پرواز حیرت انگیز پهباد خودکار
نوشته شده توسط : علی افشار

تیمی از محققان موسسه Massachusetts Institute of Technology به تازگی ویدیویی را منتشر کرده‌اند که پرواز و مسیریابی خودکار یک پهپاد را از میان شاخه‌های درختان با سرعت 50 کیلومتر در ساعت نمایش می‌دهد، سیستم مورد استفاده در این پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین فناوری های تشخیص و جلوگیری از برخورد با اشیا محسوب می‌شود. این سیستم Pushbroom Stereo نام دارد و توسط Adam Barry و Russ Tedrake طراحی شده است.

 به گفته Adam Barry امروزه طیف وسیعی از شرکت‌ها به طراحی و تولید پهپاد می‌پردازند، اما هیچ یک از این پهپادها نمی توانند از برخورد با موانع مختلف جلوگیری کنند. قرار دادن سنسورهای سنجش از راه دور مانند لایدار به علت وزن بالای آنها امکان پذیر نیست، و تهیه نقشه منطقه‌های مختلف به صورت پیش فرض نیز در همه شرایط ممکن نیست. برای پرواز خودکار پهپادها با سرعت بالا و مسیر یابی دقیق در دنیای واقعی به الگوریتم‌های سریع‌تر و بهتری نیاز است.

 برای ساخت این پهپاد از تجهیزات آماده و بدون نیاز به تغییرات آن چنانی استفاده شده است از جمله یک دوربین و پردازنده که قدرت آنها بیشتر از قطعات مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های فعلی موجود در بازار نیست. ساخت این پهپاد 1700 دلار هزینه داشته است. پیش از این نیز پهپادهای ساخته شده توسط سایر شرکت ها، مانند Asctec Firefly مجهز به دوربین RealSense اینتل در میان درختان انبوه به پرواز در آمده بودند، اما سرعت آنها با این پهپاد جدید قابل مقایسه نیست. تفاوت سایر سیستم‌ها با این سیستم، نوع نقشه برداری آنها و ثبت چندین نقطه برای مثال در فواصل 2، 4 و 6 متری است. اما این سیستم جدید تنها 10 متر را نقشه‌برداری کرده و در نتیجه به توان محاسباتی کمتری نیاز دارد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: