محدود شدن فضای ذخیره ابری نامحدود
نوشته شده توسط : علی افشار

کمپانی مایکروسافت فضای نامحدود ابری تدارک دیده شده برای OneDrive را به یک ترابایت کاهش داده است؛ چرا که برخی از کاربران، از حجم نامحدود فضای ابری خود سو استفاده کرده اند.

مایکروسافت هم چنین گزینه های 100 گیگابایتی و 200 گیگابایتی را از برنامه ی خود حذف کرده است و حالا حجم 50 گیگابایت را با قیمت 1.99 دلار به صورت ماهانه در اختیار کاربران قرار می دهد. میزان فضای رایگان نیز از 15 گیگابایت به 5 گیگابایت رسیده است.

بنابر گفته ی کمپانی مایکروسافت، برخی از کاربران از فضای نامحدودی که در اختیارشان گذاشته شده بوده،سوء  استفاده کرده و ماهیت فضای «نامحدود» را زیر سوال برده اند. مایکروسافت می گوید از زمانی که فضای نامحدود در اختیار مشترکین Office 365 قرار گرفته، برخی از کاربران، کالکشن فیلم ها و فیلم های ضبط شده ی DVR خود را در وان درایو قرار داده اند. در پاره ای از مواقع، حجم فایل های آپلود شده به 75 ترابایت به ازای هر کاربر نیز رسیده است؛ یعنی چیزی حدود 14000 برابر میزان مصرفی یک کاربر معمولی.

البته این تغییرات به صورت آنی اعمال نخواهند شد. کاربرانی که از حد مجاز ذخیره سازی عبور کرده اند، 12 ماه فرصت دارند تا فایل های خود را حذف کنند. افرادی هم که پیش از این، گزینه های 100 گیگابایتی و 200 گیگابایتی را خریداری کرده اند، همچنان می توانند فضای خود را نگه دارند.

حرکت جدید مایکروسافت در خصوص فضای ذخیره سازی ابری، شاید چندان به نفع این شرکت نباشد؛ چرا که بسیاری از رقبا، حجم بیشتری از فضای ذخیره سازی را با قیمت کمتری در اختیار مشتریان شان قرار می دهند.

کمپانی هایی نظیر آمازون، اپل، گوگل، دراپ باکس و باکس، به تازگی حجم گزینه های خود را افزایش داده اند و می توان با قیمتی پایین، آن ها را خریداری کرد. با این حال و با تمام تفاسیر، مایکروسافت هم چنان گزینه ی یک ترابایتی خود را در دسترس مشتریان گذاشته است و می توان با پرداخت هزینه ی 6.99 دلار به صورت ماهانه، از این فضای ابری و صد البته نرم افزار Office 365 بهره مند شد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: