کروم بوک ها اکنون نیمی از کامپیوترهای کلاس های درسی را تشکیل می دهند
نوشته شده توسط : علی افشار

مطابق با گزارش جدیدی که به تازگی توسط CNBC منتشر شده است، لپ تاپ‌های کروم بوک گوگل در حال حاضر نیمی از دستگاه‌های هوشمند مورد استفاده در کلاس‌های درسی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب کروم بوک‌ها موفق شده‌اند با شکست دادن آیپدهای اپل و طیف وسیعی از کامپیوترهای رومیزی ویندوزی، بازار آموزشی را تحت سلطه خود قرار دهند. این آمار زمانی بسیار قابل توجه خواهد بود که در نظر بگیرید کروم بوک‌ها چند سال پیش تنها یک درصد از دستگاه‌های هوشمند مورد استفاده در سیستم‌های آموزشی را شامل می‌شدند.

پیش از این بارها درباره میزان سلطه گوگل بر بازار آموزش خوانده و شنیده‌ایم، اما این میزان رشد گیج کننده است. به طور تقریبی در حال حاضر به صورت روزانه 30000 دستگاه هوشمند در کلاس‌های درسی ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مدیر تیم ChromeOS گوگل در این زمینه گفته است: "مشاهده این میزان پیشرفت در این بازه زمانی کوتاه برای ما نیز هیجان‌آور است. اگر به بازار کلی دستگاه‌های مورد استفاده در بخش آموزشی نگاهی ببندازید، متوجه توسعه و پیشرفت آنها خواهید شد. نقش کروم‌بوک‌ها در این توسعه بسیار چشمگیر بوده است."

 دلایل زیادی برای استفاده فراگیر از کروم‌ بوک‌ها در کلاس‌های درس وجود داد. این دستگاه‌ها ارزان هستند، که برای مدارس با بودجه نه چندان بالا فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود. نکته بعدی اینکه کروم بوک‌ها قابل تعویض هستند، به این ترتیب دانش آموزان می توانند به راحتی دستگاه مورد استفاده فعلی خود را به یک دستگاه دیگر تغییر داده و تمامی تنظیمات و فایل‌های دخیره شده آنها در فضای ابری به سیستم جدید انتقال داده خواهد شد. به این معنی که اگر یکی از دستگاه‌ها به تعمیر نیاز داشته باشد، دانش آموز می‌تواند بدون فوت وقت از دستگاه دیگری استفاده کند.

 در حال حاضر میزان فروش کلی لپ تاپ‌ها رو به کاهش است و بخش‌های محدودی وجود دارند که لپ تاپ‌ها در آنها هم چنان پر فروش هستند. آموزش یکی از همین بخش‌ها است و گوگل با آگاهی از این موضوع، این بازار را تحت سلطه خود درآورده است.

 با توجه به این موضوع که ChromeOS گوگل در حال حاضر عملکرد چندان موفقی در بازار مصرفی ندارد، باید منتظر ماند و دید آیا نسل دانش آموزانی که به استفاده از این سیستم ابری عادت کرده‌اند، این روال را تغییر خواهند داد یا نه.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: