نوشته شده توسط : علی افشار

در یک سال گذشته محل قرارگیری شرکت‌های ارزشمند دنیای تکنولوژی دائما در حال تغییر بوده است. برای مثال، مدتی پیش آلفابت شرکت مادر گوگل توانست طراحی فروشگاه اینترنتی جایگاه اول را پس از مدت‌ها از اپل بگیرد؛ اما این تغییر طولی نکشید و شرکت آیفون‌ساز توانست دوباره به جایگاه اول پر ارزشترین شرکت دنیا بازگردد. سامسونگ حالا با پشت سر گذاشتن غول‌های فناوری و ارتباطات، توانسته نام‌های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت و Verizon را کنار بزند و خود را به عنوان سومین برند پرارزش دنیا معرفی کند.

پس از سامسونگ به ترتیب شرکت‌هایی مانند آمازون، مایکروسافت، ورایزن، AT&T، وال‌مارت، اپراتور چینی China Mobile و Wells Fargo ایستاده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ با عرضه‌ی دو پرچم‌دار موفق گلکسی اس 6 و اس 6 اج، شرکت کره‌ای معروف توانست درآمد و سود بسیاری بدست آورد و حالا با اضافه شدن ۱.۵ میلیارد دلار به ارزش برند آن در سال ۲۰۱۵، این شرکتی ارزشی معادل ۸۳.۲ میلیارد دلار دارد.

سامسونگ از بخش‌های بسیار زیادی برخوردار است که بخش موبایل این غول فناوری دلیل بزرگی پشت این اتفاق و ارزش بیشتر شرکت کره‌ای بوده است. با این حال شرکت سامسونگ هنوز متحمل فشار زیادی از رقیب آمریکایی، اپل از یک طرف و شرکت‌های متعدد چینی از طرف دیگر است. گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نیز امسال آمده‌اند طراحی فروشگاه اینترنتی تا با بهبود‌هایی که پیدا کرده‌اند، فروش سامسونگ را همچنان بالا نگه دارند.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اپل واچ به یک نمایشگر ضربان قلب داخلی مجهز است و می تواند تعداد ضربان قلب کاربران را محاسبه کند .در گذشته نیز شاهد آن بوده ایم که پوشیدنی هایی مانند اپل واچ چگونه توانسته اند زندگی افراد را با نمایش ضربان قلب غیر طبیعی نجات دهند و این هشدار به کاربران اجازه داده است طراحی فروشگاه اینترنتی که بلافاصله و پیش از اینکه خطرات جدی شوند، درخواست کمک کنند و یا به بیمارستان مراجعه کنند اما اکنون با داستان متفاوتی از اپل واچ که توانسته جان یکی از کاربران را نجات دهد مواجه هستیم.

بر اساس گزارشات اخیر، یک پیرمرد 62 ساله به نام Dennis Anselmo ادعا کرده که در هنگام کار در باغ خودش بوده و مشغول ساخت حصار شده است که به گفته خودش پس از مدتی دست از کار می کشد تا برای مدتی استراحت کند. هنگامی که این کاربر اپل واچ خود را چک می کند متوجه می شود که ضربان قلبش به جای عدد همیشگی 50 ضربه در دقیقه، عدد 210 ضربه در دقیقه را نشان می دهد.

او با اورژانس تماس می گیرد و به گفته یکی از امدادگران اورژانس، چنین ضربان قلب بالایی می تواند احتمال وقوع یک حمله قلبی را نشان دهد. خوشبختانه او به بیمارستان منتقل می شود و جراحان تمامی انسدادهای شریان قلب او را باز می کنند.

البته این تنها یکی از هزاران ویژگی اپل واچ است طراحی فروشگاه اینترنتی اما به هر حال باید از وجود چنین قابلیتی خوشحال باشیم که توانسته جان یکی از کاربران را نجات دهد.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت آمازون به صورت پیوسته در تلاش است طراحی فروشگاه اینترنتی تا خرید از وب سایت خود را برای مشتریانش به تجربه‌ای لذت بخش‌تر تبدیل کند. این شرکت مدتی پیش قابلیت خرید با یک کلیک را در اختیار مشتریانش قرار داد و اکنون از طرح جدیدی برای امکان پرداخت هزینه خرید‌ها با استفاده از عکس سلفی خبر داده است.

این شرکت تجارت الکترونیک مستقر در سیاتل، به تازگی پتنت جدیدی را برای فرآیندی ثبت کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد به جای وارد کردن پسورد حساب کاربری، از عکس یا ویدیوی خود به عنوان رمز عبور برای انجام مراحل خرید استفاده کنند. آمازون پیش از این نیز پتنت جداگانه‌ای را برای یک فناوری به ثبت رسانده بود که به یک دستگاه امکان می‌داد کاربر را با استفاده از تصویر یا ویدیو شناسایی کند.

پتنت جدید سامسونگ فرآیند خرید آنلاین را مبتنی بر عکس کاربر به جای پسورد ایمن‌تر خواهد کرد. اغلب موارد به خاطر سپردن پسوردهای پیچیده کار دشواری است و احتمال سرقت پسورد توسط هکرها نیز وجود دارد. با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی نیست که کاربر حین انجام خریدهای آنلاین در حضور دوستان خود مخفی کاری کرده و نگران افشای پسوردش باشد. از سوی دیگر از آنجایی که کاربران دوست ندارند با مخفی کاری برای ورود پسورد در میان دوستان خود بی ادب به نظر برسند، پسورد خود را در گوشی یا کامیپوتر ذخیره می‌کنند تا مجبور نباشند برای هر بار خرید پسورد را وارد کنند.

مطابق با این پتنت، گوشی یا کامپیوتر کاربر را تشویق می‌کند تا حین ثبت عکس حرکاتی خاصی را انجام دهد، برای مثال لبخند یا چشمک بزند یا سرش را کج کند. انجام این حرکات به کاربر کمک می‌کند تا هویت اش را ثابت کند.

اگرچه چنین فناوری‌هایی در حال حاضر خنده دار به نظر می‌رسند در آینده‌ای نزدیک راهکارهایی بسیار ساده و ایمن جایگزین پسوردهای فعلی امروزی خواهند شد. طراحی فروشگاه اینترنتی سایر شرکت‌ها از جمله علی بابا و مسترکارت نیز در حال کار بر روی فناوری‌های مشابهی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

ایسر از یک داک گرافیکی موبایلی جدید رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد یک کارت گرافیک موبایلی خارجی را از طریق تاندربولت ۳ (Thunderbolt) متصل کنید. بنظر می‌رسد این چیپ گرافیکی موبایلی مجهز به NVIDIA GTX 960Mباشد. داک مورد اشاره سه پورت USB 3.0 دارد طراحی فروشگاه اینترنتی و نیز دو درگاه برای اتصال به صفحه نمایش بر رویش تعبیه شده است. در کنار این پورت‌ها همچنین شاهد یک پورت HDMI و یک پورت RJ45 نیز هستیم. محصول یاد شده علاوه بر مواردی که گفتیم، یک پورت تاندربولت ۳ هم دارد که می‌تواند از این طریق به دستگاه‌های دیگری که قابلیت اتصال از طریق درگاه مورد اشاره را دارند، متصل شود و نیز حالت شارژ DC را شبیه سازی کند.

ایسر نشان داده که داک گرافیکی جدیدش از لپ‌تاپ Switch 12 S که ساخت همین شرکت است استفاده می‌کند که پردازنده اصلی آن Intel Core M است. بنچمارک‌های مهم مانند 3DMark11 برای حالتی که چیپ گرافیکی جدید ایسر به این لپ‌تاپ متصل نباشد، امتیاز ۹۴۰ را نشان می‌دهد. این درحالیست که پس از اتصال چیپ گرافیکی جدید شرکت مورد بحث امتیاز به صورت قابل توجهی افزایش یافته و به عدد ۴۰۴۸ می‌رسد! پتانسیل اینکه در دستگاه‌های آینده شاهد استفاده از تاندربولت ۳ باشیم بسیار زیاد است و این قضیه در مورد گرافیک‌های موبایلی ظاهرا حتمی خواهد بود.

سایر دستگاه‌های محاسباتی مانند Razer Blade پیش از این قول داده‌اند که کارت گرافیک‌های کامل دسکتاپی از طریق تاندربولت ۳ در آن‌ها پشتیبانی خواهد شد. از آنجا که داک گرافیکی ایسر فقط میزبان NVIDIA GTX 960M است، به دلیل ضخامت کم می‌توان آن را یک راه حل مناسب و قابل حمل در بخش افزایش قدرت و توان گرافیکی دستگاه‌های دیجیتالی دانست.

هنوز قیمت این محصول برای آمریکای شمالی تعیین نشده، اما گزارش‌ها تا به این لحظه اعلام کرده‌اند که قیمت آن حدودا ۳۰۰ یورو خواهد بود. لازم به ذکر است طراحی فروشگاه اینترنتی که قیمت اصلی تا تاریخ عرضه محصول اعلام نخواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پزشکان مدت ها است که درباره تاثیرات منفی ناشی از نور صفحه نمایش گوشی های هوشمند بر خواب شبانه انسان ها هشدار می دهند طراحی فروشگاه اینترنتی و توصیه می کنند پیش از اینکه به خواب برویم از گوشی های هوشمند خود استفاده نکنیم. حال اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که این عادت را ترک کرده اید ولی همچنان در خواب شبانه دچار مشکل هستید، امروز قصد داریم راه حل تازه ای را به شما معرفی کنیم.

شرکت فیلیپس به تازگی چراغ هایی را عرضه کرده که به برقراری تعادل با انتشار نور سفید در محیط کمک می کنند. این چراغ ها در واقع قادر هستند نورهایی را در محیط منتشر کنند که تا حد زیادی به نور طبیعی نزدیک هستند. به این ترتیب، امکان خواب شبانه بهتر برای کاربران فراهم می شود، چرا که این چراغ قادر است به صورت اتوماتیک خود را با نور در ساعات مختلف روز هماهنگ کند و چرخه های روز و شب را در نورهای مختلفی که می تاباند منعکس کند.

برای مثال، این چراغ با بالا آمدن خورشید می تواند تغییر رنگ دهد. این چراغ قابلیت جالب دیگری نیز دارد که به کودکان کمک می کند طراحی فروشگاه اینترنتی در تاریکی شب مسیر خود را بهتر پیدا کنند. این چراغ هوشمند فیلیپس همچون سایر چراغ های هوشمند این شرکت همراه با پکیجی کامل از لوازم جانبی آن همچون دو لامپ و یک ریموت کنترل عرضه می شود.

قیمت این چراغ هنوز اعلام نشده ولی انتظار می رود از اواسط بهار در اختیار کاربران قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

داک موسیقی iXOOST OTTO برای افرادی که دوست دارند در کنار دوستان خود و یا به تنهایی از گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌شان با صدای بلند لذت ببرند طراحی فروشگاه اینترنتی بدون این که افزایش حجم صدا کیفیت پخش موسیقی را تحت تاثیر قرار دهد، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود.


داک موسیقی iXOOST OTTO نه تنها کیفیت پخش فوق العاده ای را ارائه می کند بلکه طراحی ظاهری آن که از لوله اگزوز خودروهای مسابقه ای شکل گرفته نیز نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. هر داک مدل هشت سیلندر میزبان یک توییتر، مخروط میانی، بسط دهنده دامنه و بلندگو ساب-ووفر درون یک لوله اگزوز واقعی است طراحی فروشگاه اینترنتی که امکان انتخاب مدل لوله اگزوز نیز وجود دارد. داک iXOOST OTTO در مدل آماده برای فروش برچسب قیمت 6,500 یورو را یدک می کشد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت کره ای Enomad شارژر منحصر به فردی را برای گوشی های همراه ساخته است طراحی فروشگاه اینترنتی که در مقایسه با سایر شارژرها به طرز متفاوتی عمل می کند.
این شارژر دارای یک پروانه و باتری ۵۲۰۰ آمپری است که همچون یک توربین برقی عمل می کند. در واقع با قرار دادن این شارژر در جریان آب می توان تولید برق و شارژ گوشی خود را تامین کرد.

این شارژر بیشتر مناسب کسانی است که وقت زیادی را برای رفتن به پیک نیک صرف می کنند و هنگامی که شارژ گوشی آنها تمام شود با رفتن به کنار رودخانه و قرار دادن این وسیله در آب به شارژ گوشی خود می پردازند.

به گفته مسئولین این شرکت کره ای، شارژ گوشی همراه با این وسیله ۲ ساعت زمان می برد طراحی فروشگاه اینترنتی ضمن اینکه از این وسیله می توان در مکان هایی که دسترسی به برق محدودیت دارد، برای تامین الکتریسیته بهره برد.

قیمت این شارژر ۱۸۰ دلار برآورد شده است.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت سامسونگ در اقدامی سریع به نشان دادن تک‌تک قطعات داخلی تلفن همراه جدید خود یعنی گلکسی اس ۷ دست زده است طراحی فروشگاه اینترنتی ولی در بخش توضیحات قسمت خنک‌کننده‌این دستگاه، شرح ارائه شده با مورد ارائه شده توسط مراکز بررسی مستقل، متفاوت بوده است.

باز کردن قطعات تلفن‌های همراه به‌عنوان یکی از راه‌های بسیار محبوب برای شناسایی قابلیت‌های این دستگاه‌ها در سطح سخت‌افزاری محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که این اقدام را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد، iFix نام دارد که تقریبا تمامی مدل‌های بزرگ تلفن همراه در چند سال اخیر در دست متخصصان این وب‌سایت، قطعه‌قطعه شده‌اند.

حال شرکت سامسونگ در این زمینه پیش‌دستی کرده است و تلفن همراه گلکسی اس ۷ خود را به‌سرعت تشریح کرده و اطلاعات هر قطعه را در اختیار کاربران قرار داده است.

البته وب‌سایت یادشده نیز این کار را انجام داده است که توضیحات هر دو گروه تقریبا با یکدیگر یکی هستند ولی تفاوت اصلی بین این دو بررسی، به سیستم خنک‌کننده‌این تلفن همراه بازمی‌گردد.

بر اساس ادعای سامسونگ، این تلفن همراه به سیستم خنک‌کننده‌ای با استفاده از آب و بخار مجهز است ولی iFix اعلام کرده است که این سیستم بر پایه انتقال حرارتی مسی عمل می‌کند.

حال برای یافتن حقیقت این امر باید منتظر گروه سومی ماند تا این موضوع را به‌صورت تخصصی بررسی کنند طراحی فروشگاه اینترنتی زیرا در شرایط فعلی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت که کدام دسته از میان این دو، اطلاعات یادشده را به‌صورت دقیق اعلام کرده‌اند زیرا تلفن همراه یادشده، هنوز به بازار عرضه نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

هکرهای اینترنتی با حمله به شرکتی به نام Staminus نه تنها وب سایت آن را از کار انداخته اند، بلکه برخی اطلاعات حساس را از آن سرقت کرده اند.

در جریان این حملات که به حملات Denial of Service هم شهرت دارند، طراحی فروشگاه اینترنتی ترافیک زیادی به سرورهای سایت مورد حمله تحمیل می‌شود تا آن سایت به طور کامل غیرقابل دسترس شود. Staminus به سایت‌هایی که مورد این حملات قرار می‌گیرفتند کمک می‌کرد تا با آن مقابله کنند.

اما حالا خود Staminus قربانی این حملات شده و تا شب گذشته به طور کامل آفلاین بوده است و مهاجمان اطلاعات حساسی را از آن سرقت کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاعات پرداخت مشتریان، اسامی کاربری و کلمات عبور اشاره کرد.

هنوز انگیزه این حملات مشخص نیست، اما برخی کارشناسان علت این کار را سیاسی می‌دانند و برخی نیز معتقدند هکرها از این طریق تلاش کرده‌اند امنیت و توانایی Staminus را زیر سوال برده و مشتریان آن را دل‌سرد کنند. این شرکت قول داده امنیت خود را تقویت کند طراحی فروشگاه اینترنتی و اقداماتی برای شناسایی عوامل این حملات هم آغاز شده است.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر بهترین ابزارهای دنیا را در اختیار داشته باشید، بازهم تا نور نباشد طراحی فروشگاه اینترنتی نمی‌توانید از آن‌ها اسفاده کنید، شرکت معروف بوش به تازگی یک چراغ‌قوه LED با باتری 18 ولتی را معرفی کرده است که می‌تواند ابزاری مفید برای همه باشد. این چراغ‌قوه مجهز به یک باتری متصل شده در زیر دستگاه است که انرژی مورد نیاز لامپ‌ها را تامین می‌کند. بخش نورده این چراغ‌قوه قابلیت تغییر زاویه دارد که می‌تواند کمک خوبی برای تاباندن نور به نقطه دلخواه شما باشد. این چراغ‌قوه به راحتی به مکان دلخواه متصل می‌شود و نیازی نیست که حتما آن را در دست‌تان نگه دارید. سه LED بزرگ و قدرتمند این ابزار می‌تواند 450 لومن (واحد اندازه‌گیری شار نوری) را تولید کند که نشان از قدرت نوری زیاد این ابزار دارد.

این چراغ‌قوه به تنهایی 50 دلار قیمت دارد طراحی فروشگاه اینترنتی (بدون باتری و شارژر) که از آن یک وسیله ارزشمند می‌سازد، خصوصا برای کسانی که کارشان در محل‌های تاریک است.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

خودروی ون گوگل از ماه مارس تا آوریل در تعدادی از شهرهای آمریکا توقف می کند و محققان مستقر در آن از مردم دعوت می کنند طراحی فروشگاه اینترنتی تا تعدادی از محصولات و خدمات مختلف گوگل را آزمایش کرده و در مورد آنها نظر بدهند.


هدف از این کار بررسی و مشاهده نحوه استفاده از خدمات و برنامه های همراه گوگل بر روی گوشی های هوشمند کاربران است. با این کار مهندسان گوگل درک بهتری از نحوه استفاده مردم عادی از خدمات و محصولاتشان به دست می آورند.
 
لورا گرانکا محقق ارشد گوگل در حوزه ارائه خدمات نقشه و جستجو در این مورد گفته است: ما در تلاش برای سفر به نقاطی بیشتر و مشاهده تعداد بیشتری از مردم هستیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری جمع آوری کنیم.
 
ون گوگل در دهها شهر آمریکا و در نزدیکی دانشگاه ها، پارک ها، کتابخانه ها و ... توقف کرده و در هر مرحله حدود 500 نفر فرصت آزمایش خدمات گوگل را پیدا خواهند کرد. در هر توقف که حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد طراحی فروشگاه اینترنتی کارت هدیه ای به مشارکت کنندگان در آزمایش های گوگل اعطا خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان های فضانوردی و شرکت های خصوصی به سختی در تلاش هستند تا رویای سکونت در مریخ را عملی کنند. اما پیش از اینکه چنین دستاوردی حاصل شود، ابتدا لازم است شرایط حیات روی سیاره سرخ مهیا شود. تاکنون اقدامات مختلفی برای بررسی شرایط مریخ برای زندگی انجام شده طراحی فروشگاه اینترنتی و در تازه ترین مورد از این اقدامات، دانشمندان خبر داده اند که موفق به پرورش گیاه در خاک مشابه با مریخ شده اند.

ویگر ویملینک و تیم او که در دانشگاه واگنینگن هلند فعالیت می کنند خاکی را تولید کرده اند که شرایطی مشابه با مریخ را دارد و اکنون اعلام کرده اند که در این خاک گیاهانی از جمله لوبیا و گوجه را پرورش داده اند.

این گروه از محققان ابتدا دو نوع خاک را مقایسه کردند. یکی از این دو مشابه خاک موجود در سطح مریخ و دیگری مشابه خاک روی سطح ماه بود. دانشمندان با استفاده از روبات هایی که به مریخ اعزام شده اند اطلاعات زیادی را درباره ساختار خاک این سیاره پیدا کرده اند و همچنین در سفرهایی که تاکنون به ماه انجام شده هم نمونه های واقعی از خاک آن به زمین آورده شده است.

تیم تحقیقاتی ویملینک در هر دو نوع خاک گیاهان گندم، گوجه فرنگی، تره فرنگی، نخود فرنگی، تربچه، آراگولا، اسفناج، کینوآ، پیازچه و شاهی را کاشتند. گیاهان در هر دو نوع خاک با آبیاری مناسب به طور مناسب رشد پیدا کردند و حجم محصول برداشت شده تنها اندکی کمتر از حجم متعارفی بود که ما روی کره زمین برداشت می کنیم.

هنوز معلوم نیست که امکان خوردن این گیاهان وجود دارد یا نه، چرا که خاک مریخ دارای مقدار قابل توجهی فلزات سنگین است.

همچنین، توجه به این نکته نیز ضروری است که این گیاهان در محیط آزمایشگاهی پرورش پیدا کرده اند طراحی فروشگاه اینترنتی و عواملی همچون رطوبت و تشعشعات مشابه با مریخ نبوده اند، در نتیجه این آزمایش اگرچه مفهوم را اثبات می کند، ولی هنوز نمی توان آن را گواهی بر امکان زندگی پایدار روی مریخ دانست.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در همین لحظه که این خبر را می خوانید، سیستم عامل اندروید توانسته بازار چین را در دست بگیرد. برای درک بهتر این واقعیت می توانیم طراحی فروشگاه اینترنتی نگاهی به فروش اسمارت فون های iOS بیاندازیم که تنها 25 درصد بازار را در سال 2014 در اختیار داشته اند. در حالی که سیستم عامل اندروید توانسته بود اکثریت قریب به اتفاق 75 درصد باقی مانده را از آن خود کند. البته ناگفته نماند که تمامی سهم 25 درصدی سیستم عامل iOS متعلق به اپل بوده اما بار فروش اندروید بین شرکت های رقابت کننده ای مانند هواوی، شیائومی، میزو و اوپو تقسیم شده است. به هر حال از سال 2014 به بعد شاهد کم شدن رشد فروش آیفون ها بوده ایم و شرکتی که در حال پر کردن فاصله خود با اپل است، یکی از همین شرکت های اندرویدی ست.

بله درست حدس زدید، هواوی همان اسب خال داری ست که نظر همگان را به خود جلب کرده است. در سال 2014، این شرکت تنها 5 درصد فروش اسمارت فون های اندرویدی را در سر تا سر جهان در اختیار داشت. با شروع سال جاری میلادی، هواوی تقریبا توانست این رقم را سه برابر کند و حدود 14 درصد از فروش جهانی بازار اسمارت فون ها را به دست بیاورد. این آمار برای شرکتی که به سختی در کشور آمریکا شناخته می شد یک رکورد خارق العاده به حساب می آید و اکنون این شرکت توانسته وارد بازارهای اروپا شود. ورود هواوی به اروپا نیز به همین اندازه موفقیت آمیز بوده و میزان تصاحب بازار این شرکت در کشورهای فرانسه و بریتانیا در سال 2015 دو برابر شده است. این یعنی هواوی توانسته در سال 2015 به جایگاه چهارم شرکت های تولید کننده اسمارت فون برسد و مقام خود را تثبیت کند در حالی که در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان به رده دوم دست یافته است.

اما تمامی این رکوردها به موفقیتی که هواوی در کشور خود یعنی چین به دست آورده نمی رسد. در حالی که میزان رشد سهم بازار اپل از سال 2014 به شکل قابل توجهی کند شده است، هواوی با سرعت بالایی در حال پر کردن فاصله خود با اپل است. این شرکت توانسته 24.3 درصد سهم بازار را تصاحب کند طراحی فروشگاه اینترنتی و چه از هواوی متنفر باشید و چه از طرفدارانش باشید، این غول چینی به بزرگ ترین بازیکن صنعت جهانی اسمارت فون تبدیل شده است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه میشیگان ماده ضد یخ جدیدی را تولید کرده اند طراحی فروشگاه اینترنتی که می توان از آن برای جلوگیری از یخ زدگی هواپیماها، خطوط برق و احتمالا شیشه ی جلوی اتومبیل استفاده کرد.

یخ، هم یکی از شگفتی های طبیعت به حساب می آید و هم در برخی شرایط می تواند تهدیدی برای ایمنی انسان ها باشد. در واقع ما میلیاردها دلار هزینه صرف عوامل ضد یخ در فرودگاه ها می کنیم که احتمالاً آثار مثبتی هم برای محیط زیست ندارند و همین طور از محصولات مشابهی برای شیشه ی جلوی اتومبیل ها استفاده می کنیم.

این ماده جدید می تواند یخ را به خود بچسباند اما عامل چسبندگی در آن بسیار کمتر از مواد دیگر است و همین امر باعث می شود تا یخ خیلی آسان تر از سطح جدا شود. تنها کافیست با اشاره ی انگشت خود یخ را از سطح جدا کنید، علاوه بر این جاذبه زمین و حتی یک نسیم ملایم هم می توانند باعث سر خوردن یخ از روی سطح شوند.

پوشش ضد یخ جدید در انواع تست های آزمایشگاهی از جمله دمای بالا، سایش مکانیکی و صدها چرخه ی ذوب و انجماد مقاومت بالایی را به ثبت رسانده طراحی فروشگاه اینترنتی و محققان دانشگاه میشیگان امیدوارند تا در آینده ی نزدیک از آن در موارد بسیار مختلفی استفاده شود.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

 تاکنون خودروسازان زیادی در زمینه‌ی خودروهای پاک با کمترین آلودگی ممکن فعالیت داشته‌‌اند. این کمپانی‌ها تلاش کرده‌اند طراحی فروشگاه اینترنتی تا با تلفیق عملکرد خوب و تکنولوژی‌های پاک، خودروهای دوست‌دار محیط زیست را روانه بازار کنند. از جمله مهمترین مدل‌های تولید شده می‌توان به تویوتا پریوس هیبریدی یا لکسوس CT هیبریدی اشاره کرد.

علاوه بر خودروهای هیبریدی، خودروسازان مشهوری چون تویوتا، آئودی و هوندا نیز از جمله شناخته‌‌شده‌ترین برندهایی هستند که روی خودروهای هیدروژونی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما می‌توان گفت پینین‌فارینای ایتالیایی که بیشتر به دلیل طراحی زیبای انواع خودرو مشهور بوده، اولین کمپانی مهمی است که توانسته یک خودروی هیدروژنی بسیار زیبا و سریع را معرفی کند. این خودروی مفهومی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد که در کلاس خود سریع‌ترین مدل فعلی به شمار می‌رود.

حداکثر سرعت این خودروی جذاب که با نام H2 Speed شناخته می‌شود، ۲۹۹ کیلومتر در ساعت است و از نظر مشخصات فنی خودرویی چون تویوتا میرای را محو خود می‌کند. این خودروی هیدروژنی اولین نمونه با عملکرد عالی است که می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۴ ثانیه پر کند.

این خودرو با دو موتور الکتریکی در کنار یک پیل سوخت هیدروژنی کار می‌کند و دارای ویژگی تولید انرژی مجدد هنگام ترمز گرفتن است. جالب است بدانید زمان سوخت‌گیری دوباره‌ی اچ ۲ تنها ۳ دقیقه است.

همانطور که اشاره شد، فعلا این خودرو یک نمونه‌ی مفهومی به شمار می‌رود ولی کمپانی سوئیسی GreenGT که در زمینه‌ی تولید و توسعه‌ی سیستم‌های بدون آلودگی فعالیت می‌کند، قرار است تست جاده‌ای اچ ۲ اسپید را انجام دهد.

اینکه خودرویی بتواند بدنه‌ای تلفیقی از زیبایی و عملکرد بالا داشته باشد، جذاب به نظر می‌رسد ولی پینین‌فارینا باید همچنان روی آن کار کند. معمولا برای تولید مدل‌های خاص شک و تردیدهای زیادی وجود دارد. البته این کمپانی هنوز از موارد مهمی چون زمان تولید نهایی و قیمت این خودرو حرفی نزده و قطعا تولید انبوه خودرویی گران‌قیمت که امکان خرید طراحی فروشگاه اینترنتی آن برای عموم وجود نداشته باشد، منطقی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد با گذشت زمان و کاهش هزینه‌های تولید چنین خودروهایی، می‌توانیم به تولید انبوه انواع مدل‌های این چنینی در مقیاس تجاری امیدوار باشیم. به نظر می‌رسد از حالا می‌توان آینده‌ی صنعت حمل و نقل را پیش‌بینی کرد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

رقابت دوربین‌های کامپکت با DSLR بسیار سخت است، زیرا نه تنها دوربین‌های DSLR سنسورهای بزرگ‌تری دارند،  بلکه می‌توان از لنزهای مختلف برای آن‌ها استفاده کرد. به هر حال اگر شما قصد خرید یک دوربین خوب را دارید و از طرفی نمی‌خواهید مبلغ زیادی برای یک DSLR رده بالا بپردازید، بهتر است طراحی فروشگاه اینترنتی منتظر ورود دوربین EOS Rebel T6 از شرکت کانن باشید. این دوربین جدیدترین DSLR رده پایین این شرکت است که با قیمت ۵۵۰ دلار، گزینه مناسبی برای عکاسی است.

در مقایسه با دوربین‌های کامپکتی همچون Fujifilm X70، باید بگوییم که ۵۵۰ دلار قیمت کاملا مناسبی است. یک عکاس از دوربینی با این قیمت چه انتظاری می‌تواند داشته باشد؟ اگر با حرفه عکاسی آشنایی داشته باشد، با دیدن مشخصات این دوربین، حرف ما را می‌پذیرید.

Rebel T6 مجهز به یک سنسور ۱۸ مگاپیکسلی CMOS APS-C با موتور پردازش تصویر DIGIC 4+ است. راه ارتباطی مانند وای‌فای و NFC و یک صفحه ۳ اینچی، سیستم فوکوس خودکار ۹ نقطه، لرزش‌گیر اپتیکال (با نرخ ۶۴۰۰-۱۰۰) و ضبط ویدیو با کیفیت Full HD از ویژگی‌های دیگر این دوربین است.

در مقایسه با مشخصات دوربین‌های دیگر، ممکن است این مشخصات معمولی باشد، اما همان‌طور که گفتیم با توجه به این که Rebel T6 یک دوربین DSLR است، عکاسان می‌توانند طراحی فروشگاه اینترنتی از لنزهای مختلفی برای آن استفاده کنند. این دوربین در ماه آوریل و با دو لنز مختلف عرضه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

به نظر می‌رسد صاحبان مایکروسافت لومیا که هنوز با ویندوز ۸ کار می‌کنند، افراد صبوری هستند، اما وب‌سایت تک‌ریدر ابراز امیدواری کرده است که این بار، ارائه نسخه موبایلی ویندوز ۱۰ برای کاربران محقق شود، زیرا صاحبان لومیا با ویندوز ۸ ممکن است صبر و شکیبایی خود را از دست دهند.

پس از اینکه تاریخ اصلی اعلام‌شده برای ارائه ویندوز نسخه جدید گوشی‌های همراه محقق نشد، در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد طراحی فروشگاه انترنتی در ماه جاری ویندوز ۱۰ موبایل را برای گوشی‌های لومیا که هنوز با ویندوز ۸ کار می‌کنند راه‌اندازی کند.

این ارتقا پس از به‌روزرسانی سرویس ماهیانه برای لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL، دو مدل که در حال حاضر نصبشان به پایان رسیده است، راه‌اندازی خواهد شد.

در اصل، انتظار می‌رفت که ارتقای ویندوز ۱۰ و آپدیت تعمیرات به طور همزمان در ماه گذشته (فوریه) ارائه شوند،طراحی فروشگاه اینترنتی که از ماه ژانویه به تعویق افتاده بودند و البته پیش از آن، زمان هدف اصلی دسامبر سال گذشته بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی روز به روز شاهد اختراع و تولید گجت های جالب تر هستیم. بخش بزرگی از این ها ورای جنبه ی تفریحی که دارند، بعد کاربردی پیدا کرده اند طراحی فروشگاه اینترنتی و می توان آن ها را به چشم ابزار هایی دید که زندگی را برای همه ی ما آسان تر خواهند کرد.
گجت های جدیدی طراحی شده اند که می توانند در زندگی روزانه ما نقش مهمی داشته باشند و از طرق مختلف کارها را برایمان راحت تر کنند. یکی از جالب ترین این ابزار ها، قفل هوشمندی است که تحت عنوان "لایم" شناخته می شود. این قفل به کمک روش های مختلفی مانند بلوتوث، NFC، RFID قابل کنترل است و می تواند امنیت مناسبی را برای باز و بسته شدن درب خانه فراهم آورد.

قفل هوشمند لایم بر تمام درب های استاندارد قابل نصب بوده و همان طور که در تصاویر دیده می شود در طراحی این قفل، زیبایی به عنوان اصلی اساسی در نظر گرفته شده است در نتیجه در کنار تجربه زندگی هوشمند می توانید از یک طراحی مدرن نیز برخوردار شوید. برای باز کردن این قفل قادر خواهید بود از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. صفحه کلیدی که روی قفل سوار می شود این امکان را فراهم می آورد تا با وارد کردن کد مورد نظر خود وارد خانه شوید!

باتری لایم عمری سالیانه دارد اما اگر سطح ذخیره باتری در وضعیت بحرانی قرار داشته باشد و نسبت به تعویض آن ها اقدام نکرده باشید، جای نگرانی وجود ندارد. چرا که برنامه نصب شده طراحی فروشگاه اینترنتی در گوشی هوشمند شما را آگاه می سازد و یک ذخیره اضطراری ۹ ولتی ورود شما به خانه را ممکن خواهد ساخت. همچنین این قفل هوشمند می تواند از طریق سیستم وای فای به اینترنت وصل شود و این ویژگی سبب می شود تا بتوانید تنظیمات قفل خود را هر زمانی که می خواهید تغییر دهید.

و اما قیمت این گجت هوشمند؛ با پرداخت مبلغی معادل ۱۵۹ دلار می توانید قفل هوشمند لایم را برای درب منزل خود خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مهندسان در دانشگاه ایالتی آیووا با توسعه‌‌ی آنچه که آنها فراپوست منعطف و کششپذیر می‌‌نامند، گامی دیگر به سمت دستیابی به فناوری برای نامریی ساختن اشیاء برداشتند. آنچه آنها انجام داده‌اند ساخت پوستی است طراحی فروشگاه اینترنتی که می‌‌تواند با قرار گرفتن بر روی یک شیء آن را از دید رادارها مخفی کند؛ همچنین آنها امیدوارند بتوانند با توسعه‌‌ی بیشتر این پوست، توان مخفی ماندن آن در ناحیه‌‌ی مرئی و فروسرخ طیف نور را نیز فراهم آورند.

علت اصلی این نام‌گذاری در فناوری است که در ساخت آن به کار گرفته شده است. برای ساخت این پوست این مهندسان از فرامواد بهره گرفته اند؛ موادی که می‌‌توانند خواصی فراتر از آنچه که پیش‌تر توسط مواد معمول مورد استفاده ما ارائه می‌‌شدند از خود نشان دهند. موادی ترکیبی که نمونه‌‌های آن در طبیعت یافت نمی‌‌شوند و در این مورد خاص قادرند امواج الکترومغناطیس را به شیوه‌‌ای خاص دستکاری کنند. پوستی که آنها ساختند تشکیل شده است از لایه‌‌ای از سیلیکون که تعداد زیادی از تشدید کننده‌‌های الکتریکی، حلقه‌‌ای مجزا از یکدیگر درون آن قرار گرفته‌اند.

این تشدید کننده‌‌ها حلقه‌‌هایی به شعاع ۲.۵ میلی‌متر هستند که ۰.۵ میلی‌متر نیز ضخامت دارند. درون آنها از نوعی آلیاژ فلزی تجاری به نام پالینستان که در دمای اتاق به شکل مایع است پر شده است و به دلیل چگالی پایین آن در بسیاری از کاربرد‌‌ها به عنوان جایگزینی برای جیوه به کار می‌‌رود. با پر شدن این حلقه‌‌ها از فلز مایع گالینستان، این حلقه‌‌ها می‌‌توانند امواج رادار را در طول موج‌‌های خاصی به دام اندازند. با کشیدن این پوست نیز اندازه‌‌ی حلقه‌‌ها و در نتیجه فرکانس جذب آنها دچار تغییر می‌‌شود که نشان از تغییر پذیر بودن پوست دارد. آزمون‌‌هایی که تاکنون بر روی این پوست انجام شده نشان می‌‌دهد که این پوست قادر است تا ۷۵ درصد امواج در گستره‌‌ی امواج ۸ تا ۱۰ گیگاهرتز را جذب کند.

پژوهشگران درگیر این پروژه معتقدند که بزرگ‌ترین تفاوت این فناوری با دیگر فناوری‌‌های مخفی‌سازی از دید رادار در این است طراحی فروشگاه اینترنتی که این فناوری پتانسیل آن را دارد تا تمامی امواج رادار ورودی را به طور کامل جذب کند که این ویژگی آن را به یک اسفنج راداری واقعی تبدیل می‌‌کند. البته این گروه از کمبودها و ایرادات موجود در فناوری کنونی خود مطلع است و می‌‌داند که مخفی کردن به وسیله‌‌ی فراپوست آنها به ویژه در ناحیه‌‌ی مریی نور، نیاز به پیشرفت‌‌های بسیار دیگری در حوزه‌‌ی نانومواد دارد؛ ولی آنها نشان داده‌اند که با بهره‌گیری از چنین فناوری از دید نظری چنین امکانی وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

در سال‌‌های اخیر، اجزای الکترونیکی شاهد کاهش روز افزون حجم و کوچک‌سازی مداوم بودند؛ پدیده‌‌ای که به مهندسان امکان ساخت چیپ‌‌هایی بسیار قدرتمندتر را می‌‌داد. اما این چیپ‌‌های مجتمع و پرتعداد، گرمای زیادی نیز تولید می‌‌کنند که سامانه‌‌ی خنک‌سازی متفاوت و قدرتمندی را نیز طلب می‌‌کند تا از ذوب شدن آنها جلوگیری کند.

به عنوان بخشی از پروژه‌‌ی پژوهشی ICECool دارپا، لاکهید-مارتین در حال توسعه‌‌ی فناوری است طراحی فروشگاه اینترنتی که بتواند میکروچیپ‌‌های با توان بالا را از درون به وسیله‌‌ی قطره‌‌های میکروسکوپی از آب، خنک‌سازی کند.

از زمانی که نخستین لوله‌‌های خلا توسط جان فلمینگ در سال ۱۹۰۴ اختراع شدند، گرمای تولید شده توسط قطعات الکترونیکی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات راه توسعه‌‌ی الکترونیک به شمار می‌‌آمده و این دقیقا همان دلیلی است که رادیوهای اولیه به شکل یک لوازم خانگی بزرگ ساخته می‌‌شدند یا اولین رایانه یک اتاق را پر می‌‌کرد! هر یک از این پردازنده‌‌ها نیاز به حجم جریان بسیار بالایی از هوا برای خنک‌سازی داشتند که این به بزرگی بیش از اندازه‌‌ی کل دستگاه می‌‌انجامید.

حتی اولین ماهواره‌‌هایی که به فضا فرستاده می‌‌شدند نیز با وجود بهره‌گیری از مدارهای حالت جامد، نیاز به سرمایش با جریان هوا داشتند. اگر ماهواره‌‌ی اسپوتنیک را دیده باشید متوجه شکل گرد محفظه‌‌ی اصلی آن شده‌اید. علت این شکل انگور مانند، وجود هوا درون محفظه‌‌ی فلزی برای انتقال گرمای قطعات الکترونیکی به بدنه‌‌ی فلزی و دفع آن است.

حتی امروزه نیز گرمای تولید شده توسط اجزای الکترونیکی عاملی محدودکننده برای طول عمر و بازدهی این قطعات محسوب می‌‌شود. برای مثال رایانه‌‌های امروزی از پنکه‌‌هایی برای خنک‌کردن خود استفاده می‌‌کنند و رایانه‌‌های با توان بالا این مشکل را با برقراری جریانی پیوسته از آب برای خنک‌سازی بهتر، حل کرده‌اند. اما مشکل آنجاست که با کوچک‌تر شدن هرچه بیشتر اجزای الکترونیکی -که با افزایش توان مصرفی آن‌‌ها نیز همراه است- بزرگ‌ترین سد مقاوم برابر انتقال گرما در درون خود قطعه خواهد بود و جریان هوا برای انتقال این گرما به عامل خنک‌ساز خارجی کافی نخواهد بود.

در حقیقت مشکل گرما یکی از مهم‌ترین عوامل محدودساز توانایی‌‌های میکروچیپ‌‌های امروزی به شمار می‌‌آید. اگر شما بتوانید مشکل گرما را کنترل کنید، نیاز به استفاده ازتعداد کمتری از چیپ‌‌ها خواهید داشت که این به معنی مواد مصرفی کمتر و در نتیجه کاهش ابعاد و وزن سامانه ضمن کاهش قیمت تمام شده‌‌ی آن خواهد بود. در حالتی بهتر اگر بتوانید تعداد یکسانی از چیپ‌‌ها را درون ابزار خود بدون به وجود آمدن مشکلات ناشی از گرما جای دهید، دستگاه شما بازدهی عملکردی بسیار بهتری خواهد داشت.

اما برنامه‌‌ی دارپا برای حل این مشکل چیست؟ آن‌‌ها می‌‌خواهند با تغییری انقلابی، سامانه‌‌های سرمایشی خود را از حالت خنک‌سازی از راه دور (که امروزه به کار می‌‌رود) به سامانه‌‌هایی با عملکرد از درون تبدیل کنند تا سامانه‌ی خنک‌سازی چیپ با خود چیپ یکپارچه شده و بازدهی کار افزایش پیدا کند. روشی که لاکهید مارتین آن را پیگیری می‌‌کند و به آن "خنک‌سازی با میکروجریان" می‌‌گوید از قطره‌‌ای میکروسکوپی از آب بهره می‌‌گیرد تا بتواند گرما را از مدار اصلی دور کرده و آن را به لایه‌‌ای دیگر برساند تا در آن جا به محیط دفع شود.

تاکنون، لاکهید دو فاز از مراحل توسعه‌‌ی چنین فناوری را به انجام رسانده است. در فاز نخست، قطرات آب درون چیپ‌‌های توان بالای رادیویی قرار گرفتند. با آزمون‌‌هایی که تیم لاکهید مارتین انجام دادند معلوم شد هر یک از این قطرات تا ۱ کیلووات بر سانتی‌متر مربع جریان گرمایی را منتقل می‌‌کند که با بهره‌گیری از چند نقطه می‌‌توان تا ۳۰ کیلووات بر سانتی‌متر مربع نیز رسید. به بیان ساده‌تر می‌‌توان با استفاده از این روش به ۴ تا ۵ برابر بازدهی بیشتر در انتقال حرارت بر واحد سطح برای چیپ‌‌های معمول کنونی دست یافت.

در فاز دوم، گروه فعال بر روی این پروژه در لاکهید مارتین به سراغ تقویت کننده‌‌های فرکانس رادیویی با توان بالا رفتند طراحی فروشگاه اینترنتی تا عملی بودن این فناوری را مورد آزمون قرار دهند. در این مرحله، تقویت‌کننده امواج توانست تا ۶ برابر توان خروجی بیشتری را ارائه دهد؛ ضمن اینکه با وجود توان بالاتر دمای نهایی پایین‌تری از دیگر تقویت‌کننده‌‌های با خنک‌سازی معمولی دارا بود.

به گفته‌‌ی شرکت لاکهید مارتین این شرکت هم اکنون در حال توسعه‌‌ی نمونه‌‌ی اولیه‌‌ای از آنتن‌‌های کاربردی با بهره‌گیری از این فناوری خنک‌سازی است و افزون بر این، در همکاری با شرکت Qorvo قصد دارد این فناوری را در چیپ‌‌های گالیم نیترید و پس از آن در چیپ‌‌های گالیم ارسنید به کار بگیرد.

با به بلوغ رسیدن فناوری جدید لاکهید مارتین، به گفته‌‌ی این شرکت بسیاری از کاربردهای نظامی همچون رادارها، ابزارهای جنگ الکترونیک، رایانه‌‌های با توان بالا و سرورهای اطلاعاتی از این فناوری برای افزایش بازدهی و طول عمر خود بهره خواهند گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در عرصه های مختلف توسعه چشمگیری یافته است که صنایع مرتبط با طراحی و تولید تجهیزات و البسه ورزشی از جمله آنهاست.
 
اکنون محققان شرکتی موسوم به Under Armour همپای سایر غولهای شناخته شده طراحی فروشگاه اینترنتی عرصه تجهیزات ورزشی نظیر آدیداس و نایک وارد عمل شده و با بهره گیری از تازه ترین دستاوردهای این عرصه، یکی از پیشرفته ترین کفشهای ورزشی جهان را تولید کرده است.

نکته بارزی که در این نوآوری دیده می شود استفاده از نرم افزار رایانه ای برای طراحی و در نهایت چاپ حرفه ای این کفش است که آن را از سایر محصولات رقبا متمایز می کند.
 
شرکت سازنده اعلام کرده که با استفاده از این نوآوری محصولی ارایه شده که ورزشکاران در حین استفاده از آن بالاترین پایداری و راحتی را احساس خواهند کرد.
 
این کفش ورزشی به تعداد بسیار محدود تولید شده و با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می رسد. گفته می شود طراحی فروشگاه اینترنتی به زودی کار تولید انبوه این محصول فناورانه در آمریکا آغاز خواهد شد.
 
شرکت Under Armour همچنین خبر داده که در نظر دارد به زودی استفاده از این نوآوری را در طراحی و ساخت سایر کفشها از جمله کفشهای طبی نیز آغاز کند.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

آینه Simplehuman نام یک آینه هوشمند 400 دلاری است که دارای حسگرها و ابزار متنوع نوردهی است طراحی فروشگاه اینترنتی که بر مبنای میزان نور هر اتاق تنظیم می‌شود.

آینه یاد شده قابل اتصال به شبکه‌های وای – فای نیز هست و برنامه همراهی برای تنظیم امکانات آن طراحی شده که با گوشی‌های اندرویدی و iOS سازگاری دارد.

نور لامپ‌های ال ای دی تعبیه شده در این آینه عریض سه تکه بر مبنای میزان نور محیط تغییر می‌کند و به همین علت تصویری دقیق و واقع بینانه از وضعیت ظاهری فرد را در اختیار وی قرار می‌دهد تا او بتواند بر همین اساس به سر و وضع خود برسد. دقت این لامپ ها بسیار عالی است و میزان نوردهی آنها در محیط های بسته با محیط باز کاملا متفاوت است.

البته این آینه هوشمند اشکالاتی هم دارد که مهم ترین آن شکننده بودن و قیمت بالای آینه یاد شده است. همچنین بزرگنمایی چهره فرد توسط این آینه سه تکه فقط یک بار صورت می گیرد که برای مشاهده جزییات چهره و برطرف کردن مشکلات احتمالی کافی نیست. فناوری مورد استفاده برای شناسایی چهره فرد در آینه یاد شده هم اشکالاتی دارد طراحی فروشگاه اینترنتی که موجب می شود لامپ های ال ای دی در زمان استفاده فرد از آینه خاموش شوند. اما به هر حال عرضه چنین محصولاتی نشان می دهد که نفوذ فناوری به جنبه های مختلف زندگی تا چه حد گسترده است.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

دوربین قبلی سونی با چنین قابلیت زومی HX90V نام داشت که البته بزرگتر از دوربین فعلی بود. HX80 از نظر طراحی شباهت های زیادی به دوربین یاد شده دارد طراحی فروشگاه اینترنتی و از جمله در آن هم از حسگر 18.2 مگاپیکسلی Exmor R CMOS استفاده شده است.

علاوه بر زوم اپتیکال 30x ، منظره یاب الکترونیک الکترونیک جمع شدنی OLED،  ال سی دی 3 اینچی 180 درجه، فلاش، سازگاری با Wi-Fi و NFC و امکان ضبط تصاویر ویدیویی با کیفیت Full HD و پشتیبانی از bitrate 50 مگابیت بر ثانیه در زمان استفاده از فرمت XAVC S بر جذابیت های این دوربین می افزاید.

سازگاری با سیستم موقعیت یاب جهانی جی پی اس و وجود یک حلقه کنترل به دور لنز از جمله دیگر امکانات دوربین یاد شده است. قیمت این دوربین که در ماه آوریل عرضه می شود 350 دلار است طراحی فروشگاه اینترنتی و بنابراین از HX90V که 430 دلار قیمت داشت ارزان تر است.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی گوگل امروز به طور رسمی، کریستوفر پول، موسس و بنیانگذار وب سایت 4chan و مخترع شکلک های ترولی را به استخدام خود در آورد.

شرکت گوگل در طی چند ماه اخیر با جذب چهره های سرشناس و مطرح دنیا در تخصص ها و گرایش‌های مختلف، سر و صدای زیادی را در فضای رسانه ای به پا کرده طراحی فروشگاه اینترنتی و به نظر نمی رسد که تب تند این کمپانی برای تقویت خود به این زودی ها قصد فروکش کردن داشته باشد.

در همین رابطه، ساندار پیچای و تیم تحت رهبری وی، از امروز عضوی جدید را در میان خود خواهند داشت و این شخص، کسی نیست جز کریستوفر پول، مخترع شکلک های ترولی و بنیانگذار یکی از جنجالی‌ترین پلتفرم های اشتراک تصاویر به نام 4chan.

وی که قرار است از این پس در بخش محصولات مرتبط با تصاویر و گوگل پلاس در این کمپانی بزرگ ایفای نقش کند، در پیامی با اعلام پیوستن خود به گوگل اعلام کرد:"امروز مفتخرم تا پیوستن خود به جمع کارکنان کمپانی گوگل را اعلام کنم. زمانی که با کارکنان فعلی و قبلی گوگل ملاقات هایی را داشتم، خود را در مقابل استعدادها، شور و هیجان و همچنین علاقه آن‌ها به کار در این کمپانی بسیار پایین‌تر می دیدم. این شرکت با گردآوری این افراد حاذق و کارکشته، تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات اساسی جهان به کار بسته است و همین امر من را تحت تاثیر قرار داده است."

به گفته یکی از مراکز کنترل ترافیک وب به نام SimilarWeb، وب‌سایت 4chan که تحت هدایت کریس کار می کرد توانست طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند به طوری که میزان بازدیدهای این وبسایت به 85 میلیون بازدید در ماه می رسید.

گوگل با استخدام کریس پول به طور ضمنی به تمامی علاقه‌مندان دنیای فناوری اعلام کرد  طراحی فروشگاه اینترنتی که نقشه ها و طرح های زیادی را برای سرویس گوگل پلاس خود در سر دارد و به زودی خبرهای خوشی در این حوزه برای علاقه‌مندان منتشر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» هواپیمایی را طراحی کرده است که در بلند شدن و فرود آمدن نسبت به سایر هواپیماها به گونه ای متفاوت عمل می کند.

این هواپیمای منحصر به فرد VTOL X-Plane نام دارد طراحی فروشگاه اینترنتی که با طراحی ویژه خود قادر به بلند شدن و فرود آمدن به صورت عمودی است.

طراحی بالهای VTOL X-Plane به صورت مشبک است ضمن اینکه ترکیبی از بالهای ثابت و گردان دارد که موجب حرکت عمودی آن در هنگام فرود و بلند شدن می شود.

این هواپیما می تواند سرعت ۵۵۵ کیلومتر تا ۷۴۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد ضمن اینکه وزن آن ۴۵۳۶ کیلوگرم تا ۵۴۴۳ کیلوگرم خواهد بود که می تواند معادل ۴۰ درصد از وزن خود، بار حمل کند.

هواپیمای VTOL X-Plane بعنوان پیشرفته ترین نوع پرنده به شمار می آید و سیستم هدایتی آن کاملا متفاوت با روش های متداول فعلی است. دو بال بزرگ در قسمت عقب و دو باله کوچکتر موازنه ساز در قسمت جلو آن قرار گرفته است. در بال های آن ۲۴ فن وجود دارد که در هر فن موتور جداگانه ای وجود دارد که این ۲۴ فن توسط یک turboshaft نیرو می گیرند که قدرت آن ۴۰۰۰ اسب بخار است.

همچنین این هواپیما فاقد جعبه دنده است طراحی فروشگاه اینترنتی و برای فرود آمدن و بلندشدن عمودی خود، رانش هر یک از فن ها را به صورت مستقل تغییر می دهد.

قرار است آزمایشات پرواز VTOL X-Plane در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

این کارت ویزیت در نوع خود بی نظیر است و همچون دستگاه نوار قلب عمل می کند.

در واقع بر روی این کارت ویزیت یک صفحه مانیتور به همراه دو حسگر وجود دارد طراحی فروشگاه اینترنتی که با گذاشتن انگشتان شصت بر روی آنها می توان ضربان قلب را بررسی کرد. ضمن اینکه انرژی این کارت ویزیت توسط یک باتری سلولی که به اندازه یک سکه است، تامین می شود.

به گفته سازندگان این کارت ویزیت، اگرچه این نوع کارت هوشمند است اما قدرت خواندن ریتم ضربان قلب توسط این گجت کاملا دقیق نیست.

از دیگر مزایای این نوار قلب این است که می توان در موقعیت های مختلف و پرتنش با یک وسیله کوچک چگونگی آمادگی قلب خود را بررسی کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

حتما برای شما هم پیش آمده که نام فیلمی را که قبلا دیده‌اید، فراموش کرده باشید. در چنین مواردی اغلب سعی می‌کنید طراحی فروشگاه اینترنتی با تعریف داستان فیلم و شخصیت‌های آن برای دوستانتان، فیلم مورد نظر خود را معرفی کنید. در صورتی که این راهکار جواب نداد، از این پس می‌توانید از سیستم Val.ai استفاده کنید.

سیستم هوش مصنوعی Val.ai می‌تواند توضیحات ابتدایی درباره تمامی فیلم‌ها را تحلیل کند، سپس با جستجوهای پیشرفته نام فیلم مورد نظر را روی صفحه نمایش دهد. این سیستم همچنین می تواند مبتنی بر ویژگی‌های خاص فیلم‌های مورد علاقه کاربر، به او تماشای فیلم‌های جدید را پیشنهاد دهد. Volassa یک شرکت فناوری هوش مصنوعی فنلاندی است و Val.ai اولین محصول این شرکت است. این سیستم هنوز در مرحله تست نسخه بتا قرار دارد اما همین نسخه بتا نیز می‌تواند با انجام سرچ‌های مختلف شما را به عنوان فیلم‌های مورد نظرتان برساند. برای مثال اگر کاربر عبارت "کشته شدن بیگانه‌ها توسط تام کروز" را جستجو کند، این سیستم فیلم Edge of Tomorrow را به او پیشنهاد می‌دهد.

فناوری هوش مصنوعی Val.ai مبتنی بر سال‌ها تحقیق در دانشگاه Oulu فنلاند است. سیستم Val.ai فیلم‌ها و ویدیوها را تحلیل می‌کند تا مفاهیم فردی همچون مکان‌ها، تم‌ها، نقش آفرینان و غیره را شناسایی کند. تحت اجازه ارایه دهندگان محتوا و سرویس‌ها Val.ai می‌تواند تمامی پایگاه‌های داده محتوای فیلم را در زمان واقعی قابل جستجو کند.

این سیستم همچنین می تواند دستورات صوتی زنجیره‌ای را تفسیر کند، برای مثال در مرحله اول کاربر درباره "فیلم‌های تاریخی حماسی" جستجو می‌کند، سپس می‌تواند اضافه کند که سیستم تنها فیلم‌هایی با صحنه‌های نبرد بزرگ را نمایش دهد. شرکت Volassa امیدوار است نسخه‌های آتی این سیستم به طور کامل از سیستم‌های دستور صوتی مانند الکسا پشتیبانی داشته باشد. طراحی فروشگاه اینترنتی در حال حاضر فناوری اولیه Val.ai با برنامه‌های تلویزیونی فنلاندی تست شده است و Volassa امیدوار است بتواند به زودی با تولیدکنندگان و آگهی دهندگان بین المللی وارد همکاری شود.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل از دو سال پیش روی یک مفهوم جذاب کار می کند تا بتواند ارتباطات اینترنتی را به مناطق دور افتاده ای از این کره خاکی ارایه دهد طراحی فروشگاه اینترنتی که تا کنون امکان دسترسی به این سرویس را نداشته اند. پروژه لون همان طرحی ست که گوگل مدت هاست در مورد آن صحبت می کند و اکنون قصد دارد این طرح مفهومی را برای ارایه سرویس های اینترنتی به مردم واقعی گسترش دهد.

هند یکی از کشورهایی ست که مناطق دور افتاده زیادی دارد و هیچ یک از این مناطق امکان دسترسی به سرویس های اینترنتی را ندارند. به همین دلیل گوگل همکاری خود را با یکی از اپراتورهای محلی آغاز کرده تا بتواند بالون های اینترنتی پروژه لون را به هند بیاورد.
Rajan Anandan، سرپرست ارشد گوگل در هند می گوید: ما برای اجرای این پروژه به همکاری با اپراتورهای محلی نیاز داریم و اکنون با تعدادی از آنها مذاکره کرده ایم.
گوگل پیش از این نیز در همکاری با Telstra استرالیا، این پروژه را آزمایش کرده بود اما این تست در مقیاس کوچک و تنها با حضور 20 بالون به انجام رسید. گفته می شود که گوگل قصد دارد یک پروژه کامل را در سطح کشور هند اجرا کند و احتمالاً با بسیاری از اپراتورهای محلی هند همکاری خواهد کرد.

گوگل در پروژه لون خود تنها زیرساخت های مورد نیاز برای پرواز بالون ها در آسمان را فراهم کرده است طراحی فروشگاه اینترنتی و سرویس های اینترنتی واقعی توسط اپراتورهای بومی همکار ارایه خواهند شد. بنابراین چنین پروژه ای با سرویس Free Basics فیس بوک که هم اکنون در هند متوقف شده است کمی متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اگر به دنبال لوازم جدیدخانگی مثلا لامپ‌ و روشنایی‌های هوشمند باشید، ممکن است محصول جدید شیائومی در این حوزه که Yeelight نام دارد توجه شما را جلب کند. حالا چهارمین تولید کننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیا، فعالیتش را از مرز موبایل‌ها بیشتر گسترانده طراحی فروشگاه اینترنتی و در این زمینه نیز وارد عمل گشته است. علاوه بر این، کمپانی چینی برنامه‌ریزی کرده تا محصولاتی را تولید کنند که فضای داخلی خانه‌ها را پر می‌کنند و این مورد یکی از همین محصولات است. Yeelight یک کالای بسیار زیبا و کاربردی از شرکت یاد شده است.



این لامپ هوشمند ال‌ای‌دی که ۷۰ دلار هم قیمت دارد، توسط طراحان بخوبی شکل گرفته و بیشتر به طرح‌های مفهومی شبیه است و برای نسل‌های جدید تلفن‌های هوشمندی ایجاد شده که هنوز به بازار نیامده‌اند. این لامپ به صورت ایستاده و شکل آن استوانه‌ای است و ۹ اینچ نیز ارتفاع دارد و بدون اغراق می‌تواند روشنایی وکاربردی بودنش را تایید کرد. استوانه یاد شده قادر است رنگ‌های مختلفی را نشان دهد و این امر می‌تواند زیبایی فضای منزل شما را بنا به رنگ آمیزی و رنگ دلخواه‌تان دو چندان کند. مهم‌تر از همه و البته بخش جالب‌تر این محصول، قابلیت کنترل آن با استفاده از تلفن‌ هوشمند است.

این گجت با تکنولوژی بلوتوث به تلفن‌ هوشمند کاربر متصل شده و شما می‌توانید نور آن را از هر نظر که فکرش را کنید کنترل نمایید. حتی می‌توانید یک زمان برای آن تعیین تا در هنگام خواب شما خودش خاموش شود. با توجه به قیمت که محصول مورد بحث دارد، روشنایی و کارایی آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود و مقدار دقیق این ویژگی را اگر بخواهیم بیان کنیم ۳۰۰ لومن است. ZDNet در این‌باره می‌گوید:
سطح نور از یک لوله فلوئورسنت عبور می‌کند.
و دیگر مهم نیست که سایه شما ممکن است آبی شود. البته با استفاده از تنظیمات و قابلیت‌های لامپ هوشمند Yeelight امکان تعیین ۱۶ میلیون رنگ مختلف برای آن وجود دارد!
یک دکمه به صورت تک و تنها در بالای لامپ و برای روشن و خاموش کردنش در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با کشیدن انگشتان خود میزان روشنایی و نور را تعیین کنید. یک دکمه کوچکتر نیز بر روی این محصول تعبیه گشته که میزان سفیدی نور را در یک طیف وسیع رنگی می‌تواند تعیین کند و حتی قادرید عملیات را به خود لامپ بسپارید تا رنگ‌های متفاوت را به صورت تصادفی نشان دهد.
این لامپ هوشمند هنوز به طور گسترده در آمریکا در دسترس نیست طراحی فروشگاه اینترنتی و شیائومی انتظار دارد تا این محصول جدید در تابستان به تولید انبوه برسد. همچنین اگر شما در بازار به دنبال لامپ هوشمند باشید، قطعا Yeelight می‌تواند یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین انتخاب‌ها باشد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل با ایجاد تغییری بی سابقه در جستجوگر اینترنتی خود به شرکت ها و افراد مشهور امکان داده تا فیدخبری خاصی مشابه با توییتر را ایجاد کرده طراحی فروشگاه اینترنتی و به طور مستقیم مطالبی را در جستجوگر این شرکت وارد کنند.
ارائه این خدمات از ماه گذشته آغاز شد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امکان یافتند اطلاعات مربوط به بحث های طولانی انتخاباتی خود را به طور مستقیم در نتایج جستجوی مربوط به خود وارد کنند.

این خدمات سپس گسترش یافت تا نامزدها نظرات خود را به طور مستقیم در زمینه کنترل اسلحه و مهاجرت و موضوعات حساس مشابه به این جستجوگر اضافه کنند.


کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی اطلاعات به نمایش درآمده جزییات بیشتری را در مورد آنها مشاهده کنند یا آنها را با کشیدن و ضربه زدن جابجا کنند.
 
حالا این خدمات برای صاحبان مشاغل هم در دسترس است و شرکت های مشهور و افراد شناخته شده مانند بازیگران و ورزشکاران هم می توانند از این روش برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد خود به کاربران جستجوگر استفاده کنند.
 
برخی شرکت های تجاری در آمریکا استفاده از این خدمات را آغاز کرده اند و با کلیک کردن بر روی اطلاعات به نمایش درآمده از آنها یک صفحه کامل با متن و عکس در مورد کسب و کار آنان نمایش داده می شود.
 
به اشتراک گذاری این نوع اطلاعات با دیگر کاربران ممکن است، اما نظردادن یا لایک زدن آنها ممکن نیست.

گوگل پیش از این در حال آزمایش خدماتی بدون نام با همین قابلیت بوده طراحی فروشگاه اینترنتی که اطلاعات بیشتری از آن در آدرس google.com/posts در دسترس است.


:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان دارپا موفق به طراحی هواپیمای پیشرفته و عجیبی شده است طراحی فروشگاه اینترنتی که قادر است به صورت عمودی از زمین بلند شده و یا فرود آید.

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا و یا همان دارپا توانسته است در طی سال‌های اخیر با بهره گیری از هوش و استعداد مهندسان داخلی خود دستگاه ها و تکنولوژی های جدیدی را تولید کند که اینترنت را می توان یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای این مرکز دانست.

اما این سازمان امروز با انتشار ویدیویی مفهومی از طراحی هواپیمایی دو منظوره در آینده ای نزدیک خبر داد که قادر است همانند یک هلی‌کوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شود و یا به همان حالت در هر نقطه ای فرود آید.

این هواپیمای آزمایشی که VTOL نام دارد به گونه ای طراحی شده است که با سرعت 400 گره (740 کیلومتر بر ساعت) در آسمان به پرواز در آید و جالب اینجاست که می تواند در مواقع لزوم به سمت عقب نیز پرواز کند.

محققان برای تولید چنین محصولی از ملخ‌هایی ویژه در بال‌های این هواپیما استفاده کرده اند که در مواقعی که این ملخ ها به سمت زمین و مطابق آن‌چه که در ویدیوی زیر می بینید، برگردند هواپیما را  به صورت عمودی از زمین جدا خواهند کرد. اینجاست که با تغییر حالت این ملخ ها، هواپیما می تواند همانند سایر هواپیماهای معمولی در آسمان حرکت کند.

آشیش باگای، از مدیران این سازمان تحقیقاتی در این خصوص عنوان کرد که این هواپیما در نوع خود کم‌نظیر است و تولید آن می تواند آغازگر تحولی عظیم در تکنولوژی ساخت هواپیماها در آینده باشد. همچنین، سایر کمپانی ها نیز می توانند طراحی فروشگاه اینترنتی با الهام از این هواپپما محصولات هوانوردی متفاوتی را با قابلیت برخاستن عمودی تولید کنند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

قیمت این گوشی در صورت خریداری آزاد 720 دلار است، اما اگر خرید آن در قالب قرارداد با اپراتورها صورت بگیرد طراحی فروشگاه اینترنتی باید به مدت دو سال 30 دلار در ماه پرداخت شود. این قیمت مشابه با قیمت گوشی های هوشمند تازه مانند Galaxy S7‌است.

گوشی جدید بلک بری یکی از معدود گوشی های هوشمند موجود در جهان است که دارای صفحه کلید کامل و نمایشگر لمسی در آن واحد است. البته شاید برخی کاربران عرضه گوشی صفحه کلید دار توسط بلاک بری را اقدامی نامتعارف در عصر گوشی های لمسی بدانند، اما به نظر می رسد این نوع گوشی ها هنوز هم طرفداران خاص خودشان را داشته باشند.

این گوشی همچنین اولین گوشی بلک بری است که در آن از سیستم عامل آندروید استفاده شده است. این در حالی است که بلک بری تا چندی قبل تنها از سیستم عامل خاص خود در گوشی های هوشمندش استفاده می کرد.

کارشناسان معتقدند طراحی فروشگاه اینترنتی میزان استقبال از این گوشی آینده شرکت بلاک بری را تا حد زیادی مشخص می کند. از جمله دیگر ویژگی های این گوشی 192 گرمی با 9.4 میلیمتر ضخامت می توان به نمایشگر 5.4 اینچی با دقت 1440 در 2560، دوربین 18 مگاپیکسلی با توان تصویربرداری فوق دقیق، 3 گیگابایت رم و پردازنده اسنپ دراگون 808 و باتری 3410 میلی آمپری اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گوگل امروز اپلیکیشنی را بصورت آزمایشی برای iOS و اندروید با نام Hands Free منتشر کرد که می‌توان با استفاده از آن پرداخت‌ پول را بدون نیاز به خارج کردن گوشی انجام داد. اپلیکیشن منتشر شده توسط گوگل که Hands Free نام دارد برای دو پلتفرم اندروید و iOS توسعه یافته و از ارتباط وای-فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس به منظور ردیابی کاربر و تشخیص قرار گرفتن در نزدیکی یک سیستم پرداخت استفاده می‌کند. برای مثال می‌توان به قرار گرفتن در نزدیکی یک رستوران یا فروشگاه استفاده کرد. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کاری که باید کرد، طراحی فروشگاه اینترنتی بر زبان جاری کردن عبارت "I 'll pay with Google" است. در این نوع پرداخت، طرف مقابل با تایید ماهیت شما از طریق تصدیق تصویر شما، مبلغ مورد نظر را دریافت می‌کند. در حال حاضر این سرویس تنها در ساحل جنوبی سن فرانسیسکو قابل استفاده است و از جمله‌ی فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی که از این امکان پشتبیانی می‌کنند، می‌توان به مک‌دونالد، پاپا جان و سایر فروشگاه‌های موجود در این منطقه اشاره کرد.

اپلیکیشن Hands Free برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی و در جریان کنفرانس توسعه‌‌دهندگان این کمپانی معرفی شد. این سرویس برای قرار گرفتن در کنار سرویس دیگر گوگل که اندروید پی نام دارد، توسعه یافته است. اندروید پی در حال حاضر بیش از ۹ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد؛ با این وجود گوگل در پی آن است تا به کنکاش در آینده‌ی سیستم‌های پرداخت ادامه داده و یکی از پیشگامان در این حوزه باشد.

فروشندگان و صندوق داران می‌توانند با چک کردن مشخصات و تصویری که شما در Hands Free ثبت کرده‌اید، هویت شما را اهراز کنند. البته گوگل اعلام کرده که در حال طراحی یک سیستم تصویربرداری مبتنی بر دوربین‌ها برای فروشگاه‌ها است تا با استفاده از آن تصویر پرداخت‌کننده را ثبت کرده و بصورت خودکار اطلاعات به دست آمده را با داده‌های وارد شده توسط کاربر در Hands Free مقایسه کند. براساس اطلاعات ارائه شده تمام تصاویر ثبت شده توسط Hands Free به سرعت حذف خواهند شد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تمام تلاش‌های پیشین که توسط پی پال و اسکوار انجام شده، با شکست روبرو بوده است. دلیل شکست تلاش‌های پیشین، تعداد کم فروشگاه‌ها و رستوران‌های مشارکت‌کننده و سهولت استفاده از کارت اعتباری با توجه به معماری مورد استفاده در سیستم‌های قبلی بوده است.طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید پی که هم اکنون اصلی‌ترین سرویس گوگل برای انجام پرداخت‌های الکترونیک است، از ارتباط NFC برای پرداخت استفاده می‌کند. حال باید دید که آیا حذف NFC و نیاز برای خارج کردن گوشی می‌تواند موفق شود یا خیر؟



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

بویینگ به تازگی نمونه آزمایشی از سرویس بهداشتی برای هواپیماهای خود را معرفی کرده که با استفاده از اشعه فرابنفش آلودگی ها را پس از هر بار استفاده از آن از بین می برد.

همه روزه هزاران نفر با هواپیما سفر می کنند طراحی فروشگاه اینترنتی و به طور ناخواسته باکتری ها و آلودگی هایی را نیز با خود جابجا می کنند. جای تردید نیست که سرویس بهداشتی هواپیما محل تجمع همه این آلودگی ها است، و با توجه به ذات این نوع آلودگی، اجتناب از دست زدن به آنها بسیار سخت است، چرا که برای استفاده از سرویس بهداشتی ناچاریم به چند جای مختلف از جمله درب ورودی و شیرآب دست بزنیم. اما به نظر می رسد بویینگ راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است. این شرکت به تازگی فناوری را برای نابودسازی آلودگی ها در سرویس بهداشتی هواپیما معرفی کرده است.

روش کار این فناوری به این صورت است که پس از خروج هر مسافر از سرویس بهداشتی، با استفاده از اشعه فرابنفش تمامی سطوح داخل آن از آلودگی ها پاک می شود. پس از فعال سازی این سیستم، 99.99 درصد از تمامی آلودگی های موجود در سرویس بهداشتی از بین می روند که به این ترتیب احتمال انتقال بیماری ها در سفرهای هوایی بسیار کاهش می یابد.

آنطور که جمی چایلدرس از مهندسین این طرح می گوید، این سیستم بسیار کارآمد است: "اشعه فرابنفش همه میکروب هایی که تاکنون شناسایی شده اند را نابود می کند، چرا که در عمل موجب انفجار آنها می شود. شدت این فرکانس دقیقا به حدی است که موجب از هم گسیختن پیوندهای مولکولی در سطح میکروب ها می شود. این اشعه برای انسان مضر نیست."

این سرویس بهداشتی همچنین قابلیت هایی را ارائه می کند که به موجب آنها تعداد دفعاتی که لازم است هر فرد به سطوح موجود در سرویس بهداشتی دست بزند را کاهش می دهد. استفاده از حسگرها و پدال ها کمک می کنند چیزهایی همچون صابون و سطل آشغال بدون دخالت دست قابل استفاده شوند و به این ترتیب انتقال آلودگی ها از طریق لمس سطوح کاهش می یابد. همچنین، تابش این اشعه به نحوی انجام می شود که همه سطوح را در بر بگیرد.

بویینگ در سایر قسمت های هواپیماهای خود نیز به دنبال ارتقای سطح بهداشت است، طراحی فروشگاه اینترنتی از جمله بکارگیری فناوری هایی برای باز شدن درب ها بدون دخالت دست و یا سیستم تهویه ای که هوای کابین را تصفیه می کند. این شرکت وعده داده در آینده باز هم فناوری های تازه ای را در همین راستا معرفی خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

اسلحه ای مرگبار برای پهپادها با نام SkyWall 100 قصد دارد تا آسمان و به طور کلی جهان را از شر پهپادهای مزاحم و اخلال‌گر خلاص کند.

پهپادها و یا همان پرنده های هدایت پذیر از راه دور توانسته اند در طی یکی دو سال اخیر و با توجه به کاربردها و قابلیت های متنوع خود مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات هوشمند قرار گیرند.طراحی فروشگاه اینترنتی اما متاسفانه افرادی هم وجود دارند که با چشم پوشی بر مزیت‌های این محصول، از آن‌ برای دستیابی به برخی منافع و اهداف غیرانسانی خود بهره می برند.

اما امروز گروهی از محققان انگلیسی موفق به تولید سلاحی پیشرفته شده اند که می تواند با تکیه بر تکنولوژی های روز دنیا، بلای جان پهپادها شود.

طراحی این اسلحه به گونه ایست که در نگاه اول همانند یک موشک انداز دوشی به نظر می رسد. گلوله آن نیز به صورت محفظه ایست که درون آن توری مخصوص تعبیه شده است و فرد می تواند از فاصله 100 متری پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را در این تور گرفتار کند.

حال به نحوه کار این سلاح مفید و کاربردی می پردازیم. SkyWall 100 به سیستم هوشمندی مجهز شده است که می تواند بر روی هدف که همان پهپادها هستند متمرکز شده و با محاسبه میزان فاصله تا این پرنده ماشینی، الگوی شلیکی خاصی را برای شکار آن طراحی و از آن استفاده کند.

پس از شلیک گلوله و همانند آن چه که در ویدیوی زیر می بینید، محفظه در هوا باز شده و تور تعبیه شده طراحی فروشگاه اینترنتی در آن پهپاد را احاطه کرده و بوسیله چتری مخصوص، آن را به آرامی به روی زمین می کشاند.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

پیش از این، بِن استیلر، رکورد بلندترین مونوپاد جهان را در زولاند ۲ تاریخ ۵ فوریه شکسته بود. این دسته سلفی ۸٫۵۶ متر یا به عبارتی ۲۸ فوت و ۸ اینچ بود. محصول او از تکه های لوله و طناب ساخته شده است و کل هزینه آن حدود ۶۱٫۷۵ دلار شد.

وار در حال گرفتن عکس با مونوپاد خود در میدان ترافالگار بود که یک افسر امنیتی پلیس از او توضیح خواست طراحی فروشگاه اینترنتی و او گفت فقط در حال گرفتن عکسی جدید برای پروفایلم هستم. اما از آنجا که افسر احساس امنیت نمی کرد، از وار خواست ار آن جا برود و ناچارا او به جای دیگری برای گرفتن عکس رفت.

همان طور که وار تلاش می کرد این مونوپاد عظیم را در جای درست برای عکس برداری قرار دهد، رفتارش بیشتر شبیه به انسان های عجیب بود تا فردی که در حال گرفتن عکس سلفی باشد! او نگران بود که آیفون گران قیمتش آسیب ببیند. خودش هم قبول داشت که فیگورش در وضعیت چندان جالبی نبود. اما به هرحال او در تلاش برای گرفتن عکس با مونوپاد ساخت خودش بود که طولش به ۹٫۵۷ متر یا ۳۱ فوت و ۴ اینچ می رسید.

شاید بپرسید با این مونوپاد چه عکسی گرفته شده است؟ خوب باید بگوییم از یک کامیون در حال عبور از آن مکان عکس گرفت! خود وار هم در آن عکس حضور داشت اما فقط بصورت یک نقطه کوچک دیده می شد و بیشتر شبیه به فردی به نظر می رسید تلاش می کند از افتادن تیر چراغ برق در طوفان جلوگیری کند!

با این که وار ادعا می کند مونوپاد او بلندترین مونوپاد جهان است، اما با این حال رکوردی ثبت نکرد طراحی فروشگاه اینترنتی و هیچ کس هم از سازمان رکوردهای جهانی گینس حضور نداشت تا شاهکار او را ببیند.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

زوپو (Zopo) یکی دیگر از کمپانی‌های چینی است که در طول سال‌های گذشته اخبار زیادی از آن شنیده شده است، زوپو سال گذشته دو موبایل جالب را روانه‌ بازار کرد طراحی فروشگاه اینترنتی که زوپو Speed 7 و زوپو Speed 7 پلاس نامیده می‌شدند. هر دو دستگاه بسیار مشخصات مناسبی داشتند و البته نکته‌ جالب در خصوص آنها نیز مربوط به‌قیمت‌شان می‌شد.زوپو اسپید 8 در حقیقت اولین تلفن هوشمند در جهان است که از پردازنده‌ی ده هسته‌ای استفاده می‌کند. پردازنده‌ی این دستگاه از نوع 64 بیتی مدیاتک Helio X20 است که ده هسته دارد و چندی پیش شاهد معرفی این پردازنده بودیم. فریم این دستگاه فلزی است. 


 
زوپو برای این پرچم‌دار 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است. پردازنده‌ دستگاه شماره مدل MT6797 را دارد که از معماری 20 نانومتری بهره می‌برد و پردازش‌های گرافیکی آن نیز توسط ARM Mali - T880 MP4 انجام می‌شوند که با فرکانس کاری 700 مگاهرتز فعالیت می‌کند.
 
این تلفن هوشمند از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی بهره می‌برد که یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند و البته از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌برد. در بخش پشتی اسپید 8 سنسور دوربین سونی قرار گرفته که 21 مگاپیکسلی است و دوربین جلویی آن 8 مگاپیکسلی است. گفتنی است که هم دوربین جلویی و هم دوربین پشتی از فلاش دوگانه LED بهره می‌برند. 
 
این پرچم‌دار چینی از نسخه‌ 6.0 اندروید مارشمالو استفاده می‌کند که البته برخی تغییراتی نیز توسط زوپو روی آن انجام گرفته است. اسپید 8 از 4G پشتیبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول به‌حساب می‌آید و در بخش پشتی آن قرار گرفته است. در بخش زیرین دستگاه شاهد USB Type-C هستیم. این محصول از NFC نیز پشتیبانی می‌کند. 
 
دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا در گوشه سمت راست دستگاه جای گرفته‌اند و شیار سیم‌کارت نیز در سمت چپ دستگاه واقع شده است. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار شده طراحی فروشگاه اینترنتی و برای آشنایی بیشتر با آن می‌توانید تصاویر موجود را مشاهده کنید. فعلا اطلاعاتی در خصوص قیمت این تلفن هوشمند منتشر نشده است، ولی به‌زودی قیمت آن نیز مشخص خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

گزارش‏ها و آمار تحلیلی نشان می‏دهد تعداد آن دسته از کاربرانی که با استفاده از ابزار همراه – اعم از تلفن همراه، فبلت، تبلت و...– وبگردی می‏کنند، از تعداد کاربران رایانه ‏های رومیزی پیشی گرفته است.

این خبر در عین سادگی، جوش و خروشی در فضای وب به راه انداخته است. طراحی فروشگاه اینترنتی اخیرا نیز وب‌سایت Ad Age گزارش داده که گوگل سرویس AMP خود را برای تسریع تبلیغات بر ابزار همراه عرضه کرده است.AMP مخفف Accelerated Mobile Page بوده و راهکاری برای سرعت بخشیدن به فرآیند لود شدن صفحات در موبایل است. بنا به گفته گوگل، AMP باعث می‏شود سرعت لود شدن صفحات همراه استاندارد، ۸۵ درصد افزایش یابد.

این رقم، بسیار قابل ملاحظه و چشمگیر است. ناشران و کسب‌وکارهایی که به دنبال عرضه محتوا و تبلیغات خود بر بستر ابزار همراه هستند، مشتاقانه منتظر تست کردن AMP هستند. واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و BuzzFeed جزو سایت‏هایی هستند که از هفته آینده به AMP مجهز خواهند شد. هرچند گوگل زمان عرضه نهایی این فناوری را اعلام نکرده است ولی طبق برنامه قرار است از هفته آینده، سایت‏های مجهز به AMP در صفحه جواب‏های جست‌وجوی گوگل به نمایش درآیند. گوگل با اشاره به اینکه AMP تاثیری بر رتبه‏بندی سایت‏ها ندارد، طراحی فروشگاه اینترنتی خاطرنشان کرده که در شرایط مساوی، کاربران به سایت‏های سریع بیش از سایت‏های کُند علاقه نشان می‏دهند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

«اسکات کلی» فضانورد آمریکایی، به همراه «میخائیل کورنینکو» که تقریبا در حدود یکسال با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی بودند، امشب با رسیدن به زمین ماموریت فضایی خود را رسما پایان می دهند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امشب به وقت محلی آمریکا فضا پیما آنها مدار زمین را ترک می کند طراحی فروشگاه اینترنتی و وارد جو زمین می شود و در ساعت ۱۱:۲۷ شب بر زمین فرود می آید.

ناسا امیدوار است که زمان طولانی اقامت «اسکات کلی» در فضا نشان دهد که اعزام فضانوردان به مریخ برای ماموریت های فضایی که ممکن است ۲ تا ۳ سال به طول بیانجامد، چه تاثیراتی بر روی بینایی، سیستم ایمنی، باکتری های معده، ضعف استخوان و ماهیچه، بهداشت روانی و سایر موارد بگذارد.

اگرچه بیش از این فضانوردهایی بوده اند که یکسال کامل را در فضا گذرانده اند اما مورد «اسکات کلی» متفاوت است به دلیل اینکه او یک بردار دو قلو یکسان دارد که بر روی زمین است و با انجام آزمایشات دقیق بر روی این دو شخص، دانشمندان می توانند تاثیرات محیط فضایی را به خوبی بر روی بدن انسان رصد کنند. وی همچنین به دلیل مجموع روزهایی که در فضا به سر می برده طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از رکورد داران اقامت در فضا به شمار می آید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی افشار

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک معتقد است که تا به تولید انبوه رسیدن هدست‌های واقعیت مجازی هنوز راه بسیار طولانی وجود دارد. در واقع، بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا معتقد است تا به تولید انبوه رسیدن این هدست هنوز ۱۰ سال زمان باقی مانده است.

مارک زاکربرگ مصاحبه‌ای با Business Insider داشته و در آن پیش‌بینی و تخمینی طراحی فروشگاه اینترنتی از زمان به تولید انبوه رسیدن این فناوری داشته است.

بر طبق شایعات و گمانه‌زنی‌ها در سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی دو هدست واقعیت مجازی دیگر با نام‌های آکیولیس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو خواهیم بود. همچنین احتمال اینکه PlayStation VR نیز امسال معرفی شود، وجود دارد. بنابراین هدست‌های زیادی امسال به بازار می‌آیند. اما مارک زاکربرگ این موضوع را به عنوان نشانه‌ای برای همه‌گیر شدن این فناوری به این زودی‌ها نمی‌داند.

وی در این مصاحبه اعلام کرده است:

راستش را بخواهید نمی‌دانم چه قدر زمان دیگر طول خواهد کشید. ممکن است ۵ سال باشد، شاید ۱۰ سال و حتی ممکن است ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر. اما حدس خود من حداقل ۱۰ سال دیگر است.

البته ۱۰ سال زمان بسیار زیادی است و این موضوع مشخص می‌کند که فیس‌بوک از معرفی Oculus VR در سال ۲۰۱۴ اهداف بلند مدتی را دنبال می‌کرده است.

بسیاری انتظار دارند که این فناوری با سرعت بسیار بیشتری محبوبیت پیدا کند و اگر شایعاتی مربوط به جلب توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر گوگل و اپل روی این فناوری صحیح باشد،طراحی فروشگاه اینترنتی این موضوع قطعا به تسریع عمومی شدن این فناوری کمک بسیار زیادی می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()