اسکن های مغزی روش جدید لاگین در آینده خواهند بود
نوشته شده توسط : علی افشار

پسوردهایی که از ترکیب اعداد و حروف تشکیل می شوند به راحتی حدس زده می شوند و هک آنها به سادگی صورت می گیرد. بنابراین تعجبی ندارد که هر روز شاهد ابداع روش های جدیدی با امنیت بیشتر برای لاگین به حساب کاربری و دستگاه های هوشمند هستیم. به عنوان مثال این روزها اسکنر اثرانگشت شیوه به مراتب محبوب تری است طراحی فروشگاه اینترنتی که از امنیت بیشتری هم برخوردار است، و شرکت هایی مانند مایکروسافت به دنبال افزودن اسکنر عنبیه به سیستم امنیتی این دستگاه ها هستند.

حالا به نظر می رسد دانشمندان دانشگاه بینگامتون به روشی که به هیچ وجه قابل هک نیست دست یافته اند:اسکن مغز.همانطور که مشخص است، این روش لاگین، مغز شما را اسکن می کند تا از هویت شما اطمینان پیدا کند. برای این کار لازم است که کاربر کلاه نوار الکتریکی مغری EEG را به سر بگذارد.

این کلاه 500 تصویر متفاوت را با سرعت دو تصویر در ثانیه نمایش می دهد. نحوه واکنش مغز شما به این تصاویر هویت شما را تعیین می کند. بر اساس آزمایشاتی که این گروه تحقیقاتی تا کنون انجام داده، این نرم افزار قادر بوده است شخص مورد نظر را از بین 30 شخص که آزمایش شده اند با 100 % دقت شناسایی کند.

محققین اظهار کرده اند که تا کنون علیرغم تلاش فراوان موفق به عبور از سد امنیتی این نرم افزار نشده اند و بنابراین تایید می کنند که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است. البته مدت زمانی لازم است تا این فناوری به طور گسترده استفاده شود.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: