کانادا هوای تازه به چین میفروشد!
نوشته شده توسط : علی افشار

کالایی که در ابتدا به عنوان هدیه ای طنزآمیز در وب سایت eBay به فروش می رفت حالا در سراسر جهان محبوب شده است. بله! درباره هوای پاک کانادایی صحبت می کنیم که از پارک ملی بانف در ایالت آلبرتا تهیه شده و در بطری به فروش می رسد. تعجب نکنید! مردم واقعأ هوای بسته بندی شده می خرند!

ویتالیتی ایر، شرکت تولیدکننده این محصول از نوامبر 2014 مشغول فروش هوای پاک منطقه آلبرتا در بطری های آلومینیومی است. این شرکت هدف خود را فراهم کردن هوای پاک برای همه افرادی که به آن نیاز دارند اعلام کرده است.

این شرکت به تازگی موفق شده اولین سری پانصدتایی از محصولات خود را در کشور چین، کشوری که هوای آلوده آن زبانزد خاص و عام است، به فروش برساند. ویتالیتی ایر اعلام کرده در حال آماده ساختن 4 هزار بطری دیگر برای فروش است.

این شرکت بطری هایی پرشده از هوای تازه و همچنین اکسیژن خالص را می فروشد. طراحی فروشگاه اینترنتی یک بطری 7.7 لیتری هوای تازه که از اطراف دریاچه لوییز کانادا پر شده به قیمت 32 دلار کانادا به فروش می رسد. این بطری تقریبأ 150 بار نفس را تأمین می کند. برای استفاده از این هوای تازه می توان ماسکی را به خروجی آن وصل کرد و هوای تازه را به طور مستقیم به داخل ریه ها فرستاد.

نکته جالب درباره کسب و کار ویتالیتی ایر این است که محصول این شرکت چیزی جز هوایی که در طبیعت وجود دارد نیست، ولی با این حال مردم برای خرید آن پول پرداخت می کنند. این شرکت در وب سایت خود نوشته تنفس هوا از این بطری ها "باعث تقویت روح و جسم می شود"، این در حالی است که این ادعا هیچ پشتوانه علمی ندارد.

شاون آرون از محققان پژوهشگاه تنفس کانادا نیز چنین ادعایی را رد می کند. آرون هرگونه اثر خاص تنفس این هوا بر سلامت جسمی و روحی را رد می کند.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای، سال ها است با بحران آلودگی هوای مناطق شهری خود دست و پنجه نرم می کند. این کشور عمده نیاز خود به انرژی را با سوزاندن ذغال سنگ تأمین می کند و شهروندان این کشور با توجه به اعلام وضعیت قرمز آلودگی هوا، تمایل زیادی به خرید این بطری ها نشان داده اند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: