با صفحه نمایش های جدید نیازی به شارژ روزانه گوشی های تلفن همراه نیست
نوشته شده توسط : علی افشار

به تازگی دانشمندان بریتانیایی نوع جدیدی از صفحات نمایشگر را اختراع کرده اند که نیاز به انرژی بسیار کمتری برای روشن ماندن دارند و همچنین از نور های با کیفیت بسیار بالا و رنگ های زنده بهره می برند و در عین حال در زیر نور خورشید دید بسیار بهتری دارند.

به گزارش sciencealert.com این گروه از محققان در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت های بزرگ تولید کننده قطعات الکترونیکی هستند. به گفته محققان دانشگاه آکسفورد با بکارگیری این تکنولوژی در گوشی های تلفن همراه، کاربر ها دیگر نیازی به شارژ هر روزه گوشی های تلفن همراه خود نخواهند داشت.

یکی از محققان این تیم پیمان حسینی است و می گوید:

این تکنولوژی برگ جدیدی در صنعت دیوایس های همراه را رقم خواهد زد، ساعت های هوشمند کنونی هر یک باید هر روز شارژ شوند اما با استفاده از این تکنولوژی این شارژ شدن روزانه به هر هفته کاهش خواهد یافت.

طبق گفته محققان این صفحه های نمایش می توانند به صورت تخت و یا خمیده به کار گرفته شوند و در توصیف آنها گفته شده که از لایه های میکروسکپی فشرده دارای متریالی با نام GST و لایه های الکترودی تشکیل یافته اند. GST ها از لایه های ۷ نانومتری تشکیل شده اند و بین دو لایه الکترود شفاف قرار می گیرند. تمامی موارد گفته شده به صورت یک استک در کنار هم برای نمایش رنگ ها به انرژی بسیار کمی محتاج هستند.

محققان ادعا می کنند این نوع از صفحه نمایش دارای وضوح رنگی بسیار بالا و مصرف انرژی بسیار پایین و در عین حال درخشندگی بالاتر در مقابل نور خورشید هستند.

با توجه به قابلیت ها و ویژگی های عنوان شده بزودی شاهد بکارگیری این نوع از صفحات نمایش در عینک های هوشمند، صفحات نمایش تاشو و صفحهات نمایش تعبیه شده در شیشه های اتومبیل و حتی شبکیه های مصنوعی خواهیم بود.طراحی فروشگاه اینترنتی




:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: