استرالیا با تکیه بر فناوری های روز دنیا به جنگ با کوسه ها می رود
نوشته شده توسط : علی افشار

وحشت شناگران و موج سواران استرالیایی از حملات کوسه ها طی ماه های اخیر و با افزایش تعداد قربانیان این حملات، بیشتر شده است. تعداد این حملات در ماه های اخیر به 13 می رسد، این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته تنها سه حمله رخ داده بود.

حالا، دولت محلی ایالت نیو ساوث ولز استرالیا تصمیم گرفته با استفاده از پهپاد، هلیکوپتر و امواج صوتی تابستانی امن را برای علاقه مندان به تفریحات ساحلی فراهم کند. وزیر صنعت این کشور امروز با اعلام این خبر، از اختصاص مبلغ 16 میلیون دلار استرالیا به این پروژه خبر داد.

آقای بلر که در کنفرانس خبری در این رابطه حاضر شده بود از راهبرد دولت برای استفاده از فناوری به جای کشتن کوسه ها برای حل این مشکل خبر داد. او گفت: "این روزی تاریخی است. ایالت نیو ساوث ولز از لحاظ چگونگی تعامل با کوسه ها و مواجهه با خطری که برای شهروندان ما ایجاد می کنند، در جهان پیشگام است. به این منظور، ما به سراغ جدیدترین فناوری های روز رفتیم و از دانشمندان کمک گرفتیم.

دولت استرالیا تصمیم دارد در نقاط حادثه خیز، پایگاه هایی برای مخابره اطلاعات نصب کند و در حال بررسی روش های جدید و مختلف نظارت بر سواحل و دریاها است که از میان آنها می توان به ایجاد شبکه ای از موانع و اجسام شناور هوشمند مجهز به حسگرهای صوتی اشاره کرد.

دولت این کشور مبلغ 1.3 میلیون دلار را به آموزش عمومی شهروندان در این باره تخصیص داده است و اعلام کرده سرمایه گذاری بیشتری را در فناوری های مناسب برای جلوگیری از حملات کوسه ها انجام خواهد داد.

فرماندار این ایالت اعلام کرده به نگرانی های مردم محلی و همچنین دغدغه های گروه های محیط زیستی و پژوهشی اهمیت می دهد و وعده داده با استفاده از این فناوری ها، به زودی از تعداد حملات کوسه ها کاسته خواهد شد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: