نوشته شده توسط : علی افشار

روسیه در تلاش برای کاهش وابستگی به فناوری‌های غربی قصد دارد سیستم‌عامل مستقلی را برای گوشی‌های هوشمند تولید کند.

نیکلای نیکیفورو - وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد سیستم‌عامل اندروید گوگل و آی‌اُ‌اس اپل را با یک نرم‌افزار جدید برپایه “سیل‌فیش” که یک سیستم‌عامل موبایلی منبع آزاد ساخته شده توسط شرکت فنلاندی “جولا” است، جایگزین کند.

مسئولان شرکت جولا اوایل ماه جاری میلادی برای مذاکره درباره این سیستم‌عامل جدید با اعضای جامعه فناوری روسیه دیدار کردند.

به گزارش روزنامه آر‌بی‌سی روسیه نیکوفورو گفت که بدنبال کاهش وابستگی روسیه به فناوری‌های خارجی طی ۱۰ سال آینده از ۹۵ درصد به ۵۰ درصد است.

این در شرایطی است که روسیه به دلیل مواجهه با تحریم‌های روز افزون غرب به دلیل بحران اوکراین، در تلاش یرای پیشبرد استقلال صنایع خود از فناوری غربی است.

روسیه در عین حال به دنبال سیستم‌عاملی است که در داخل کشور ساخته شده باشد و بوسیله ماموریت‌های مخفیانه آژانس امنیت ملی آمریکا قابل رهگیری نباشد.

سال گذشته اپل و شرکت نرم‌افزاری اس‌پی‌ای آلمان با افشای کد منابع خود به دولت روسیه مخالفت کردند.

با توجه به اینکه گزینه‌های کمی برای روسیه باقی مانده، این کشور تصمیم گرفته که سیستم‌عامل موبایلی خود را بسازد.

سیستم‌عامل سیل‌فیش در حال حاضر تنها نیم درصد سهم بازار روسیه را به خود اختصاص داده است.

این آمار حتی از سهم بازار ویندوزفون مایکروسافت و سیستم‌عامل بلک‌بری نیز کمتر است.

اما این نرم‌افزار آینده‌دار به نظر میرسد زیرا تنها سیستم‌عامل موبایلی منبع آزاد در بازار است.

نیکوفورو افزود: موفقیت این سیستم‌عامل به راحتی کاربران و سازندگان گوشی با آن بستگی دارد.

روسیه در حال حاضر به سازندگان داخلی اپلیکیشن برای نوشتن برنامه سیل‌فیش به جای دیگر پلت‌فورم‌ها پول می‌دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل نسخه آزمایشی تازه‌ای از سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android M را عرضه کرد. این نسخه با عنوان کامل Android M Developer Preview 2 در دسترس علاقمندان است.
در اندروید ام برخی حفره‌های امنیتی برطرف شده و به روزرسانی‌هایی هم صورت گرفته است.

گفته می‌شود رابط کاربری این سیستم‌عامل از امکانات تازه و همینطور سیستم تائید دسترسی خوبی برخوردار است که جلوی برخی سوءاستفاده‌های برنامه‌های مختلف را می‌گیرد.

همچنین سیستم پرداخت همراه Android Pay هم به طور پیش فرض به آن افزوده شده است.

قابلیت دیگری به نام Doze هم برای همگام‌سازی اطلاعات برنامه‌های مختلف و پشتیبانی از USB Type C در نظر گرفته شده است.

علاقمندان برای دسترسی به این سیستم‌عامل باید از گوشی‌های نکسوس 5 و 6 و 9 استفاده کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر یک نظرسنجی بین کاربران گجت های دیجیتال، از تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها گرفته تا ساعت های هوشمند و دوربین های دیجیتال، برگزار شوند و در نظرسنجی، این سوال مطرح شود که بزرگترین مشکل این ابزارها چیست، بدون شک پاسخ درصد بسیار زیادی از آنها باتری است. این مشکل به خصوص درباره تلفن ها و ساعت های هوشمند بسیار زجرآور هستند چون کاربران مدت زمان بسیار زیادی را مشغول کار کردن با این گجت ها می باشند. به هر حال، در صورت استفاده مداوم از این دستگاه ها، می بایست بیش از یک بار در روز آنها را شارژ کنید. اما حالا یک شرکت پیدا شده که به جای افزایش توان باتری ها، ادعا می کند قصد دارد نیاز گجت ها به شارژ شدن را از بین ببرد.

کمپانی Stretch Sense که در نیوزلند قرار دارد، روز گذشته از حسگر جدیدی رونمایی کرد که در حال حاضر در دست ساخت است و می توان به کمک آن، گجت هایی ساخت که هرگز نیازی به شارژ شدن نداشته باشند. بن اوبراین، مدیر عامل Stretch Sense، در کنفرانس تکنولوژی های پوشیدنی درباره این سنسورهای تولید کننده انرژی توضیح داده است. سنسورهای ویژه این شرکت انعطاف پذیر و قابل خم شدن بوده و با این اتفاق، به تولید و ذخیره سازی انرژی می پردازند که این انرژی می تواند به عنوان نیروی محرکه دستگاهی که در آن به کار رفته عمل کند. Stretch Sense مدعی است تکنولوژی آنها کاملا ثبت شده و مرحله آزمایشات آکادمیک را با موفقیت پشت سر گذاشته است. حالا این کمپانی در حال کار با بیش از 100 مشتری درباره این سنسورهای جدید است.

اوبراین در این زمینه توضیح می دهد: “هدف ما از روز اول توسعه نوعی از تکنولوژی بوده که هدف مشخصی دارد: به دست آوردن انرژی از حرکات انسان. در همکاری انجام شده بین کمپانی ما و دانشگاه اوکلند، توانسته ایم راه حلی کم هزینه و مناسب به دست آوریم که در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید”. یکی از اولین بخش هایی که این سنسورها در آن به کار گرفته می شوند، دستبندهای سلامتی است. در این شرایط، با حرکت کاربر در حالت عادی و در زمان ورزش، این سنسورها تغییر شکل پیدا کرده و انرژی تولید شده توسط آن باعث کار کردن دستبند مورد نظر خواهد شد. همچنین حسگرهای نظارت زیست محیطی و حسگرهای سلامتی افراد سالمند نیز از دیگر مواردیست که می توان از سنسورهای Stretch Sense در آنها استفاده کرد. با این حال، هنوز زمان دقیقی برای عرضه رسمی این سنسورها به بازار اعلام نشده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کشور کوچک دانمارک با وجود جمعیت کمی که دارد؛ همواره به‌عنوان یکی از آینده‌نگرترین کشورها در زمینه استفاده از نیروهای تجدیدپذیر به شمار می‌رفته است. اما روز گذشته یک اتفاق عجیب در این کشور رخ داد که گامی بزرگ در تاریخ صنعت تولید برق از منابع تجدید پذیر طبیعی بوده است: این کشور بیشتر از نیاز داخلی خود از انرژی باد برق تولید کرد.


روزنامه گاردین در این باره می‌نویسد: “در یک روز با بادهای شدید، دانمارکی‌ها متوجه شدند عقربه نشانگر میزان برق برداشت شده از مزارع توربین‌های بادی عدد 116 درصدی را نشان می‌دهد؛ یعنی 16 درصد بیشتر از میزان مصرف برق کل کشور. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و در ساعت سه صبح روز جمعه زمانی که سرعت باد بیشتر شد؛ این میزان تولید برق به 140 درصد مصرف داخلی افزایش یافت.”

اما نگران نباشید. قرار نیست این میزان مازاد بر مصرف برق هدر برود. دانمارک می‌تواند برق اضافی خود را به کشورهایی چون نروژ، آلمان یا سوئد ارسال نماید. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید این میزان تولید برق، همه توان تولیدی توربین‌های بادی دانمارک نیست؛ یعنی شاید همان‌طور که دولت دانمارک پیش‌بینی کرده است تا سال 2050 میلادی بتواند مصرف سوخت‌های فسیلی را به منظور تولید برق به‌طور کامل کنار بگذارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سرویس پیام پیشتاز سرویسی تقریبا مشابه آهنگ پیشواز است که به جای اینکه موسیقی مورد علاقه مشترک برای تماس‌گیرنده پخش شود، متن انتخابی او به‌صورت یک فلش پیام روی تلفن تماس گیرنده نمایش داده می‌شود.

سرویس پیام پیشتاز عملکردی تقریبا مشابه سرویس آهنگ پیشواز دارد.

در سرویس آهنگ پیشواز مشترک با استفاده از موسیقی مورد علاقه خود به استقبال تماس گیرندگان می‌رود‌؛ اما در سرویس پیام پیشتاز متن انتخابی مشترک در تمامی تماس‌هایی که با شماره (های) مورد نظرش برقرار می‌شود، به‌صورت یک فلش پیام روی تلفن تماس گیرنده نمایش داده می‌شود.

تعرفه استفاده از آهنگ پیشواز برای یک دوره ۳۰ روزه ۳۰۰۰ ریال است.

هم‌اکنون این سرویس تنها برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری توسط اپراتور دوم تلفن‌همراه ارائه شده است.

هزینه استفاده از آن ماهانه ۵۰۰۰ ریال بوده که فرصت انتخاب ۳۰ پیام پیشواز را به مشترک می‌دهد. برای تغییر بیش از ۳۰ بار، به ازای هر بار مبلغ ۱۰۰ ریال محاسبه می‌شد.

مانند بسیاری موارد دیگر، رگولاتوری پس از ارائه سرویس برای تنظیم مقررات لازم اقدام کرده و تعرفه ارائه خدمات پیام پیشواز در شبکه تلفن همراه پیش و پس پرداخت (اعتباری و دائمی) بررسی و سقف تعرفه ماهانه ارائه این خدمات در جلسه ۲۱۶ این کمیسیون تصویب شده است.

براساس این مصوبه، سقف تعرفه ماهانه ارائه خدمت پیام پیشواز برای بسته خدمات عادی با امکان تغییر پیام متنی حداکثر ۳۰ بار در ماه ۴۵۰۰ ریال و برای بسته خدمات ویژه با امکان تغییر پیام متنی به هر میزان در ماه، ۹۰۰۰ ریال تعیین شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر دنبال کننده فیلم‌های جیمز باند باشید، حتما با وسایل مخصوص و ویژه این کاراکتر بین المللی آشنایی دارید. یکی از معروف‌ترین وسایل این کاراکتر جذاب، خودروی اوست که توسط کمپانی آستون مارتین طراحی و تولید می‌شود. حال این کمپانی عظیم، دست به ایده جالبی زده است و به فکر تولید یک قایق فوق حرفه‌ای و جاسوسی افتاده است.

این قایق موتوری سریع السیر مجهز به یخچال، قهوه ساز، کنترل صوتی و بسیاری امکانات دیگر است که قرار است این کاراکتر را در فیلم‌های بعدی‌اش همراهی کند.

منابع مطلع در این خصوص، اظهار داشته‌اند که این قایق فوق حرفه‌ای به زودی توسط کمپانی آستون مارتین با همکاری و طراحی Mulder در ماه سپتامبر سال جاری و هم‌زمان با معرفی فیلم جدید جیمز باند، رونمایی شود. مدل‌های AM37 و AM37S با بالاترین سرعت 60 گره یا 60 Knots می‌توانند اولین تولیدات کمپانی آستون مارتین در حوزه قایق‌های موتوری باشند که از شعار: شبحی از زیبایی و قدرت برای معرفی خود استفاده کرده است. وجود یک عرشه الکترونیکی متشکل از سه پنل کربنی به کار رفته در این قایق، به کاربرش اجازه می‌داد تا به طور کامل فضای اتاق راننده را پس از انجام یک مأموریت بر روی آب، بپوشاند.

با استفاده از سیستم‌های خاص و جدید در این قایق و بهره گیری از امکاناتی همچون تهویه هوای مطبوع، یخچال و قهوه ساز الکترونیکی، جیمز باند می‌تواند با استفاده از کنترل راه دور، پیش از رسیدن به قایقش دستورات لازم جهت آماده سازی یک قهوه گرم را به قایق بدهد. در این صورت هنگامی که وی به قایق می‌رسد، یک قهوه اسپرسو داغ و خوشمزه برای وی آماده سرو است. تمام سیستم‌های ناوبری و مولتی مدیای این قایق تنها با صدای جیمز باند قابل کنترل خواهند بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

خواب در حد 6.8 ساعت به طور میانگین و در طول شب باعث خواهد شد تا احساس خستگی از شما خارج شود. اما برخی از متخصصین در این زمینه پیشنهاد می‌کنند که خواب در هر شبانه روز باید بین ۷ تا ۹ ساعت باشد که البته بسیاری از افراد به سختی می‌توانند تا به این حد استراحت داشته باشند. از همه بدتر اینکه از دهه ۴۰ میلادی به بعد خواب کمتری به چشم انسان‌ها می‌آید و این موضوع طی تحقیقی که در دانشگاه استرالیای جنوبی انجام گشته، بر روی کودکان مشخص شده است. در تحقیق مورد اشاره از سال ۱۹۰۵ تا سال ۲۰۰۸ به طور میانگین در هر سال یک دقیقه از میانگین خواب افراد کاهش یافته است.

در سال گذشته میلادی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، کمبود خواب را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد. بر اثر همین کمبود خواب‌ها، تصادفات ناشی از به چرت رفتن رانندگان افزایش یافته و کیفیت تولید در برخی صنایع با کاهش مواجه گشته است. لازم به ذکر است که کمبود خواب باعث افزایش شیوع بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و چاقی نیز می‌شود. با اینکه ژنتیک و بهداشت خواب برخی از دلایل کمبود خواب را توضیح می‌دهد که از جمله می‌توان به تاثیرات استفاده از موارد دارای کافئین، نیکوتین و الکل به ویژه قبل از خواب اشاره نمود.


چیزی که تغییر کرده، فناوری است که ساختار بدن انسان‌ها را دگرگون نموده. خانم Maria Konnikova از New York Today مدعی شده که ما اکنون نسبت به گیرنده‌های روشنایی بسیار حساس شده‌ایم و همین عامل بر تنظیم ریتم‌های شبانه روزی بسیار موثر است. ریتم شبانه روزی یا ساعت بدن در واقع موردی است که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم میزان خواب و استراحت خود را در طول شبانه روز تحت کنترل داشته باشیم. اما از آنجا که زندگی امروزی انسان‌ها به شدت تحت تاثیر دیوایس‌های هوشمند الکترونیکی قرار گرفته، باعث شده تا ریتم شبانه روزی بدن با کار کردن با این وسایل، مغز را در تنظیم ریتم یاد شده فریب دهند. علاوه بر ترشح هورمون ملاتونین، مغز در هنگام کار با گجت‌ها بدن را سرشار از انرژی می‌بیند و خانم Konnikova در این مورد می‌گوید همین عامل سیگنال به خواب رفتن بدن را به تعویق انداخته و باعث کاهش خواب می‌گردد.

بر اساس تحقیقی که توسط Charles Czeisler رئیس بخش خواب و اختلالات شبانه روزی در بیرمنگهام و در بیمارستان زنان انجام شده، گروهی از افراد که یک صفحه کاغذی چاپ شده را حدود ۴ ساعت پیش از خواب و استراحت عصر خوانده بودند حدود نصف کسانی که یک صفحه الکترونیکی را مطالعه نمودند، در خواب مشکل داشته‌اند. در نتیجه افرادی که یک صفحه الکترونیکی را خوانده بودند نه تنها خواب کمتری داشتند، بلکه ساعت بدن و ریتم شبانه روزی خواب آنها تغییر بیشتری را نشان داد که در نهایت باعث شد دیرتر هم به خواب بروند.

این تحقیقات و پژوهش‌ها یک درس خوب و کلی را برای ما در بر دارد و آن اینکه، برای داشتن خوابی بهتر و منظم‌تر، باید دکمه گجت‌های دوست داشتنی‌مان را زده و آن‌ها را برای مدتی خاموش کنیم!طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر از طرفداران مجموعه کتاب های هری پاتر باشید حتما با اصطلاح شنل نامرئی کننده آشنا هستید. داشتن چنین شنلی یکی از آرزوهای کودکی همه ما بوده است. در سال های اخیر محققان زیادی در سرتاسر جهان تلاش کرده اند چنین وسیله کاربردی بسازند و هر بار هم بیشتر از قبل به ساخت نسخه ای نهایی از آن نزدیک تر شده اند. اگر بخواهیم کمی علمی توضیح بدهیم باید گفت برای ساخت چنین الیافی می بایست لایه های متعددی از مواد را روی هم قرار داد تا طول موج های فرودی و بازتابی نور شکسته شوند و یک جسم دقیقا مانند سطحی که پشت آن قرار دارد به چشم انسان برسد. اما حالا دانشمندان توانسته اند یک شنل نامرئی کننده آن هم تنها به وسیله یک لایه تولید کنند.

بوبکر کانته، از دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو و نویسنده ارشد مقاله ای که در ژورنال پیشرفت های الکترومغناطیسی به چاپ رسیده درباره شنل های نامرئی کننده این طور توضیح می دهد: “این شنل ها به کمک شکست نور باعث می شوند یک جسم دقیقا مشابه سطح پشتی به نظر برسد و به این ترتیب به وسیله یک حقه، بیننده را متقاعد می کنند که در مقابل آنها هیچ چیزی وجود ندارد”. همان طور که گفته شد روش های قبلی از چندین لایه برای ساختن این شنل استفاده می کرده اند و به همین دلیل جنس پارچه مانندی که تولید میشد بسیار ضخیم تر از ابعاد جسمی که آن را می پوشاند بود. اما به گفته لی یی شو، یکی دیگر از نویسندگان مقاله، دلیل اصلی چشمگیر بودن آزمایش جدید استفاده از تنها یک لایه برای انجام این فرآیند است.

این شنل تک لایه، باعث شکست نور فرودی می شود و به این ترتیب به نظر می رسد پرتو نور از محل دیگری در پشت جسم تابیده شده است. موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند عبارت اند از سرامیک و تفلون. این دو ماده در کنار هم یک دی الکتریک را تشکیل می دهند: ماده ای که رسانایی بسیار ضعیفی دارد و در کنار این خاصیت، نور زیادی را به خود جذب نکرده و بیشتر آن را بازتاب می کند. این ماده در ابعاد بسیار کوچکی ساخته شده تا مسیر باریکه های نور را درست به همان صورتی که محققان انتظار دارند تغییر دهد. یکی دیگر از مشکلات شنل های قدیمی کاهش روشنایی سطح پشتی به دلیل استفاده از ذرات فلزی جاذب نور بود که باعث میشد منطقه پوشیده شده توسط شنل به صورت محسوسی تاریک تر به نظر برسد. اما استفاده از یک لایه باعث کاهش شدت روشنایی صفحه نخواهد شد.

قدم بعدی تیم تولید کننده، ساختن شنلی است که کاهش شدت روشنایی در آن به حداقل برسد. کانته توضیح می دهد: “استفاده از این روش واقعا جذاب است. در صورت موفقیت در گام بعدی می توانیم اجسام بیشتری را نامرئی کنیم. ما می توانیم نحوه بازتابیده شدن پرتوهای نور را تغییر دهیم”. البته نباید تصور کنید این وسیله فقط در داستان ها یا عملیات جاسوسی کاربرد دارد؛ به گفته تیم سازنده می توان از این تکنیک در اپتیک، طراحی داخلی و هنر نیز استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

غول کامپیوتری جهان IBM اخباری منتشر کرده است مبنی بر موفقیت این کمپانی در ساخت تراشه های 7 نانو متری.IBM اعلام کرده است که نمونه هایی از این تراشه ها تولید شده و توانایی آنها 4 برابر تراشه های موجود است.سال گذشته این شرکت اعلام کرد که مبلغ 3 میلیارد دلار برای ساخت این تراشه ها در طول 5 سال با کمک شرکای خود یعنی سامسونگ و GlobalFoundries اختصاص داده است و هدف از این کار تولید تراشه هایی بود که در اندازه کوچک هستند و تولید آنها غیر ممکن به نظر میرسید.

IBM به دنبال راهی بود که با حفظ تعداد ترانزیستورهای زیاد،رکورد تراشه های 14 و 10 نانومتری موجود را بشکند.یکی از بهترین موفقیت های این پروژه،استفاده از سیلیکون ژرمانیوم و سیلیکون خالص در بخش های کلیدی این تراشه است.فناوری جدید این امکان را به این تراشه ها میدهد که از 20 میلیون ترانزیستور استفاده کرده و این بدان معنا است که قدرت و بهره وری این تراشه ها به میزان قابل توجهی افزایش میابد.البته این خبر به این معنی نیست که به زودی شاهد وجود این تراشه ها در موبایل ها و دیگر دستگاه ها خواهیم بود،زیرا IBM اعلام کرده است که این تراشه ها طی یک پروسه 5 ساله همانطور که سال پیش وعده داد بود وارد بازار خواهد شد.در حال حاضر این یک انقلاب بزرگ در صنعت پردازنده ها است که به لطف IBM محقق گشته است.شاید با این کار IBM به دوران اوج خود در صنعت تراشه ها برگردد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

دنیایی را تصور کنید که اسمارت‌فون شما به شکل پشت سر هم سلفی ثبت می‌کند. سونی قصد دارد این دنیا را محقق کند. این شرکت یک فرم ثبت اختراع برای یک تکنولوژی پر کرده است که به اسمارت‌فون شما اجازه می‌دهد که در تمام طول روز عکس‌های سلفی بگیرد. این عکس‌ها سپس از طریق یک خط امن به یک سرور آنلاین منتقل می‌شوند. چیزی که این پروژه را هیجان انگیز می‌کند یک نرم‌افزار خاص است که سلفی‌ها را براساس احساسات حاضر در تصویر دسته‌بندی می‌کند.

کاربران می‌توانند سلفی‌های غمگین یا شاد را جستجو کنند. همچنین عکس‌هایی که احساسات کمی را نشان می‌دهند یا نرم‌افزار از تشخیص یک دسته‌بندی مشخص برای آن‌ها باز مانده است، حذف خواهند شد. در کنار آن می‌توانید یک تایم‌لاین با توجه به پاسخ‌های احساسی به اتفاقات مختلف ایجاد کنید.

اینکه سونی می‌گوید سلفی‌ها به شکل پشت سر هم گرفته می‌شوند به هیچ‌وجه شوخی نیست و این برنامه حتی در زمان خواب به عکس‌برداری ادامه می‌دهد. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که متوجه شوید چرا هرروز صبح سرزنده از خواب بیدار نمی‌شوید.

این پتنت به شکل جهانی از طریق «WIPO» از آغاز سال ۲۰۱۳ ثبت شده است؛ درست زمانی که تب سلفی تازه شروع شده بود. هرچند که این ایده‌ روی کاغذ به نظر خوب می‌رسد، ممکن است به‌زودی با مشکلات مربوط به حریم شخصی و مسائل قانونی مواجه شود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سرباز ها و نیروهای پلیس به دلیل شرایط حساس خود باید از دقت بالایی در تیراندازی برخوردار باشند، زیرا ممکن است در شرایط خاص تنها یک بار برای تیراندازی فرصت داشته باشند. اما تبدیل شدن به یک تیرانداز حرفه ای به زمان نسبتا طولانی نیاز دارد و به طور معمول هر فردی استعداد تبدیل شدن به یک افسر پلیس یا سرباز حرفه ای در این امر را ندارد، از این رو محققین ارتش امریکا با ساخت یک بازوی محافظ، حداکثر دقت را بدون تمرین و کسب تجربه فراوان برای شلیک در اختیار شما قرار می دهد. سیم های متصل شده به بازوی شما سبب جلوگیری از تکان های غیر ارادی دست می شود و در نتیجه دقت تیراندازی شما به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

در این شرایط دیگر نیازی به تمرکز بالا و کنترل تنفس برای جلوگیری از تکان های غیر ارادی دست وجود ندارد و تمامی این موارد توسط بازوی محافظ کنترل می گردد. بدنه این بازوی محافظ از فیبر کربن ساخته شده تا با وزن بسیار ناچیز خود تعادل میان دو دست را از بین نبرده و احساس بدی به تیرانداز منتقل نکند. افرادی که در این پروژه برای تست بازوی محافظ حضور داشتند، پس از اتمام مراحل مختلف تست از افزایش دقت خود در تیراندازی بدون استفاده از بازوی محافظ ابراز رضایت نمودند و به نظر می رسد استفاده از آن می تواند به حفظ تعادل و کنترل بهتر دست در طولانی مدت کمک کند. طبق اعلام محققین ارتش امریکا، زمان بسیار کمی برای نصب بازو نیاز است و این ابزار کمکی قابلیت نصب و حمل آسانی دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

همان طور که می دانید بحث خشکسالی و مصرف بی رویه ی آب، به بحثی داغ در رسانه های مختلف کشورمان تبدیل شده است. هر چه باشد ایران بر روی کمربند خشکسالی جهانی قرار دارد و ما ساکنین این سرزمین باید بیش از پیش قدر آب را بدانیم. یک جوان 26 ساله ی ایرانی تبار مقیم سوئد به نام مهرداد محجوبی، به تازگی موفق به اختراع و طراحی یک تکنولوژی جدید شده است که به موجب آن می توان در هنگام حمام کردن، آب بسیار کمتری مصرف کرد. اختراعی که آقای محجوبی نام دوش آینده یا Shower Of The Future را بر آن نهاده است.

در واقع مکانیزم این روش ابداعی جدید، از نوعی چرخه ی بازیافتی در هنگام مصرف بهره می برد. به این ترتیب که اختراع این جوان ایرانی، آب مصرف شده ی ناشی از استحمام و دوش گرفتن را بلافاصله مورد تصفیه قرار می ‌دهد و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن، دوباره برای استفاده آماده می کند و در اختیار فرد زیر دوش می گذارد. به این ترتیب شما در هر بار حمام کردن، تنها با حدود ۵ لیتر آب می توانید هر چقدر که خواستید سر و تن خود را بشویید و به صورت نامحدود زیر دوش باقی بمانید. در واقع می توان گفت که این شیوه ی جدید استحمام، تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی آب دارد؛ به طوری که با استفاده از اختراع این جوان ایرانی، میزان آب مورد استفاده در هر نوبت حمام کردن یا دوش گرفتن، از رقم تقریبی ۷۵ لیتر آب به چیزی حدود ۵ لیتر کاهش داده می ‌شود که این امر به منزله ‌ی جهش بزرگی در بحث صرفه ‌جویی آب محسوب می‌شود. البته فایده های مهم استفاده از این اختراع جدید تنها به صرفه جویی در مصرف آب محدود نمی شود و در واقع با استفاده از اختراع این جوان ایرانی، علاوه بر صرفه ‌جویی قابل توجه در مصرف آب، می توان میزان قابل ملاحظه ای از انرژی را نیز صرفه‌ جویی کرد. به این ترتیب که از این پس دیگر آب گرمی که در زیر دوش مورد استفاده قرار داده و به کمک آن سر و بدن خود را می شویید، با ورود به چاه فاضلاب، هدر نمی رود. در عوض با استفاده از این تکنولوژی جدید در کسری از زمان، این آب مورد تصفیه ی مجدد قرار ‌گرفته و با حفظ حرارت و گرمای خود، دوباره به دوش حمام منتقل می شود تا مورد استفاده ی مجدد قرار گیرد. در واقع تکنیک به کار گرفته شده در فرآیند تصفیه و بازیافت آب مصرفی در این اختراع جدید به حدی پر سرعت است که آب مصرف‌ شده در فرایند استحمام، حتی پس از تصفیه نیز کماکان گرم است و دیگر نیازی نیست برای گرم نگاه داشتن آن انرژی مضاعفی مصرف شود. بنابراین با استفاده از این اختراع جدید در حمام خود، علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب، می توانید حدود 80 در صد هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. از سوی دیگر ایستادن در زیر دوش این حمام جدید بسیار مطبوع تر از قبل خواهد بود چرا که فشار آب این دوش به واسطه ‌ی پمپ قدرتمندی که در سیستم بازیافت آن تعبیه شده است، از یک دوش معمولی هم قوی ‌تر و یک ‌نواخت ‌تر خواهد بود. در همین زمینه مخترع ایرانی این تکنولوژی جدید در اظهارات خود به رسانه ها خاطرنشان ساخته است که آب یکی از پر اهمیت ترین منابع حیاتی ماست. ولی با این وجود اغلب به طرز صحیحی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل من این ایده را با توجه به روشی که فضانوردان در فضا از آن استفاده می ‌کنند طراحی نمودم تا کمکی به مصرف بهینه ی آب در روی زمین کرده باشم. در حقیقت تکنولوژی جدیدی که من از آن در طراحی نمونه ی خود استفاده می ‌کنم چیزی مشابه با مکانیزمی است که در سفرهای فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و در ابتدا توسط سازمان فضایی ناسا کشف شده است. در واقع تکنیک جدیدی که من از آن بهره بردم، همین امکان را در روی زمین به ما ارائه می ‌کند و قادر است تا در هر چهار گوشه ی دنیا و خصوصاً در نقاطی از کره ی زمین که مردمانش با کمبود آب مواجه هستند مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که این طراح صنعتی جوان و 26 ساله ی ایرانی، در کشور سوئد زندگی می کند و تحصیلات خود را در دانشگاه صنعتی “لوند” واقع در جنوب این کشور به پایان رسانده است. او همچنین به تازگی موفق شده تا اختراع جدید خود را به شکل رسمی در اداره ی ثبت اختراعات و اکتشافات سوئد و همچنین اتحادیه ‌ی اروپا به ثبت برساند. مطمئناً تمامی ما خصوصاً آنهایی که به وسواس تمیزی دچار هستند، بی صبرانه منتظر استفاده از این تکنولوژی جدید در حمام منازل خود هستیم تا بتوانیم به این ترتیب آب و انرژی کمتری مصرف کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

این روزها عکاسی با گوشی و تبلت بسیار متداول شده و تلاش برای کیفیت عکس‌های تهیه شده از این طریق به عرضه دوربین‌های بی‌سیم قابل اتصال به تلفن همراه انجامیده است.

برخی شرکت‌ها مانند سونی دوربین‌هایی مانند سری QX سایبرشات یا DxO One را عرضه کرده‌اند که لنزهای بهتری دارند و از حسگرهای قدرتمندتری بهره می‌گیرند.

می‌توان از این دوربین‌ها برای تهیه عکس‌های بهتر و به اشتراک‌گذاری سریع آنها استفاده کرد.

شرکت المپیوس هم دوربینی به نام the Air را عرضه کرده که تنها در ژاپن در دسترس بود، اما به تازگی در آمریکا و کانادا نیز قابل استفاده شده است.

این دوربین بدون لنز به قیمت 299 دلار و همراه با لنزهای 14-42mm f/3.5-5.6 kit به قیمت 499 دلار عرضه می‌شود.

در درون این دوربین از حسگرهای 16 مگاپیکسلی Micro Four Thirds استفاده شده است.

باتری این دوربین بی‌سیم برای تهیه 320 عکس کافی است و می‌توان از طریق بلوتوث یا وای.فای آن را به گوشی‌های اندرویدی و آیفون وصل کرد.

با استفاده از کارت میکرو اس‌دی هم می‌توان عکس‌ها را به گوشی منتقل نمود.

ذخیره تصاویر با فرمت‌های RAW یا JPEG ممکن است. فوکوس خودکار یا دستی همراه با قابلیت شناسایی چهره، فیلم‌برداری ویدیویی با دقت 1080p و تعداد قابل توجهی از امکانات دوربین‌های حرفه‌ای از همین طریق در دسترس است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به دنبال استفاده برنامه عکس گوگل از عنوان گوریل برای برچسب زدن به چهره افراد سیاه پوست، این شرکت با صدور بیانیه‌ای مجبور به عذرخواهی شد.

این اولین بار نیست که الگوریتم های مورد استفاده شرکت گوگل مشکلات جدی ایجاد کرده و موجب اعمال روش های نژادپرستانه شده است.

در اوایل سال جاری میلادی سایت به اشتراک گذاری عکس فلیکر هم افراد سیاه پوست را به طور خودکار به عنوان میمون علامت گذاری کرده بود و انتقادهای تندی را موجب شده بود.

اشتباهات نرم‌افزاری این برنامه‌ها که باعث می شود نتوانند انسان های سیاه پوست را از حیوانات تمییز دهند باعث شده تا برخی متخصصان کارآیی آنها را به طور کامل زیر سوال ببرند.

گوگل می گوید در حال انجام اقداماتی است که باعث خواهد شد اشکالاتی از این دست دیگر رخ ندهند. این شرکت قول داده فناوری شناسایی چهره خود را ارتقا دهد و شیوه برچسب زنی آن را نیز به دقت زیر نظر بگیرد. با این حال بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی در حال انتقاد از این موضوع هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

امروزه شاهد استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت هر چیزی هستیم. از اعضای مصنوعی بدن حیوانات گرفته تا تولید خودروهای سوپر اسپورت را در حال حاضر با این فناوری انجام می‌دهند.

بنظر می‌رسد کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی بسیار علاقمند است تا پروژه‌ای را معرفی کند که در آن هدف ساخت یک ساختمان اداری کامل با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی در دبی است. این پروژه با تکیه بر کمپانی دیگری به‌نام WinSun Global که پیش از این یک آپارتمان کامل را با چاپ سه بعدی ساخته، انجام خواهد شد. بنابراین می‌توان با اطمینان خوبی اعلام کرد که تجربه این کمپانی بتواند در پروژه ساختمان اداری دبی هم موثر واقع شود.


نه تنها قرار است کل ساختمان به صورت سه بعدی چاپ شود، بلکه مبلمان مورد استفاده در آن نیز با همین روش ساخته خواهند شد. بر اساس اعلام Al Gergawi رئیس کمیته ملی نوآوری امارت متحده عربی، ساختمان یاد شده مهر تضمینی است بر کارایی و خلاقیت در تکنولوژی چاپ سه بعدی که ما باور داریم نقش بسیار بزرگی را در تغییر ساختارها و طراحی‌های این حوزه ایفا خواهیم نمود. هدف ما این است که مزیت‌های فناوری مورد بحث را با تبدیل شدن به یک مرکز جهانی اختراعات و چاپ سه بعدی، گسترش دهیم.

برای تبدیل این رویا به واقعیت، یک چاپگر سه بعدی به  بلندای 6.09 متر برای ایجاد ساختمانی به مساحت ۶۰۹ متر مربع مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این چاپگر از بتن ویژه‌ مسلح، پلاستیک تقویت شده با فیبر و شیشه تقویت شده با فیبر گچ بهره می‌برد تا اطمینان حاصل گردد که سازه در نهایت سقوط نخواهد کرد. انتظار می‌رود مدت زمان مورد نیاز برای کامل شدن این پروژه چند هفته باشد و در نهایت نیز هزینه‌های نیروی کار بین 50 تا 80 درصد کاهش یابد و در کنار این مزیت‌ها، زباله‌های تولید شده نیز بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش خواهند یافت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هنگامی که یک اپلیکیشن در فروشگاه گوگل‌پلی از مرز دانلود یک میلیارد بار بگذرد، می‌توان آن را به طور رسمی یکی از برترین‌ اپلیکیشن‌های موجود دانست. مرورگر کروم برای اندروید جدیدترین اپلیکیشنی است که به تازگی به جمع لیست اپ‌هایی که بیش از یک میلیارد مرتبه دانلود شده‌اند، پیوسته است. این درحالیست که همین یک هفته قبل بود که اپلیکیشن Hangouts هم به این رقم دانلود رسید و حالا کروم دوازدهمین اپلیکیشنی است که تعداد دانلودهایش ۱۰ رقمی شده است.

بر خلاف بسیاری دیگر از محصولات گوگلی، کروم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که موفقیتش را از نصب بودن پیشفرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی به دست نیاورده. اولین نسخه آزمایشی کروم در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد که فقط بر روی اندروید نسخه ۴ بستنی یخی قابل استفاده بود. در حال حاضر دستگاه‌هایی هستند که به صورت پیشفرض با همین نسخه از اندروید عرضه می‌شوند. حتی محصولات اندرویدی جدیدی هم وجود دارند که با اندروید 2.3 روانه بازار می‌شوند!

کروم تنها چندماه پس از عرضه نکسوس ۷ اولیه به صورت پیشفرض بر رویش نصب بود و این تبلت در زمان عرضه اندروید 4.1 جلی‌بین را اجرا می‌کرد. بیشتر تولیدکنندگان در طول سال ۲۰۱۳ هر کدام مرورگرهای مخصوص به خود را در گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت خود قرار دادند و برخی دیگر کروم را هم در کنار مرورگر خاص خود در دستگاه به صورت پیشفرض نصب می‌کردند. اما این روزها کروم یک بخش استاندارد برای هر شرکتی است که با گوگل همکاری دارد.

دستیابی این مرورگر به رکورد یک میلیارد دانلود به سختی توسط فروشگاه گوگل‌پلی محدود شده. آژانس‌های تحلیلگر و شرکت‌های بازاریابی نمی‌توانند تایید کنند که این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ داده، اما هر کسی می‌داند که کروم سهم زیادی را در بخش مرورگرهای بازار دارد. این موفقیت در فروشگاه اپ استور اپل و برای نسخه iOS نیز در حال به وقوع پیوستن است و برای فهمیدن این موضوع کافیست به تعداد نصب‌هایی که توسط فروشگاه اپل از این مرورگر انجام شده نگاهی بیاندازید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نسبت به نفوذ افراد سودجو و فرصت طلب به گوشی‌های هوشمند کاربران و وبگردی با نرم‌افزارهای پیام‌رسان موبایلی هشدار داد.

پلیس فتا اعلام کرد: افزایش نرم‌افزارهای پیام‌رسان ایرانی و غیرایرانی برای سیستم‌عامل‌های موبایل به ویژه اندروید و iOS، استفاده از گوشی‌های هوشمند را در کشورمان کاربردی‌تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می‌کنند.

از این رو مدت‌هاست برخی مجرمان اینترنتی در پوشش اپلیکیشن‌های بازی و برنامه‌های جذاب، قربانیان خود را تحریک به دانلود بدافزارها یا ویروس می‌کنند؛ این مجرمان پس از ورود به تلفن همراه، اقدام به هک نرم‌افزارهای پیام‌رسان و عکس‌های شخصی قربانی می‌کنند.

پلیس فتا با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی گوشی‌های همراه هوشمند، بسیار بیشتر از لپ‌تاپ و رایانه‌های خانگی است، اعلام کرد: طی روزهای اخیر و با طرح شکایت از سوی شهروندان، مشاهده شده، افراد سودجو پس از هک کردن گوشی کاربران، از طرف گوشی قربانی اقدام به ارسال پیام‌های نامتعارف به لیست مخاطبان می‌کنند.

از آنجایی که میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در تلفن همراه هوشمند حمل می‌کنند به مراتب بیش از نوت‌بوک و رایانه‌های خانگی است، دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل‌تر است؛ براین اساس پلیس فتا توصیه‌هایی را برای کاربران اعلام کرد.

۱. از سیستم رمزنگاری مناسب برای گوشی‌های خود استفاده و رمز آن را ترکیبی از اعداد و حروف قرار دهید.

۲. همواره آنتی ویروس گوشی و تبلت خود را به روز کنید.

۳. برروی گوشی خود یک برنامه امنیتی مانند نرم‌افزار ضدجاسوسی نصب کنید.

۴. برنامه‌ها و نرم‌افزارهای لازم و کاربردی را تنها از وب سایت‌های معتبر دریافت کنید.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سایت به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام در رقابت با توییتر قصد دارد رویدادهای خبری روز را به طور لحظه به لحظه و با استفاده از عکس‌های کاربران پوشش دهد.

این سایت بخشی موسوم به Explore را به همین منظور در نظر گرفته تا بتوان با استفاده از برچسب های کاربران به آخرین عکس ها و خبرها در مورد رویدادهای در حال وقوع، مکان‌های مربوطه و … دسترسی پیدا کرد.

به عنوان مثال با استفاده از این قابلیت می‌توان تمامی عکس‌های مربوط به برگزاری مراسم روز پدر در یک شهر خاص را مشاهده کرد یا تصاویر رویدادهای مهمی را که توسط مدیران سایت اینستاگرام گلچین شده اند تماشا کرد.

افزوده شدن این خدمات ناشی از خرید شرکت Periscope است که در زمینه ارائه خدمات چندرسانه‌ای آنی و خبری تخصص دارد.

اینستاگرام داری ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان است و هر روز ۷۰ میلیون عکس جدید در این سایت بارگذاری می‌شود.

خدمات Explore در اولین گام برای کاربران آمریکایی اینستاگرام ارائه می‌شود و قرار است در آینده در دسترس دیگر کاربران هم قرار بگیرد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل ۱۰ سال بعد از راه‌اندازی خدمات گوگل ارث دو قابلیت جدید را به این سرویس افزوده است. این خدمات که مشاهده وضعیت شهرها و روستاها و… را به طور هوایی ممکن می‌کند بسیار محبوب است.

اولین قابلیت افزوده شده به گوگل ارث Voyager است که برای نسخه رومیزی این برنامه در نظر گرفته شده است. از این طریق می‌توان تازه‌ترین و جالب‌ترین تصاویر نقاط مختلف کره زمین را گلچین کرد و مورد بررسی قرار داد.

این تصاویر در پنج بخش نمای خیابانی، نمای زمین، شهرهای سه بعدی، تصاویر جدیدی ماهواره‌ای و تور نقاط جذاب دسته‌بندی شده‌اند.

دومین قابلیت هم ناشی از به روز شدن مجموعه تصاویر ذخیره شده در گوگل ارث است.

این شرکت ۱۵۰۰ تصویر زیبا از چشم‌اندازهای کره زمین را در تمامی قاره‌های جهان به مجموعه خود افزوده و همه این تصاویر از طریق یک افزونه خاص مرورگر کروم یا گالری تحت وب http://earthview.withgoogle.com/ در دسترس است. البته این خدمات از داخل ایران در دسترس نیست.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

تمدید قانون جاسوسی دیتا از مردم توسط مقامات آمریکایی کاربران در این کشور را آشفته کرده و پس از انتشار خبری که می‌گوید VPN ها و یا شبکه tor (متعلق به ارتش امریکا) نیز در این مورد امن نیستند، واهمه مردم را دوچندان ساخته است.

به همین دلیل شرکت‌های مستقل تلاش می‌کنند تا جلوی جاسوسی دیتا از سوی دولت امریکا را به هر نحوی بگیرند و آنچه می‌بینید Proxyham نام داردکه ترکیبی از Wi-Fi Proxy و رادیوHAM است. با استفاده از این دستگاه نه‌تنها کاربر می‌تواند به‌صورت ناشناس به شبکه موردنظر وصل شود،بلکه از روی کانال رادیو فرکانس‌های پایین می‌تواند از فاصله 2.5 مایلی ارتباط برقرار کند.

«پروکسی هام» خود را به نزدیک‌ترین شبکه وای-فای ملی وصل می‌کند و جاسوس‌ها شاید بتوانند از اتصال شما خبردار شوند اما یافتن محل شما به‌صورت فوری برایشان غیرممکن است، چراکه آنچه نقل‌وانتقال می‌باید از روی فرکانس 900 مگاهرتز است و این طیف فرکانسی با طیف‌های فرکانسی تلفن‌های خانگی بی‌سیم و ابزارهای مشابه اشتباه می‌شود.

اما داخل دستگاه چیزی نیست جز Raspberry Pi (مینی پی سی) باکارت شبکه بی‌سیم با سه آنتن! که در آینده نزدیک به جعبه سیاه (مانند آنچه در هواپیما وجود دارد) مجهز خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مردم آمریکا از هم‌اکنون کاندیداهای معرفی شده برای ریاست جمهوری بعدی آمریکا را بررسی می‌کنند و برای رای دادن به فرد مورد نظر خود برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند. اما گوگل می‌گوید که از هم‌اکنون به خوبی می‌دانید چه کسی در این رقابت پیروز می‌شود تا به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی شود.

اگر در جست‌وجوگر گوگل بنویسید «چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد؟» به شما پاسخ می‌دهد «هیلاری کلینتون». البته باید توجه داشت که این پاسخ برگرفته از الگوریتم‌های پیچیده محاسباتی ارائه نشده است و به عنوان یک قابلیت بهینه‌سازی شده در موتورجست‌وجو(SEO) منتشر می‌شود.

این پاسخ بر مبنای اطلاعات مختلف موجود در پایگاه داده گوگل به دست آمده است و حتی روی سرویس Hangout نیز ارائه می‌شود.

چنین پاسخی بخشی از گراف اطلاعاتی گوگل محسوب می‌شود که این قابلیت سرویس Google Now را برای سیستم‌عامل اندروید تقویت می‌کند. این سرویس پیش‌بینی می‌کند که شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید و از قبل آنها را در اختیار شما می‌گذارد.

زمانی که از طریق این سرویس سوال مذکور را مطرح می‌کنید، ۱۰ لینک که با رنگ آبی مجزا شده‌اند در قالب یک کارت نمایان می‌شوند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش اخیر خود توضیح داد که الگوریتم‌های گوگل چگونه محاسبه کرده‌اند که «هیلاری کلینتون» به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا برگزید می‌شود.
در این گزارش همچنین مشخص شد که تمایل کاربران اینترنتی به کلینتون بیشتر است و در نظر این گروه از افراد دیگر رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارند.

البته به نظر می‌رسد که گوگل از ارائه این پاسخ ابراز رضایت نمی‌کند. چون از ابتدای روز جاری با مطرح کردن سوال مذکور سرویس Google Now جواب خاصی ارائه نمی‌دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گاهی پیامک‌های ارسالی و دریافتی به حدی زیاد می‌شوند که نمی‌توان به کنترل و مدیریت آنها پرداخت، اکنون برنامه‌ای عرضه شده که دارای چنین قابلیتی است.

اپلیکیشن‌های بسیاری برای مدیریت پیامک‌ها تولید و روانه بازار فناوری می‌شوند که از میان آنها می‌توان برنامه YAATA SMS را نام برد.

کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از قابلیت‌های متفاوتی مانند حجم ۳مگابایتی برخوردار شوند.

YAATA SMS از اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند امکانات کاملی مانند فضای شخصی شده و همینطور سرعت قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برخورداری از حجم ۳ مگابایتی می‌تواند یکی از برترین گزینه‌ها برای گوشی‌های معمولی یا حتی اسمارت‌فون‌های مدل پایین باشد.

این برنامه به سادگی روی اسمارت‌فون‌ها نصب شده و از ویژگی‌های متفاوت آن می‌توان شناور کردن پیامک‌ها در اسمارت‌فون‌ها را نام برد.

برای مثال، فرض کنید این برنامه را روی اسمارت‌فون خود نصب کرده و در حال صحبت با یکی از دوستانتان هستید.

گزینه‌ای در بالای نوار ابزار شما ظاهر می‌شود که با فعال کردن آن می‌توان این پنجره را به یک آیکون شناور تبدیل کرد و با مراجعه به هر نرم‌افزار دیگری این مکالمه را در اختیار داشت.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به قرائت پیام‌ها به شکل صوتی را نام برد اما این قابلیت تنها برای انگلیسی زبانان وجود دارد که با فعال کردن گزینه Speak می‌توانند از این قابلیت برخوردار شوند و متن پیام را با صدای مخاطبانشان در اختیار داشته باشند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اخیراً برخی از کاربران خصوصاً کاربرانی که از طریق ADSL خانگی به تلگرام وصل می‌شده‌اند دچار مشکل شده و وصل نمی‌شوند.

 


توصیه ما به شما پاک کردن دیتا و بعد نسخه موجود روی گوشی و نصب جدیدترین نسخه تلگرام (در حال حاضر نسخه ۳.۰.۰) است که پس‌ازاین کار باید اتصال مجدد بدون مشکل انجام شود.

یادتان باشد برای اتصال مجدد بعد از نصب دوباره، باید کد مخصوص فعال‌سازی را دریافت کنید که این کار بااتصال گوشی از طریق داده/data میسر خواهد بود.

برای دانلود جدیدترین نسخه اینجا را کلیک (نسخه اندرویدی) یا اینجا را کلیک (نسخه آی او اس) کنید و پس از دانلود، روی Download Now در سمت راست و بالای صفحه مرورگر کلیک کنید تا دانلود شروع شود.

بسیاری از کاربران با این راه‌حل جواب گرفته‌اند. اگر پس از انجام مراحل فوق به مشکل برخوردید، باید مشکل را از طریق اپراتور خود حل کنید.

یادتان باشد خالی کردن گالری پرحجم (بدلیل کلود بیس بودن تلگرام) نیز می تواند تاثیرگذار باشد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط وب‌سایت Zauba، اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی یک تبلت ۷ اینچی دیزایر است که احتمالا مبتنی بر اندروید خواهد بود.

کمپانی اچ‌تی‌سی دوران بحرانی خود را سپری می‌کند. احتمالا این کمپانی از ارائه‌ی محصولاتی با طرح‌های مشابه خسته شده و حال قصد دارد محصولاتی با قیمت مناسب و طرحی متفاوت عرضه کند. پیش‌تر شرکت اچ‌تی‌سی با عرضه‌ی نکسوس 9 به صورت مشترک با شرکت گوگل، موفقیت خوبی را در بازار تبلت‌ها به دست آورده بود و از همان زمان، شایعاتی در مورد تمایل اچ‌تی‌سی به حضور مجدد در بازار تبلت‌ها وجود داشت. حتی پس از اینکه نکسوس ۹ عرضه شد، شایعاتی در مورد عرضه‌ی نسخه‌ای از این تبلت با چیپ مدیاتک در کشور چین منتشر شده بود که البته محقق نشد.

ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد در سه‌ ماهه‌ی چهارم امسال یک گوشی بالارده جدید با عنوان Aero معرفی کند. این گوشی پرچمدار جدید این کمپانی خواهد بود و از این‌رو به نظر می‌رسد این کمپانی در پی جبران شکست بزرگ پرچم‌دار امسال خود یعنی گوشی وان ام ۹ است. حال وب‌سایت Zauba از یک محصول جدید دیگر این کمپانی خبر می‌دهد که یک تبلت میان‌رده‌ای ۷ اینچی است.

این تبلت احتمالا به پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۴۱۰ مجهز خواهد شد. قیمت تخمین زده برای این محصول ۱۸۰ دلار و این قیمت کمی گران‌تر از قیمت تبلت H7 است. در تبلت جدید ارتباط‌های مخابراتی از جمله 3G ارائه شده و با وجود درگاه سیم کارت در آن، می‌توان تماس‌های صوتی را نیز برقرار کرد. احتمالا رزولوشن صفحه نمایش آن اچ‌دی و حافظه‌ی رم یک گیگا بایت خواهد بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

صنعت ساخت پهپاد در ماه‌‌های اخیر رونق چشمگیری پیدا کرده و برخی شرکت‌ها با ساخت پهپادهای ارزان قیمت مردم را به خرید این محصول تشویق کرده‌اند.

مدل‌های مختلف این پهپادها برای حمل اقلام کوچک، عکس برداری و فیلم برداری و … قابل استفاده بوده و به راحتی با نصب یک برنامه بر روی گوشی های هوشمند کنترل می شوند.

شرکت پروت می گوید در یک سال اخیر بیش از ۶۰۰ هزار پهباد را به فروش رسانده که دو مدل از آنها به نام های Rolling Spider و Jumping Sumoمحبوبیت خوبی داشته اند. این شرکت قصد دارد پنج مدل پهباد جدید نیز در ماه های پیش رو روانه بازار کند.

Rolling Spider که مجهز به چرخ های بزرگ پلاستیکی نیز هست برای پرش از روی دیوارها و سقف ها قابل استفاده است. چراغ های ال ای دی این پهباد آن را به یک نگهبان مناسب هوایی برای محافظت از محیط های مختلف نیز مبدل می کند. قرار است مدل جدیدتر Rolling Spider توانایی حمل بار هم داشته باشد.

همچنین Airborne Night هم یکی دیگر از پهپادهای جدید شرکت پروت است که در سه مدل و با حداقل قیمت ۹۹ دلار عرضه خواهد شد. قیمت مدل پیشرفته تر این محصول ۱۲۹ دلار است.

Hydrofoil پهپاد دیگری است که هم بر روی آب و هم در هوا قادر به حرکت است و البته برای حرکت در آب باید یک بخش اضافه به زیر آن الصاق شود. Hydrofoil در هر ساعت ۱۰ کیلومتر را بر روی آب می پیماید و قیمت آن ۱۷۹ دلار است.

مدل مسابقه ای پهپاد پروت که از موتور قوی تری برخوردار است می تواند با سرعت ۱۳ کیلومتر در ساعت جابجا شود و ۱۸۹ دلار قیمت دارد. عمر باتری‌های این پهپادها بین ۷ تا ۹ دقیقه در نوسان است، اما مدل مسابقه ای آن عمر باتری بیشتری دارد که به ۲۰ دقیقه در هر بار شارژ می رسد. دقت تصاویر ویدیویی و عکس های این پهبادها ۶۴۰ در۴۸۰ پیکسل است.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به‌نظر می‌رسد که دوران حضور نوارهای پلاستیکی در آی‌فون‌های اپل به اتمام رسیده زیرا آن‌طور که گفته می‌شود، کمپانی اپل توانسته راهی را برای حذف این نوارها که قبلا در آی‌فون‌های قبلی خود به‌کار گرفته بود، پیدا نماید تا محصولاتی با طراحی یک‌دست و بدون پلاستیک ارایه دهد.

نوارهای پلاستیکی که اپل در نسخه‌های پیشین آی‌فون خود به‌کار گرفته بود به عبور امواج رادیویی کمک شایانی می‌کرد؛ زیرا بدون آن، سیگنال‌ها نمی‌توانستند عبور نمایند. حال به‌تازگی پتنت جدیدی توسط اپل به ثبت رسیده که نشان می‌دهد اپل راهی پیدا کرده تا جلوه فلزی محصولات خود را با چند نوار پلاستیکی، تحت تاثیر قرار ندهد.


در اختراع جدید اپل، موادی مانند اکسیدهای فلزی با یکدیگر ترکیب شده‌ و ماده‌ای فلزی مانند به‌دست آمده است که اجازه می‌دهد تا فرکانس‌های رادیویی از آن‌ عبور نماید. این بدین معنی است که نسل‌های بعدی آی‌فون اپل، ظاهری تمام فلزی خواهند داشت بدون‌ آنکه در انتقال سیگنال‌ها با اشکالی روبه‌رو باشند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

Malloy Aeronauticsیک شرکت مستقر در انگلستان است که سال های اخیر را صرف توسعه دستگاهی به نام هاوربایک کرده است و حتی برای جمع کردن سرمایه و تولید انبوه این دستگاه به سایت کیک استارتر رجوع کرد.

اما ظاهرا پروژه مذکور سمت و سویی تازه به خود گرفته چراکه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرده قراردادی را با شرکت سازنده این محصول به امضا رسانده تا آن را برای ارتش این کشور تولید کند.

اما وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا بنا بر چند دلیل به این تکنولوژی علاقه دارد؛ نخستین علت ایمن بودن آن است. آرمیچرها و مکانیزم های چرخنده این دستگاه دارای حفاظ مناسب هستند و به همین دلیل امکان برخوردشان با انسان و اشیاء دیگر و در نتیجه آسیب رساندن به آنها وجود ندارد.

نکته دیگر اینکه قیمت هاوربایک از یک هلیکوپتر کمتر تمام می شود و مانور پذیری بالاتری در فضاهای بسته دارد و در نهایت اینکه دستگاه فوق هم به صورت خودکار و هم از طریق انسان قابل کنترل است.

سازندگان هاوربایک به رویترز اعلام کرده اند که این دستگاه برای جستجو و تفحص و یا تحویل مرسولات ایده آل خواهد بود. از این وسیله همجنین می توان برای  انجام ماموریت های مراقبتی بهره گرفت. جالب است بدانید در طرح های مربوط به نسخه نهایی این دستگاه یک کاراکتر انسان نما که دوربینی به سر آن متصل شده هم دیده می شود.

طبق قرارداد امضا شد، نخستین گام، تولید یک مدل کاربردی و کامل از این دستگاه است و از آن مرحله به بعد، وزارت دفاع آمریکا ساخت انواع نظامی آن را آغاز خواهد کرد. در عین حال شرکت سازنده نیز، کار توسعه و بهبود این دستگاه را ادامه داده و نسخه های تجاری آن را هم تولید می کند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بازی موبایلی «موتوری» که توسط استودیوی ایرانی گلیم گیمز در سبک رانر ساخته شده است، به‌زودی در فروشگاه‌های دیجیتالی منتشر می‌شود.

بازی موتوری یک بازی دوبعدی موتور سواری است که با سبک و سیاق دهه 60 ایران ساخته شده است. در این بازی مخاطب ارتقا پیدا کرده و می‌تواند ظاهر شخصیت‌، لباس‌ها و حتی موتورها را در بازی تغییر دهد.


در این بازی که در سبک رانر (Runner) ساخته شده است، علاوه بر سیستم رکوردزنی، ماموریت‌هایی هم به مخاطب داده می‌شود که با انجام آن‌ها، مخاطب می‌تواند به ترازهای بالاتر ارتقا پیدا کند.

ابراهیم مسجدیان مدیر استودیو گلیم گیمز به قابلیت‌های شخصی‌سازی این بازی اشاره کرد و گفت: در بازی موتوری مخاطبان می‌توانند لباس، مدل مو، ریش، سیبیل، شلوار، کفش، حرکت نمایشی و موتور خریداری کنند که لذت بازی را برای مخاطب افزایش می‌دهد.

مسجدیان ادامه داد: در نظر داریم پس از ماه مبارک رمضان این بازی را به‌صورت رایگان برای پلتفرم اندروید منتشر کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

فناوری جدید این زن انگلیسی را بعد از 26 سال صاحب دست راست کرد. نیکی اشول که از بدو تولد فاقد دست راست بود حالا به لطف محققان پیشرفته‌ترین دست مصنوعی جهان را دارد.

این دست مصنوعی که BeBionic نام دارد هوشمندترین عضو مصنوعی است که تاکنون ساخته شده و در ساخت اسکلت آن از فناوری‌های به کار رفته در ماشین‌های فرمول یک استفاده شده است. برای هرچه کوچک‌تر شدن اندازه این دست، در ساخت آن از تراشه‌های مینیاتوری استفاده شده و مفصل‌های آن امکان گردش بخش‌های مختلف را در 14 مسیر مختلف فراهم می‌آورد، درست مثل یک دست طبیعی.


در عین هوشمند بودن، کنترل دست کاملا بر عهده خود شخص است و هدایت آن توسط سنسورهایی که به انتهای بازو متصل شده‌اند امکان‌پذیر شده است. هرکدام از بندهای انگشت توسط موتور جداگانه‌ای به حرکت درمی‌آید که باعث حرکت آن‌ها در جهت‌های مختلف می‌شود. در کل برای حرکت هرچه طبیعی‌تر این دست مصنوعی، 337 بخش مکانیکی به کار رفته است.

همچنین برای شبیه‌سازی حسی که از لمس پوست دست منتقل می‌شود، از بالشتک‌های هوا استفاده شده است. این دست می‌تواند وزنی معادل 45 کیلوگرم را تحمل کند که تقریبا برابر است با وزن 25 آجر. البته نباید انتظار داشت با پوشیدن این دست نیکی به یک قهرمان داستان‌های کمیک تبدیل شود چراکه میزان وزنی که بازوی نیکی می‌تواند بلند کند کم‌تر از این است!

نیکی که در حال حاضر به‌عنوان مدیر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فشن و مد فعالیت می‌کند، اولین تجربه خود را از پوشیدن دست مصنوعی این‌گونه بیان می‌کند:”حس عجیبی است. با این دست کارهایی می‌توانم بکنم که قبلا نمی‌توانستم. هر چند کمی زمان می‌برد تا به آن عادت کنم. حالا می‌توانم کارهایی را انجام دهم که قبلا برایم رویا بود مثل رانندگی، دوچرخه‌سواری یا بلند کردن اجسام سنگین.”طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید مربوط به صحنه‌ای از یک فیلم علمی تخیلی نیست بلکه تصویری از درون کابین هلیکوپتر بل 525 (Bell 525) است که برای اشخاص مهم و ثروتمند شخصی سازی شده‌است.


525 یک هلیکوپتر کلاس متوسط است که در سال 2012 رونمایی شد و اولین پروازش را در اوایل امسال انجام داده‌ است. دلیل وجود چنین کابین زیبا و لوکسی در این بالگرد مربوط به سیستم الکترونیکی این هلیکوپتر است که با داشتن قابلیت هدایت خودکار، پروازی آسان و با دخالت کمتر را برای خلبان به ارمغان می‌آورد که برای تنوع نیز یک کنترل کننده دستی در آن تعبیه شده‌ است.

شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن صندلی‌های موجود، 16 نفر را با این هلیکوپتر جابجا نمایید ولی به‌طور استاندارد تنها 6 صندلی برای نشستن افراد وجود دارد. این نوع طراحی‌ها تا مدت‌ها به عنوان یک طرح مفهومی برای هلیکوپترها به شمار می‌رفت ولی اکنون بل 525 اولین پرواز خود را انجام داده‌ است و آرزوی داشتن فضایی زیبا در بالگردها را تحقق بخشیده‌ است و می‌تواند فضایی آرامش بخش را برای صاحبانش به ‌ارمغان بیاورد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یک نقص امنیتی در یکی از بخش‌های پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌های این شرکت را در معرض خطر حمله هکرها قرار داده است.

شرکت ناو سکیور (NowSecure) می‌گوید یک باگ امنیتی در نرم‌افزار صفحه کلید سوئیف‌کی (SwiftKey) شناسایی کرده که می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرد.
سوئیف‌کی (SwiftKey) به طور پیش‌فرض در گوشی‌های سامسونگ نصب است.

با این حساب بیش از ۶۰۰ میلیون اسمارت‌فون گلکسی سامسونگ در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

هکرها با استفاده از این باگ امنیتی می‌توانند به بسیاری از برنامه‌ها و ابزارهای تلفن از جمله GPS، دوربین و میکروفون دسترسی پیدا کنند.

امکان نصب بدافزار بر روی تلفن، امکان شنود مکالمات و خواندن پیامک‌ها و حتی امکان دسترسی به تمام اطلاعات شخصی کاربر از جمله قابلیت‌های خطرناکی است که این بدافزار در اختیار تبهکاران سایبری قرار می‌دهد.

بنا به ادعای شرکت مزبور، این باگ در گوشی‌های جدید سامسونگ از قبیل اس ۶، اس ۵، اس ۴ و اس ۴ مینی شناسایی شده است.

NowSecure این مشکل را در دسامبر سال ۲۰۱۴ به اطلاع سامسونگ رسانده بود و سامسونگ هم بسته‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای را در اختیار اپراتورهای مختلف قرار دارد ولی در حال حاضر همچنان میلیون‌ها دستگاه دارای این باگ هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سونی اخیرا اطلاعات جدیدی در خصوص تلوزیون‌های X900C و X910C منتشر کرده است که در واقع از تلویزیون‌های 4K این کمپانی محسوب می‌شوند و این اطلاعات به زمان عرضه و قیمت آن‌ها باز می‌گردد. گفته می‌شود که این دو دستگاه در اوایل ماه آینده عرضه خواهد شد و در خصوص قیمت آن‌ها نیز نسخه 55 اینچی X900C قیمتی 2499 دلاری خواهد داشت (حدود 8 میلیون تومان) و نسخه 65 اینچی آن قیمتی در حدود 3999 دلار دارد (حدود 13 میلیون تومان) و نسخه 75 اینچی مدل X910C نیز 5499 دلار قیمت گذاری شده است (حدود 19 میلیون تومان).


شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدل X900C ضخامتی در حدود تنها 4.8 میلی‌متر دارد و نسخه X910C نیز نازک‌ترین تلویزیونی است که توسط سونی تولید شده. البته گفتنی است که این دو تلویزیون دوست داشتنی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند.

همان طور که می‌دانید تلویزیون‌های 4K وضوح تصویر بسیار بالاتری نسبت به تلویزیون‌های فول اچ‌دی دارند و به دلیل هزینه تولید بالا قیمت بالا‌تری را نیز برای کاربران فاکتور می‌کنند. طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از بزرگترین حوادث جاده‌ای به کامیون‌ها باز می‌گردد که به دلیل سرعت کم آن‌ها رانندگان پشت سر مجبور می‌شوند تا از کامیون سبقت بگیرند و چون به دلیل بزرگ بودن چنین وسایل نقلیه‌ای دید کافی نسبت به جلو وجود ندارد، باعث تصادف‌های شدید می‌شود. در این تئوری شاید وجود یک دید کامل به جلو بتواند خطرات این موضوع را به اندازه بسیار زیادی کاهش دهد. سال 2009 بود که یک کمپانی روسی اقدام به قرار دادن یک دوربین در بخش جلویی کامیون‌ها کرد و آن را از طریق سیم به بخش پشتی و نمایشگر موجود در پشت کامیون متصل کرد. این اقدام باعث می‌شد که راننده پشتی دید کاملی نسبت به بخش جلویی کامیون داشته باشد.

حال سامسونگ نیز با الهام گیری از این ایده دست به ساخت چنین محصولی زده است که فعلا در مرحله آزمایشی و پروتوتایپ قرار دارد. در این نمونه اولیه نیز سامسونگ یک دوربین را در بخش جلویی کامیون قرار می‌دهد و به صورت بی‌سیم آن‌ها را به چهار نمایشگر موجود در بخش پشتی کامیون متصل می‌کند.

سامسونگ مدعی شده که در تلاش است تا یک تصویب قانونی از این قابلیت ایجاد کند تا تمام کامیون‌های موجود به این ویژگی مجهز شوند و ایمنی جاده‌ها افزایش یابد. البته باید به موضوع قیمت نیز توجه ویژه‌ای داشت زیرا به دلیل بهای بالای این تجهیزات، چنین قابلیتی نمی‌تواند در سطح وسیع مورد استفاده و نصب قرار بگیرد. دوربینی که در بخش جلویی کامیون نصب می‌شود به اندازه کافی ارزان قیمت است اما چهار نمایشگری که در بخش پشتی کامیون استفاده می‌شوند قیمت بالایی دارند و اجبار به چنین کاری هزینه بسیار زیادی را برای شرکت‌های حمل و نقل تحمیل خواهد کرد و در واقع این میزان سرمایه گذاری نیز هیچ سودی برای آن‌ها در بر نخواهد داشت.

البته یک راه حل دیگر نیز برای ایجاد ایمنی در خصوص جاده‌ها طرحی است که سال آینده در آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این طرح خودرو‌ها به سنسور‌هایی مجهز می‌شوند که سایر ماشین‌های اطراف را نمایش می‌دهند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هیچ چیز بدتر از آن نیست که بر سر یک قرار کاری مهم بروید و در حین بحث با طرف مقابل نگاه مرموز او را دنبال کنید تا به لکه نوشابه‌ای برسید که از شام دیشب روی پیراهن شما باقی مانده است. یا تصور کنید به سرعت در حال پوشیدن شیک‌ترین لباس خود برای رفتن به یک مهمانی هستید که ناگهان چشمتان به یک لکه بزرگ بر روی یقه لباستان می‌افتد که نهایتا شما را مجبور می‌کند به فکر یک لباس دیگر باشید؛ اما بدتر از همه فکر کنید در یک روز بارانی کنار خیابان منتظر تاکسی هستید که ناگهان ماشینی با سرعت از چاله آبی در نزدیکی شما رد می‌شود و… .


اما نگران نباشید! علم نانو بعد از برطرف کردن بوی بد جوراب‌ها و چندبار مصرف کردن پوشک بچه‌ها اکنون کمر همت بسته تا این مشکل را نیز به طور کامل ریشه‌کن کند. به تازگی محققان موفق به تولید پارچه‌های کتانی ضد رطوبتی شده‌اند که بیشترین شباهت را به پارچه‌های معمول امروزه در صنعت پوشاک دارد و هنگام پوشیدن این لباس‌ها هیچ احساس عجیبی را تجربه نخواهید کرد. این پارچه‌ها کاملا در ابعاد صنعتی در حال تولید هستند و احتمالا به زودی این نوع از لباس‌ها را در بازار خواهید دید. پارچه‌های نانو کاملا ضد آب و رطوبت بوده و مانع از باقی ماندن بسیاری از لکه‌ها بر روی لباس می‌شوند.

اما انگار یک جای کار می‌لنگد! خیلی خوب است که لباسمان در برابر مایعات خارجی نفوذناپذیر باشد، اما داخل لباس چه خبر است؟ مطمئنا هیچ کدام از ما دوست نداریم لباسی که تنمان کرده‌ایم عرق و سایر ترشحات بدن را جذب نکرده و آن را روی پوست باقی بگذارد؛ با این وضع بعد از 10 دقیقه فعالیت دمای بدن مثل یک کوره بالا خواهد رفت؛ اما نگران نباشید؛ دانشمندان فکر همه جا را کرده‌اند. همه این ترشحات توسط پارچه جذب می‌شود و بدن را کاملا خنک نگه می‌دارد؛ اما اگر می‌پرسید پس این مایعات کجا می‌روند؛ باید بگوییم به استخری در زیر آستین‌های لباستان!

همه آنچه در مورد پارچه‌ کتانی نانو گفتیم در حال حاضر وجود دارد اما بیایید کمی هم درباره آینده صحبت کنیم. حالا که تلفن، تلویزیون، یخچال، تخت خواب و همه آنچه در اطرافمان می‌بینیم در حال هوشمند شدن است، چرا یک لباس هوشمند در کمدمان نداشته باشیم؟ محققان در حال کار بر روی لباس‌های هوشمندی هستند که می‌توانید پس از پوشیدن آن‌ها دمای مورد نظرتان را از روی تلفن هوشمند خود انتخاب کنید و از گرم شدن در هوای قطب و خنک شدن در کویر لذت ببرید! اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به این فناوری باقی‌مانده است و شاید فعلا باید به همین پارچه‌های ضد لک و رطوبت قناعت کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هکرها با اخلال در سیستم رایانه ای یکی از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه ورشو لهستان، بیش از 1400 مسافر را زمین گیر کردند.

شرکت هواپیمایی LOT لهستان، پس از اخلال در سیستم رایانه ای خود، مجبور به لغو پروازهایش در فرودگاه پایتخت شد.

آدریان کوبیچی سخنگوی فرودگاه تأیید کرد که 4 بعداظهر دیروز پس از هک شدن سیستم‌ها بیش از 5 ساعت طول کشید تا مشکل حل شود و به همین خاطر بیش از 10 پرواز برنامه ریزی شده لغو شد.

البته در این زمان برای سایرهواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی، مشکلی برای فرود پیش نیامد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سرعت اینترنت در فضا بسیار پایین بوده و از اینترنت دایال آپ نیز کندتر است.

اسکات کلی (Scott Kelly) فضانورد آمریکایی ناسا در یک پیام توییتری نوشت سرعت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از سرعت دایال آپ - که بیست سال پیش برای ارتباط با شبکه جهانی مورد استفاده قرار می گرفت - بدتر است.

کاربرانی که سابقه کار با دایال آپ را دارند، می‎‌دانند که سرعت یکی از قربانیان اصلی این نوع شیوه ارتباطی است، و اصولاً اگر کسی بخواهد از سرعت اینترنت خود گله کند از عبارت «اینترنت دایال آپ» استفاده می‌کند.

اما علت این کندی وحشتناک در فضا چیست؟

شاید «فاصله» را بتوان اصلی‌ترین دلیل کند بودن اینترنت در فضا دانست.

وقتی فضانوردی بر روی یک لینک کلیک می‌کند، درخواست او باید فاصله چند ده هزار کیلومتری را تا زمین طی کند و سپس ماهواره‌های مربوطه پس از دریافت و پردازش این سیگنال، پاسخ آن را ارسال کنند.

این فرایند طبعاً به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل بدنبال حذف تصاویر غیراخلاقی منتشر شده در پی انتقام‌جویی، از نتایج موتور جست‌وجوی خود است.

این تغییر سیاست گوگل دسترسی به آن دسته از تصاویر غیراخلاقی را که در پی مسائل انتقام‌جویانه و اغلب بدون اجازه صاحب عکس منتشر می‌شوند، محدود می‌کند.

گوگل در هفته‌های آتی یک فرم آنلاین راه‌اندازی خواهد کرد که به افراد این امکان را می‌دهد برای حذف تصاویر برهنه از نتایج جست‌وجوی گوگل که آنها راضی به انتشار آن نیستند، درخواست بدهند.

این تغییر در سیاست‌گذاری گوگل میزان لطمات وارده به فرد قربانی ناشی از مسائل انتقام‌جویی، اخاذی یا دیگر سوءاستفاده‌ها را کاهش خواهد داد.

گوگل اعلام کرد: تصاویر غیراخلاقی که در پی‌انتقام‌جویی منتشر می‌شوند به شدت شخصی و خصوصی هستند و انتشار آنها بسیار مخرب و هدف از آن صرفا تحقیر فرد قربانی است.

اگرچه گوگل نمی‌تواند این تصاویر را به طور کلی از اینترنت حذف کند اما نفوذ زیادی روی نحوه استفاده مردم از اینترنت دارد و این تغییر سیاست تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

برای کسانی که از عارضه های بعد از سکته مغزی (همانند فلج موضعی)، بیماری هایی همچون ALS و یا تحلیل قوای عضلانی رنج می برند، انجام برخی از امور روزمره ی ساده مانند برداشتن یک لیوان از روی میز و یا گرفتن دستگیره ی در و چرخاندن آن بدل به امری بسیار دشوار و چالش بر انگیز می شود.

اکنون و در همین راستا دستکشی طراحی گشته که می تواند در مواقع ضروری به کمک افراد پیش تر اشاره شده آمده و به آنها در هدایت دستان شان و البته نگهداری اجسام مختلف یاری رساند.

دستکش مذکور توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد و به منظور افزایش توان باقی مانده جسمانی و حرکتی دست های افراد بیمار توسعه یافته.

عملکرد آن نیز بدین صورت است که در بخش قرار گرفته بر روی مچ یک مخزن آب تعبیه شده، هر وقت که فرد بخواهد اشیا را در دست گرفته و جابه جا نماید آب درون این مخزن به کیسه های تعبیه گشته در انگشتان دستکش پمپ می شود.

بدین ترتیب فشار بر روی انگشتان بیشتر شده و امکان برداشتن اجسام و جا به جا کردنشان در یک جهت معین ممکن می گردد. در حال حاضر این تنها قابلیت دستکش مذکور به حساب می آید هرچند که با همین یک قابلیت نیز انجام بسیاری از اعمال روزانه ی محال برای افراد فاقد توان جسمانی کافی امکان پذیر می شود.

Conor Walsh، پروفسور شاغل در دانشگاه هاروارد می گوید مکانیسم به کار رفته در دستاورد آنها بسیار ساده بوده و تنها مقدار فشار دست افراد را افزایش داده و امکان انجام یک جابه جایی اولیه را فراهم می آورد. وی باور دارد که محدودیت ها هنوز هم زیاد هستند و جای توسعه ی بیشتری باقی مانده است.

تیم ابداع کننده ی تکنولوژی فوق الذکر معتقدند می توانند ظرف سه سال محصول را نهایی سازی کرده و آماده استفاده توسط عموم نمایند. ضمن اینکه گمان می رود تا آن زمان افراد بیمار قادر باشند با استفاده از این راهکار اجسامی تا وزن ۳.۶ کیلوگرم را جابه جا نمایند.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مایکروسافت و شرکت هندی iBall در یک مشارکت فوق‌العاده پی سی جالبی را ساخته‌اند که در کف دست جا می‌گیرد.

این پی سی اسپلندو / Splendo نام دارد که روی آن ویندوز 8.1 نصب‌شده و همانند یک پی سی قابل‌قبول سرعت دارد.

اسپلندو از طریق پورت اچ‌دی‌ام آی به تلویزیون و یا مانیتور وصل می‌شود. به پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم مجهز بوده و با دو گیگ رم (حافظه موقت)، 32 گیگ نیز حافظه داخلی دارد.

اسلات مخصوص کارت‌خوان MicroSDXC و میکرو یو اس بی کاربر را قادر می‌سازد تا کیبورد و سایر ابزار لازم را متصل کند. همچنین باوجود بلوتوث نسخه 4 می‌توان ابزارهای دیگر ازجمله موس را به آن متصل نمود.

قرار است اسپلندو از ماه جولای به قیمت 140 دلار در بازار عرضه شود.

هنوز معلوم نیست این مینی پی سی خارق‌العاده به ویندوز 10 به‌روزرسانی می‌شود یا خیر؟طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

قطعا بسیاری از ما اطمینان داریم که در حین رانندگی هیچگاه حواسمان ۱۰۰ درصد نمی‌تواند به جاده باشد و ممکن است در این شرایط به طور همزمان از تلفن‌های همراه خود استفاده کنیم، با سایر افراد حاضر در ماشین گفتگو نماییم و یا به رادیو و موسیقی گوش فرا دهیم. درهر حال، شرکت جگوار امیدوار است تا سیستم جدیدی را برای وسایل نقلیه تولیدی خود معرفی کند که قادر است سطوح تمرکز و حواس شما را مورد بررسی قرار دهد.

تکنولوژی اسکن امواج مغزی شامل سنسورهایی است که در فرمان خودرو جای می‌گیرد و در واقع بخشی از فناوری‌های ناسا به شمار می‌آید. سنسورها قادر هستند تا امواج مغزی راننده را بخوانند و در صورتی که وی تمرکز کامل نداشته باشد یا حواسش پرت شده باشد، با هشدارهایی این موضوع را به اطلاع می‌رسانند. این هشدار می‌تواند به نحوی برنامه نویسی شود که با یک لرزش یا حتی یک پیام صوتی رادیویی راننده را آگاه کند.


البته این تکنولوژی صرفا بکار بردن چند سنسور در یک ماشین نیست. جگوار همچنین سنسورهایی را برای زیر نظر قرار دادن رانندگان تعبیه کرده‌ تا سطح استرس آن‌ها را بر اساس چهره‌شان بسنجد و زمانیکه استرسی کشف شد، یک موزیک آرام و مناسب پخش می‌شود که می‌تواند به افزایش آرامش و رفع تنش کمک کند. انتظار می‌رود این فناوری علاوه بر این موارد، نقش بسیار بیشتری را در خودروهای بدون راننده ایفا کند که در آینده شاهد حضور آ‌ن‌ها خواهیم بود.

جگوار همچنین در نظر دارد تا یک بخش برای سرگرمی را اضافه نماید که برای کار با آن‌ حتی نیازی به لمس صفحه نمایش نخواهید داشت و به طور خودکار قادر است آنچه شما در نظر دارید را تشخیص دهد. شرکت یاد شده علاوه بر این موارد در حال ساخت پدالی است که در صورت افزایش سرعت تا حد غیر مجاز، با هشدار لرزشی در خود، راننده را از این موضوع آگاه کند. این‌ها تکنولوژی‌های جدید و جذابی هستند که انتظار داریم در آینده در خودروهای مختلف شاهدشان باشیم ولی دقیقا مشخص نیست که چه زمان به صورت عمومی و در دسترس برای همگان قرار خواهند گرفت.طراحی فروشگاه اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()