایط کارکنان انبارهای بزرگ این شرکت.

از طریق این محصول، دیگر کارکنان آمازون مجبور نخواهند بود تا اسکنرهای دستی را همواره برای شناسایی بارکدها با خود حمل کنند. یا به شکلی دیگر، می توان متصور بود که بتوانند به شکل مجازی، محل قرار گیری اجناس مختلف را مسیریابی کنند.

به نظر می رسد که پتنت ثبت شده از سوی آمازون، ربط چندانی به عینک گوگل هم نداشته باشد. برای مثال محصولی که از سوی گوگل توسعه یافته بود، به موبایل متصل می شد اما برخی کارها را نیز به شکل مستقل انجام می داد، مانند فیلم برداری و یا تصویر برداری.

در محصولی که آمازون در حال توسعه اش است اما، گویا قرار است یک تبلت نیز نقشی ایفا کند. از سوی دیگر، کاربر می تواند درجه شفافیت واقعیت پیرامون خود و واقعیت افزوده ای که از سوی عینک تولید می شود را نیز مشخص کند.

هنوز مشخص نیست که آیا این محصولات می توانند آینده ای تجاری را از آن خود کنند یا خیر ولی دست کم تلاش گوگل با Glass، ثابت کرد که گجت های پوشیدنی که بر روی صورت کاربر قرار می گیرند چندان هم با سلیقه کاربران هماهنگ نیستند چرا که مشخصا کاربران علاقه ای به قرار گیری یک شی به این شکل روی صورت خود و تغییر ظاهرشان ندارند. باید دید درآینده سرنوشت عینک هوشمند آمازون چه خواهد بود و آیا این شرکت می تواند عملکردی موفق تر از گوگل در این زمینه داشته باشد یا خیر.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هشتاد درصد تجارت اینترنتی چین توسط گروه علی‌بابا شرکتی انجام می شود.

علی بابا یک شرکت در حوزه تجارت الکترونیکی است که در زمینه فروشگاه اینترنتی و پردازش سریع فعالیت می کند.

در سال ۲۰۱۲ دو پرتال علی بابا ۱.۱ تریلیون دلار معادل ۱۷۰ میلیارد دلار فروش رفت.  این رقم بیشتر از مجموع فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای بی بود.

در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ علی بابا چیزی حدود ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. 80 درصد از درآمد حاصل از تجارت اینترنتی در چین به ارزش سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار از آن علی بابا بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی است که تا سال ۲۰۲۰ حجم درآمد تجارت اینترنتی علی بابا از مجموع معاملات اینترنتی بریتانیا، ژاپن، آلمان، فرانسه و آمریکا بیشتر خواهد بود،زیرا  تا زمانی که شرکت آمریکایی یاهو یک چهارم علی بابا خرید، این شرکت در غرب نامی بیگانه محسوب می شد اما حالا در دنیا بیشتر افراد با آن آشنایی دارند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ممکن است جزو آن دسته افرادی باشید که گمان می‌کنند آیفون ۶S گران ‌قیمت‌ترین گوشی موبایل است اما در این باره باید گفت که در اشتباه هستید زیرا ممکن است تاکنون اسم "Goldgenie" به گوشتان نخورده باشد. این اسم با برند مخفف "GG" شناخته می‌شود و متعلق به یک شرکت انگلیسی است که گوشی‌های موبایل گران قیمت را براساس برندهای روز موبایل تولید می‌کند.

این شرکت به تازگی محصول جدید خود را که براساس آیفون ۶ طراحی شده رونمایی کرده که از جواهراتی نظیر الماس و طلای ۲۴ عیار در آن استفاده شده است. این محصول که به افراد مشهوری مانند دیوید بکهام و اوساین بولت که از گوشی‌های طلا استفاده می‌کنند، فروخته می‌شود ۳.۵۱ میلیون دلار قیمت خورده است.

گفته شده که با این رقم می‌توان یک جزیره کوچک خریداری کرد. نام این دستگاه تازه ساخت"Diamond Ecstasy" است و مشتری می‌تواند انتخابی بین طلا، پلاتین و رُزگلد داشته باشد.طراحی فروشگاه اینترنتی


:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل و آمازون، دو بازیگر مهم عرصه خدمات ابری، تلاش جدیدی برای افزایش امنیت در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که مهم‌ترین مانع در مسیر استفاده شرکت‌ها از پردازش ابری و سازگاری با آن، موضوع امنیت عنوان می‌شود.

غول‌های بزرگ این عرصه مانند آمازون، این نگرانی را به وضوح درک کرده‌اند و نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهند تا اعتماد کاربران به امنیت فضای ابری را افزایش داده و آنها را به استقرار و بکارگیری آن مجاب نمایند.

اخیرا آمازون در کنفرانسی، سرویس جدیدی به این منظور معرفی کرد. اندی جیسی جانشین خدمات وب این شرکت در سخنان خود در این کنفرانس اعلام کرد این سرویس جدید، قابلیت کشف و زدودن مشکلات امنیتی را دارد.

این سرویس، امکان دسترسی به مولفه‌های گوناگونی از جمله شبکه، ماشین مجازی، سیستم عامل و نیز پیکربندی نرم‌افزارهای گوناگون را داراست.

این سرویس در قالب یک داشبورد، گزارش کاملی از وضعیت‌های مختلف فعالیت خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این گزارش‌ها شامل وضعیت شبکه،‌ اطلاعات رد و بدل شده، فعالیت‌ها و پروسه‌ها، استفاده از کانال‌های امن، ترافیک موجود بر روی شبکه و... می‌شود.

همزمان با آمازون، شرکت گوگل نیز ابزار جدید خود را برای ارتقاء امنیت در فضای ابرای ارائه کرد. این ابزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که نرم‌افزار مورد نظر خود را برای بسیاری از آسیب‌پذیری‌های رایج در فضای وب آزمایش کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سامسونگ مدت‌ها است که در کنار استفاده از پردازنده‌های مختلف در محصولات خود، به توسعه و استفاده از پردازنده‌های مخصوص خود با نام اگسینوس مشغول است. این مساله در سال جاری میلادی با مشکلات به وجود آمده برای پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکوم رنگ جدیدی به خود گرفت. سامسونگ هزینه‌ی زیادی را صرف توسعه اگسینوس ۷۴۲۰ کرد و در نهایت این پردازنده با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود در گلکسی اس۶ و نوت ۵سامسونگ را روسفید کرد. 

حال پس از موفقیت‌های ۷۴۲۰، اخباری مبنی بر گسترش خانواده اکسینوس منتشر شده است تا سامسونگ به تدریج در زمینه‌ی پردازنده‌ی محصولات خود نیز به خودکفایی برسد. اکسینوس ۸۸۹۰ که پیش‌تر نتایج بنچمارک آن فاش شده بود، در صدر پردازنده‌های جدید سامسونگ قرار خواهد گرفت. این سیستم-روی-چیپ که با کد Mongoose نیز شناخته می‌شود، در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، در پرچمدار‌های نسل بعدی سامسونگ از جمله گلکسی اس ۷ به کار خواهد رفت.

گفته می‌شود اکسینوس ۸۸۹۰ از حداکثر فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و معماری هسته‌های سفارشی سامسونگ استفاده خواهد کرد. هم‌چنین سامسونگ برای تولید آن از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری FinFET بهره خواهد برد. انتظار می‌رود اکسینوس ۸۸۹۰ در فصل دوم سال ۲۰۱۶ و همراه با گلکسی اس ۷ معرفی شود.

اکسینوس ۷۴۲۲ که پیش‌تر شایعه استفاده آن در گلکسی نوت ۵ منتشر شده بود، عضو جدید دیگر خانواده سیستم-روی-چیپ‌ های سامسونگ خواهد بود. سومین SOC که سامسونگ مشغول توسعه‌ی آن است اکسینوس ۷۸۸۰ نام دارد. هر دو پردازنده نام برده ظاهرا از معماری big.LITTLE و هسته‌های Cortex-A72 در کنار Cortex-A53 بهره خواهند برد. بدین صورت که هسته‌های A72 وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین و هسته‌های A53 پردازش‌های معمولی را بر عهده خواهند داشت. احتمال می‌رود اکسینوس ۷۴۲۲ و ۷۸۸۰ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شوند و سامسونگ از آن‌ها در سری گلکسی A استفاده کند. طراحی سایت


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 | نظرات ()