لپ تاپ هایی مخصوص کودکان
نوشته شده توسط : علی افشار

پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک به زودی به صورت ماژولار در می آید. شرکت استرالیایی One Education در نظر دارد که در هفته های آتی یک لپ تاپ هیبریدی را رونمایی نماید که امکان تعویض قطعات دستگاه را برای کاربر فراهم خواهد نمود.

لپ تاپ مورد بحث که XO-Infinity نام دارد هم به عنوان یک تبلت و هم یک لپ تاپ قابل استفاده طراحی سایت است و از نظر ظاهری بسیار زیباست. به علاوه کودکان نیز به سادگی توانایی تعویض ماژول های آن را دارند.

در صورت عملیاتی شدن این پروژه، انتظار می رود که عاقبت شاهد ارائه دستگاهی باشیم که امکان بروز رسانی قطعات مختلفش به صورت رژیم لاغری نامحدود فراهم باشد و تا چند سال بتوان از آن استفاده نمود؛ از همین روی، XO-Infinity گزینه ای ایده آل برای عرضه در بازارهای بین المللی و مدارس خواهد بود.

آنطور که از ظاهر این لپ تاپ بر می آید، ماژول های جداگانه ای برای باتری، دوربین، تجهیزات شبکه و همچنین چیپست آن (شامل CPU، رم و حافظه داخلی) در نظر گرفته شده است.

ساده تر نمودن تعمیر دستگاه، یکی از ایده های اصلی راه اندازی پروژه OLPC بوده است که در واقع با هدف عرضه لپ تاپ های ارزان قیمت به مدارس سراسر دنیا کلید خورد.

این امکان نیز برای کاربران چنین دستگاه هایی فراهم خواهد بود تا پس از عرضه سخت افزارهای جدید، دستگاه خود را به سادگی ارتقاء داده و عملکردش را بهبود ببخشند.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: