پایان عمر فضاپیمای مسنجر
نوشته شده توسط : علی افشار

فضاپیمای مسنجر در تاریخ ۳۰ آوریل با ما خداحافظی خواهد کرد. ناسا این فضاپیما را در سال ۲۰۰۴ توسط یک موشک Delta II به فضا فرستاد تا در خصوص تیر یا همان عطارد به تحقیق بپردازد. به لطف داده های این فضاپیما و تصاویر ارسالی از سوی آن، مشخص شد که در سطح سیاره تیر، یخ وجود دارد.

Messenger حالا ۶ سال و نیم است که در حال کاوش این سیاره و تحقیق در مورد آن بوده است اما به زودی نیروی محرکه اش به پایان خواهد رسید.

در نتیجه این تحقیقات، مشخص شد که در چاله های این سیاره که به خورشید نیز بسیار نزدیک است، یخ هایی وجود دارد طراحی سایت که ضخامت آنها می تواند به بیش از ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) برسد و وسعتی در حد یک شهر بزرگ داشته باشد.

بدلیل نزدیکی سیاره تیر به خورشید، ناسا مجبور شد تا برای ساخت آن به تکنولوژی های بالاتری از آن زمان دست پیدا نماید تا بتواند فضاپیمایی تولید کرده که قادر باشد در برابر گرما و اشعه های ساطع شده از خورشید مقاومت لازم را داشته باشد.

یکی از این تکنولوژی ها، ساخت لباسی سرامیکی برای این فضاپیما بود که می تواند گرمای ۲۹۸ درجه را نیز تحمل کند. دانشمندان ناسا می خواهند رژیم لاغری از همین تکنولوژی برای نسل های آینده فضاپیما و کاوشگرها که می روند تا در محیط هایی با درجه حرارت بالا فعالیت کنند، استفاده نمایند.

تیم پشتیبان مسنجر در ناسا اخیرا تلاش کرده اند تا با تغییراتی در نحوه مانور این فضاپیما در مدار، مرگ آن را به تاخیر بیاندازند اما در نهایت و پس از انجام آخرین مانور در ۲۴ آوریل، نیروی محرکه آن به شکل کامل به اتمام خواهد رسید و مدتی بعد نیز با سرعت ۱۴۰۸۱ کیلومتر بر ساعت به سطح سیاره عطارد برخورد خواهد کرد.

متاسفانه راهی برای دیدن لحظات پایانی زندگی این مسنجر وجود ندارد، پس بهتر است از همین حالا با این فضاپیما خداحافظی کرده و به خاطر تمام داده های جالبی که برای زمین فرستاده، از آن تشکر نماییم.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: