نوشته شده توسط : علی افشار

با به سرانجام رسیدن برجام، بسیاری از شرکت های خارجی مشتاق حضور در بازار مستعد و در حال شکوفایی ایران هستند. در این میان اما مشکل نقل و انتقال پول بین ایران و سایر کشورها، مانع بزرگی بر سر راه فعالیت اقتصادی ایرانیان است. حالا یک شرکت پرداخت مستقر در استانبول قراردادی را به امضا رسانده که راه را برای حضور شرکت های خارجی در ایران هموار می سازد.

ییزیکو با پلتفرم پرداخت الکترونیکی PECCO که در تهران مستقر است طراحی فروشگاه اینترنتی قراردادی را به امضا رسانده اند که به مشتریان این شرکت اجازه می دهد از طریق 230 میلیون کارت بانکی موجود در ایران، که تا کنون امکان نقل و انتقال مالی با هیچ سیستم مالی خارج از ایران را نداشتند، تراکنش مالی داشته باشند. ییزیکو یک شرکت پرداخت آلمانی – ترکیه ای است که در شهر استانبول ترکیه مستقر است.

شرکت های به نامی مانند پی پل ممکن است در اقدام برای ورود به بازار ایران خیلی به کندی عمل کنند، چرا که کسب درآمد از بازاری به وسعت بازار میشیگان تلاش زیادی نیاز دارد. اما در همین حال شرکت هایی مانند ییزیکو آماده استفاده از فرصت موجود هستند.

موسسه رنسانس کاپیتال در گزارش خودخاطر نشان کرده است اگر ارزش بازار ایران در حال حاضر کمتر از بازار میشیگان است، اما الحاق آن به اقتصاد جهانی رشد اقتصادی آن را در سال آینده 4.5 تا 6 درصد افزایش خواهد داد.

ییزیکو با برداشته شدن تحریم هایی که ایران را از سیستم بانکی سوییفت محروم می کرد ، قرارداد همکاری با ایران را به امضا رساند.

سال گذشته ییزیکو موفق شد طراحی فروشگاه اینترنتی از طریق پرداخت های مالی آنلاین در سراسر جهان 6.2 میلیون دلار درآمد کسب کند. کمپانی خودروسازی بی ام و یکی از مشتریان این شرکت در ترکیه است.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بدون شک مهم‌ترین محصولاتی که هفته آینده در کنگره جهانی موبایل از سوی شرکت سامسونگ به جهانیان معرفی می‌شوند، گوشی‌های هوشمند خواهند بود. اما در کنار گوشی‌های هوشمند می‌توانیم منتظر محصولات متنوع و جذاب دیگری نیز از سوی این غول دنیای فناوری باشیم.

در میان این محصولات جدید می توان به یک کفش هوشمند اشاره کرد طراحی فروشگاه اینترنتی که با همکاری یک شرکت نوپا به نام Salted Venture ساخته شده است. این کفش هوشمند دارای حسگرهای مختلفی است که می‌تواند تعادل و حالت فیزیکی بدن را شناسایی کرده و سپس از این اطلاعات برای ارایه نکات مختلف با هدف بهبود رژیم غذایی فرد یا به طور تخصصی‌تر نحوه ضربه زدن به توپ گلف استفاده کند.

این محصول جدید Lofit نام دارد و در حال حاضر دو نسخه از آن ساخته شده است: یکی از مدل‌ها شبیه به کفش‌های مخصوص دوندگی طراحی شده است و به طور خاص مخصوص فعالیت‌های استقامتی است. مدل دیگر نیز ظاهری شبیه به کفش‌های آکسفورد دارد و مخصوص بازی گلف است. هنوز مشخص نیست که این کفش‌ها صرفا برای انجام فعالیت ورزشی نام برده شده قابل استفاده هستند یا خیر، اما طراحی ظاهری متمایز آنها کاربران را به استفاده تک منظوره ترغیب می‌کند.

هر دو مدل این کفش برای انجام محسبات خود به حسگرهای فشار و شتاب سنج مجهز شده‌اند. این حسگرها اطلاعات دریافتی خود را به یک اپلیکیشن اندرویدی ارسال می‌کنند، اپلیکیشنی که می‌تواند داده‌ها را در زمان واقعی نمایش دهد یا از این داده‌ها برای ارایه توصیه‌های سلامتی در روزهای آتی استفاده کند. در واقع اطلاعاتی که توسط این کفش ارایه می‌شود طراحی فروشگاه اینترنتی بیشتر مربوط به این موضوع است که مرکز ثقل بدن شما بیش از حد به طرفین منحرف نشده باشد و شما در وضعیت تعادل کامل قرار داشته باشید، زیرا در غیر این صورت حین انجام حرکات ورزشی به بدنتان آسیب وارد می‌کنید و هم چنین نمی‌توانید به درستی به توپ گلف ضربه بزنید.

قیمت این کفش برای مدل تناسب اندام از 199 دلار و برای مدل گلف از 259 دلار آغاز خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

دستگاه های هوشمند ماژولار دریچه‌ای تازه در دنیای فناوری هستند که از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به یکی از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل شوند.

دستگاه‌های ماژولار به کاربر امکان می دهند طراحی فروشگاه اینترنتی تا همگام با پیشرفت‌های دنیای فناوری و بدون نیاز به خرید دستگاهی جدید و در نتیجه صرف هزینه بالا، صرفا با خرید قطعات جدید دستگاه خود را بروزرسانی کنند، برای مثال با ورود ماژول‌های قدرتمندتر دوربین، تنها کیفیت دوربین گوشی خود را ارتقا دهند. گوگل یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این عرصه است که مدت‌هاست به توسعه محصولات پروژه آرای خود می‌پردازد. شرکت ایسر نیز یک مینی کامپیوتر دسکتاپ ماژولار را طراحی کرده که مورد استقبال قرار گرفته است. اکنون مایکروسافت نیز برای عقب نماندن از رقبای خود دست به کار شده است.

مایکروسافت به تازگی پتنتی را ثبت کرده است که از طراحی یک دستگاه محاسباتی ماژولار خبر می‌دهد، دستگاهی که می‌توان آن را یک کامپیوتر رومیزی یکپارچه دانست با این تفاوت که مالک این دستگاه می‌تواند به سادگی برای افزایش کارایی سیستم خود چندین ماژول سخت افزاری را روی یکدیگر سوار کند.

این ماژول‌های سخت افزاری بدون شک قابل تعویض هستند و به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون نیاز به تخصص درباره محتویات کیس کامپیوتر، به ارتقای پردازنده، کارت گرافیک یا حافظه داخی بپردازند.

البته باید مثل همیشه به یاد داشته باشید که ثبت یک پتنت لزوما به معنای رسیدن یک محصول به مرحله تولید نیست طراحی فروشگاه اینترنتی و برای اطمینان درباره ورود این محصول به بازار باید منتظر تاییدیه رسمی مایکروسافت بانیم.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت آمریکایی «Eighty Nine Robots» قصد دارد هواپیمای جدید بدون سرنشینی را تولید کند که فقط در فضای خانه قابلیت متصل شدن به کاربر خود از هر نقطه جهان را داشته باشد.  

زمانیکه این هواپیمای بدون سرنشین به Wi-Fi خانه متصل می شود طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند با گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل iOS و گجت های آندروید ارتباط برقرار کند.

این هواپیما دارای یک دوربین است که می تواند تصاویر را به صورت آنلاین به کاربر خود ارسال کند و برای نظارت بر روی پرستار بچه، کنترل غذا بر روی گاز و ... مورد استفاده قرار گیرد.

شارژ کامل باتری این هواپیما یک ساعت زمان می برد و می تواند به مدت یک روز کار کند.

همچنین برای این هواپیما گاردهای نرمی به منظور محافظت از پره های آن تعبیه شده است تا در هنگام پرواز در خانه در بر خورد با اجسام شکسته نشوند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

برخی نرم افزارهای خاص نیز از طریق قلم های Stylus 2 قابل اجرا هستند که از جمله آنها می توان به Pen Pop، Pop Memo  و Pop Scanner  اشاره کرد. این نرم افزارها نگارش به شیوه های مختلف یا اعمال دستورات بر مبنای روش های مختلف مطلوب کاربران را ممکن می کنند.

نمایشگر 5.7 اینچی با دقت 1280 در 720، پردازنده چهار هسته ای، 1.5 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزودن به ظرفیت حافظه از طریق کارت میکرو اس دی، باتری 3000 میلی آمپری و دوربین های 13 و 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو از جمله امکانات آن است.

ال جی هنوز در مورد قیمت یا سیستم عامل این محصول اظهار نظر نکرده و لذا ممکن است طراحی فروشگاه اینترنتی در آن از Android 6.0 استفاده نشده باشد. مقامات این شرکت وعده داده اند که قیمت گذاری گوشی مذکور به شکلی استثنایی انجام خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

آیا شما هم از آن دسته افرادی می‌باشید که به طور مرتب گوشی اندروید خود را در خانه و یا محل کار گم می‌کنید طراحی فروشگاه اینترنتی و نمی‌توانید آن را پیدا کنید؟ اگر این چنین است به هیچ وجه برنامه Whistle Android Finder را از دست ندهید.

در چنین مواقعی شاید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این باشد که با گوشی خود تماس بگیرید اما این کار وقت زیادی می‌برد. با فعال کردن این برنامه هنگامی که شما سوت بزنید طراحی فروشگاه اینترنتی گوشی شما به صدا در می‌آید! توجه کنید که می‌توانید میزان حساسیت را به دلخواه خود تنظیم کنید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مواد دارای حافظه‌‌ی شکلی می‌‌‌توانند پس از تغییر شکل با اعمال محرکی خاص به شکل اولیه‌‌ی خود برگردند قابلیتی که می‌‌‌تواند کاربردهای بسیاری از لباس‌‌های ورزشی تا یخچال فریزر‌‌هایی با کارایی بیشتر داشته باشد. گروهی از دانشمندان تصمیم گرفتند از قابلیت‌‌های این دسته از مواد در کاربردهای پزشکی بهره بگیرند.

 آن‌‌ها برای این کار از پلیمرهایی استفاده کردند طراحی فروشگاه اینترنتی که با دریافت گرمای بدن به شکل اولیه‌‌ی خود برمی گردند قابلیتی که پیشتر در این دسته از مواد برای ساخت خودروها یا مواد اولیه‌‌ی ساختمانی به کار گرفته شده بود با این تفاوت که موادی که در آن جا به کار رفته بود در دمای بسیار بالایی فعال می‌‌‌شدند در نتیجه به انرژی خارجی بسیار بالایی برای فعال کردن آن‌‌ها نیاز است.

اما اگر بتوان این مواد را به سادگی و با استفاده از تماس با پوست به تغییر شکل و بازگشت به شکل مورد نظر ما واداشت پیشرفت بزرگی در ساخت انواع ابزارهای مورد استفاده از پزشکی رخ خواهد داد. برای دستیابی به چنین هدفی، پژوهشگران دانشگاه روچستر الاستومری را توسعه داده‌اند که می‌‌‌توان آن را به انواع اشکال در آورد و سپس با اعمال دمایی حدود ۳۵ درجه‌‌ی سانتی گراد که قدری زیر دمای بدن است، آن‌‌ها را به صورت اولیه برگرداند. دستیابی به چنین هدفی نیازمند دستکاری و کنترل بلورینگی در این پلیمرها بود.

در واقع زمانی که این مواد کشیده می‌‌‌شوند، زنجیرهای پلیمری که آن ماده را تشکیل می‌‌‌دهند به صورت بخش‌‌های کوچک به حالت بلورینه در می‌‌‌آیند که ماده را به حالتی پایدار وارد می‌‌‌کنند و در نتیجه‌‌ی این بلورینگی ماده شکل ثانویه‌‌ی خود را حفظ می‌‌‌کند. این دانشمندان دریافتند که افزودن اتصال دهنده‌‌های مولکولی به هر یک از زنجیره‌‌های پلیمری می‌‌‌تواند تشکیل این بلورینگی را دچار مشکل کند به صورتی که می‌‌‌توان پایداری و دمای دقیقی که این بلورها ذوب می‌‌‌شوند را تعیین کرد. در نتیجه‌‌ی دمای بازگشت ماده به شکل اولیه کاملا قابل کنترل خواهد بود.

اما این گروه در این مرحله از کار دست نکشید و تصمیم گرفت چیزی بیش از یک ماده‌‌ی پاسخگو به دمای بدن بسازند. بنابراین ماده‌‌ای را توسعه دادند طراحی فروشگاه اینترنتی که بتواند انرژی دریافتی را به شکلی مجددا به کاربر بازگرداند به گونه‌‌ای که شبکه‌‌ی پلیمری بتواند با تغییر شکل خود جسمی با ۱۰۰۰ برابر جرم خود را بلند کند. در واقع تمامی کاربردهای مربوط به مواد دارای حافظه‌‌ی شکلی به نوعی می‌توانند محیط اطراف خود را نیز دچار تغییر شکل کنند. با این حال تعداد بسیار کمی از پژوهشگران تا پیش از این به این موضوع مهم توجه کرده‌اند.

با توسعه بیشتر این دسته از مواد امید می‌‌‌رود در آینده‌‌ای نزدیک بتوان در کاربردهای بسیاری از جمله درمان زخم‌ها، پوست مصنوعی، ابزارهای کمک پزشکی و البته لباس‌‌های که خود به خود به اندازه‌‌ی لازم تنظیم می‌‌‌شوند از این مواد استفاده کرد. در آزمون‌‌های انجام شده برای سنجش استحکام مکانیکی این پلیمر، از آن برای کشیدن یک کامیون استفاده شد که در نوع خود جالب توجه بود.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مریم السادات ساداتی، ایده پرداز و مجری طرح «پرتوزای کلسیمD۳» با بیان اینکه ویتامین D۳ را «کوله کلسیفرول» می نامند، گفت: ویتامین D۳ ، یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است که از طریق کنترل کلسیم و فسفر به رشد و استحکام استخوان ها و همچنین از طریق ژن های هسته سلول، به رشد سلول های بدن کمک می کند.
وی با تاکید بر اینکه منبع اصلی دریافت این ویتامین علاوه بر منابع گیاهی در غلات، تخم مرغ، شیر، منابع حیوانی مانند «ساردین» است، عنوان کرد: این نوع ویتامین با نور آفتاب نیز تولید می شود به طوریکه  ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نیاز بدن انسان به این ویتامین را تأمین می کند. کمبود این ویتامین باعث بیماری هایی نظیر پوکی استخوان در کهنسالی می شود.
ساداتی اظهار داشت: با توجه به گسترش روزافزون بیماری پوکی استخوان در افراد جامعه، بر آن شدیم طراحی فروشگاه اینترنتی تا روی فقر ویتامین D۳ تمرکز کنیم و به طراحی پرتوزای این نوع ویتامین در قالب یک لامپ بپردازیم.
وی با اشاره به طرح خود، افزود: این پرتوزا، می تواند ویتامین کلسیم D۳ را که مورد نیاز افراد جامعه است تامین می کند. با برطرف شدن این ویتامین از بروز بیماری هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی استخوان در کهنسالان جلوگیری می شود.
ساداتی با بیان اینکه غنی ترین منبع طبیعی ویتامین D۳ نور خورشید است، اما این ویتامین به صورت خوراکی و تزریقی نیز تولید و استفاده می شود، گفت: پرتو زای ویتامین D۳ در قالب یک لامپ است که با نصب آن در منزل، علاوه بر روشنایی، ویتامین بدن افراد نیز تأمین می شود. بر اساس این ایده، شبیه سازی نور خورشید برای جذب طبیعی ویتامین D۳ در هر زمان و مکانی امکان پذیر می شود.
وی با اشاره به فواید سیستم پرتو زای ویتامین D۳ گفت: این سیستم می تواند نسبت به فرم تزریقی و خوراکی ویتامین D۳ که تنها به یک فرد تزریق می شود متفاوت باشد و با نصب آن روی سقف خانه  یا محل کار و روشن کردن آن همانند یک لامپ، چندین نفر از این ویتامین بهره می گیرند.
به گفته ساداتی، با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد ویتامین D۳ و میزان تقاضای این دارو در داروخانه ها، فروش آن روند رو به رشدی دشته است، لذا تقاضای بالای افراد جامعه می تواند تضمین کننده سودهی تولید کنندگان شود.
وی با اشاره به رده سنی کاربران از سیستم پرتوزای ویتامین D۳ گفت: استفاده از این دستگاه رده سنی ندارد ولی برای پیشگیری از فقر این نوع ویتامین، کودکان، سالمندان به خصوص مبتلایان به پوکی استخوان، کودکان مبتلا به راشیتیسم، افراد مبتلا به فقر ویتامین D۳، مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه ها و.. عمده مصرف کنندگان از این سیستم هستند.
وی با بیان اینکه در ساخت این پرتو زا، از دستگاه  شبیه ساز خورشید الگو گرفته شده است، گفت: همچنین از لامپ های پرتو فرابنفش (LED) و لامپهایی که با پرتو به انتشار نور می پردازند، در طراحی پرتوزای ویتامین D۳ استفاده شده است. این لامپ ها با قیمت های مناسب در بازار دیده می شوند که عمری طولانی دارند و استفاده از آن مقرون به صرفه است.
به گفته وی، با توجه به گران بودن داروهای خارجی برای جلوگیری از پوکی استخوان  بدن، استفاده از این ویتامین در قالب لامپ های تولید کننده ویتامین D۳ به صرفه تر خواهد بود.       
وی ادامه داد: یکی از استراتژی های ساخت طراحی فروشگاه اینترنتی این سیستم پرتو زا، جلوگیری از گسترش سریع فقر ویتامین D های مرتبط با آن از جمله پوکی استخوان بوده است که با الگو گرفتن دستگاه شبیه ساز خورشید امواج مفیدی که به جذب ویتامین D کمک می کند در این طرح، مد نظر قرار گرفته است.
مظهر فتحی، ندا فتحی امین، پویا یزدان پناه از همکاران این پروژه هستند. این طرح در ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر، رتبه دوم را کسب کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

با این سیستم، سری کامل شوی تلویزیونی Game of Thrones در کسری از ثانیه دانلود شد.

محققان با غلبه بر معیار سیگنال به نویز SNR و غلبه بر محدودیت ارسال سیگنال روی کابل با تکنیک بهینه‌سازی و افزایش میزان سیگنال مفید در مقابل نویز یا سیگنال مزاحم توانستند طراحی فروشگاه اینترنتی به‌سرعت باورنکردنی 1.125 ترابایت برسند که این سرعت 500 هزار برابر سرعت اینترنت پرسرعتی است که ما امروزه استفاده می‌کنیم.

در این راه با کدگذاری حداکثری روی کابل نوری بر محدودیت‌های ارسال و دریافت غلبه شد و تکنیک کاهش نویزی که روی شبکه بی‌سیم استفاده می‌شود را روی کابل نوری پیاده‌سازی کردند.

دکتر رابرت ماهر، مسئول این تحقیق می‌گوید در حال حاضر روی کابل موجود می‌توان طراحی فروشگاه اینترنتی تا 100 گیگابیت بر ثانیه را انتقال داد ولی آن‌ها با شبکه نسل آینده و تکنیک‌های بهینه‌سازی انتقال سیگنال کاری کردند که می‌توان تا 1 ترابیت بر ثانیه را انتقال داد و اگر سرعت 24 مگابیت بر ثانیه را به‌عنوان مبنای اینترنت پرسرعت در انگلیس فرض کنیم، این رقم می‌تواند 50 هزار برابر آن قلمداد شود.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت بویینگ امروز اعلام کرد پس از شانزده ماه تلاش موفق شده سلول های سوختی تجدیدپذیری را در اختیار نیروی دریایی ارتش آمریکا قرار دهد که قادر است انرژی را از منابع تجدیدپذیر جذب کند و بدون انتشار هیچ گونه آلودگی، برق تولید کند.

سیستم سلول سوختی اکسید جامد (SOFC) که می تواند 50 کیلووات برق تولید کند، بزرگترین نمونه از این دست است طراحی فروشگاه اینترنتی و می تواند از برق حاصل از پنل های خورشیدی و بادی برای تولید گاز هیدروژن و سپس فشرده سازی و ذخیره سازی آن استفاده کند.

وقتی به برق نیاز باشد، این سیستم به صورت سلول سوخت اکسید جامد عمل می کند و هیدروژن ذخیره شده را برای تولید برق بکار می برد.

سیستم SOFC می تواند بیش از 400 کیلووات برق تولید کند. این سیستم به عنوان بخشی از یک شبکه تولید برق در مرکز پژوهش های نظامی و مهندسی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفته است.

لنس تاورز، مدیر برنامه فناوری های پیشرفته بویینگ در این باره گفته: " این سیستم سلول سوختی فناوری هیجان انگیز جدیدی است که گزینه ای انعطاف پذیر، ارزان و مناسب برای محیط زیست را به منظور تولید و ذخیره سازی انرژی در اختیار مشتریان ما قرار می دهد."

سلول سوختی دستگاهی است که از انرژی شیمیایی ذخیره شده (در این مورد هیدروژن) و تبدیل آن به برق استفاده می کند. SOFC با استفاده از فرایند الکترولیز نور خورشید را برای جذب مولکول های هیدروژن آب بکار می برد. سپس می توان گاز هیدروژن را ذخیره کرد و آن را با واکنش الکتروشیمیایی برای تولید جریان برق بکار برد.

عامر سعده از اعضای این تیم تحقیقاتی اینطور می گوید: "ارتش یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی است و استفاده از SOFC می تواند بسیار مفید باشد طراحی فروشگاه اینترنتی چرا که هم بهره وری انرژی را بالا می برد و هم هزینه انتقال برق را کاهش می دهد."

این فناوری منحصر به فرد است و قادر است با یک سیستم واحد، انرژی را تولید و ذخیره کند. این سیستم با کارکرد ساده ای که دارد گزینه ای ایده آل برای مناطق و جزایر دور افتاده است، چرا که با بهره گیری از آب دریا و نور خورشید قادر به تولید گرما و برق و آب آشامیدنی است.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در مورد اینکه چرا اپل محصولاتش را در آمریکا تولید نمی‌کند می‌نویسد: استیو جابز در زمان حیاتش در مورد تولید آیفون در چین مورد سئوال قرار گرفت که چرا اپل پس از سال 2000 محصولاتش را در آمریکا تولید نمی‌کند؟ تا پیش از سال 2000 اپل محصولات خود را در امریکا تولید می کرد طراحی فروشگاه اینترنتی ولی اکنون عمده گوشی های آیفون در چین تولید می‌شوند.


استیو جابز در پاسخ به این سوال گفت: علت تولید آیفون در چین ، علاوه بر ارزان بودن نیرو، تخصص و اطلاعات و کار خوب آنهاست. همچنین کارخانه های چین بسیار پیشرفته و مجهزتر از کارخانه های آمریکا هستند.
وی افزود: ما نیاز به 8700 مهندس صنعتی برای کنترل 200,000 کارگر خط تولید داریم. برای یافتن 8700 مهندس کاردان و ماهر در آمریکا حدودا باید 9 ماه زمان صرف کنیم. ولی برای یافتن این تعداد نیروی متخصص در چین تنها دو هفته زمان نیاز است.
در کنار این مزایا، سرعت خطوط تولید و نیروها در چین فوق العاده زیاد است و همچنین نیروها با تخصص هایی که ما به آنها نیاز داریم در آمریکا زیاد نیستند. به طور کلی دلیل اصلی تولید محصولات در چین، نیروی ارزان نیست بلکه وجود کارخانه های بسیار پیشرفته تر، تعداد زیاد نیروی متخصص در چین و سرعت عمل بالای نیروها است که ما را به تولید محصولاتمان در چین پایبند می کند.
اینها دلایلی هستند که اپل چین را برای تولید محصولاتش بر می گزیند. با این تفاسیر نباید تصور کرد، هر محصولی که ساخت چین است کیفیت پایینی دارد.
شاید بارها در پشت محصولات اپل جمله Designed by Apple in California, assembled in China را مشاهده کرده اید و با خود گفته اید چرا اپل محصولات خود را در آمریکا تولید نمی کند.
شروع این مسئله به زمانی بر میگردد که آیفونهای 2G اولیه به راحتی خراش برمی داشت و استیو جابز از این بابت نگران بود، چرا که در این آیفونها به جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌شد و به طور حتم مردم در جیب خود اشیای فلزی مانند کلید حمل می‌کنند که در نهایت باعث خراشیدگی صفحه نمایش آیفون می‌شد.
سر انجام اپل که خواستار تعداد زیادی صفحه نمایش برای آیفون 2G بود، ساخت صفحه نمایش‌ها را به چین واگذار کرد تا عرضه آنها عقب نیفتد. بعد از این سفارش بلافاصله هشت هزار کارگر مشغول به کار شدند و طی ۹۶ ساعت توانستند ۱۰ هزار صفحه نمایش از جنس شیشه برای آیفون تولید کنند.
مدیران اپل که از این سرعت و انعطاف پذیری کارگران چینی متحیر شده بودند تصمیمات جدیدی راجع به تولید محصولات خود گرفتند. اکنون شرکت فاکسکان و پگاترون دو کارخانه مهم در چین است که محصولات اپل را مونتاژ می کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از مهمترین برجستگی های سیستم عامل "لینوکس" در اکثر توزیع ها،امنیت بالای آن خصوصا در استفاده شبکه ایی است.به همین علت بسیاری از سرورها در تمامی زمینه ها این OS را به عنوان سیستم عامل خود انتخاب کرده و لینوکس نیز به طور مستمر ضمن پشتیبانی از آنها،هسته را برای دسترسی کاربران و ایجاد تغییرات باز گذاشته است.به ندرت پیش می آید که اخباری مبنی بر هک و نفوذ به این سیستم عامل شنیده شود اما این خبر به تازگی نقل محافل خبری شده است.

 یک خانواده جدید از تروجان ها به تازگی شناسیایی شده است طراحی فروشگاه اینترنتی که از طریق ایجاد یک Back Door در لینوکس،اجازه می دهد که هکرها یا نویسندگان بد افزار به جاسوسی و دزدی اطلاعت از سیستم قربانی بپردازند.این تروجان که با نام Fysbis شناخته می شود،برای اولین بار در سال 2014 نشانه هایی از آن رویت شد.با این حال محققان امنیتی پالو آلتو به تازگی موفق به کشف تمامی اطلاعات مربوط به آن شده اند.این محققان اعلام کرده اند که این بدافزار به منظور دستیابی به اطلاعات مهم تجاری تدارک دیده شده است.آنها حدس می زنند که هدف اصلی این بدافزار افراد عادی نبوده و این نوعی جاسوسی سایبری است.

این محققان معتقد هستند که کاربران عادی به هیچ وجه مشکلی با Fysbis نخواهند داشت اما شرکت های مهم و مسئولین سرورهای آنها باید گوش به زنگ باشند. Fysbis از طریق هکرهای روسی تهیه و پیگیری می گردد.APT 28،Sofacy و Sednit گروه هایی هستند که این محققان معتقد هستند که Fysbis توسط آنها توسعه داده شده است.این گروه،یک گروه جاسوسی سایبری روسیه است و محققان احتمال همکاری مستقیم آنها را با روسیه داده اند.تمرکز این گروه روسی بر روی دولت ها،مراکز غیر انتفاعی،سازمان های دفاعی و...است.بسیاری از موسسات مانند ناتو نیز مورد هدف این گروه واقع شده اند.یکی دیگر از نکات Fysbis آرایش عجیب آن است.این تروجان می تواند به آسانی از طریق فیشینگ ها و یا پورت های آلوده نصب گردد. Fysbisدر هر دو نسخه 32 و 64 بیتی سیستم عامل قابل نصب اجرا از طریق فرمت EFL فایل های باینری است.این تروجان پس از نصب اقدام به انجام آزمایش بر روی کارهای کامپیوتر مورد نظر کرده و سپس نتایج را به یک سرور دیگر گزارش می دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه ویسکانسن مدیسون موفق به توسعه تکنولوژی جدیدی شدند که می تواند گوشی شما را همزمان با راه رفتن شارژ کند.

 ما انسان‌ها به طور متوسط 10 هزار گام در طول روز راه می رویم و همین امر این جرقه را در ذهن دانشمندان بوجود آورد طراحی فروشگاه اینترنتی تا با توسعه تکنولوژی جدید و استفاده از آن در کفش ها بتواند با تبدیل انرژی حرکتی به الکتریسیته، شارژ مورد نیاز برای دستگاه‌های هوشمند همانند گوشی‌های هوشمند را در حین راه رفتن تامین کنند.

 این محققان عنوان کردند این تکنولوژی می تواند برای افراد نظامی بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که می تواند علاوه بر تامین انرژی برخی دستگاه‌های الکتریکی آن‌ها همچون رادیو، جی‌پی‌اس و عینک‌های دید در شب، برق را در منبعی مخصوص ذخیره کند تا بتوان از آن در موقعیت‌های اضطراری استفاده نمود.

وی با اشاره به میزان انرژی مورد نیاز برای یک گوشی هوشمند که تقریباً کمتر از 2 وات است، خاطرنشان کرد از برق تولید شده توسط این تکنولوژی تعبیه شده در کفش‌ها می توان برای شارژ دستگاه هایی همچون تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و همچنین چراغ قوه ها استفاده کرد.

 گفتنی است این محققان از روش الکترووتینگ معکوس (Reverse Electrowetting) استفاده کردند. در این روش انرژی مکانیکی مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان در دانشگاه واشنگتن موفق به توسعه‌ی روشی شده‌اند که خواندن مغز با استفاده از ایمپلنت‌های مغزی و نرم‌افزاری پیچیده صورت می‌پذیرد، بنابراین دانشمندان این توانایی را دارند که ذهن مخاطب خود را با دقت بسیار زیاد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخوانند. با استفاده از این روش دانشمندان می‌توانند بدون دیدن تصویری که فرد به آن نگاه می‌کند، آنچه را که او می‌بیند، از طریق خواندن ذهن، استخراج کنند.

توانایی تماشای تصاویر دو بعدی روی صفحه‌ی کاغذ یا نمایشگر گجت‌های هوشمند قابلیتی است که با بهره‌گیری از آن ذهن ما می‌تواند تصویر را به سرعت شناسایی کرده و آن را به مفهومی که برای ذهن قابل شناسایی باشد، تبدیل کند. فرآیند تبدیل تصویر به چیزی که برای ذهن قابل شناسایی باشد، یک پروسه‌ی عصبی است که برای دانشمندان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. محققان برای درک عملکرد مغز انسان در تبدیل صورت گرفته و یافتن روشی برای اینکه رایانه‌ها بتوانند طراحی فروشگاه اینترنتی با بهره‌گیری از آن بصورت زنده آنچه را که کاربر می‌بیند، در آن واحد دریافت کرده و نمایش دهد، تحقیقاتی را در دانشگاه واشنگتن آغاز کردند. در این تحقیق افرادی نظیر راجس رائو، عصب شناس و جف اوجرمن به عنوان جراح مغز و اعصاب نیز شرکت کرده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده، تیم تحقیقاتی معتقد بوده که می‌توان با استفاده از رمزگشایی سیگنال‌های مغز انسان، به سرعت درک انسان، تصویری را که وی مشاهده می‌کند، شبیه سازی کرد.

دانشمندان در مسیر تحقیقات خود از کمک بیش از هفت بیماری مبتلا به صرع بهره گرفته‌اند. با توجه به اینکه هفت بیمار داوطلب برای شرکت در این تحقیق، به منظور پیشگیری از حملات، از ایمپلنت‌های مغزی استفاده می‌کردند، از این‌رو بهترین گزینه برای همکاری در تحقیقات مورد نظر بودند. براساس اطلاعات ارائه شده هیچ یک از بیماران مورد نظر با استفاده از دارو، قادر به جلوگیری از حملات صرع نبوده و از این‌رو پزشکان استفاده از ایمپلنت‌های مغزی را تجویز کرده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده دانشمندان تصاویری را که شامل چهره‌ی انسان، خانه و صفحه‌‌ای با رنگ خاکستری است را در فواصل ۴۰۰ میلی ثانیه‌ای روی صفحه‌ی مانیتور به این بیماران نشان داده‌اند. وظیفه‌ی اصلی این افراد این بوده تا در میان تصاویر نمایش داده شده، تصویر خانه‌ای را که بصورت سر و ته نمایش داده شده، پیدا کنند.

همزمان با تماشای تصاویر، الکترودهای متصل شده به مغز این افراد، از سوی دیگر به نرم‌افزار پیچیده‌ی توسعه یافته برای این امر متصل شده بود. این نرم‌افزار دو سیگنال اصلی دریافت شده را مورد بررسی قرار داده است. دو فاکتور مورد بررسی توسط نرم‌افزار مورد نظر، Event Related Potential و Broadband Spectral نام دارد. هدف از زیر نظر گرفتن این دو فاکتور به ترتیب کنترل نورون‌های فعال شونده در زمان مشاهده‌ی تصویر و همچنین دریافت سیگنال‌هایی است که پس از دیدن تصویر مخابره می‌شوند.

پس از نمایان شدن تصویر، نرم‌افزار مورد نظر سیگنال‌های دریافت شده از مغز انسان را با نرخ ۱۰۰۰ بار در هر ثانیه تحت نظر گرفته است. تحت نظر گرفتن سیگنال‌های مخابره شده توسط مغز با این سرعت باعث شده تا دانشمندان بهترین جفت الکترودهایی را که در زمان دیدن تصاویر، سیگنال‌هایی را مخابره می‌کنند، یافته و از آن‌ها استفاده کنند.

پس از وارد کردن اطلاعات مناسب به نرم‌افزار و پایان یافتن دوره‌ی آموزش، دانشمندان تصاویر جدیدی را به بیماران نمایش دادند. با مشاهده‌ی تصاویر جدید، نرم‌افزار موفق شد تا در ۹۶ درصد از موارد، حدس بزند که بیماران در حال تماشای چه تصویری هستند. آیا این تصویر دارای چهره‌ی انسان، خانه یا یک صفحه‌ی خاکستری است.

هرچند نتایج دریافت شده از این تست بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما باید اعتراف کرد طراحی فروشگاه اینترنتی که دستاوردهای آن بسیار محدود بوده است. یک آزمایش کاربردی زمانی قابل قبول خواهد بود که بتوان در آن با مجموعه‌ای بزرگ‌تر از تصاویر در موضوع‌های مختلف، به پیش‌بینی واکنش مغز و سیگنال‌های مخابره شده پرداخت. برای مثال نتایج تحقیقات زمانی بسیار کاربردی خواهد بود که دانشمندان بتوانند با استفاده از نرم‌افزار خود، تشخیص دهند که آیا کاربر به تصویر چهره‌ی یک سگ نگاه می‌کند یا انسان.

در صورتی که تحقیقات در این حوزه ادامه یافته و نتایج بهتری دریافت شود، از دستاوردهای آن می‌توان برای توسعه‌ی سیستم‌های ارتباطی و مکانیزم‌های مورد نظر برای ایجاد امکان ارتباط توسط افرادی که از ناتوانی‌های ارتباطی رنج می‌برند، بهره گرفت. برای مثال در صورتی که افراد قادر به نوشتن و تلکم نباشند، می‌توان با استفاده از سیستم‌های توسعه یافته به این روش، سیگنال‌های ارسال شده را ترجمه کرده و برای ارتباط مورد استفاده قرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شعار گوگل همیشه این بوده که باهم باشیم نه شبیه به هم. اما این شعار تا کنون با صداهای تعبیه شده در سرویس Text-to-speech گوگل که همه آنها یک شکل بودند هم خوانی نداشت. برای مثال کاربران دوست دارند صداهای شخصیت های محبوب کارتونی و تلویزیونی خود را روی این سرویس داشته باشند که هنوز گوگل چنین امکانی را برای انتخاب دلخواه صدای این سرویس فراهم نکرده است. اما اکنون می توان گفت که شرایط بسیار بهتر از قبل شده است.

سرویس Text-to-speech گوگل به تازگی یک بروزرسانی جدید دریافت کرده طراحی فروشگاه اینترنتی که چندین صدای متنوع به زبان های مختلف در آن قرار گرفته است. در نسخه 3.8 یک گروه از صداهای زنانه و مردانه وجود دارد که به کاربران حق انتخاب بیشتری می دهد و تجربه شخصی سازی را برایشان فراهم می کند. اکنون شما خواهید بود که می توانید صدای گوشی خود را کمی متفاوت تر از صدای شلوغی های دور و اطرافتان انتخاب کنید.

می توان گفت که تنها تغییر اساسی در جریان سخنرانی اتفاق افتاده است. به نظر می رسد که هر نسخه دارای سبک های متفاوتی در خوانش هستند اما خود صداها بسیار شبیه به هم انتخاب شده اند و شاید هم این صداها فقط توسط نرم افزار خاصی دستکاری شده اند تا کمی متفاوت به نظر برسند.

برای انتخاب صداهای مختلف به بخش Settings > Language & input > Text-to-speech output رفته و روی گزینه “Google Text-to-speech Engine” ضربه بزنید و “Install voice data” را انتخاب کنید. در این قسمت با انتخاب زبان مورد نظر خود می توانید گزینه های مختلف صدا را امتحان کنید.

آیا از گوگل Text-to-speech استفاده می کنید؟ به نظر می رسد تعداد کاربرانی که به طور مداوم از این سرویس استفاده می کنند طراحی فروشگاه اینترنتی زیاد نیست و شاید آنها نیز فقط برای امتحان نحوه کاربری و صدای آن از این سرویس استفاده کرده باشند. اما به طور قطع اگر محدودیت گزینه های انتخابی صدا در این سرویس حذف شود و کاربران قادر باشند که صدای مورد علاقه خود را در آن پیاده کنند، کاربران بیشتری جذب این سرویس می شوند.

گوگل این بروزرسانی جدید را برای تمامی دستگاه های اندرویدی ارسال خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

درست در زمانی که کشورهای توسعه یافته مشغول کار بر روی جنگنده های نسل پنجم خود هستند،غربی ها پا را از این هم فراتر گذاشته و به دنبال بمب افکن های نسل ششم هستند.بمب افکن هایی که هیچ گونه سامانه راداری قادر به مشاهده و ردیابی آنها نباشد.بمب افکن هایی که توانایی پرواز به دورترین نقاط جهان را داشته باشند و سپس بدون سوخت گیری مجدد به پایگاه خود در ایالات متحده باز گردند.متخصص این بمب افکن ها تنها یک شرکت در جهان است و آن هم نورثروپ گرومن است.اگر بگوییم که نورثروپ گرومن برترین تولید کننده هواپیماهای نظامی در جهان است،اغراق نکرده ایم. 

محققان شرکت هواپیماسازی نورثروپ گرومن، از ششمین نسل بمب‌افکن‌ مافوق صوت غیرقابل شناسایی طراحی شده طراحی فروشگاه اینترنتی که جایگزین بمب‌افکن B-2 خواهد شد، رونمایی کردند. قرار است طرح برگزیده جایگزین بمب‌افکن B-2 با کد NG Air Dominance توسط مهندسین شرکت نورثروپ گرومن پس از تامین بودجه توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا تولید شود.  مسؤولان شرکت نورثروپ گرومن، تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری بمب‌افکن نسل ششم ارائه نداده‌اند؛ با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که این پرنده قادر به پرواز با سرعت فراتر از صوت است و همچنین به سامانه‌های پیشرفته رادارگریز و سیستم سلاح لیزری مجهز خواهد شد.

فناوران صنایع هوایی معتقدند که شرکت نورثروپ گرومن باید از سیستم خنک‌کننده فوق پیشرفته برای کاهش دمای سلاح لیزری در این بمب‌افکن استفاده کند.  کریس هرناندز، معاون بخش تحقیقات شرکت نورثروپ گرومن سال گذشته در مصاحبه با مطبوعات اعلام کرد که بمب‌افکن جدید باید به اندازه کافی برد عملیاتی داشته باشد، چرا که در شرایط فعلی پایگاه‌ها و فرودگاه‌های لازم برای سرویس‌دهی به این هواپیما در خارج از ایالات متحده آمریکا موجود نیست.  تام وایس، مدیر بخش هواوفضای شرکت نورثروپ گرومن نیز در مورد مشکلات موجود در ساخت بمب‌افکن جدید اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل موجود در نسل جدید، کنترل گرمای ناشی از سلاح لیزری است. در واقع این هواپیما با مشکلات اساسی همچون گرمای زیاد سیستم پس‌سوز موتورها و سلاح لیزری مواجه است که برای حفظ ویژگی عدم شناسایی توسط موشک‌های حرارتی و رادارهای طیف‌سنج باید این حرارت اضافی به نحوی ناپدید شود.  وی در مورد زمان ساخت نمونه آزمایشی بمب‌افکن نسل ششم افزود: متاسفانه با توجه به مشکلات موجود ساخت این هواپیما در چند سال اخیر میسر نیست و حداقل زمان برای پیشبرد صنایع مورد نیاز این نسل تا سال 2030 طول خواهد شد.

هر چند که در گذشته این زمانبندی ها گاها با تغییر همراه بوده است،اما ارائه این طرح نشان از آمادگی بالای نورثروپ گرومن در زمینه تولید فناوری های فوق مدرن است.به امید صلح جهانی.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی آمریکا و یا به اختصار دارپا در حال آزمایش و توسعه پهپادیست که می تواند با سرعتی بیش از 70 کیلومتر بر ساعت از میان موانع سر راه خود عبور کند.

این محصول به نوعی بخشی از پروژه FLA این سازمان و در راستای تولید پهپادی سبک و با قدرت مانوری بالا با سرعت زیاد محسوب می شود طراحی فروشگاه اینترنتی و امید می رود از این پرنده هدایت پذیر بتوان در اموری همچون امدادرسانی و شناسایی‌ مناطق مختلف استفاده کرد.

دارپا برای ساخت این محصول، قطعات مختلفی از پهپادهای متفاوت را در کنار یکدیگر قرار داد و در اولین آزمایش، این پرنده توانست با سرعت مورد انتظار و با قدرت بالا در مشاهده و شناسایی موانع، به سلامت از میان آن‌ها عبور کند.
دارپا همچنین به همراه سه تیم تحقیقاتی دیگر در حال ساخت و توسعه آشیانه هواپیمایی در پایگاه هوایی گارد ملی اوتیس در ماساچوست آمریکاست تا از آن برای آزمایش پهپادها و سایر هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کند.

این سازمان در خصوص پروژه FLA می گوید:"در واقع این پروژه در حال توسعه و ساخت کلاس جدیدی از الگوریتم‌هاست که بتوان با استفاده از آن، پهپادهایی را تولید کرد که از قابلیت مانور و تغییر مسیرهای ناگهانی در مسیرهای پر پیچ و خم و پر از موانع برخوردار باشند که البته تمامی این حرکات بدون کمک هیچ گونه کنترلر و یا شخص کنترل کننده ای انجام خواهد شد."طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

برخی از افراد به کار با گوگل درایو وابسته شده اند و هنوز هم این فضای ابری را یک منبع مناسب برای تهیه اسناد و مدارک دانشگاهی و یا اداری می دانند. هم اکنون گوگل مثل همیشه در حال بروزرسانی درایو برای سازگاری بیشتر با فضای اداری ست تا بتواند کارایی این سیستم را طوری بهبود ببخشد که تمامی وظایف ساده به روش های مدرن و بروز تکمیل شوند.

در بروزرسانی اخیر، گوگل درایو یک قابلیت جدید را دریافت کرده طراحی فروشگاه اینترنتی که بسیاری از کاربران مدت ها در انتظارش بودند. این قابلیت در واقع همان کنترل به اشتراک گذاری نوتیفیکیشن ها در اپلیکیشن موبایلی درایو است. پیش از اینکه گوگل قابلیت ارسال نوتیفیکیشن را به اپلیکیشن های درایو اضافه کند، کاربران از طریق ایمیل از اتفاقات مختلف آگاه می شدند. در نوامبر سال گذشته، این ساختار با اضافه شدن قابلیت ارسال نوتیفیکیشن به اپلیکیشن های درایو تغییر کرد. از زمانی که این قابلیت به گوگل درایو اضافه شده، دیگر نیازی نیست که کاربران به طور مداوم ایمیل های خود را چک کنند، چرا که همه نوتیفیکیشن ها مستقیماً به گوشی آنها ارسال خواهد شد.

افزوده شدن قابلیت ارسال نوتیفیکیشن ها نیز گام بعدی گوگل برای ارتقاء سیستم ابری خود بود. پیش از اینکه تنظیمات نوتیفیکیشن ارایه شود، کاربران باید نسخه وب گوگل درایو را باز می کردند تا تنظیم کنند که چه نوتیفیکیشن هایی باید ارسال شود. در بروزرسانی جدیدی که روز گذشته به گوگل درایو آمد، دیگر نیازی نیست که کاربران این کار را انجام دهند و از این پس می توانند به تنظیمات نوتیفیکیشن ها در تمامی نسخه های قابل نصب گوگل درایو دسترسی داشته باشند. تنها یک نقطه ضعف در این بروزرسانی وجود دارد که به کاربران اجازه نمی دهد نوتیفیکیشن های تمامی اپلیکیشن ها روشن بگذارند و فقط نوتیفیکیشن های یک اپلیکیشن غیر فعال باشد. در صفحه تنظیمات نوتیفیکیشن، به قابلیت های مختلفی مانند صدای نوتیفیکیشن، کنترل ویبره و نمایش انتخابی نوتیفیکیشن ها دسترسی دارید.

همچنین علاوه بر تغییرات جدیدی که در نوتیفیکیشن های گوگل درایو ایجاد شده، Google Sheetsموبایلی نیز پا به پای نسخه وب،بروزرسانی شده است. این بروزرسانی جدید در اپلیکیشن اندرویدی به کاربران اجازه می دهد که هر ردیف از سلول ها را نامگذاری کنند تا به راحتی به همه آنها دسترسی داشته باشند. نام گذاری ردیف ها به کاربران کمک خواهد کرد تا دسترسی ها در آینده نیز سریع تر اتفاق بیافتد و همچنین ساختن فرمول ها نیز راحت تر شود. همه این بروزرسانی ها هم اکنون در حال ورود به دستگاه های موبایلی هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

Prius خودروی هیبریدی شرکت تویوتا است که عمداً از ظاهری نامانوس برخوردار است طراحی فروشگاه اینترنتی و نسل های جدید آن نیز به تدریج از ظاهری عجیب تر برخوردار می شوند. می توان اطمینان داشت حتی طرفداران پر و پا قرص این پرچمدار خودروهای هیبریدی تویوتا به این امر اذعان دارند. حالا که این خودرو از ظاهری عجیب برخوردار است ،چرا تویوتا رنگی عجیب را نیز به این ظاهر اضافه نکند؟

آنچه در تصویر می بینید یک پریوس جدید موسوم به Thermo-Tect Lime Green است که رنگ آن از آنچه به عنوان یک رنگ بسیار غیر معمول می شناسید فراتر رفته است. تویوتا اظهار می کند که با حذف ذرات سیاه کربن که در بیشتر رنگ ها وجود دارد و جایگزین کردن آن با اکسید تیتانیوم ، توانسته بازتاب خورشیدی خودرو را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. به بیان دیگر خودرو کمتر گرم می شود که به نوبه خود نیاز به استفاده از تهویه و خنک کننده را در داخل خودرو کاهش می دهد و در نتیجه به بهبود مصرف سوخت، که هدف اصلی پریوس است، کمک می کند.

رنگ سفید هم برای دور نگه داشتن دمای حاصل از تابش خورشید مناسب است، اما تویوتا می گوید که رنگ Thermo-Tect این شرکت در آزمایشات، عملکرد بسیار بهتری نسبت به رنگ سفید داشته است. در واقع این فناوری به این معنی است که شاید در آینده بتوانید خودروی با رنگ مورد علاقه تان را خریداری کنید و در عین حال مصرف الکتریسیته را کاهش دهید. البته شاید این رنگ سبز روشن رنگ محبوبتان نباشد ولی به نظر نمی رسد تویوتا نتواند این فناوری را در رنگ های دیگر هم ارایه دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در آخرین نشست مربوط به شرکت آلفابت (گوگل یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است)، سوندار پیاچی اعلام کرده است که به‌زودی شاهد این خواهیم بود که سیستم عامل اندروید به پلتفرم اصلی اجرایی برای سیستم‌های واقعیت مجازی بدل خواهد شد.

واقعیت مجازی در دنیای امروزی ما به‌عنوان یکی از رو به رشدترین فناوری‌های جهان مطرح است طراحی فروشگاه اینترنتی و به همین دلیل نیز شرکت‌های مختلفی به دنبال ورود به این بازار در حال توسعه و دارای پتانسیل هستند.

سوندار پیاچی به‌تازگی اعلام کرده است که گوگل به دنبال راه‌یابی به فضای کاری و اهدافی بسیار وسیع است و به نظر می‌رسد که این هدف، تامین پلتفرم پشتیبانی از واقعیت مجازی خواهد بود.

گزارش‌هایی در زمینه انتشار نخستین سخت‌افزار واقعیت مجازی گوگل در سال جاری میلادی به گوش می‌رسد ولی این شرکت قصد دارد تا پا را از این نیز فراتر نهاده و تنها به بخش سخت‌افزاری اتکا نکند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که گوگل قصد دارد تا سیستم عامل همراه خود یعنی اندروید را به‌اندازه‌ای بهبود بخشد که بتوان محتوای بسیار بیشتری در زمینه واقعیت مجازی را بر روی آن به اجرا درآورد.

این امر به این معنی است که می‌توان به‌زودی شاهد این بود که گوگل به‌عنوان اصلی‌ترین پلتفرم واقعیت مجازی در سراسر جهان مطرح باشد و با توجه به محبوبیت این سیستم عامل، این دستاورد را نمی‌توان چندان دور از دسترس دانست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

روش‌های مختلفی برای ذخیره اسکرین‌شات‌های آیفون (تصاویری که با فشار همزمان کلیدهای Home و Power از صفحه‌نمایش آیفون گرفته می‌شود) وجود دارد که اتصال با کابل یو‌اس‌بی یا استفاده از ارتباط وایرلس و بهره‌مندی از امکانات اشتراک‌گذاری بی‌سیم هنگام اتصال به یک شبکه محلی برخی از آنها به‌شمار می‌رود.

همان‌طور که می‌دانید در هرکدام از این روش‌ها در نهایت شما هستید طراحی فروشگاه اینترنتی که ‌باید به‌صورت دستی تصاویر را انتخاب کرده و به پوشه موردنظر در رایانه انتقال دهید و انجام این کار برای افرادی که مدام با اسکرین‌شات‌ها سر و کار دارند کمی وقت‌گیر است. برای ساده‌تر شدن این مراحل قصد داریم روشی را که از ترکیب چند سرویس و نرم‌افزار حاصل می‌شود به شما آموزش دهیم تا بتوانید به‌راحتی و به‌طور خودکار تمام اسکرین‌شات‌های ثبت شده در آیفون را روی رایانه خود نیز مشاهده کنید.
 
1 ـ نرم‌افزار Dropbox را روی رایانه خود نصب کرده، در این سرویس ثبت‌نام کرده و عملیات ورود به نرم‌افزار را اجرا کنید.‌
 
2 ـ در دستگاه آیفون خود اپلیکیشن اپ‌استور را اجرا کرده و نرم‌افزار IF by IFTTT را در آن جست‌وجو و نصب کنید.
 
3 ـ این اپلیکیشن را از فهرست اپلیکیشن‌های آیفون اجرا کنید و در ادامه از بالا سمت راست روی آیکونی که به شکل یک ظرف غذا است فشار دهید.
 
4 ـ در صفحه My Recipes روی آیکون «+» که در بالا سمت راست قابل مشاهده است فشار دهید و گزینه‌ Create a Recipe را انتخاب کنید.
 
5 ـ در صفحه جدید روی آیکون «+» پس از عبارت If فشار داده و عبارت Photo را در کادر جست‌وجو وارد کنید. سپس از فهرست نتایج روی iOS Photos فشار دهید.
 
6 ـ در ادامه New Screenshot را انتخاب کنید (چنانچه برای اولین بار است از این سرویس استفاده می‌کنید طراحی فروشگاه اینترنتی نیازمند تایید عملیات و صدور مجوز برای دسترسی به تصاویر اسکرین‌شات روی آیفون خواهید بود) و پس از بازگشت به صفحه Create a Recipe روی آیکون «+» در مقابل عبارت then فشار دهید.
 
7 ـ از فهرست فرمان‌های موجود گزینه‌ Dropbox را انتخاب کرده (ممکن است نیازمند صدور مجوز برای دسترسی این اپلیکیشن به سرویس دراپ‌باکس خود باشید) و روی Add file from URL فشار دهید.

8 ـ در این مرحله پنجره تنظیمات دراپ‌باکس باز شده و نام فایل، محل ذخیره‌سازی آن و... در آن مشخص شده است. چنانچه نیازمند تغییر در محل ذخیره‌سازی فایل روی سرویس دراپ‌باکس هستید این تغییر را اعمال کرده و از بالا سمت راست گزینه‌ Next را فشار دهید.
 
9 ـ با انتخاب گزینه‌ Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد و می‌توانید دستور شرطی را که بتازگی ایجاد کرده‌اید در صفحه My Recipes مشاهده کنید.
 
10 ـ از حالا به بعد هرگاه اسکرین‌شاتی را در دستگاه خود ثبت کنید، به‌طور خودکار یک نسخه از آن به دراپ‌باکس شما منتقل ‌و در پوشه‌ مشخص شده ، ذخیره می‌شود که این پوشه توسط نرم‌افزار دراپ‌باکس در رایانه شما نیز قابل دسترسی و مدیریت است. پس به محض ثبت تصاویر اسکرین‌ شات، نسخه‌ای از آنها در رایانه نیز قابل مشاهده خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

همه کودکانی که دوستدار فناوری چاپ سه بعدی هستند با چگونگی ایجاد مدل های مورد نظر خود از طریق نرم افزار سه بعدی آشنایی ندارند و از این رو یک قلم چاپ سه بعدی دوستدار کودک می تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به یک چاپگر سه بعدی رومیزی باشد. اگر با این مساله موافق هستید طراحی فروشگاه اینترنتی قلم چاپ سه بعدی «3دودلر استارت» گزینه ای ایده آل برای شما محسوب می شود.



3دودلر استارت یک قلم چاپ سه بعدی نوآورانه است که به صورت اختصاصی برای کودکان طراحی شده است. این محصول دارای طراحی قابل حمل و بی سیم است و شکل ارگونومیک آن به کودک اجازه می دهد به راحتی و به صورت ایمن آن را در دست گرفته و مورد استفاده قرار دهد.
قلم 3دودلر استارت از زیست‌پلاستیک دوستدار محیط زیست و ایمن برای کودکان ساخته شده و فاقد بخش هایی که داغ می شوند و یا چسب و رزین است. بر همین اساس، محصولی ایمن برای استفاده کودکان و تبدیل تصورات آنها به مخلوقاتی سه بعدی بی نیاز از نرم افزار سه بعدی یا دانش فنی محسوب می شود. طراحی بی سیم این قلم چاپ سه بعدی به کودکان اجازه می دهد تا آزادانه‌تر از آن استفاده کنند.
قلم 3دودلر استارت به باتری قابل شارژ داخلی مجهز شده که در استفاده مداوم تا یک ساعت دوام می آورد و بیش از 200 استنسیل و پروژه رایگان به کودک اجازه می دهد تا در کار با این قلم چاپ سه بعدی استاد شود و مدل های سه بعدی خود را ایجاد کند.

قلم چاپ سه بعدی 3دودلر استارت در دو بسته مجموعه جعبه عادی و مجموعه جعبه مگا در دسترس است که به ترتیب برچسب قیمت 72.39 دلار و 144.69 دلاری را یدک می کشند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

چند روز پیش در خبرهای تک شات خواندیم که ارزش توییتر سقوط بی سابقه ای داشته و این شرکت برای خروج از بحران، ناگزیر به استفاده از راهکارهایی همچون اضافه کردن دکمه اختصاصی GIF شده است.

 اکنون توییتر برای اولین بار پس از آغاز به کار این شرکت در سال 2013، میزان رشد کاربران خود در یک بازه زمانی مشخص را اعلام کرده است. این شرکت هیچ گونه رشد کاربری را در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی تجربه نکرده و این به وضوح نشان می دهد که شبکه اجتماعی محبوب و پر سر و صدای روزهای گذشته، امروز برای بقای خود باید تلاش کند؛ به خصوص که با داشتن ماهانه 320 میلیون کاربر فعال، از رقیب سرسخت خود یعنی فیسبوک فاصله زیادی دارد.

توییتر هم چنین در طول سه ماهه پایانی سال گذشته 90 میلیون دلار از دست داده طراحی فروشگاه اینترنتی و در ساعات معاملاتی پس از بازار، سهام این شرکت 6.6 درصد سقوط داشته است.

از زمانی که جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر در ماه جولای 2015 به این شرکت بازگشته است، ارزش سهام آن به بیش از نصف رسیده است.

دورسی به هنگام شروع به کار مجدد خود در توییتر اعلام کرده بود که:

تمرکز ما بر روی چیزی است که توییتر در آن بهترین است: زنده بودن. توییتر زنده است: گزارشات زنده، ارتباطات زنده و مکالمات زنده. چه اخبار فوری و چه اخبار سرگرمی، ورزشی و یا موضوعات روزمره. سریع ترین راه برای درک قدرت توییتر تماشا کردن و یا شنیدن راجع به یک رویداد زنده است که در این شبکه اجتماعی باز می شود.

او اعلام کرد که هدف توییتر بصری کردن تمام اتفاقات است و هم چنین اعتراف کرد که توییتر برای کاربران جدید گیج کننده است و همکاران او در صددند تا تمام مشکلات این شبکه اجتماعی را برطرف کنند.

درآمد سه ماهه اول سال 2016 توییتر بین 595 و 610 میلیون دلار تخمین زده می شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ماه گذشته دو مدل جدید از ساعت هوشمند Gear S2 Classic سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت و هم اکنون این ساعت‌های هوشمند وارد بازار آمریکا شده‌اند.

در این اقدام هر دو رنگ طلایی صورتی و پلاتینی ساعت Gear S2 از امروز وارد بازار آمریکا شده‌اند طراحی فروشگاه اینترنتی و قیمت آنها ۴۵۰ دلار اعلام شده است.

کاربران می‌توانند این ساعت‌های هوشمند را از فروشگاه‌های داخل شهر سامسونگ، فروشگاه اینترنتی سامسونگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای Best Buy، آمازون، Macy’s و ... خریداری کنند.

بدنه دو ساعت مچی مذکور با فلزاتی که نام آنها نشان می‌دهد ساخته شده‌اند. کاربران همچنین می‌توانند مدل طلایی صورتی را با بند چرمی خاکستری و صاحبان مدل پلاتینی هم می‌توانند این محصول را با بند چرمی مشکی خریداری کنند.

مشخصات داخلی ساعت مچی هوشمند Gear S2 Classic با مدل اصلی این محصول تفاوتی ندارد. بر این اساس کاربران یک نمایشگر ۱٫۲ اینچی از نوع Super AMOLED در اختیار دارند که تصاویر در آن با کیفیت ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل به نمایش درمی‌آید.

این ساعت مچی هوشمند پردازنده دو هسته‌ای با توان یک گیگاهرتز را شامل می‌شود و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به رم ۵۱۲ مگابایتی، حافظه داخلی ۴ گیگابایتی و استاندارد IP68 برای ضدآب بودن اشاره کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پس از مدت‌ها انتظار قرار است در جریان برگزاری کنگره جهانی MWC 2016 گوشی هوشمند Galaxy S7 سامسونگ به صورت رسمی جعبه‌گشایی شود و طی ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد آن صورت گرفته است.

شرکت سامسونگ به صورت همزمان در تلاش است عینک واقعیت مجازی Gear VR را وارد بازار جهانی کند طراحی فروشگاه اینترنتی و در این میان «روی اونِیل» مدیر مرکز محصولات و برند سامسونگ اعلام کرده است تمام محتوای مورد نیاز برای دنیای واقعیت مجازی برای کاربران تهیه شده است.

این طور که مراکز خبری می‌گویند، سامسونگ قصد دارد به همراه هر دستگاه گوشی هوشمند Galaxy S7 که فروخته می‌شود، یک دستگاه عینک هوشمند Gear VR را به صورت رایگان در اختیار کاربران بگذارد و دستکم برای کشور هلند این تصمیم قطعی شده است.

شعبه سامسونگ در کشور هلند اعلام کرده است تمامی کاربرانی که از تاریخ ۲۱ فوریه تا ۱۰ مارس ۲۰۱۶ گوشی هوشمند Galaxy S7 را خریداری کنند، یک دستگاه عینک واقعیت مجازی Gear VR را هم به صورت رایگان هدیه می‌گیرند.

قرار است سامسونگ در تارخ ۲۱ فوریه همزمان با برگذاری کنگره جهانی MWC 2016 از گوشی هوشمند Galaxy S7 رونمایی کند و پیش‌فروش این گوشی در اروپا هم از همان روز آغاز می‌شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت کوالکام که از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی در جهان محسوب می‌شود امروز برند جدیدی از محصولات خود را معرفی کرد تا در نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرد.

این برند جدید با نام Snapdragon Wear شناخته می‌شود و تراشه‌های ساخته شده بر مبنای آن قرار است طراحی فروشگاه اینترنتی در انواع مختلف فناوری‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های مچی به کار گرفته شود.

اولین محصول در این سری از تراشه‌های کوالکام Snapdragon Wear 2100 نام دارد که نسبت به تراشه Snapdragon 400 که تاکنون در فناوری‌های پوشیدنی به کار گرفته می شود قابلیت‌های بیشتری را شامل می‌شود.

این تراشه جدید که از امسال می‌توانید آن را در نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی به کار بگیرید نسبت به مدل S400 که هم‌اکنون به کار گرفته می‌شود ۳۰ درصد کوچکتر ساخته شده است و به کمک آن می‌تواند محصولات باریک‌تر و کارآمدتری تهیه کرد.

این تراشه جدید همچنین ۲۵ درصد کمتر از مدل قبلی انرژی مصرف می‌کند و به همین خاطر طول عمر باتری در نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی افزایش میابد.

تراشه Snapdragon Wear 2100 چهار هسته پردازشگر Cortex-A7 با توان ۱٫۲ گیگاهرتز را شامل می‌شود و پردازنده گرافیکی Adreno 304 را در خود جا داده است تا تصاویر با کیفیت ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل در نمایشگر فناوری پوشیدنی به نمایش درآیند.

از این تراشه پوشیدنی دو مدل ساخته شده است. مدل اول فقط از فناوری‌های ارتباطی بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و مدل دیگر برای استفاده در شبکه‌های مخابراتی ۲G، ۳G و ۴G ساخته شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت کوالکام برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده تراشه جدید Snapdragon 625 را عرضه کرد و در سری محصولات 400 خود برای پشتیبانی از خدمات مخابراتی LTE، دو تراشه 425 و 435 را در اختیار کاربران گذاشت.

تراشه S625 نخستین محصول در سری تراشه‌های ۶۰۰ محصول می‌شود طراحی فروشگاه اینترنتی که مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده است تا انرژی کمتری مصرف کند. تراشه جدید این امکان را فراهم می‌کند تا در دستگاه موبایلی از هشت هسته پردازشگر Cortex-A53 با حداکثر توان ۲ گیگاهرتز استفاده شود.

این محصول همچنین سومین تراشه در سری محصولات ۶۰۰ است که به کمک آن می‌توان تصاویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی را ذخیره کرد. تراشه جدید حداکثر از دوربین ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

این تراشه به مودم X9 برای خدمات Cat. 7 LTE مجهز شده است تا سرعت دانلود آن به ۳۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت آپلود آن هم به ۱۵۰ مگابایت در ثانیه برسد. برای این تراشه از گیرنده Wi-Fi و پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم استفاده شده است.

لازم به ذکر است تراشه S435 از هشت هسته ۱٫۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و مدل S425 هم قابلیت پشتیبانی از چهار هسته ۱٫۴ گیگاهرتزی دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مکس براون، یکی از مهندسین نرم افزار شرکت چندملیتی گوگل، به کمک یک صفحه مادر کنترل کننده، یک صفحه نمایش دهنده، اجزاء جانبی هنری و صنایع دستی این آینه هوشمند را ایجاد کرده است. به عنوانی می توان این آینه هوشمند را نسخه ابتدایی از آینه Google Now دانست.


این حرکت مکس براون با این ذهنیت انجام شده است طراحی فروشگاه اینترنتی که او همواره خواستار یک آینه با کارایی بیشتر از یک آینه ی معمولی بوده و به اصطلاح به "آینده ای که در فیلم ها نشان داده شده” نزدیکتر شود. وی در گفته های خود به این موضوع اشاره کرد که” آینه مطلوب و مورد نظر من، چیزی نبود که بتوان آن را به راحتی از جایی خرید، چرا که شخصی همچنین کالایی را برای فروش نداشت اما تک تک قطعات را می شد به راحتی تهیه کرد. همچنین افراد بسیاری اخیراً آینه های دست کاری شده ای را ساخته بودند اما آینه هوشمند مد نظر من، متفاوت بود.”
بر اساس گفته های آقای براون، قرار است که وی عملکردهای بیشتری را به این آینه هوشمند اضافه کند، عملکردهایی که با سرویس Google Now سازگاری کاملی دارد همچون اطلاعات ترافیک، یادآورها و غیره.
این دست آورد هنوز مسیری طولانی را برای کامل شدن پیش رو دارد چرا که کماکان رابط کاربری این برنامه تنها در مرحله ی مقدماتی خود قرار دارد اما جای بسی خوشحالی است که این مهندس گوگل در تلاش برای توسعه ی یک آینه هوشمند با ضخامت چند میلیمتر است که کارایی بسیار بیش از یک آینه ی معمولی را داراست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

صنعت گداخت هسته ای در هفته جاری شاهد پیشرفت بزرگی بود. تیمی متشکل از دانشمندان چینی موفق شدند فرایند ثبت پلاسما را در دمای باورنکردنی 50 میلیون درجه سانتی گراد– یعنی دمایی سه برابر بیشتر از هسته خورشید – به اتمام برسانند. اگرچه این بالاترین دمایی نیست که بشر تاکنون موفق به ایجاد آن شده، ولی وجه تمایز این آزمایش در مدت زمان آن است، چرا که این تیم تحقیقاتی موفق شد این دمای بالا را برای 102 ثانیه حفظ کند.

این آزمایش در مرکز آزمایشگاهی فوق رساناهای پیشرفته چین انجام شد طراحی فروشگاه اینترنتی و دانشمندان برای تکمیل آن از رآکتوری کروی شکل با میدان مغناطیسی بسیار قوی استفاده کردند. این رآکتور طوری طراحی شده که حین انجام فرایند گداخت هسته ای با استفاده از میدان مغناطیسی پلاسما را به شکل یک کره نگه می دارد تا از تماس آن با بدنه فلزی رآکتور جلوگیری شود. به همین دلیل، بدنه فلزی این رآکتور هیچ گاه با دمای 50 میلیون درجه سانتی گراد تماسی ندارد و احتمال بروز فجایع هسته ای بسیار کاهش می یابد.

راه حل این تیم چینی برای حفظ این دمای فوق العاده بالا به مدت بیش از یک و نیم دقیقه بسیار خلاقانه است و دستاوردی بزرگ در این صنعت به شمار می رود. اما این دما هنوز هم برای تولید انرژی پایدار کافی نیست و محققان به دنبال روشی برای تولید دمای بیشتر و حفظ آن برای مدت طولانی تری هستند. اما آنچه که چنین آزمایشی را جالب توجه می کند این است که اگر واکنشی قادر باشد خود را همواره در دمای بالا نگه دارد، می تواند به منبع بی پایانی از انرژی تبدیل شود، درست مثل خورشید. اگر با در نظر گرفتن این حقیقت که منابع زمین رو به پایان است به این دستاورد نگاه کنیم، اهمیت آن دو چندان می شود.

بنابر اعلام این تیم تحقیقاتی، کارشناسان حاضر در این پروژه ماه ها وقت صرف این آزمایش کرده اند. این تیم با کنترل دقیق محل قرارگیری هر آهن ربا و محدود کردن ذرات پر انرژی که از پلاسمای کروی شکل گریز می کردند، موفق شد از بروز بسیاری از مشکلاتی که در آزمایش های پیشین رخ می داد جلوگیری کند. اما جالب است بدانید این دمای بالا هنوز هم باعث خشنودی این تیم تحقیقاتی نیست، چرا که آنها قصد داشتند در این آزمایش به دمای 100 میلیون درجه سانتی گراد دست پیدا کرده و آن را برای 17 دقیقه حفظ کنند. اما آنها حالا اعتراف می کنند که سال ها با دست یافتن به این آرزو فاصله دارند.

نکته مهمی که درباره این آزمایش وجود دارد این است که نتایج آن صرفا از سوی انجام دهندگان آن اعلام شده و به تایید هیچ نهاد علمی نرسیده، و به همین علت ممکن است جامعه علمی جهانی با تردید به آن بنگرد.

به هر حال، با فرض صحت ادعای چینی ها، این دستاوردی بزرگ در صنعت گداخت هسته ای است و امید به یافتن منبع تازه انرژی را زنده می کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

همانطور که همه می دانیم اوضاع و احوال توییتر چندان مناسب نیست. در سال 2013 این شرکت ارزشی برابر با 40 میلیارد دلار داشت و یکی از کمپانی های مقتدر دنیای تکنولوژی بود. در آن زمان توییتر از قابلیت های بالقوه متعددی برخوردار بود و سرمایه گذاران با لذتی زاید الوصف نظاره گر رشد آن بودند.

پس از گذشت دو سال این شرکت فقط یک چهارم آن زمان، یعنی ده میلیارد دلار ارزش دارد. حالا توییتر در مقابل غول های تازه سر برآورده ای مثل اوبر ناچیز به نظر می رسد و ارزش سهام آن به سرعت رو به کاهش است. سهامداران نیز نگاهی بد بینانه به آینده این شرکت دارند.

بطور خلاصه باید گفت که مشکل توییتر عدم رشد آن است.طراحی فروشگاه اینترنتی در هر سه ماهه مالی، این شرکت با کاهش جلب کاربران جدید روبرو بوده است. تعداد کاربران فعال این شرکت در سه ماهه اخیر 307 میلیون نفر بوده است که نسبت به سه ماهه نخست سال 2015 فقط پنج میلیون افزایش یافته است. بعلاوه، این کمپانی که باید برای بقا درآمد داشته باشد در جذب کاربر جدید ضعیف است که دلیل اصلی آن دشواری کار با توییتر است.

از زمان آغاز به کار مدیر عامل جدید، جک دورسی، توییتر تغییرات زیادی به خود دیده است. علاوه بر تغییر نشانگر "ستاره" به "قلب" ، توییتر محدودیت های پیام های مستقیم را حذف کرده و Twitter Moments که بر اساس موضوع طبقه بندی می شود را معرفی کرده است.

اما این تغییرات مشکلات این شبکه اجتماعی را برطرف نکرده است. اخیرا ، چهار تن از مدیران ارشد این کمپانی نیز از توییتر خداحافظی کردند.

در این ضمن، توییتر سعی دارد تجربه استفاده از این شبکه را برای کسانی که تازه به آن می پیوندند هر چه ساده تر کند. در هر حال به نظر می رسد که این شبکه اجتماعی قصد دارد تغییراتی در تمام جنبه های آن ایجاد کند تا بتواند از رکودی که در رشدش ایجاد شده خلاصی یابد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به زودی شما قادر خواهید بود حمام خود را به همراه داشته باشید. در واقع درآینده‌‌ی نزدیک ‌این امکان برای مسافران فراهم می‌شود طراحی فروشگاه اینترنتی تا حمام فرنگی (وان) پیش ساخته‌ی خود را به همراه داشته باشند.طراح این محصول Carina Deuschl یک طراح آلمانی است. این حمام مسافرتی که سال گذشته برنده‌ی جایزه‌‌ی معتبر نقطه‌ی قرمز یا Red Dot برای بهترین طراحی هم شده است، Xtend نام دارد.

 Xtend یک وان از پیش ساخته شده‌ی کامل که طراحی آن با پلاستیک بسیار باریک سبب می‌شود تا ارتفاع حدود یک سوم اینچ تا ‌شود که به اندازه‌ی کافی آن را برای قرار گرفتن در ته چمدان شما فشرده می‌کند. البته در صورتی که چمدان شما سایز بسیار بزرگ باشد. وزن این حمام ۶ کیلوگرم است؛ یک محصول سبک که دارای یک قاب از فیبرکربن و یک لوله ورودی است برای نگه داشتن آب. یک لوله‌ هم این لوله‌ی ورودی آب را ( که دارای یک سردوش قابل اتصال است) به جریان آب در اتاق هتل متصل می‌کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پنتاگون پس از پروژه هایی همچون پهپادهایی که می توانند کشتی ها را به ناو هواپیمابر تبدیل کنند و یا بازیابی خاطرات فراموش شده انسان ها، امروز خبر از دستاورد تازه ای داده است. تیمی از پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا که در پروژه توسعه فناوری رابط عصبی قابل اطمینان با پنتاگون همکاری می کند به تازگی خبر از ساخت دستگاهی جدید به نام "استنترود" داده اند که پس از کاشت در نزدیکی مغز انسان، قادر به خواندن سیگنال های عصبی خواهد بود.

استنترود به عنوان بخشی از یک پروژه در پنتاگون ساخته شده و تیم سازنده آن ادعا می کند که استفاده از آن ریسک کمتری در مقایسه با ایمپلنت هایی دارد طراحی فروشگاه اینترنتی که با عمل جراحی در بدن کاشته می شوند.

آنطور که این گروه از محققین اعلام کرده اند، اندازه این دستگاه معادل یک گیره کاغذ است و از طریق رگ های خونی وارد بدن می شود.

پنتاگون گفته صحت عملکرد این دستگاه با آزمایش روی بدن یک گوسفند تایید شده است. استنترود موفق شده سیگنال های مغزی گوسفند را با دقت بالایی ارزیابی کند. دانشمندان با استفاده از این دستگاه بر حرکات ارادی گوسفند تسلط پیدا کردند.

استنت ها ابزارهای رایجی در دنیای پزشکی هستند که برای پاکسازی رگ های خونی بکار می روند. پژوهشگران در این پروژه از فناوری استنت بهره گرفتند و آن را توسعه دادند. استنترود در واقع با بهره گیری از الکترودهایی که روی آن کار گذاشته شده همچنان انعطاف پذیری لازم برای حرکت در رگ های بدن را دارد.

استنترود در این آزمایش در گردن گوسفند جاسازی شد و پس از اتمام فرایند کاشت، شروع به مخابره اطلاعات مربوط به فعالیت های عصبی گوسفند کرد.

پنتاگون مدتی است که روی پروژه های با قابلیت تعامل مستقیم با مغز کار می کند و این گوسفند که حالا حرکات آن در اختیار تیم تحقیقاتی دانشگاه ملبورن قرار گرفته یکی از این نمونه ها است.

این فناوری اگرچه باعث کاهش چشمگیر مدت زمان لازم برای طی کردن دوران نقاهت پس از انجام عمل های جراحی مغز شده، ولی هنوز هم پرخطر است.

با این حال، سخنگوی این تیم تحقیقاتی اعلام کرده از سال آینده کار بر روی نمونه انسانی را آغاز خواهد کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

چرخ‌های کوزه‌گری قدیمی را فراموش کنید، بافت منحصر به فرد گلدان‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، در واقع ارتعاش امواج صوت هستند که با استفاده از یک فناوری پرینت سه بعدی جدید به این مجسمه‌های سفالی تبدیل شده‌اند.

این گلدان‌ها حاصل همکاری دو هنرمند هلندی به نام‌های Ricky van Broekhven و Olivier van Herpt هستند طراحی فروشگاه اینترنتی و فناوری مورد استفاده آنها Solid Vibration نام دارد. برای خلق این آثار، این دو هنرمند یک اسپیکر را پایین یک پلتفرم پرینت سه بعدی سرامیکی قرار داده‌اند. سپس همزمان با کار کردن این پرینتر، آهنگ‌های مختلفی را پخش کردند. ارتعاش حاصل از صدای این آهنگ‌ها موجب تغییر الگوی پرینت شده و به این ترتیب بافت‌های متفاوتی در ساختار گلدان شکل می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مدتیست که توجه سازندگان گوشی های همراه به سوی روش های مختلف بالا بردن امنیت این دستگاه های قابل حمل شده اند.با توجه به امکاناتی که ان روزا این گوشی ها به کاربر ارائه میدهند،کاربر میتواند هر گونه عملیاتی را با گوشی خود انجام دهد.از ثبت تصاویر و ویدئو های شخصی گرفته تا پرداخت های الکترونیکی و ... همگی در این گوشی ها قرار میگیرند. که این میتواند کیس خوبی برای هکر ها باشد.حال سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرده است که توسط آن کاربر میتواند طی فرآیندی با رگ های خود قفل گوشی را باز کند.

سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرده که نشان دهنده ی یک فناوری امنیتی جدید است طراحی فروشگاه اینترنتی و با استفاده از اسکن رگ های شما،دسترسی شما را به گوشی ممکن میسازد. این فناوری را میتوان یک جایگزین امنیتی بیومتریک برای سنسور اثر انگشت دانست که با گجت های پوشیدنی ممکن خواهد شد.تا این لحظه تبلیغات بازرگانی وسیعی درباره ی اسکنر عنبیه ی چشم را مشاهده نکرده ایم و این طور که به نظر میرسد سامسونگ از اکنون به فکر یک ویژگی منحصر به فرد در زمینه ی امنیت های بیومتریکی است.

طبق این پتنت که در واقع از ساعت هوشمند سامسونگ سرچشمه گرفته است،یک منبع نوری در پشت ساعت قرار گرفته است و توسط یک دوربین جانبی نصب شده ،ساختار و الگوی رگ های شما توسط آن خوانده میشود.در واقع این فناوری که "اسکنر عروقی" نام گذاری شده است، در حال حاظر توسط سازمان هایی مانند FBI و CIA و همین طور در بیمارستان ها برای تایید اشخاص استفاده میشود و امنیت این فناوری را بیشتر از اسکنرهای اثر انگشت تشخیص داده اند.

سیستم تطابق رگ نه تنها اطلاعات بیشتری را برای تعیین هویت فرد دریافت میکند که نتیجه ی آن خطای کمتر و امنیت بیشتر خواهد بود بلکه یک سیستم بیومتریک با نیاز ارتباطی کمتر است.یعنی با این شرایط امکان تداخل در امر اطلاع خوانی توسط این اسکنر به خاطر شرایط پوستی کاربر صفر است.هر کسی ممکن است مشکلاتی را مانند خیس بودن انگشتان،یا قطع شدن انگشت به هر دلیلی یا به هر حال مشکل غیر عادی در قسمت انگشتان خود داشته باشد که این مسئله میتواند باعث اشکال و ناکار آمد شدن سنسور های اثر انگشت شود.همان طور که در اکثر گوشی های دارای سنسور اثر انگشت دیده ایم،شاهد ارتباط بد این سنسور ها با انگشت های چرب و کثیف بوده ایم.البته سامسونگ تاکنون پتنت های فوق العاده و هیجان انگیز زیادی را ثبت کرده است اما اکثر آن ها راه به محصولات این کمپانی نیافته اند و خیلی این امکان کم است که سامسونگ از این فناوری در نسل بعدی ساعت های هوشمند خود یعنی Gear S3 استفاده کند.اما بالاخره حقیقت این است که اسکنرهای عروقی بسیار محبوب تر از انواع دیگر در سنسور های امنیتی بیومتریکی خواهد بود و این بدین معنا است که زمان زیادی تا استفاده ی این نوع اسکنر ها در زمینه ی گوشی های هوشمند باقی نمانده است.

اما نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که سامسونگ نیاز دارد تا هر دو دست کاربر ساعت هوشمند وجود داشته باشد یا میبایست منابع نوری و اسکنر ها در دو طرف ساعت نیز قرار بگیرند. یک رابط کاربری قابل برگشت پذیر میتواند تا حدودی این مشکل را حل کند زیرا وجود هر نوع دکمه ی فیزیکی در هر طرفی از ساعت میتواند در طرف اشتباهی قرار بگیرد و باعث اختلال شود.با تمام این اوصاف،این که کاربر مجبور باشد از یک ساعت در دست خود برای امنیت استفاده کند مضحک به نظر میرسد و راه خوبی برای بازاریابی سامسونگ نیست.با این حال میتوان مطمئن بود که سامسونگ هنگام عرضه ی این فناوری به بازار فکری به حال این مشکلات خواهد کرد .طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک روز عادی دیگر در روسیه و معرفی یک‌چیز عجیب‌ و غریب دیگر در محیط برفی این کشور؛ این بار گروهی دیگر از جوانان روس اقدام به معرفی ایده عجیبی به نام پهپاد سواری یا اسکی با پهپاد کرده‌اند. این ورزش عجیب درست مانند اسکی روی آب است ولی با این تفاوت که به‌جای وصل بودن به یک قایق یا هواپیما، این بار به یک پهپاد متصل هستید و به‌جای حضور در آب، در برف حضور خواهید داشت.

در ویدیویی که به‌تازگی در اینترنت منتشر شده است می‌توانید مشاهده کنید طراحی فروشگاه اینترنتی که این کار تا چه اندازه می‌تواند سرگرم‌کننده و مفرح باشد. البته هنوز برخی از موارد مبهم باقی‌مانده است که در تکرار این تجربه باید در نظر گرفته شوند، برای نمونه باتری دستگاه تا چه مدتی به کار کردن ادامه خواهد داد.

این پهپاد نیرومند به‌راحتی این اسنوبرد را با سرعتی معقول بر روی سطحی صاف به دنبال خود می‌کشد. با تمامی این تفاسیر، این نخستین رونمایی از این ورزش تفریحی است و باید منتظر ماند و دید که (با توجه به تجربه تغییر و بهبود تمامی موارد ابداع‌ شده‌ای که در اینترنت منتشر شده‌اند) درنهایت کار این مورد به کجا خواهد کشید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اخیرا صحبت‌های زیادی در رابطه با اپلیکیشن فیس‌بوک در اندروید و مشکل باتری آن منتشر شده است، با توجه به آزمایشات روزنامه گاردین انگلستان اوضاع اپلیکیشن این شبکه اجتماعی محبوب در سیستم‌عامل iOS نیز چندان مناسب نیست. بنابر اعلام این روزنامه حذف اپلیکیشن فیس‌بوک از آی‌فون‌ می‌تواند تا 15 درصد شارژدهی را بهبود ببخشد، این میزان اندکی از بهبود 20 درصدی شارژدهی با حذف این برنامه برای کاربران اندروید کم‌تر است. از آن جایی که عمر باتری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اسمارت‌فون‌هاست بنابراین می‌توان به همه کاربران توصیه کرد طراحی فروشگاه اینترنتی که اپلیکیشن فیس‌بوک را از اسمارت‌فون خود حذف کنند.

تاثیر منفی اپلیکیشن تلفن‌همراه فیس‌بوک بر روی باتری مدت‌هاست که مورد بحث است، سال 2013 یک توسعه دهنده در مورد مشکلات فیس‌بوک که موجب تخلیه باتری می‌شود سخن گفت، از آن زمان به بعد فیس‌بوک چندین به‌روزرسانی را ارایه داده است اما نتوانسته مشکل باتری را رفع کند. اگر شما نیز در رابطه با اثر نامطلوب اپلیکیشن فیس‌بوک روی تلفن‌همراه خود ناراضی هستید می‌توانید اپلیکیشن فیس‌بوک را حذف کنید.

شما با پاک کردن اپ فیس‌بوک و استفاده از نسخه وب از طریق سافاری می‌توانید تجربه نزدیکی به اپلیکیشن را داشته باشید، هرچند با حذف این برنامه شماری از امکانات از جمله Share To در دسترس نخواهد بود، اما در واقع باتری خود را نجات داده‌اید. با حذف اپلیکیشن فیس‌بوک می‌توانید از هدر رفتن حجم زیادی از حافظه خود نیز جلوگیری کنید، اپ فیس‌بوک علاوه بر این‌که خود فضایی صد مگابایتی را اشغال می‌کند می‌تواند با ایجاد کش بیش از چند صد مگابایت حجم را اشغال کند.

اگر فیس‌بوک تاثیری 5 درصدی روی باتری داشت می‌توانستیم تاثیر منفی آن را نادیده بگیریم، اما تا زمانی که فیس‌بوک نخواهد این مشکل را برطرف کند استفاده از مرورگر سافاری و نسخه وب فیس‌بوک بهترین راه حل است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

معمولا پنل‌های خورشیدی فوتون‌ پرتوهای خورشیدی را گرفته و آن‌ها را به برق تبدیل می‌کنند. این پنل‌ها تیره هستند طراحی فروشگاه اینترنتی زیرا هر چه ماده تیره‌تر باشد، نور مرئی بیشتری را جذب می‌کند. اما ایده پنل‌های شفاف ممکن است غیرمحتمل بنظر برسد زیرا نمی‌توانند نور مرئی را جذب کنند و نور از میان آن‌ها عبور می‌کند.

 شرکت Ubiquitous Energy یک پوشش از مولکول‌های ارگانیک ساخته که پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز خورشید را جذب می‌کند. از آنجایی که این نور در طیف‌های مرئی قرار ندارد، پوشش به شکل واضح و شفاف دیده می‌شود.

 این ماده همچنین نیمه‌رسانا است. زمانی که فوتون‌ها به سطح برخورد می‌کنند، الکترون‌ها را که به شکل جریان الکتریکی برای تامین نیروی دستگاه جاری می‌شوند برانگیخته می‌کند.

 این فناوری در آینده می‌تواند انرژی خورشیدی را با بهره‌وری 10 درصد به برق تبدیل کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

جان گیاناندرا به طور رسمی از اواخر ماه میلادی جاری هدایت بخش موتور جست و جوی گوگل را در دست خواهد گرفت.

 آمیت سینگال، رییس فعلی و البته این چند روز موتور جست و جوی گوگل، پس از 15 سال همکاری با این ابرکمپانی فناوری جهان، رسماً از تصمیم خود برای بازنشستگی خبر داد و از 26 فوریه سال جاری اهالی مانتین ویو را ترک خواهد کرد.

 وی که نقشی تاثیرگذار را در ارتقا و توسعه موتور جست و جوی گوگل ایفا کرد در یادداشتی در خصوص تصمیم خود عنوان کرد:"این بخش در طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون زمان آن رسیده است تا دستخوش تغییراتی اساسی شود. من امیدوارم که موتور جست و جوی گوگل بتواند طراحی فروشگاه اینترنتی با دانش متخصصان و مهندسانی که از این پس آن را هدایت خواهند کرد، روز به روز بهتر از قبل شود."

 حال، فردی که تقریباً از اواخر ماه میلادی جاری، جایگزین وی خواهد شد کسی نیست جز جان گیاناندرا. وی از مدیران ارشد گوگل در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محسوب می شود و انتصاب گیاناندرا به این سمت، نشان‌دهنده اهمیت هوش مصنوعی برای گوگل و تمایل این کمپانی به هوشمندتر کردن موتور جست و جوی خود است.
بدین ترتیب، دیگر وظایف موتور سرچ گوگل در نمایش اطلاعات از پیش تعریف شده خلاصه نخواهد شد و قادر خواهد بود تا با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، نیازهای کاربران را در شرایط مختلف پیش‌بینی کرده و به آن‌ها ارایه دهد.

 گوگل در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در این حوزه انجام داده و اخیراً نیز از راه اندازی بخش هوش مصنوعی خود موسوم به DeepMind در شهر لندن انگلیس خبر داد. همچنین، کمپانی مادر یعنی آلفابت نیز به تازگی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این بخش از جمله حوزه‌های مورد علاقه‌ این کمپانی محسوب می شود و به زودی شاهد معرفی پروژه های بلندپروازانه ای در این زمینه خواهیم بود.

 حال از کمپانی گوگل کمی فاصله می گیریم و به معرفی گیاناندرا می پردازیم. وی قبل از پیوستن به گوگل در سال 2010، به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت Netscape بین سال‌های 1994 تا 1999 در این غول اینترنتی مشغول به کار بود. گفتنی است مایکروسافت با خرید این شرکت در سال 2007 تمامی متخصصان آن را به خدمت گرفت و به نوعی زمینه توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم کرد.

گیاناندرا همچنین سابقه همکاری با شرکت General Magic را نیز در کارنامه دارد. این شرکت در دهه 1990 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت ها در زمینه تولید محصولات الکتریکی محسوب می شود.

 وی تجربه کار در شرکت بزرگ لینکدین را نیز در پرونده دارد و بسیاری از همکاران وی، همواره از او به عنوان فردی با ویژگی‌های مدیریتی بارز و رهبری کننده ای مصمم یاد می کنند.

 تا اینکه در سال 2010 و پس از آن‌که گوگل استارت‌آپ وی به نامTechnologies Metaweb را خرید به جمع اهالی مانتین ویو پیوست و توانست عملکردی را در این مدت از خود نشان دهد که مسئولین این کمپانی بزرگ را مجاب کند تا سکان هدایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کمپانی یعنی موتور جست و جو را به وی بسپارند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در دنیایی که بشریت تلاش می کند تا در هر جایی از نمایشگرها استفاده کند، برخی ایده ها منطقی‌تر از نمونه های دیگر به نظر می رسند. اخیرا شاهد معرفی آیینه ای هوشمند توسط مکس براون، مهندس نرم افزار گوگل، بوده ایم که می توان از آن به عنوان ابزاری مفید در زندگی روزانه استفاده کرد و از اطلاعات مختلفی مانند وضعیت آب و هوا، زمان، تاریخ، اخبار و یادآورها آگاه شد.


اما لنزهای تماسی گزینه هایی بسیار معقول‌تر به نظر می رسند طراحی فروشگاه اینترنتی و دانشمندان در موسسه صنایع آینده دانشگاه استرالیای جنوبی روشی را برای افزودن نمایشگر به آن یافته اند. با استفاده از پوشش فیلم پلیمری که هادی جریان الکتریسیته است، پژوهشگران دریافته اند امکان ساخت مدارهای الکتریکی بسیار کوچک در لنزها وجود دارد که اجازه می دهد از آنها به عنوان نمایشگر نیز استفاده کرد.

به گفته درو ایوانز، استادیار فیزیک، این موفقیت حاصل کار دو ساله و یک دهه پژوهش گسترده‌تر بوده است و می تواند جریان بازی را تغییر دهد. ما درباره هر چیزی از یک حسگر ساده که می تواند میزان گلوکز خون فرد را اندازه گیری کند تا خلق نمایشگرهای الکترونیکی واقعی صحبت می کنیم. از این رو، به جای داشتن چیزی شبیه به یک عینک که همانند رایانه عمل می کند، کاربر می تواند تصاویر را به صورت مستقیم روی لنز تماسی خود تولید کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

حس چشایی یکی از پنج حس اصلی انسان است که نقش مهمی در حفظ سلامت ما دارد. انسان با حس چشایی می‌تواند علاوه بر شناسایی غذای فاسد، شوری یا شیرین بودن بیش از حد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را شناسایی کند، اما در این میان مشکلی وجود دارد و آن هم افزایش سن است.

بسیاری از توانایی‌های جسمی و شناختی انسان در دوره سالمندی ضعیف می‌شود طراحی فروشگاه اینترنتی که حس چشایی نیز یکی از آنهاست. این امر در نهایت می‌تواند سلامت فرد سالمند را به خطر اندازد. افزون بر این، عادت به وعده‌های غذایی پرنمک یا شیرین نیز می‌تواند آستانه حساسیت فرد را به این سبک ناسالم تغذیه افزایش دهد. بتازگی یک تیم پژوهشی موفق به طراحی دستگاهی شده که قادر به شناسایی مقادیر بیشتر از استاندارد سدیم مصرفی موجود در نمک خوراکی و اعلام آن به کاربر است. نمونه اولیه این دستگاه که چند سال پیش طراحی و ساخته شد، یک قطعه کوچک بود که می‌توانست در دهان فرد یا درون دندان او قرار گیرد، اما این وسیله به علت اندازه بزرگ نسبت به محیط دهان، چندان کاربردی نبود. به همین علت تیمی از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف الکترونیک و زیست‌فناوری کوشیدند تا حد امکان از ابعاد آن بکاهند. نتیجه این تلاش، دستگاهی شد که به مراتب جمع و جورتر از نمونه قبلی است.

این دستگاه وزن و ابعاد بسیار کوچکی دارد و به صورت یک پوسته نازک (به قطر 200 نانومتر) روی کف دندان مصنوعی یا دهان فرد قرار می‌گیرد. همچنین شاید در آینده بتوان آن را با چسبی ویژه روی سقف دهان نیز قرار داد. این دستگاه با وجود اندازه کوچک خود، عملکرد دقیقی در اندازه‌گیری سدیم وارد شده به دهان دارد.

شیوه کارکرد این ایمپلنت به این صورت است که میزان سدیم موجود در دهان به صورت آنی ارزیابی و سپس این داده‌ها به گوشی هوشمند ارسال می‌شود. نرم‌افزار ویژه این دستگاه به گونه‌ای است که به محض رسیدن سدیم مصرفی روزانه به حداکثر میزان مجاز، به کاربر در این باره هشدار می‌دهد. در این میان، این پژوهشگران امیدوارند در آینده بتوانند بر دامنه عملکرد این ایمپلنت بیفزایند. برای نمونه اگر بتوان از این دستگاه برای تشخیص میزان قند ورودی به دهان نیز استفاده کرد، شاید بتوان اقدامات موثرتری برای کنترل دیابت در افراد مبتلا انجام داد. این تیم پژوهشی در حال حاضر می‌کوشد حسگری برای تعیین pH مواد وارد شده در دهان طراحی کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()