در اینکه بازی های رایانه ای و کنسولی در سال های اخیر از لحاظ گرافیکی پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده اند شکی نیست. اما سازندگان بازی ها هرگز به این موارد راضی نبوده اند و همواره تلاش کرده اند تا مرزهای گرافیکی در بازی ها را به پیش ببرند. در این مسیر موتورها پایه بازی ها بیشترین نقش را ایفا می کنند تا حدی که در بعضی از بازی ها نمی توان تفاوت بین صحنه های رندر شده گرافیکی و فیلم های واقعی را تشخیص داد. آخرین مورد از این مثال ها هم همین تصویر بالا از موتور Frostbite 3 است که نسخه جدید Need For Speed از آن استفاده خواهد کرد.