هواپیمایی که بصورت عمودی از زمین بلند می شود
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان دارپا موفق به طراحی هواپیمای پیشرفته و عجیبی شده است طراحی فروشگاه اینترنتی که قادر است به صورت عمودی از زمین بلند شده و یا فرود آید.

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا و یا همان دارپا توانسته است در طی سال‌های اخیر با بهره گیری از هوش و استعداد مهندسان داخلی خود دستگاه ها و تکنولوژی های جدیدی را تولید کند که اینترنت را می توان یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای این مرکز دانست.

اما این سازمان امروز با انتشار ویدیویی مفهومی از طراحی هواپیمایی دو منظوره در آینده ای نزدیک خبر داد که قادر است همانند یک هلی‌کوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شود و یا به همان حالت در هر نقطه ای فرود آید.

این هواپیمای آزمایشی که VTOL نام دارد به گونه ای طراحی شده است که با سرعت 400 گره (740 کیلومتر بر ساعت) در آسمان به پرواز در آید و جالب اینجاست که می تواند در مواقع لزوم به سمت عقب نیز پرواز کند.

محققان برای تولید چنین محصولی از ملخ‌هایی ویژه در بال‌های این هواپیما استفاده کرده اند که در مواقعی که این ملخ ها به سمت زمین و مطابق آن‌چه که در ویدیوی زیر می بینید، برگردند هواپیما را  به صورت عمودی از زمین جدا خواهند کرد. اینجاست که با تغییر حالت این ملخ ها، هواپیما می تواند همانند سایر هواپیماهای معمولی در آسمان حرکت کند.

آشیش باگای، از مدیران این سازمان تحقیقاتی در این خصوص عنوان کرد که این هواپیما در نوع خود کم‌نظیر است و تولید آن می تواند آغازگر تحولی عظیم در تکنولوژی ساخت هواپیماها در آینده باشد. همچنین، سایر کمپانی ها نیز می توانند طراحی فروشگاه اینترنتی با الهام از این هواپپما محصولات هوانوردی متفاوتی را با قابلیت برخاستن عمودی تولید کنند.





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: