خرس قطبی پرستار
نوشته شده توسط : علی افشار

جمعیت کشور ژاپن رو به پیر شدن است و بچه‌های کمتری نیز در این کشور به دنیا می‌آیند. بنابراین ژاپن در آینده ای نچندان دور با مشکل کمبود پرستار برای افراد سالمند روبرو خواهد بود. حالا این کشور برای حل این مشکل به روبات‌ها روی آورده است.

محققان خرس عروسکی روباتیکی را ساخته‌اند که قادر است طراحی سایت بیمار از کار افتاده و عاجز از حرکت را حمل کرده یا به آ‌ن‌ها کمک کند تا بایستند و هنگام راه رفتن نیز بیماران می‌توانند به این روبات تکیه کنند. این روبات به نام ROBEAR نسل سوم روبات‌های با صورت خرس به شمار می‌رود که البته هیچ کدام تا بحال وارد بازار نشده اند.

دلیل طراحی این روبات با صورتی شبیه به خرس قطبی این است که جو را کمی آرام کرده و در عین حال رژیم لاغریحس قدرت ، اصالت و تمیزی را به یاد آورد. ROBEAR نسبت به نسخه‌ی قبلی از امکانات بهتری برخوردار است و با وزن تنها ۱۴۰ کیلوگرم ، بسیار سبک‌تر بوده و پایه‌های آن نیز کوچک‌ترند، امری که آن را کم حجم‌تر کرده و قدرت مانور بیشتری به آن می‌بخشد.

قسمت داخلی این روبات نسبت به نسخه‌ی قبلی به روز شده تا بتواند مفاصلش را با سرعت بیشتری حرکت دهد. همچنین سه نوع سنسور موجب آرامی این روبات می‌شود و سنسوری دیگر موجب می‌شود روبات حس داشته باشد تا هنگام بلند کردن بیماران، آن‌ها را زمین نیندازد.

41





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: