زنی توانست پس از هشت سال و به کمک کاردبورد گوگل برای نخستین بار ببیند
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از کاربردهای شایع واقعیت مجازی برای بازی های ویدیویی یا به طور کلی سرگرمی است. در هر حال اخیراً شاهد بوده ایم که این فناوری چگونه می تواند در کاربردهای پزشکی نیز خوش بدرخشد، و حالا به لطف واقعیت مجازی و کاردبورد گوگل زنی توانست طراحی فروشگاه اینترنتی پس از هشت سال دوباره ببیند.

این خانم، بانی، به بیماری اشتارگات مبتلا است. این بیماری نوعی شایع از کاهش پیشرونده قدرت دید است که باعث می شود سلول های دریافت کننده تصویر در شبکیه چشم از بین بروند، که این به نوبه خود منجر به نابینایی کامل می شود. اما با استفاده از هدست کاردبورد و اپلیکیشنی به نام Near Sighted VR Augmented Aid بانی موفق شده است دوباره ببیند.

این اپلیکیشن از دوربین پشتی گوشی شما استفاده می کند و تصویری از آنچه مقابل نمایشگر گوشی قرار دارد را در برجسته نما نمایش می دهد. به نظر می رسد طراحی فروشگاه اینترنتی در آینده وسایل و اپلیکیشن های متعدد دیگری برای کمک به افرادی که از مشکلات بینایی رنج می برند ساخته شود.

اگر این اپلیکیشن را با کاردبورد هماهنگ کنید در واقع یک بسته بینایی ساخته اید. به نظر می رسد اگر این اپلیکیشن با سایر هدست ها مانند Gear VR هماهنگ شوند نتایج بسیار چشمگیرتری به همراه خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: