خودروهای خودران جگوار رفتاری شبیه به انسان ها خواهند داشت
نوشته شده توسط : علی افشار

شکی وجود ندارد که خودروهای خودران بهتر از انسان ها رانندگی می کنند. هیچ وقت چیزی نمی تواند حواس آنها را پرت کند و همچنین هیچ وقت با خستگی یا عصبانیت رانندگی نمی کنند. با این حال، این خودروها اگرچه ایمن تر هستند، ولی رانندگی با آنها چندان لذت بخش نیست، و این همان چیزی است که ذهن مدیران کمپانی جگوار را به خود مشغول کرده است.

این شرکت انگلیسی میلیون ها دلار سرمایه را صرف پروژه ای تحقیقاتی کرده که به خودروهای خودران کمک می کند طراحی فروشگاه اینترنتی با شباهت بیشتری به انسان ها رانندگی کنند. این طرح با دریافت داده ها از شخص راننده و بکارگیری آنها توسط خودرو کار می کند. طی این طرح، عده ای از کارمندان جگوار با خودروهای خودران به طور مرتب هر روز رانندگی می کنند تا اطلاعاتی درباره چگونگی واکنش انسان ها به موقعیت های مختلف ثبت شود.

حسگرهای این خودروها واکنش های راننده ها را به مواردی همچون ترافیک سنگین، موانع و شرایط نامساعد جوی ثبت خواهند کرد. این سناریوها اغلب برای انسان ها ساده قلمداد می شوند، ولی کامپیوترها به آموزش های گسترده ای نیاز دارند تا بتوانند واکنشی شبیه انسان از خود نشان دهند. این پروژه که “MOVE UK” نام دارد سه سال به طول خواهد انجامید و شرکت بوش نیز در انجام آن مشارکت دارد.

همچنین، از این اطلاعات برای تعیین سیاست های آتی شرکت های بیمه در قبال خودروهای خودران استفاده خواهد شد. تحلیلگران باور دارند تعهدات ایمنی این فناوری نیز پیچیدگی کمتری از اصل آن ندارند.

در حالی که شرکت هایی همچون مرسدس بنز و ولوو گفته اند مسئولیت کامل تصادف خودروهای خودران ساخت خود را به عهده می گیرند، سایر شرکت ها نگران این هستند که در صورت پذیرش چنین تعهدی، با حجم بالایی از دعواهای قضایی روبرو شوند.جگوار بر این باور است که اگر خودروها بتوانند رفتاری شبیه به انسان ها از خود نشان دهند، انسان ها راحت تر به آنها اعتماد می کنند. این خودروها اگرچه دارای قشر خاصی از علاقمندان هستند، ولی برای اینکه بتوانند فروش مناسبی در بازار داشته باشند باید در راستای جلب نظر عموم مردم تلاش کنند.

مشکلاتی که این خودروها در حال حاضر با آنها دست به گریبان هستند کم نیستند. خودروهای خودران در صورت مواجهه با کوچکترین موانع هم ترمز شدیدی می کنند، چیزی که قطعا برای سرنشیان آنها خوشایند نخواهد بود.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: