پهبادی که با سرعت 70 کیلومتر در ساعت و بدون هیچ کمکی از میان موانع عبور می کند
نوشته شده توسط : علی افشار

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی آمریکا و یا به اختصار دارپا در حال آزمایش و توسعه پهپادیست که می تواند با سرعتی بیش از 70 کیلومتر بر ساعت از میان موانع سر راه خود عبور کند.

این محصول به نوعی بخشی از پروژه FLA این سازمان و در راستای تولید پهپادی سبک و با قدرت مانوری بالا با سرعت زیاد محسوب می شود طراحی فروشگاه اینترنتی و امید می رود از این پرنده هدایت پذیر بتوان در اموری همچون امدادرسانی و شناسایی‌ مناطق مختلف استفاده کرد.

دارپا برای ساخت این محصول، قطعات مختلفی از پهپادهای متفاوت را در کنار یکدیگر قرار داد و در اولین آزمایش، این پرنده توانست با سرعت مورد انتظار و با قدرت بالا در مشاهده و شناسایی موانع، به سلامت از میان آن‌ها عبور کند.
دارپا همچنین به همراه سه تیم تحقیقاتی دیگر در حال ساخت و توسعه آشیانه هواپیمایی در پایگاه هوایی گارد ملی اوتیس در ماساچوست آمریکاست تا از آن برای آزمایش پهپادها و سایر هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کند.

این سازمان در خصوص پروژه FLA می گوید:"در واقع این پروژه در حال توسعه و ساخت کلاس جدیدی از الگوریتم‌هاست که بتوان با استفاده از آن، پهپادهایی را تولید کرد که از قابلیت مانور و تغییر مسیرهای ناگهانی در مسیرهای پر پیچ و خم و پر از موانع برخوردار باشند که البته تمامی این حرکات بدون کمک هیچ گونه کنترلر و یا شخص کنترل کننده ای انجام خواهد شد."طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: