اپل، کشوری ثروتمند
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت های معدودی توانسته اند لقب "امپراطور" را آنطور که اپل به خود اختصاص داده کسب کنند. نام استیو جابز و شرکت اپل گاهی آنقدر با احترام به زبان آورده می شود که گویی از جایگاه خاصی در میان مردم برخوردار است. نشان سیب گاز زده این شرکت نیز یکی از شناخته شده ترین نشان های تجاری در سراسر دنیا است. این شرکت توانسته تحولاتی اساسی را در دنیای کامپیوترهای شخصی، گوشی های موبایل و حتی تبلت ها ایجاد کند. البته این همه نوآوری، سود خوبی را نیز نصیب اپل کرده است. درآمد این شرکت فقط در سال 2015 به 231 میلیارد دلار رسیده است. اگر این مبلغ را با آمار درآمد سرانه جهانی مقایسه کنیم، متوجه می شویم که اگر اپل یک کشور بود، در جایگاه چهل و دومین کشور ثروتمند در جهان قرار می گرفت.

اپل در سال 2014 تنها از فروش گوشی های آیفون توانست 154 میلیارد دلار درآمد کسب کند، که بر این اساس، پس از کشور عراق با درآمد 165 میلیارد دلار در جایگاه 56 در فهرست کشورهای ثروتمند قرار می گیرد. حتی این روزها که بازار فروش اپل همچون ماه های پیش داغ نیست طراحی فروشگاه اینترنتی هم می توان با خیال راحت آن را در صدر شرکت های پرسود دید.

اپل با درآمد 231 میلیارد دلار درست در کنار فنلاند با همین میزان درآمد قرار می گیرد. اپل برای کسب جایگاه چهل و دوم موفق شده رقبای سرسختی همچون قطر، ایرلند و پرتغال را کنار بزند.

اپل با کسب این میزان سود موفق شد عنوان پرسودترین شرکت فناوری را برای یک سال دیگر در اختیار خود نگه دارد. در عین حال که این روزها در صحبت های سرمایه گذاران اپل اندکی بدبینی به چشم می خورد، ولی بد نیست بدانید که سود این شرکت هنوز هم در مقایسه با رقبای آن بسیار بیشتر است. برای مثال، درآمد دو شرکت آمازون و مایکروسافت در سال 2015 معادل 93 میلیارد دلار بود. این در حالی است که درآمد گوگل به 66 میلیارد دلار و درآمد فیس بوک به 12.5 میلیارد دلار می رسد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: