سلول های مصنوعی قادر هستند در داخل بدن دارو تولید کرده و بیماری ها را از بین ببرند
نوشته شده توسط : علی افشار

در زمان حاضر برای درمان بسیاری از بیماری ها از انواع داروهای مرتبط استفاده می نمائیم اما به زودی به عصری خواهیم رسید که استعمال قرص، روشی قدیمی به شمار می رود و دیگر هیچ پزشکی نسخه ای برای بیمارها نخواهد نوشت. چرا؟ زیرا قرار است سلول های انسانی خودشان به ابزاری برای مبارزه با بیماری و به نوعی می توان گفت به کارخانه ی داروسازی تبدیل گردند.

بر این اساس، سلول ها به طور دایم خود را برای یافتن نشانه های بیماری مانیتور کرده و سپس داروی ضد التهابی مورد نیازشان را تولید می نمایند.

همان طور که در بالا اشاره نمودیم، دانشمندان در حال انجام تحقیقاتی هستند طراحی فروشگاه اینترنتی تا بدن خود انسان داروی مورد نیاز برای رفع بیماری را تولید نماید. تحقیق مورد اشاره که در مجله علمی «ساینس ترنسلیشنال مدیسن» به چاپ رسیده به طور اختصاصی در مورد بیماری پوستی مزمن «پسوریازیس» صورت پذیرفته. بیماری مذکور نوعی بیماری مزمن ژنتیکی است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های سالم آسیب وارد می کند و موجب ایجاد خارش و لکه های بزرگ روی پوست می گردد.

تیمی متشکل از مهندسان ژنتیک به رهبری «مارتین فاسنگر» در موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس، سلول های زنده را طوری برنامه ریزی نموده اند تا  افزایش صدفک (پسوریازیس) را تشخیص داده و داروی درمانی لازم برای متوقف ساختن آن را تولید نمایند.

پس از کاشت این سلول ها در بدن موش های آزمایشگاهی، بیماری خود ایمنی موردبحث روند کار خود را متوقف کرد و باعث گشت تا پوست به حیات عادی خود ادامه دهد.

فاسنگر در رابطه با طرح خود بیان نموده: «سلول های تولیدی ما به گونه ای مهندسی شده اند تا قادر باشند دو نوع سیگنال ورودی را تشخیص دهند که مشخصه های یک سیستم ایمنی برای جلوگیری از پیشرفت التهاب صدفک را در خود دارند. پس از تشخیص نشانه های مذکور توسط این سلول ها، آنها با تولید داروهای کنترل کننده، واکنشی سریع از خود نشان خواهند داد تا رشد بیماری را متوقف نماید.»طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: