آمریکا در صدد راه اندازی خط آهن مغناطیسی در شرق این کشور است
نوشته شده توسط : علی افشار

ایالت کالیفرنیا مدتی است که سرگرم توسعه پروژه قطار پرسرعت خود است و حتی انتظار می رود که با موفقیت پروژه ایلان ماسک برای این ایالت، قطارها با سرعت بیشتری نیز حرکت کنند. ولی چه خبر از طرح های مشابه در ساحل شرقی آمریکا؟

وزارت حمل و نقل ایالات متحده به تازگی تصمیم گرفته تا خط آهن سریع السیری با نام Maglev را در شرق این کشور به بهره برداری برساند که فاصله بین واشنگتن دی سی تا نیویورک را ظرف شصت دقیقه طی می کند. طی کردن این مسیر در حال حاضر بیشتر از چهار ساعت طول می کشد.

مقامات این وزارت از تخصیص بودجه 25 میلیون دلاری برای بررسی عملی بودن این پروژه بلند پروازانه خبر داده اند. قرار است فاز اول این خط آهن از واشنگتن دی سی تا بالتیمور راه اندازی شود و مدت زمان لازم برای طی مسیر از یک ساعت به پانزده دقیقه کاهش یابد.

فناوری که قرار است در ساخت این پروژه بکار رود در حال حاضر مراحل نهایی توسعه را در ژاپن طی می کند. این کشور نیز قصد دارد از این فناوری برای کوتاه کردن فاصله ها بین شهرهای بزرگ خود استفاده کند. پژوهشگران در تازه ترین آزمایشی که روی این قطار در ژاپن انجام داده اند موفق شده اند رکورد سرعت 603 کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
این سیستم از نیروی مغناطیسی برای ایجاد نیروی محرکه استفاده می کند و در پی آن قطار با سرعت بالا و در حالی که روی ریل معلق است به حرکت در می آید.

معاون وزارت حمل و نقل آمریکا در بازدیدی که هفته گذشته از ژاپن داشت چند دقیقه ای را با این قطار گذراند. قطار حامل معاون وزیر برای 25 دقیقه با سرعت 505 کیلومتر در ساعت حرکت کرد.

تخمین زده می شود که هزینه ساخت فاز اول این پروژه در ساحل شرقی آمریکا به 10 میلیارد دلار برسد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: