گوگل بزرگترین ناقض حریم شخصی کاربران اندروید
نوشته شده توسط : علی افشار

یکی از دلایل اصلی که باتری گوشی های هوشمند ما عمر طولانی ندارند این است که ده ها اپلیکیشنی که روی آنها نصب کرده ایم مدام با سرورهای خود در ارتباط هستند و اطلاعات را تبادل می کنند تا همیشه به روز باشند. با این حال، مطالعه ای که به تازگی توسط محققین دانشگاه MIT انجام شده اطلاعات جالب و گاه آزار دهنده ای پیرامون این تبادل اطلاعات آشکار ساخته است. بر همین اساس، مشخص شده که بیش از نیمی از این ارتباطات روی فعالیتی که کاربر در هر لحظه با گوشی خود انجام می دهد تأثیری ندارند. این نوع ارتباط مخفیانه به این معنا است که این اپلیکیشن نه اطلاعات مرتبط با نیازهای شما، بلکه اطلاعات مرتبط با رفتار و چگونگی استفاده از این اپلیکیشن ها را به سرورهای خود ارسال می کنند.

نگرانی های امنیتی تنها بخشی از معضلات چنین اتفاقی هستند، که در کنار آن مصرف بی رویه باتری و استفاده از حجم زیادی از اینترنت نیز وجود دارد. براساس نتایج این تحقیق، 63 درصد از ارتباطات اپلیکیشن های برتر رایگان اندروید هیچ تأثیری بر کارکرد اپلیکیشن و استفاده کاربر از گوشی ندارند. همچنین با بررسی 500 اپلیکیشن رایگان و محبوب در گوگل پلی استور مشخص شده که ممانعت از برقرای چنین ارتباطی نیز تأثیری روی کارکرد گوشی ندارد. یکی از مثال هایی که در این میان مطرح شده اپلیکیشن توییتر است، که درباره کاربرانی که هر ویدیو را دنبال می کنند اطلاعاتی را جمع آوری می کند. اپلیکیشن دیگر والمارت است، که دارای اسکنر بارکد است و با سرور Ebay در تماس است.


اگرچه این نوع از جمع آوری اطلاعات نرمال است و برای شرکت هایی که آنها را جمع آوری می کنند بسیار اهمیت دارد، مشکل اینجا است که این تبادل اطلاعات دور از چشم کاربران انجام می شود. این تیم تحقیقاتی در این باره گفته "ممکن است دلیل خاصی برای این مخفی کاری وجود داشته باشد. ما نمی گوییم که این تبادل اطلاعات متوقف شود، بلکه می گوییم کاربر باید در جریان همه چیز قرار بگیرد."

بزرگترین شرکتی که دست به چنین تبادل اطلاعاتی می زند گوگل است، که دور از ذهن هم نیست، چرا که سود این شرکت به تبلیغات وابسته است. همانطور که پیشتر گفته شد، کاربران از این تبادل اطلاعات آگاهی ندارند که می تواند تهدیدی علیه حریم شخصی آنان محسوب شود.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: