ربات ها عضو جدید تیم های پاکسازی دریایی
نوشته شده توسط : علی افشار

محققین آزمایشگاه روباتیک دانشگاه بریستول روباتی اتوماتیک را طراحی کرده اند که قادر است در زیر آب فعالیت کند و مواد آلاینده موجود در کف دریا را جمع آوری کند.

این روبات دارای مخزن سلولی سوخت میکروبی است که به آن امکان می دهد آب آلوده را تجزیه کرده و با واکنش های شیمیایی که روی میکروب های موجود در آب انجام می دهد، انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را بدست آورد.

این روبات از دو لحاظ دارای اهمیت است. هم موفقیتی در ساخت روبات هایی محسوب می شود که قادر هستند انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند، و هم گام مهمی در توسعه روبات های فعال در حوزه پاک سازی محیط زیست به شمار می رود.

پروفسور جاناتان راسیتر، از اعضای تیم روباتیک دانشگاه بریستول در بخشی از بیانیه ای که از سوی دانشگاه صادر شده نوشته "ساخت این روبات نشانگر گامی مهم در توسعه ربات های خودکاری است که قادر هستند انرژی مورد نیاز خود در دراز مدت را تأمین کنند. این در حالی است که اکثر روبات هایی که امروزه می بینیم نیازمند شارژ یا تأمین مجدد سوخت هستند، امری که نیازمند دخالت انسانی است."

هاما فیلامور، یکی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه بریستول که عضو دیگری از این پروژه است می گوید "انتظار داریم این ربات را در عملیات  پاک سازی دریایی، و رویدادهایی همچون نشت نفت از نفتکش ها به داخل دریا و همچنین گسترش جلبک های مضر و خطرناک برای محیط زیست، و همچنین در سیستم های نظارت اتوماتیک محیط زیستی در نواحی آسیب پذیر، مانند نقاطی که تحت تأثیر فجایع طبیعی و یا انسانی قرار گرفته اند به کار ببریم."طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: