اسکن عنبیه چشم های کاربر توسط موبایل ژاپنی
نوشته شده توسط : علی افشار

در حالی که کاربران در برخی از کشور ها، به تازگی قادر گشته اند تا از طریق اثر انگشت خود و به واسطه موبایلشان، پرداخت های الکتریکی انجام دهند، ژاپنی ها یک پله بالاتر رفته موبایلی را معرفی کرده اند که به کاربران اجازه می دهد از طریق اسکن چشم هایشان پرداخت داشته باشند.

اپراتور مخابراتی ژاپنی به نام NTT Docomo معمولا در ابتدای تابستان هر سال، محصولات تازه ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، موبایل های شرکت سامسونگ، شارپ، سونی و… در سبد محصولات این اپراتور یافت می شوند اما Arrows NX F-04G داستان دیگری دارد.

اپراتور NTT Docomo ادعا می کند که Arrows NX اولین موبایل هوشمند در جهان است طراحی سایت که می تواند از طریق اسکن و پایش عنبیه چشم، کاربر خود را شناسایی کند. کاربران صرفا می توانند از طریق نگه داشتن موبایل در برابر چشمان خود، آن را آنلاک کرده و یا پرداخت هایشان را انجام دهند.

عنبیه چشم نیز مانند اثر انگشت در هر شخص متفاوت است و دوربین جلوی موبایل نیز همین مورد را مورد بررسی قرار داده و الگوی عنبیه چشم کاربر را مورد تحلیل قرار داده و سپس به وی اجازه کار کردن با آن را می دهد.

اندروید در نسخه ۴ به بعد خود که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، قابلیت آنلاک کردن موبایل از طریق اسکن صورت را فراهم نمود رژیم لاغری که البته به هیچ عنوان از لحاظ امنیتی قابل قیاس با اسکن عنبیه چشم نیست.

موبایل Arrows NX F-04G از پلتفرم اندروید بهره گرفته و نمایشگری ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۲K را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. پردازنده این اسمارت فون نیز هشت هسته ای بوده و شامل ۴ هسته با کلاک ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته کوچکتر با کلاک ۱.۵ گیگاهرتز است (نوع پردازنده مشخص نشده). سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی کرده و دارای یک باتری ۳۱۲۰ میلی آمپر و اندروید ۵.۰ نیز هست.

باید ببینیم که در آینده نزدیک استقبال از این موبایل در میان ژاپنی ها به چه صورت خواهد بود و آیا سایر تولیدکنندگان بزرگ نیز تمایلی به استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود نشان خواهند داد یا خیر.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: