پرینتر سه بعدی امکان حرکت را به پای یک گربه بازگرداند
نوشته شده توسط : علی افشار

کاربردهای پرینت سه بعدی می تواند بسیار فراتر از آنچه تصور می کنیم باشد. این فناوری نسبتاً جوان گاه راه حل هایی بی نظیر را پیش پای ما می گذارد.

اخیراً یک طراح اسکاتلندی که علاقه وافری نیز به فناوری پرینت سه بعدی دارد، با استفاده از این تکنولوژی حرکت را به پای گربه اش ، اسپراکت ، بازگرداند.

چندی پیش اسپراکت با یک ماشین تصادف کرد. در حالیکه هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده بود و فقط پس از شش ماه در حادثه ای دیگر این گربه نگون بخت مورد حمله یک سگ قرار گرفت. در این حمله پای اسپراکت به شدت آسیب دید و به دلیل لطمه ای که به عصب پای اسپراکت وارد شد ، او توان حرکتی قسمتی از پایش را از دست داد.

هنوز دامپزشکان در مورد روند بهبود پای اسپراکت نظری نداده اند ، اما فرگوس فولارتن پگ ، صاحب اسپراکت که نمی توانست شاهد زجر کشیدن و گوشه نشینی گربه اش باشد ، با استفاده از پرینت سه بعدی و برای اینکه اسپراکت بتواند دوباره راه برود برای او یک ارتز ساخت . بر خلاف پروتز که برای استفاده طولانی مدت طراحی می شود ، ارتز برای تصحیح ناهنجاری در شکل یا به عنوان یک نگهدارنده و حمایت کننده موقت استفاده می شود. ارتز چند رنگ اسپراکت با استفاده از یک پرینتر سه بعدی Formlabs 1 ساخته شده است.

استفاده از پرینت سه بعدی در تهیه پروتزهای انسانی کمابیش شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است ، اما این نخستین باری است که از این تکنولوژی در حیطه مربوط به حیوانات استفاده می شود. البته اظهار نظر در خصوص کارآیی این ارتز زود است و باید مدتی به اسپراکت و ارتز فرصت داد تا با هم سازگار شوند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: