فناوری تازه بویینگ برای ارتقای بهداشت در پرواز
نوشته شده توسط : علی افشار

بویینگ به تازگی نمونه آزمایشی از سرویس بهداشتی برای هواپیماهای خود را معرفی کرده که با استفاده از اشعه فرابنفش آلودگی ها را پس از هر بار استفاده از آن از بین می برد.

همه روزه هزاران نفر با هواپیما سفر می کنند طراحی فروشگاه اینترنتی و به طور ناخواسته باکتری ها و آلودگی هایی را نیز با خود جابجا می کنند. جای تردید نیست که سرویس بهداشتی هواپیما محل تجمع همه این آلودگی ها است، و با توجه به ذات این نوع آلودگی، اجتناب از دست زدن به آنها بسیار سخت است، چرا که برای استفاده از سرویس بهداشتی ناچاریم به چند جای مختلف از جمله درب ورودی و شیرآب دست بزنیم. اما به نظر می رسد بویینگ راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است. این شرکت به تازگی فناوری را برای نابودسازی آلودگی ها در سرویس بهداشتی هواپیما معرفی کرده است.

روش کار این فناوری به این صورت است که پس از خروج هر مسافر از سرویس بهداشتی، با استفاده از اشعه فرابنفش تمامی سطوح داخل آن از آلودگی ها پاک می شود. پس از فعال سازی این سیستم، 99.99 درصد از تمامی آلودگی های موجود در سرویس بهداشتی از بین می روند که به این ترتیب احتمال انتقال بیماری ها در سفرهای هوایی بسیار کاهش می یابد.

آنطور که جمی چایلدرس از مهندسین این طرح می گوید، این سیستم بسیار کارآمد است: "اشعه فرابنفش همه میکروب هایی که تاکنون شناسایی شده اند را نابود می کند، چرا که در عمل موجب انفجار آنها می شود. شدت این فرکانس دقیقا به حدی است که موجب از هم گسیختن پیوندهای مولکولی در سطح میکروب ها می شود. این اشعه برای انسان مضر نیست."

این سرویس بهداشتی همچنین قابلیت هایی را ارائه می کند که به موجب آنها تعداد دفعاتی که لازم است هر فرد به سطوح موجود در سرویس بهداشتی دست بزند را کاهش می دهد. استفاده از حسگرها و پدال ها کمک می کنند چیزهایی همچون صابون و سطل آشغال بدون دخالت دست قابل استفاده شوند و به این ترتیب انتقال آلودگی ها از طریق لمس سطوح کاهش می یابد. همچنین، تابش این اشعه به نحوی انجام می شود که همه سطوح را در بر بگیرد.

بویینگ در سایر قسمت های هواپیماهای خود نیز به دنبال ارتقای سطح بهداشت است، طراحی فروشگاه اینترنتی از جمله بکارگیری فناوری هایی برای باز شدن درب ها بدون دخالت دست و یا سیستم تهویه ای که هوای کابین را تصفیه می کند. این شرکت وعده داده در آینده باز هم فناوری های تازه ای را در همین راستا معرفی خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: