هزینه گوگل برای پس گرفتن دامنه گوگل دات کام
نوشته شده توسط : علی افشار

در ماه اکتبر سال 2015 میلادی، دانشجویی به نام Samney Ved توانست به لطف شانس بالای خود و مشکل بوجود آمده در یکی از سیستم های گوگل، تنها با پرداخت 12 دلار یکی از معروف‌ترین دامنه های جهان را خریداری کند.

 اما این مالکیت دوام چندانی نداشت و گوگل تنها پس از گذشت چند دقیقه، دامنه خود را پس گرفت طراحی فروشگاه اینترنتی اما تا به امروز هزینه ای را که این شرکت برای برگرداندن این دامنه به نام خود پرداخت کرده بود، مشخص نبود و آقای Ved نیز قیمت این معامله را فاش نکرد و تنها به دریافت مبلغ بالای 10 هزار دلار از سوی این شرکت اشاره کرد.

 تا این که امروز، این ابرکمپانی فناوری جهان در تازه‌ترین گزارش خود، هزینه پرداختی به این شخص را 6006.13 دلار (شش هزار و شش دلار و 13 سنت) عنوان کرد که اگر کمی تیزبینانه‌تر به این اعداد بنگرید، شبیه به حروف انگلیسی GOOGLE است.

 اما پس از آنکه مشخص شد این شخص قصد دارد تا تمامی این پول را به بنیاد خیریه Art of Living در کشور هند هدیه کند، گوگل نیز که سابقه درخشانی را در کمک به چنین خیریه هایی در کارنامه دارد، با دو برابر کردن این مبلغ، خود را در این کار انسان دوستانه شریک کرد.

 البته این رقم (6006.13) تنها اقدام جالب گوگل در این مدت نبوده و شرکت آلفابت در سال 2015 نیز سهامی به ارزش 5,099,019,513.59 را خریداری کرد که این رقم جذر عدد 26 است که برابر با تعداد حروف الفبا در زبان انگلیسی محسوب می شود. تصویر زیر مربوط به Samney Ved است.طراحی فروشگاه اینترنتی




:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: