جوراب هوشمندی که با به خواب رفتن شما سریال یا فیلم در حال پخش را متوقف میکند
نوشته شده توسط : علی افشار

به خواب رفتن حین تماشای فیلم یا سریال اغلب تجربه چندان خوشایندی نیست و گاهی فراموش می کنیم در کدام قسمت از سریال به خواب رفته‌ یا به کل در حال تماشای کدام اپیزود بوده‌ایم. به همین دلیل نتفلیکس یک راه حل کاربردی در اختیار کاربران خود قرار داده است: جوراب‌های نتفلیکس.

 شرکت نتفلیکس جورابی طراحی کرده است که می‌تواند با ارزیابی حالات بدن فرد، تشخیص دهد که او به خواب رفته است و بلافاصله برنامه در حال مشاهده فرد در نتفلکیس را متوقف می‌کند.

 نتفلیکس برای ساخت سیستم تشخیص خواب این جوراب‌ها از فناروی Actigraphy استفاده کرده است، روشی برای ارزیابی بازه‌های فعالیت و استراحت انسان. در این فناوری از یک شتاب سنج استفاده می شود تا تشخیص داده شود طراحی فروشگاه اینترنتی که بدن فرد پس از مدتی دیگر حرکت نمی‌کند (به صورت پیش فرض یعنی زمانی که به خواب رفته‌اید). در نمونه اولیه تولید شده از این جوراب هوشمند، یک چراغ قرمز تعبیه شده است که پس از بی حرکت شدن فرد برای مدت زمان طولانی، قرمز می شود، در این مرحله به فرد اعلام می‌شود که محتوای در حال پخش تا لحظاتی دیگر متوقف خواهد شد در هر حال اگر کاربر در این لحظه حرکت کند، شمارش معکوس توقف پخش فیلم کنسل خواهد شد.

این شرکت علاوه بر ساخت نمونه اولیه این جواب‌ها، راهنمای آموزش ساخت آن را نیز به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار داده است و به این ترتیب کاربران می‌توانند خودشان جوراب‌های هوشمند درست کنند. برای ساخت این جوراب‌ها به یک میکروکنترلر Arduino، چراغ‌های اینفرارد، باتری و غیره نیاز است. دستورالعمل های آنلاین نتفلیکس شامل آموزش‌های تصویری و الگو برای هر مرحله است، در هر حال این شرکت به کاربرانش پیشنهاد می‌دهد که برای ساخت این جوراب به دانش مختصری از الکترونیک و آشنایی با لحیم کاری نیاز است.

 این جوراب‌ها در حال حاضر عملکرد چندان دقیقی ندارند، با این حال این ایده بسیار کاربردی بوده و شرکت‌های تولیدکننده محصولات پوشیدنی می‌توانند برای تولید محصولات آتی خود از ایده‌ای مشابه استفاده کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: