موش مجازی حافظ جان موش های آزمایشگاهی می شود
نوشته شده توسط : علی افشار

پژوهشگران پروژه مغز انسانی نخستین گام ها را برای ساخت نوعی موش مجازی به منظور انجام آزمایشات پزشکی طراحی سایت برداشته اند. طوریکه دیگر نیازی به حضور موشها و دیگر حیوانات در آزمایشگاهها نباشد.

الگوی دیجیتالی ارائه شده توسط این دانشمندان نشان می دهد که مغز یک موش چگونه با استفاده از ۲۰۰ هزار سلول عصبی (نورون) با بدن آن ارتباط برقرار می کند.

با لمس هر کدام از بخش های بدن این حیوان می توان سیگنال های ارسالی مرتبط به آن را مشخص کرد. در نهایت باید داده های مختلف رژیم لاغری بدست آمده از این روش را با هم ادغام کرد که به گفته دانشمندان بخش دشوار قضیه نیز همین جاست. داده های مذکور از حیوانات مختلف به دست می آیند و از طرفی مشکل دسترسی به این اطلاعات هم وجود دارد، از این رو تنظیم نمودن مغز یک حیوان با حیوان دیگر کاری بس دشوار خواهد بود.

نهایی شدن این طرح مزایای متعددی را با خود به همراه خواهد داشت که مهم ترینشان، حفظ جان حیوانات زنده در آزمایشگاه ها خواهد بود و همچنین آزمایشاتی که انجامشان روی حیونات زنده بسیار دشوار است امکان پذیر خواهند شد.

پژوهشگران ابراز امیدواری کرده اند که در نهایت به لطف این شیوه قادر خواهند بود مکانیزم عصبی حیوانات دیگر و حتی انسان را نیز مدلسازی کنند، البته شبیه سازی عملکرد نورون های مغز انسانی به مراتب پیچیده تر از این موضوع است و چالشی بسیار بزرگ برای دانشمندان محسوب می گردد.

90





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: