گوگل در تلاش برای تولید گوشی های هوشمند مجهز به فناوری یادگیری ماشینی
نوشته شده توسط : علی افشار

ساندار پیچای، مرد همه کاره کمپانی گوگل در ماه اکتبر سال گذشته از اختصاص سرمایه گذاری‌های کلان برای پژوهش و توسعه در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خبر داد و اعلام کرد که به زودی از این دو در تمامی محصولات خود استفاده خواهد کرد.

 یادگیری ماشینی که به نوعی زیرمجموعه هوش مصنوعی محسوب می شود، روشی است که در آن کامپیوترهای "شبکه عصبی" از الگوریتم های برای بررسی و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها استفاده می کنند و الگوها و روابط میان آن‌ها را بدون هیچ گونه برنامه از پیش‌ تعیین‌شده ای، شناسایی می کنند.

 این شرکت پیش‌تر نیز از یادگیری ماشینی برای مقابله با اسپم‌ها در سرویس جی‌میل استفاده کرده طراحی فروشگاه اینترنتی و حال این کمپانی در تازه‌ترین بیانیه خود عنوان کرده است که قصد دارد تا از این فناوری در محصولاتی که بسیاری از کاربران شبانه روز با آن‌ها سر و کار دارند، استفاده کند که گوشی های‌ هوشمند نیز یکی از این دستگاه ها محسوب می شوند.

 از این رو، این شرکت برای تحقق این هدف خود قرارداد همکاری را با شرکت Movidius که در زمینه تولید تراشه فعالیت دارد، به امضا رسانیده است تا تکنولوژی شبکه عصبی را در گوشی های موبایل بگنجاند.

 این دو شرکت در این خصوص عنوان کرده اند که در آینده ای نزدیک، شاهد رونمایی از گوشی هایی خواهیم بود که قادرند همانند یک انسان، صداها را تشخیص دهند، چهره را شناسایی کنند و علامت ها و منوها را به راحتی بخوانند. همچنین می توان با تعریف دستوراتی از پیش‌ تعیین‌شده به این فناوری، قدرت تصمیم گیری را به اسمارت فون‌ها در حل مسائلی همچون شناسایی یک منظره زیبا و یا ترجمه زبان‌های مختلف دنیا بخشید.

 در حال حاضر این تکنولوژی در دیتاسنترهای بزرگ جهان به منظور هضم میلیون‌ها عکس، ویدیو، مقاله و اجرای چندین دستورالعمل به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می گیرد که به زودی شاهد استفاده از آنها در گوشی های هوشمند خواهیم بود.

 البته این امر، نیازمند زمان و ارتباط وایرلس پیشرفته ایست که بر بستر آن ارتباط میان گوشی های موبایل و سرورها شکل بگیرد. از همین رو، این دو شرکت هنوز زمان دقیق تولید محصولی مجهز به این فناوری را اعلام نکرده اند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: