نقش اتوبوس های خودران در سیستم حمل و نقل آینده
نوشته شده توسط : علی افشار

با وجود اینکه شرکت‌هایی مانند گوگل و تسلا آینده‌ای را پیش بینی کرده‌اند که خودروهای بدون راننده وظیفه جا‌به‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت، نمی‌توان سهم اتوبوس‌ها را در کاهش ترافیک شهری نادیده گرفت.

مطابق با آمار موسسه حمل و نقل عمومی آمریکا، به طور میانگین 2.5 میلیون سفر با استفاده از اتوبوس در نیویورک انجام می‌شود، در لس آنجلس نیز تعداد سفرها با استفاده از اتوبوس به یک میلیون در روز می‌رسد. با وجود توسعه مترو در شهرها، اتوبوس‌ها هنوز هم نقش مهمی را در سفرهای درون شهری به خصوص جا‌به‌جایی کارمندان بین منزل و محیط کار ایفا می کنند. با وجود اینکه در حال حاضر شرکت‌ها بیشتر روی خودروهای بدون راننده تک سرنشین برای جا به جایی افراد متمرکز هستند، طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده از اتوبوس با ظرفیت بالا ایده کارآمدتری به نظر می‌رسد.

با توجه به علاقه روز افزون افراد برای زندگی در شهر، مسئولان و سازمان‌های مربوطه باید به دنبال راهکاری مفید برای تسهیل سفرهای درون شهری این افراد باشند، استفاده از وسایل حمل و نقل به صورت ترکیبی می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش ترافیک شهری باشد. با توجه به این نیاز، می‌توان به زودی شاهد استفاده از اتوبوس‌های خودکار یا نیمه خودکار در خیابان‌های شهر بود. در هر حال می توان پیش‌بینی کرد که کنترل نهایی چنین اتوبوس‌هایی همواره نیازمند راننده انسانی خواهد بود، زیرا اتوبوس، ماشین شخصی نیست. عواقب تصادف یک اتوبوس حاوی چند ده مسافر، با تصادف یک خودروی تک سرنشین یا شامل 5 مسافر، غیر قابل مقایسه است.

استفاده از اتوبوس‌های خودران می‌تواند تا حد زیادی موجب زمان‌بندی و جا به جایی هوشمندتر این وسایل نقلیه شود. به این ترتیب می‌توان سیستم‌های حمل و نقل را با در نظر گرفتن سایر وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده شهروندان طراحی کرد و بین زمان حرکت اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و سرویس‌ها ارتباط برقرار کرد. به عبارت دیگر مسئولان می‌توانند با ترکیب وسایل حمل و نقل عمومی مختلف و ارایه یک سرویس واحد با قابلیت استفاده ساده، خستگی سفرهای درون شهری را برای شهروندان کاهش دهند. ممکن است یک اتوبوس شما را تا نزدیکی محل کارتان برده و یک دوچرخه یا حتی تاکسی‌های اوبر این فاصله کوتاه را پوشش دهند.

از سوی دیگر سیستم‌های حمل و نقل تحت کنترل انسان در کوتاه مدت اثر بخش خواهند بود و به زودی دخالت‌های انسانی در حمل و نقل شهری به حداقل می‌رسد. در آینده‌ای نزدیک خودروها و اتوبوس‌های خودران در شهرها فراگیر خواهند شد و می توانند به صورت پویا با یکدیگر هماهنگ شده و به واسطه استفاده بدون دردسر و رضایت بالا، تعداد افرادی که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می کنند را افزایش دهند.

 وسایل حمل و نقل بدون راننده در نهایت و از طریق ایجاد پیوند بین سرویس‌های عمومی و خصوصی، موجب ایمن‌تر شدن خیابان‌ها و جاده‌ها و حمل و نقل آسوده تر خواهند شد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: