دانشمندان از سرورهای قدرتمند فیس بوک برای توسعه هوش مصنوعی کمک می گیرند
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی فیس‌بوک از اختصاص سرورهای قدرتمند کامپیوتری خود برای توسعه هوش مصنوعی به مجموعه ای از مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در اروپا خبر داد.

رییس و بنیانگذار ابرکمپانی فیس بوک در مراسمی در شهر برلین آلمان اعلام کرد طراحی فروشگاه اینترنتی که تمامی 25 سرور این شرکت که از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردارند، به منظور تسریع فرآیند توسعه تکنولوژی های نوینی همچون هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشینی در اختیار موسسات فعال در این عرصه قرار خواهند گرفت.

زاکربرگ در این مراسم عنوان کرد که همه ما باید به نوعی در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده و نقشی موثر را در ارتقای این فناوری که به زودی تغییری بنیادین را در زندگی و همچنین نجات جان بسیاری از انسان‌ها ایجاد خواهد کرد، ایفا کنیم.

فیس بوک در بیانیه ای در این خصوص عنوان کرد که ما کارشناسان خود را به این مراکز ارسال خواهیم کرد تا نرم افزار مورد نیاز برای استفاده از این سرورها را در اختیارشان قرار دهیم و هر جا که لازم باشد می توانند از کمک محققان ما نیز استفاده کنند.

برای شروع چهار سرور  به آزمایشگاه Technical University برلین اختصاص خواهد یافت تا پژوهشگران بتوانند از آنها برای تجزیه و تحلیل برخی از سرطان‌ها و همچنین مدل سازی شیمیایی مولکول‌ها بهره گیرند.

البته فیس بوک تنها بازیگر بزرگ این عرصه نیست و سایر کمپانی های بزرگی دنیا همچون گوگل، اپل و IBM در این عرصه گام نهادند طراحی فروشگاه اینترنتی و می توان آینده درخشانی را پیش روی حوزه هوش مصنوعی در ده سال آینده پیش‌بینی کرد.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: