خوابیدن روی زمین یکی از دلایل هوش بیشتر انسان ها نسبت به میمون ها است
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان دانشگاه Duke بر این باورند که صرف نظر از مدت زمان خواب، کیفیت خواب موجب ارتقای سطح هوش انسان نسبت به سایر میمون‌سانان شده است.

 نتایج تحقیق جدید انجام شده در دانشگاه Duke نشان می‌دهد که چرا انسان‌ها توانسته‌اند با سرعتی نسبتاً بالا از پستانداران نخستین پایه (Primate) پیشی بگیرند، نخستی سانان یا نخستی‌ها یکی از گروه‌های متنوع و پرجمعیت پستانداران هستند طراحی فروشگاه اینترنتی که شامل تمامی میمون‌ها، کپی‌‌ها و انسان‌ها می شوند و تا کنون بیش از 350 گونه از نخستی‌ها شمارش شده‌اند. مطابق با این تحقیق، علت این برتری به الگوهای خواب عجیب انسان مربوط است. به اعتقاد این محققان، سیکل هفت ساعته پیوسته خواب انسان با چشمان بسته دلیل این تغییر بوده است. شامپانزه‌ها 11.5 ساعت می‌خوابند، با این حال انسان‌ها در این مدت زمان کمتر، عمیق‌تر می‌خوابند و خواب آنها پر از رویا است. مدت زمان خواب REM انسان بالاتر از میانگین است. ششمین مرحله از خواب، REM نام دارد که در آن بدن در حالت خواب عمیق به سر می‌برد اما واکنش مغز در حالت بیداری است. مشخصه اصلی این مرحله حرکات سریع چشم است. اکثر رویاها در این مرحله از خواب روی می دهند.

 یکی از عمده دلایل افزایش کیفیت خواب انسان‌ها، پایین آمدن از درختان و خوابیدن روی زمین است. خوابیدن روی زمین مانع از این می‌شود که به صورت ناخودآگاه نگران تکان خوردن و افتادن از روی درخت در نیمه شب باشید. این تیم برای رسیدن به این نتایج، برای مدت زمان مشخص الگوهای خواب اورانگوتان‌های باغ وحش ایندیاناپولیس را با استفاده از دوربین‌های دید در شب ارزیابی کردند تا تشخیص دهند مدت زمان خواب REM این حیوانات چقدر است.

 به جای نگرانی برای پیدا کردن محکم ترین شاخه و خوابیدن در طول شب، انسان‌ها روی زمین می خوابند و اگرچه مدت زمان این خواب کمتر است، بازه‌های زمانی این خواب کیفیت بسیار بیشتری دارد. به این ترتیب انسان‌ها در طول تاریخ، روزانه از این مدت زمان بیداری بیشتر استفاده کرده و به فعالیت‌های تقویت ذهن پرداخته‌اند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: