شش محصول برتر گوگل که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارند
نوشته شده توسط : علی افشار

شرکت گوگل به تازگی یک تغییر ساختاری بزرگ ایجاد کرده و تحت نام شرکت بزرگی به نام آلفابت قرار گرفته است. البته این شرکت با وجود تبدیل شدن به بخشی از یک شرکت بزرگ تر دیگر، همچنان جزو با ارزش ترین بخش هاست و به جز محصولاتی مانند موتور جستجو، یوتیوب و اندروید، سایر محصولات متنوع و درآمدزای خود را به آلفابت محول کرده است.

 گوگل جدید همچنان بخش وسیعی از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت در زمینه پرداخت های NFC که دیر یا زود در سرتاسر دنیا فراگیر خواهند شد نیز قدم های بزرگی برداشته و اندروید پی نیز یکی از قوی ترین حریفان تولید شده در این بخش به حساب می آید که رقابت تنگاتنگی با اپل پی، سامسونگ پی و سرویس های مشابه دارد.

 مدیر ارشد گوگل Ruth Porat، به تازگی اعلام کرده که هر کدام از شش محصول تولید شده توسط این شرکت، بیش از یک میلیارد کاربر دارند. او در گزارش چهار ماهه سوم مالی خود اعلام کرد با وجود شش محصولی که هر کدام از آنها در سرتاسر جهان بیش از 6 میلیون کاربر دارند، نسبت به آینده گوگل و پیشرفت روز افزون آن امیدوار است.
شش محصول گوگل که به احتمال زیاد شما نیز در برخی از آنها عضویت دارید و یا از کابران پرو پا قرص آنها هستید، یوتیوب، اندروید، موتور جستجو، گوگل مپس، کروم و گوگل پلی هستند که توانسته اند در لیست برترین سرویس های ارایه شده توسط گوگل قرار بگیرند. البته پلی استور نیز پس از انتشار رکورد سه ماه گذشته خود، آخرین سرویسی ست که به این لیست اضافه شده است. نیمی از این سرویس ها از ابتدا توسط گوگل توسعه یافته اند اما نصف دیگر این محصولات مانند اندروید، یوتیوب و گوگل مپس به گوگل ملحق شده اند و در واقع اکتسابی هستند. برای اطلاع از آمار و ارقام دقیق کاربران محصولات گوگل که محبوب تر از سایرین هستند، یک نگاه اجمالی به این آمارها خواهیم انداخت.

 گزارش ها حاکی از آن است که اندروید 1.4 میلیارد کاربر جهانی دارد. بعد از اندروید، مرورگر اینترنتی گوگل قرار گرفته که 1 میلیارد کاربر را به خود جذب کرده است و 400 میلیون نفر از این کاربران نیز از نسخه موبایلی کروم استفاده می کنند. می توان گفت همین ارقام برای تبدیل شدن گوگل به بزرگترین شرکت اینترنتی در سطح جهان کافیست اما هنوز کاربران زیادی وجود دارند که از سایر سرویس های این شرکت بهره می برند. براساس گزارشات اخیر، فیس بوک 1.4 میلیون کاربر دارد و اپلیکیشن های ‘Whatsapp’ و ‘Messanger’ هنوز به ارقام میلیاردی دست پیدا نکرده اند، هرچند که هر کدام از آنها به ترتیب 900 و 700 میلیون کاربر دارند.

 ساندرای پیچای، مدیر عامل جدید گوگل در گزارش مالی سه ماهه سوم اعلام کرد که این شرکت هم اکنون از داشتن چنین ارقام نصب وسیعی که نشاندهنده تعداد وسیع کاربران است بسیار خوشحال است هر چند که بسیاری از سرویس های مورد استقبال این شرکت به صورت مستقیم درآمد قابل توجهی کسب نمی کنند. پیچای اعلام کرد که انگیزه توسعه و پیشرفت آینده گوگل وابسته به ساخت یک تجربه کاربری یکپارچه و با ثبات است. او همچنین اشاره کرد که به دلیل گسترش 1 میلیاردی هر کدام از اپلیکیشن های این شرکت، گوگل تلاش می کند تا زیر ساخت های خود را بسازد و پلتفرم ابری خود را قوی تر از قبل پیش ببرد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: