پهبادی که می تواند همانند یک زیردریایی در زیر آب حرکت کند
نوشته شده توسط : علی افشار

محققان موفق به تولید پهپادی شده اند که می تواند علاوه بر پرواز، در زیر آب نیز حرکت کند.

 این کوآدکوپتر که با همکاری محققان و دانشجویان دانشگاه Rutgers طراحی و تولید شده است می تواند در زمینه هایی همچون عملیات های نجات، کاربردهای تحقیقاتی، مشاهده و بررسی آلودگی های آب و همچنین شناسایی مین های دریایی مورد استفاده قرار گیرد.

 خاویر دیز، که رهبری این تیمی تحقیقاتی را بر عهده دارد، از چندین سال قبل توسعه این پهپاد دو منظوره را در دستور کار داشته است و اخیراً نیز با معرفی این دستگاه به مقامات رسمی نیروی دریایی آمریکا، توانست علاوه بر جلب توجه آنها، بودجه ای را نیز برای توسعه این دستاورد جدید برای تیم تحقیقاتی خود جذب کند.

 وی در توصیف این پهپاد عنوان می کند:"مهارت مرغان دریایی در پرواز کردن به مراتب بیشتر از شنا کردن و صید ماهیست و از سویی دیگر توانایی ماهی های پرنده نیز در شنا کردن بهتر از پرواز کردن است. حال ما دستگاهی را تولید کرده ایم که از این دو قدرت یعنی شنا و پرواز کردن به طور مساوی برخوردار است."

 دیز در ادامه در خصوص سایر ویژگی های این پهپاد هوایی-دریایی افزود می توان از این محصول در زمینه های دیگری همچون بررسی میزان آلودگی آب دریاها بر اثر نشت نفت، مشاهده و شناسایی افراد بازمانده در کشتی هایی که غرق می شوند و همچنین پیدا کردن اجساد در اعماق دریاها استفاده کرد.

کاربردهای نظامی نیز می تواند یکی دیگر از قابلیت های این پهپادها باشد به طوری که می توانند همانند یک زیردیایی کوچک در زیر آب حرکت کنند و به محض نزدیک شدن به کشتی ها و تجهیزات دشمن، به مدت چند ثانیه از آب بیرون آمده و با گرفتن عکس هایی از این تجهیزات، اطلاعات مفیدی را در اختیار نیروهای نظامی قرار دهند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد که هنوز راه زیادی را تا نهایی شدن و تکمیل فرآیند ساخت این پهپاد هوایی- دریایی در پیش داریم. همانند آنچه که در ویدیوی بالا می بینید این پهپاد به سیم نازکی برای کنترل در زیر آب متصل شده است چرا که انتقال امواج رادیویی در زیر آب غیرممکن است. از این رو، محققان به دنبال راهی برای استفاده از پالس های صوتی به جای امواج رادیویی هستند.

 گفته می شود فرآیند ساخت این پهپاد تا تابستان سال آینده تکمیل و روانه بازار شود تا بتوان از آن در زمینه های مختلفی همانند آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: