بزرگترین کلکسیون خصوصی از محصولات اپل
نوشته شده توسط : علی افشار

موزه جدید اپل که به تازگی در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک افتتاح شده است، بزرگ‌ترین کلکسیون خصوصی محصولات این شرکت شامل کامپیوترهای مک، دستگاه‌های مجهز به iOS و سایر تجهیزات تولیدی اپل از سال‌های 1976 تا 2012 میلادی را به نمایش گذاشته است.

این موزه در یک ساختمان تاریخی بازسازی شده، واقع است؛ پنجره‌های بیرونی این ساختمان با جملاتی از استیو جابز، چینش هنری محصولات اپل و عبارتی معروف و ناشناس تزیین شده‌اند: "سه سیب جهان را تغییر دادند، اولین سیب حوا را وسوسه کرد، دومین سیب به نیوتن الهام بخشید طراحی فروشگاه اینترنتی و سومین سیب که نیمی از آن خورده شده بود توسط استیو جایز به جهان هدیه شد."

در این موزه کلکسیون خاصی از محصولات اپل با مالکیت شخصی و طی سال‌های مختلف به نمایش گذاشته‌ شده است، این محصولات اغلب به ترتیب زمانی چیده شده‌اند تا سیر تحول آنها در گذر زمان به خوبی مشهود باشد.

یکی از بخش‌های این موزه طیفی از پرینترهای تولید شده توسط اپل را نشان می‌دهد، بخشی دیگر نمونه‌هایی از PowerMac و iMac را نشان داده و بخش سوم شامل چندین نمونه iBook، PowerBook و MacBook است. مدل‌های قدیمی‌تر Mac، Next Computer، Apple Lisa و Apple II از دیگر محصولات نمایش داده شده در این موزه هستند.
برخی از تجهیزات کمتر شناخته شده اپل مانند Apple Camera نیز قابل بازدید هستند. بخش کامل دیگری از این نمایشگاه نیز به خانواده کامل آیپادهای اپل اختصاص داده شده است، از جمله سری خاص Beatles box که در سال 2008 به قیمت 795 دلار فروخته شد.

هر یک از نسخه‌های آیفون و آیپد، با شروع از نسخه‌های اولیه سال‌های 2007 و 2010، روزهای میزهای اختصاصی به نمایش گذاشته شده‌اند.

از دیگر محصولات این موزه می‌توان به کاغذها، قراردادها و سایر وسایل باقی مانده از اپل در زمان استیو جابز، Next Computer، Pixar و یادگاری‌هایی از دوران اولیه زندگی جابز شامل یک کتاب دبیرستان اشاره کرد. برای آن دسته از علاقه مندان که نمی توانند به صورت شخصی از این موزه بازدید کنند، مجموعه کاملی از تصاویر مربوط به این موزه در سایت Imgur قابل مشاهده است.

ظاهرا در این موزه از 12 هزار متر کابل کشی کامپیوتر استفاده شده است. این موزه هم چنین شامل بخشی برای فروش انواع سبزیجات خام است که به دلیل رژیم غذایی مورد علاقه جابز به فروش می‌رسند. در این موزه یک فضای تعاملی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

بلیط این موزه با قیمت 11 یورو از وب سایت موزه اپل قابل خرید است. این سایت شامل تاریخچه‌ای از تاسیس این موزه و تاریخچه اپل بوده و یک تور سه بعدی نیز ارایه می‌کند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: